Centraal Moderatortopic deel 2

28-02-2012 11:33 3484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:megimpi schreef op 31 maart 2012 @ 14:48:

[...]

Dat geldt ook voor de meisjes .Meisjes?
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 15:14:

[...]

Sommige mensen zijn bescheiden, en ik ben gewoon wat meer een baasje. Dat is toch ook leuk, die verschillen in persoonlijkheid en stijl? Het gaat erom dat mensen binnen de grenzen blijven (grenzen die op een tolerant forum overigens best ruim zouden mogen/moeten zijn)Ik heb niets tegen een man die "het baasje" is, WEL iets tegen mannen die zoals jij duidelijke vrouwenhaat en discriminatie over het forum verspreiden. En die daarmee de grens van het betamelijke, EN de forumregels ver overschrijden.
Moderator, "het niet eens zijn" is zeg maar het dóel van een troll. Dus als we het wel eens zouden zijn, zou er een andere stelling gekozen worden, net zo lang tot we het er niet mee eens zijn. Dus óf jullie snappen niet wat een troll is, óf jullie zitten ons in de maling te nemen met die opmerking dat het voor kan komen dat we het niet eens zijn met een troll.

Daarnaast: ik heb nog nooit gereageerd op een topic van een van beide figuren, maar er is nou niet bepaald omheen te forummen ofzo. Bij de laatste tien topics zitten er altijd wel twee, drie of soms zelfs vier van deze figuren. Die topics kan ik niet uit de lijst halen. Bovendien mengen deze personen zich ook met hun provocatieve posts in discussies waar ze niets mee van doen hebben, waardoor die discussies een heel andere kant op getrokken worden dan de (serieuze) TO bedoeld heeft. Ook dat gedrag valt niet te negeren, zelfs al reageer ik daar zelf niet op. En dan gaat het dus nog niet eens om de inhoud van die posts, maar om het effect dat die posts hebben op de topicoverzichten op het forum en op het verloop van discussie op dit forum.

Tot slot: als wij dan toch moeten negeren, zouden jullie ons daar alsjeblieft bij willen helpen door de collectieve negeerknop om te zetten?
Nee, toch nog iets: zoals ik in mijn melding al schreef bij de eerste post van EgmondCodfried op dit forum: google er eens op. Gewoon op EdmondCodfried, met of zonder spatie. Waslijsten aan fora waar deze figuur zijn blogs gespamd heeft, met net zo vaak meldingen dat deze figuur op dát forum niet meer welkom is.

Mijn conclusie eerder was dat jullie het niet aan wíllen pakken. Ook prima, maar wees daar dan gewoon eerlijk over tegen ons. Dan weten wij ook waar we aan toe zijn.
Eens met Qwertu. Allebei de posts.
quote:ModeratorViva schreef op 31 maart 2012 @ 11:56:

Het is voor ons ondoenlijk om alle topics in een pijler af te gaan of ze daar wel of niet thuis horen.

Voorheen was het gewoon een van de taken van de moderator om dagelijks de pijlers bij te houden. Want anders wordt het een onoverzichtelijke bende. Er is een pijler bijgekomen, maar het lijkt me overdreven om ze zeggen dat het ondoenlijk is.

Gewoon bijhouden. Kunnen jullie aangeven hoeveel jullie aanwezig zijn op het forum tegenwoordig en wat jullie taken zijn?

En wat jullie van forummers verwachten bij het helpen (waarvoor staffen etc).

Vriendelijke groet, Juliaaana
quote:_qwertu schreef op 31 maart 2012 @ 15:28:

Moderator, "het niet eens zijn" is zeg maar het dóel van een troll. Dus als we het wel eens zouden zijn, zou er een andere stelling gekozen worden, net zo lang tot we het er niet mee eens zijn. Dus óf jullie snappen niet wat een troll is, óf jullie zitten ons in de maling te nemen met die opmerking dat het voor kan komen dat we het niet eens zijn met een troll.

Daarnaast: ik heb nog nooit gereageerd op een topic van een van beide figuren, maar er is nou niet bepaald omheen te forummen ofzo. Bij de laatste tien topics zitten er altijd wel twee, drie of soms zelfs vier van deze figuren. Die topics kan ik niet uit de lijst halen. Bovendien mengen deze personen zich ook met hun provocatieve posts in discussies waar ze niets mee van doen hebben, waardoor die discussies een heel andere kant op getrokken worden dan de (serieuze) TO bedoeld heeft. Ook dat gedrag valt niet te negeren, zelfs al reageer ik daar zelf niet op. En dan gaat het dus nog niet eens om de inhoud van die posts, maar om het effect dat die posts hebben op de topicoverzichten op het forum en op het verloop van discussie op dit forum.

Tot slot: als wij dan toch moeten negeren, zouden jullie ons daar alsjeblieft bij willen helpen door de collectieve negeerknop om te zetten?Precies dat dus. Daarom valt er niet meer omheen te forummen.
quote:thee schreef op 31 maart 2012 @ 14:27:

??

Ik wilde net reageren (dmv een quote) en toen kreeg ik de foutmelding dat de pagina niet meer bestaat. Topic is er nog gewoon dus.

Betekent dit dat degene die ik wilde quoten er niet meer is of ging er technisch iets mis?

Klopt, als een topic verwijderd is, kun je nog wel terug in je browser naar de laatste pagina.

@Mods, waarom doen jullie hier geen melding als een topic verwijderd is? Dat zouden jullie wel moeten doen volgens eigen zeggen.

En is het toeval dat juist die twee topics zijn verwijderd, waarin ik iets schreef over kleurlingen?
Qwertu omschrijft het goed.
quote:martin81 schreef op 31 maart 2012 @ 15:14:

[...]

Sommige mensen zijn bescheiden, en ik ben gewoon wat meer een baasje. Dat is toch ook leuk, die verschillen in persoonlijkheid en stijl? Het gaat erom dat mensen binnen de grenzen blijven (grenzen die op een tolerant forum overigens best ruim zouden mogen/moeten zijn)Wat je zegt, zolang het leuk blijft wel. En dan niet alleen leuk voor jou, maar ook voor de ander.
quote:_qwertu schreef op 31 maart 2012 @ 15:30:

Nee, toch nog iets: zoals ik in mijn melding al schreef bij de eerste post van EgmondCodfried op dit forum: google er eens op. Gewoon op EdmondCodfried, met of zonder spatie. Waslijsten aan fora waar deze figuur zijn blogs gespamd heeft, met net zo vaak meldingen dat deze figuur op dát forum niet meer welkom is.

Mijn conclusie eerder was dat jullie het niet aan wíllen pakken. Ook prima, maar wees daar dan gewoon eerlijk over tegen ons. Dan weten wij ook waar we aan toe zijn. Met de beste wil kan je OOK daar niet omheen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben blij dat we geen plaatjes kunnen plakken, op een ander forum waar EC zit heeft hij plaatjes van opgehangen en gemartelde mensen geplakt omdat hij denkt dat "ze" dat liever zagen.

Laat die plakfunctie nog maar even uit
quote:scamp schreef op 31 maart 2012 @ 17:19:

Ik ben blij dat we geen plaatjes kunnen plakken, op een ander forum waar EC zit heeft hij plaatjes van opgehangen en gemartelde mensen geplakt omdat hij denkt dat "ze" dat liever zagen.

Laat die plakfunctie nog maar even uit Echt? Weet je wel zeker dat het om dezelfde persoon als hier gaat? Mensen kunnen ook toevallig dezelfde nick hebben.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 31 maart 2012 @ 17:45:

[...]

Echt? Weet je wel zeker dat het om dezelfde persoon als hier gaat? Mensen kunnen ook toevallig dezelfde nick hebben.

Het is 100% dezelfde persoon. Zelfde topic en links als hier.

100% EC.
Nee MVK, ik heb Eggie ook wel eens gegoogled en het is steeds één en dezelfde, met dezelfde schrijfstijl en dezelfde stokpaardjes.

En nu weer even ontopic : ik denk niet dat Eggie en Martje dezelfden zijn. Martje is een betere trol, en slimmer ook, dan Eggie. Maar trollen zijn het allebei en ze beginnen mijn forumplezier hier behoorlijk te vergallen. Helaas genereren zij ongetwijfeld meer hits dan mijn lullige persoontje, dus ik vrees dat ze voorlopig nog wel even blijven .
quote:groentsoep2 schreef op 31 maart 2012 @ 17:52:

Nee MVK, ik heb Eggie ook wel eens gegoogled en het is steeds één en dezelfde, met dezelfde schrijfstijl en dezelfde stokpaardjes.

En nu weer even ontopic : ik denk niet dat Eggie en Martje dezelfden zijn. Martje is een betere trol, en slimmer ook, dan Eggie. Maar trollen zijn het allebei en ze beginnen mijn forumplezier hier behoorlijk te vergallen. Helaas genereren zij ongetwijfeld meer hits dan mijn lullige persoontje, dus ik vrees dat ze voorlopig nog wel even blijven .Maar jij is lief
quote:scamp schreef op 31 maart 2012 @ 17:52:

[...]

Maar jij is lief Jij ook Garnaaltje . En je kunt zeggen wat je wilt, maar Martje heeft ons (en een heleboel anderen) wel bij elkaar gebracht .
quote:scamp schreef op 31 maart 2012 @ 17:47:

[...]

Het is 100% dezelfde persoon. Zelfde topic en links als hier.

100% EC.Klopt, met googlen zie je de permabans en dezelfde teksten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij hebben niet eerder ingegrepen omdat er in onze ogen geen huisregels werden overtreden. De topics waren/zijn zeker controversieel, maar dat is niet meteen een reden om iemand van het forum te bannen. Bovendien kijken wij bij onze beoordeling niet naar het gedrag van een forummer buiten het forum, daar doen/kunnen wij verder niets mee.

Verwijderde topics worden hier in principe altijd vermeld, excuses als dit vandaag niet gebeurd is.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

quote:groentsoep2 schreef op 31 maart 2012 @ 17:56:

[...]

Jij ook Garnaaltje . En je kunt zeggen wat je wilt, maar Martje heeft ons (en een heleboel anderen) wel bij elkaar gebracht .

Dat is helemaal waar

Modje, ik zeg toch ook helemaal niet dat je hem moet bannen voor een ander topic? Ik zeg dat ik blij ben dat de plaatjesplak functie het niet doet omdat hij gestoorde foto's heeft geplakt op een ander forum.

Ik snap dat geld en visitors belangrijker zijn dan jullie trouwe forummers.
quote:ModeratorViva schreef op 31 maart 2012 @ 18:03:

Bovendien kijken wij bij onze beoordeling niet naar het gedrag van een forummer buiten het forum, daar doen/kunnen wij verder niets mee. Toch blijft het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat forumgedrag dat op vele andere forums niet wordt getolereerd hier schijnbaar wel mag. En als dat forumgedrag hier nou met open armen ontvangen zou worden kon ik me daar nog iets bij voorstellen, maar ik heb hier nog geen mensen kunnen ontdekken die oprecht blij zijn met de ontboezemingen van Eggie. Of het moeten dan de billenmaatjes dubbelnicks plotsklaps-verschenen-sympathisanten-met-wel-twee-posts-op-hun-naam zijn natuurlijk.
Het topic : "Ramalux ritselaars trucs" is verwijderd.

Met vriendelijke groeten,

Moderator viva forum

quote:groentsoep2 schreef op 31 maart 2012 @ 18:17:

[...]

Toch blijft het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat forumgedrag dat op vele andere forums niet wordt getolereerd hier schijnbaar wel mag. En als dat forumgedrag hier nou met open armen ontvangen zou worden kon ik me daar nog iets bij voorstellen, maar ik heb hier nog geen mensen kunnen ontdekken die oprecht blij zijn met de ontboezemingen van Eggie. Of het moeten dan de billenmaatjes dubbelnicks plotsklaps-verschenen-sympathisanten-met-wel-twee-posts-op-hun-naam zijn natuurlijk.

Groentsoep, die ava, geniaal!!
.
anoniem_123594 wijzigde dit bericht op 31-03-2012 18:58
Reden: Laat ook maar, tegen dovemansoren
% gewijzigd
quote:Bovendien kijken wij bij onze beoordeling niet naar het gedrag van een forummer buiten het forum, daar doen/kunnen wij verder niets mee.Ook niet als daar het overduidelijke bewijs ligt dat het hier een onvervalste troll betreft? Hoogst opmerkelijk qua moderatie. Dit forum is geen eiland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven