Centraal Moderatortopic

13-10-2013 10:56 3246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Het topic 'Leuke actie van [...] Relatiegeschenken' is verwijderd ivm spam.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 maart 2014 @ 10:51:

Beste mods en juuns,

Zouden jullie het topic `Nieuw Amber Alert` op de pijler actueel willen sluiten of verwijderen? Gelukkig is het jongetje weer terecht.

Alvast bedankt.

Mylene

Beste MV,

We hebben het topic gesloten. Gelukkig is het jongetje weer terecht.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic Win een boodschappenpakket ..... is verwijderd. Enquetes zijn niet toegestaan

met vriendelijke groet,

Junior
Ik heb ook last van die irritante UPC reclame. Advertenties om en in het forum snap ik volledig (verdienmodel), maar deze advertentie gaat volledig voorbij aan de wensen van de gebruikers van het forum. Teleurstellend dat jullie advertenties toestaan die de basisfuncties van het forum frustreren.
I choose happy!
Beste mod,

Een tijd geleden heb ik gereageerd op een topic om de TO te helpen en nu word ik benaderd door iemand die in die sector een bedrijf heeft, compleet met visitekaartje en de wens om mij als klant te krijgen. Doen jullie daar iets mee?

Ik heb die meneer zelf al laten weten dat ik hier niet van gecharmeerd ben.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 maart 2014 @ 15:36:

Beste mod,

Een tijd geleden heb ik gereageerd op een topic om de TO te helpen en nu word ik benaderd door iemand die in die sector een bedrijf heeft, compleet met visitekaartje en de wens om mij als klant te krijgen. Doen jullie daar iets mee?

Ik heb die meneer zelf al laten weten dat ik hier niet van gecharmeerd ben.

Zou je een mailtje willen sturen naar forum@viva.nl , dan zullen wij er eens naar kijken.

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:EssentialBliss schreef op 18 maart 2014 @ 15:33:

Ik heb ook last van die irritante UPC reclame. Advertenties om en in het forum snap ik volledig (verdienmodel), maar deze advertentie gaat volledig voorbij aan de wensen van de gebruikers van het forum. Teleurstellend dat jullie advertenties toestaan die de basisfuncties van het forum frustreren.

We ontvangen de laatste tijd meerdere klachten over banners. het mag inderdaad niet de bedoeling zijn dat deze de basisfuncties van het forum frustreren. Wij proberen er alles aan te doen om dit te verbeteren. Blijf vooral de klachten mailen naar forum@viva.nl , dan kunnen wij dit doorzetten naar de technische dienst en in de toekomst proberen dit te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

De doorzichtige reclame is bij mij nu trouwens weg

Het was oa due durexreclame en een oranje reclame

En het laden van pagina's is nu stukken sneller
Je bent zelf een theepot
Oh

Te vroeg ...

De reclames zijn er nog, wel minder vaak, niet bij alle pagina's
Je bent zelf een theepot
quote:Florienepien schreef op 17 maart 2014 @ 22:14:

[...]

Ik krijg die melding ook. Ik weet bijna 100% zeker dat ik geen virus heb. Ik forum mobiel (android). Ik zal mijn toestel na laten kijken. Tot die tijd ben ik hier weg.Mijn virusscanner geeft aan dat er geen sprake is van (een) virus(sen). Dus ik ga er vanuit dat het probleem toch echt bij Viva ligt. Bij andere sites krijg ik geen Ipads of wat dan ook aangeboden.
Het topic Cultuurgroepen, kunnen jullie mij... is verwijderd ivm schoolonderzoek.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Doorgeefvraag op de sekspijler is vol.

AUB een slotje.

Thanks
A dirty mind is a joy forever
quote:DolceStrega schreef op 18 maart 2014 @ 18:19:

Doorgeefvraag op de sekspijler is vol.

AUB een slotje.

Thanks

Beste DolceStrega,

Het topic is gesloten, veel plezier in het volgende topic.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Ik kreeg dit bericht van Helena_b

Dag Scamp,

Ik ben journaliste bij Flair België. Voor een artikel ben ik op zoek naar vrouwen die te maken kregen met een verwoestende roddel. Ik zag jouw reactie op het roddeltopic en ik vroeg me af of je anoniem wil getuigen in Flair. Veel vrouwen hebben te maken met roddels en we denken dat het een enorme steun kan zijn om de verhalen te lezen van vrouwen die hetzelfde meemaakten.

Als je vragen hebt, kan je me altijd helemaal vrijblijvend contacteren via helena.blyweert@flair.be.

groetjes,

Helena

Ik ben hier niet van gediend. Mensen mogen me pm's sturen, daarom heb ik die optie open staan. Maar niet dit soort onzin.
Topic gezocht modellen! is verplaatst naar het Prikbord Gevraagd.

mvg,

Junior.
Het topic: 'Ongesteldheid en vetpercentage' is verwijderd i.v.m. het forummen onder een proxy server. Dit is volgens onze huisregels niet toegestaan.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.

quote:Scamp schreef op 18 maart 2014 @ 19:35:

Ik kreeg dit bericht van Helena_b

Dag Scamp,

Ik ben journaliste bij Flair België. Voor een artikel ben ik op zoek naar vrouwen die te maken kregen met een verwoestende roddel. Ik zag jouw reactie op het roddeltopic en ik vroeg me af of je anoniem wil getuigen in Flair. Veel vrouwen hebben te maken met roddels en we denken dat het een enorme steun kan zijn om de verhalen te lezen van vrouwen die hetzelfde meemaakten.

Als je vragen hebt, kan je me altijd helemaal vrijblijvend contacteren via helena.blyweert@flair.be.

groetjes,

Helena

Ik ben hier niet van gediend. Mensen mogen me pm's sturen, daarom heb ik die optie open staan. Maar niet dit soort onzin.

Beste Scamp,

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, en naar mijn weten ook niet toegestaan. Ik ga ernaar kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.

Een vraagje voor de Moderators. Willen jullie eens nadenken over het onmogelijk maken van het verwijderen van de OP? Behalve als er een mailtje naar jullie gestuurd wordt met een geldige reden natuurlijk.

Over een tijdje is er een lange lijst met allemaal lege OP's , het is zo ergerlijk, de laatste tijd worden topics heel snel weer weggehaald.
quote:ModeratorViva schreef op 18 maart 2014 @ 19:43:

[...]

Beste Scamp,

Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, en naar mijn weten ook niet toegestaan. Ik ga ernaar kijken.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva forum.Dank je, mod!
quote:single-lady schreef op 18 maart 2014 @ 19:53:

Een vraagje voor de Moderators. Willen jullie eens nadenken over het onmogelijk maken van het verwijderen van de OP? Behalve als er een mailtje naar jullie gestuurd wordt met een geldige reden natuurlijk.

Over een tijdje is er een lange lijst met allemaal lege OP's , het is zo ergerlijk, de laatste tijd worden topics heel snel weer weggehaald.

Nou, ik wilde het net hier weer melden

Ik ken op de meeste fora een ander beleid daarover namelijk.

Het voordeel van dit vivabeleid is de laagdrempeligheid, voor veel posters is dat een pré, voor veel vaste leden een pain in the ass soms/ geregeld.

Ondanks het vele weghalen van OP's, het makkelijk kunnen posten door te jonge mensen , trollen.. reageren hier toch vaak veel leden. Het weghalen van de OP vind ik onrespectvol naar mensen die reageren.

Het kan zijn dat voor veel mensen dit forum een nieuw fenomeen is en onbekend zijn met nettiquette en forumregels. Maar moeten we ze dat hier leren?

Het zou goed zijn als mensen die zich aanmelden direkt een scherm voor zich zouden krijgen waarin met koeieletters staat op te passen met het vermelden van herkenbare info bijv.

Ook zou een werkende zoekfunctie helpen zodat naar lopende topics verwijzen mogelijk is en overbodige topics verwijderd kunnen worden.

Er staan hier nu heel veel onzinnige topics.

- Dubbel, omdat de zoekfunctie niet werkt, er niet naar een een vergelijkend lopend topic verwezen kan worden en het melden keer op keer hierover als lid raar voelt, dan wil ik betaald worden...

- binnen x tijd is de OP verwijderd, de discussie is niet echt gaande en niet op te pikken

Lijkt me nutteloze belasting van de server

Ik denk dat het beleid van het vivaforum laagdrempeligheid is, daar kan ik in meegaan. Maar het moet niet ten koste gaan van het gebruik, het enthousiasme ( niets voor niets het zure wijven fenomeen).

Het komt op mij over als kinderen opvoeden zonder grenzen. Er is niets mis met strak(ker) modereren en iets doen met klachten van leden

De klachten over het keer op keer verwijderen van TP door TO's is daar 1 van. Het veelvuldig verwijderen van TP's levert telkens weer reacties op, daar wil je als moderators en beheerders van een forum toch iets mee doen?
Je bent zelf een theepot
Ik wil me aansluiten bij Single Lady en Suzanne Suus, zo ergerlijk als je mee wil denken / helpen etc. en mensen halen vervolgens hun openingspost weg.
Voorbeeld van een topic waar binnen 30 min!!! de TP- tekst is weggehaald

De reacties zijn vragend, men gaat op TO in, maw mensen nemen de moeite om te reageren en toch * poef*.

Ik vind dat onbeschoft (*)

De reacties zijn niet zo dat er nog een discussie kan ontstaan en het topic waarde blijft houden ondanks verwijderd TP, dat is nl soms wel zo.

Ik denk nu: hup, weg topic ( deleten), geen toegevoegde waarde, zonde van de serverruimte.

Nu nog zorgen dat dit voorkomen wordt

(*) Vaste leden worden op deze manier in de maling genomen en door de beleidmakers van dit forum keer op keer genegeerd. Het is echt not done op fora om TP's te verwijderen, vaak kan het ook niet.

Dat het beleid van het vivaforum laagdrempeligheid is, is prima, echt. Maar IMHO niet ten koste van alles en niet ten koste van bijvoorbeeld deze onbeschoftheid, want zo wordt dit gezien op fora
Je bent zelf een theepot
Topic IK zoek werk als privee chauffeur,bezorger is verplaatst naar het Prikbord Contact.

mvg,

Junior.
quote:WishfulThinking schreef op 18 maart 2014 @ 16:59:

[...]

Mijn virusscanner geeft aan dat er geen sprake is van (een) virus(sen). Dus ik ga er vanuit dat het probleem toch echt bij Viva ligt. Bij andere sites krijg ik geen Ipads of wat dan ook aangeboden.Ik krijg de melding ook op mijn Android. Toevallig (?) Nadat ik het plaatje van de eerste melder had geopend. Virusscanner vindt niets en ook bij mij alleen op Viva.
Het topic Stage in Nieuw Zeeland of Australië is verwijderd wegens spam

met vriendelijke groet,

Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven