Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Tijdschriftenverslindster schreef:
20-08-2017 20:44
Beste mods, willen jullie naar dit topic kijken? Hartelijk dank.
overig/wat-heeft-geloven-nu-nog-voor-zi ... ges/389017
Bedankt voor de melding. Het topic is beoordeeld.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
20-08-2017 21:35
Bedankt voor de melding. Het topic is beoordeeld.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Bedankt.
Goedemorgen,

Willen jullie mijn account opheffen?

Bedankt!
Hoi mods, hoe kan ik in contact komen over een waarschuwing die ik totaal niet begrijp?

Er wordt in napraat paginas lang gepraat over dat "sommige forummers harder aangepakt worden dan anderen". Dat mag allemaal. En ik reageer daarop met te zeggen dat het juist andersom is (zonder namen te noemen, dat deed een ander) en dan is het ineens op de man.

Wat nu juist mijn hele punt bevestigd.
Beste moderator,
Men mag niet trolhinten en nickhinten. Maar als men telkens weer iemand vals beschuldigd vind ik nog veel erger.
Kan dat niet in het zelfde rijtje (strafbankje) als nickhinten en trolhunten geplaatst worden?
Met vriendelijke groet, missie M.

LOEP ME MAAR aub.
ps Ik begrijp dat op napraat meer is toegestaan, maar waarom krijg ik een waarschuwing voor trolhinten als ik op een topic schrijf dat ik de berichten vaag en tegenstrijdig vind, en mag een andere forumster op napraat iemand gewoon open en bloot ONTERECHT een trol noemen?
LOEP ME MAAR aub.
KyloRen schreef:
21-08-2017 13:02
Omdat trollhinten op Napraat mag. Alhoewel ik jouw waarschuwing ook niet snap, aangezien je volgens mij niet aan het trollhinten was?

Bijna alle bannen kreeg ik op napraat. Vanwege de 'sfeer' (dus niet voor op-de-man of zo) omdat ik een topic besprak op napraat omdat het topic de schijn van gezelligheid moest hooghouden. Een ban vanwege....enfin. Wil je nu zeggen dat het goed is voor de sfeer als mensen op napraat onterecht beschuldigd worden voor trol of erger?
missie_m wijzigde dit bericht op 21-08-2017 13:15
Reden: woorden vetgedrukt
10.75% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
ModeratorViva schreef:
01-05-2017 15:38
quote:orkenflow schreef op 01 mei 2017 @ 15:28:

Ik heb dezelfde vragen als MaryCrawly.

Jullie willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen. Hebben jullie door dat jullie dan wel heul erg veel ruimte geven aan de mensen die dat nadrukkelijk NIET willen?

Dat is ons zeker duidelijk en we zijn er echt mee bezig om te kijken hoe het beter kan. Het heeft alleen weinig zin om het moderator team continue aan te vallen, dit is ook echt iets wat we samen moeten doen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit was mei.
Het is nu augustus en we hebben nog steeds geen update over jullie antiracisme beleid. Als dat er al is, was, nog moet komen. Nog geen tijd gehad om het te bespreken in het team, vergeten ons bij te praten of blijft alles zoals het was ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
21-08-2017 13:11
Dit was mei.
Het is nu augustus en we hebben nog steeds geen update over jullie antiracisme beleid. Als dat er al is, was, nog moet komen. Nog geen tijd gehad om het te bespreken in het team, vergeten ons bij te praten of blijft alles zoals het was ?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!
MaryCrawley schreef:
21-08-2017 12:41
Hoi mods, hoe kan ik in contact komen over een waarschuwing die ik totaal niet begrijp?

Er wordt in napraat paginas lang gepraat over dat "sommige forummers harder aangepakt worden dan anderen". Dat mag allemaal. En ik reageer daarop met te zeggen dat het juist andersom is (zonder namen te noemen, dat deed een ander) en dan is het ineens op de man.

Wat nu juist mijn hele punt bevestigd.
Besye MaryCrawley,

Wij hebben jouw bericht als op de man beoordeeld en blijven bij onze eerste beslissing.
Verder gaan wij niet in discussie over ons beleid.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Hm, :huh: MaryCrawley vraagt volgens mij nogal keurig om een toelichting op dat beleid. Toch niet zo vreemd als je het niet begrijpt? Volgens mij is iedereen ermee gediend als dat beleid duidelijk is.
ModeratorViva schreef:
21-08-2017 14:31
Besye MaryCrawley,

Wij hebben jouw bericht als op de man beoordeeld en blijven bij onze eerste beslissing.
Verder gaan wij niet in discussie over ons beleid.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Reageren jullie alsjeblieft ook nog even op het inhoudelijke punt?

Die waarschuwing interesseert me verder niet. Waar het om gaat is dat dit een symptoom is van een steeds minder leefbaar forum, waar een dialoog niet mogelijk is, de actueel-problematiek alleen maar erger wordt en een aantal figuren dmv veel-staffen en elkaar de hand boven het hoofd houden niet bepaald sfeerbevorderlijk zijn. En dan druk ik me heel zacht uit.

Dat is een serieus punt wat ik aankaartte. Als jullie dat als op de man willen beoordelen en verder niet naar de inhoud kijken, doe je echt geen recht aan het onderliggende probleem. Sterker nog, ik mag het probleem kennelijk niet eens benoemen?

We hebben niet voor niks in mei een hele rel gehad met contact tot de CM aan toe.

Zoals orkenflow zo mooi zei:

"Jullie willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen. Hebben jullie door dat jullie dan wel heul erg veel ruimte geven aan de mensen die dat nadrukkelijk NIET willen?"
MaryCrawley schreef:
21-08-2017 14:47
Reageren jullie alsjeblieft ook nog even op het inhoudelijke punt?

Die waarschuwing interesseert me verder niet. Waar het om gaat is dat dit een symptoom is van een steeds minder leefbaar forum, waar een dialoog niet mogelijk is, de actueel-problematiek alleen maar erger wordt en een aantal figuren dmv veel-staffen en elkaar de hand boven het hoofd houden niet bepaald sfeerbevorderlijk zijn. En dan druk ik me heel zacht uit.

Dat is een serieus punt wat ik aankaartte. Als jullie dat als op de man willen beoordelen en verder niet naar de inhoud kijken, doe je echt geen recht aan het onderliggende probleem. Sterker nog, ik mag het probleem kennelijk niet eens benoemen?

We hebben niet voor niks in mei een hele rel gehad met contact tot de CM aan toe.

Zoals orkenflow zo mooi zei:

"Jullie willen dat dit forum een fijne plek is voor iedereen. Hebben jullie door dat jullie dan wel heul erg veel ruimte geven aan de mensen die dat nadrukkelijk NIET willen?"

Ik ben er van overtuigd dat de moderators de inhoud van jullie topic (over dat boek wat gepromoot moest worden) wel controleert.

Het zijn juist de mensen die telkens weer vals beschuldigd worden en daarom steeds meer afstand nemen van dit forum. Dát is geen fijne plek.
In het topic waar je geklaag over gaat zijn meermaals valse beschuldigingen geuit. Ik dank het forum van harte dat de loepfunctie het weer doet zodat gecontroleerd kan worden wie er wat heeft geschreven.

ps.Maar ik zie dat jouw loepfunctie uit staat of is die defect?
LOEP ME MAAR aub.
Beste moderator:

Het topic: "mee-eten bij ouders" verdwijnt telkens uit mijn lijst, ondanks dat ik een nieuwe reactie plaats.
Ik kan mij ook niet herinneren dat ik het zelf uit mijn lijst heb verwijderd.
Hoe kan dit en wat kan ik doen om het weer in mijn lijst van "gereageerd" te krijgen?
Beste Mods,
Het topic Wij leven nog steeds met pijn is vol. Slotje alsjeblieft
Ook dit topic blijft niet in mijn lijst, ik heb wat topics verwijderd uit mijn gereageerd-lijst en controleer nu even op deze manier of dat gewerkt heeft.
blijfgewoonbianca schreef:
21-08-2017 13:11
Dit was mei.
Volgns mij is mijn post een beetje ondergesneeuwd, dus ik gooi hem maar evn naar boven.
Met de allervriendelijkste groeten, BGB. .
missie_m schreef:
21-08-2017 15:24
Ik ben er van overtuigd dat de moderators de inhoud van jullie topic (over dat boek wat gepromoot moest worden) wel controleert.

Het zijn juist de mensen die telkens weer vals beschuldigd worden en daarom steeds meer afstand nemen van dit forum. Dát is geen fijne plek.
In het topic waar je geklaag over gaat zijn meermaals valse beschuldigingen geuit. Ik dank het forum van harte dat de loepfunctie het weer doet zodat gecontroleerd kan worden wie er wat heeft geschreven.

ps.Maar ik zie dat jouw loepfunctie uit staat of is die defect?
Hoe weet jij nou over welk topic ze klaagt? En of het wel over 1 bepaald topic gaat ? En waarom is dat " jullie topic " ? Wie izijn die " jullie " ?
shisha schreef:
21-08-2017 16:34
Ook dit topic blijft niet in mijn lijst, ik heb wat topics verwijderd uit mijn gereageerd-lijst en controleer nu even op deze manier of dat gewerkt heeft.
Als je een topic uit je lijst verwijderd hebt, komt dat er nooit meer terug in. Ook al plaats je nog een reactie.
Life is short. Eat dessert first.
KyloRen schreef:
21-08-2017 14:35
Best knap, op de man zonder namen te noemen. Krijgen al die anderen dan ook een waarschuwing?
Huh??
Echt raar dat iemand een waarschuwing of ban voor 'op de man' krijgt voor een post waarin geen naam genoemd wordt.

Mogen we nog wel posten op Viva, mods? Of alleen klikjes aanleveren?

Zal wel gewist worden wegens vragen over het beleid of wegens offtopic.
:yawnee:

Edit: ik vergat de groetjes te doen.
Bij deze.
het topic Gezocht: stel dat relatieproblemen kreeg na komst kind(eren) is verwijderd. Oproepen andere media zijn niet toegestaan.

met vriendelijke groet,

Junior
MonteCara schreef:
21-08-2017 17:42
Huh??
Echt raar dat iemand een waarschuwing of ban voor 'op de man' krijgt voor een post waarin geen naam genoemd wordt.

Bij deze.
En ik vind dat ik zelf wel bepaal of het 'op de man' is. Dat anderen staffen en dat er ook daadwerkelijk actie wordt ondernemen omdat Klaasje43 vindt dat Yasmijn onheus bejegend wordt. En die Yasmijn zit er totaal niet mee.

Ik. Kan. Dat. Zelf. Bepalen! En ik denk de meesten hier.
MonteCara schreef:
21-08-2017 17:42
Huh??

Bij deze.
Er stonden echt wel twee namen genoemd waar ze 'helemaal niet fijn' (en dan zeg ik het netjes) op reageerde. En dat is niet de eerste keer. De moderator heeft juist gehandeld.
LOEP ME MAAR aub.
yasmijn schreef:
21-08-2017 17:51
En ik vind dat ik zelf wel bepaal of het 'op de man' is. Dat anderen staffen en dat er ook daadwerkelijk actie wordt ondernemen omdat Klaasje43 vindt dat Yasmijn onheus bejegend wordt. En die Yasmijn zit er totaal niet mee.

Ik. Kan. Dat. Zelf. Bepalen! En ik denk de meesten hier.

Nou dit dus.
Ik bepaal zelf wel wanneer ik mezelf beledigd voel wanneer iemand mij een trut of iets anders noemt. Dat hoeft niemand anders voor mij te bepalen. En ik heb zomaar het idee dat hier veel volwassen vrouwen posten die dat ook zo ervaren.

Waarom dan wel de stafjes, door iemand anders dan de zogenaamde gedupeerde serieus nemen als mod zijnde? Terwijl degene die zogenaamd meeleest geen idee heeft over de onderlinge verhoudingen.

Schiet mij maar lek!

Ik vind mezelf soms een enorme trut.
En nu?
Oh ja! Mezelf staffen!
Ik zou graag mijn account anonimiseren.
Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven