Centraal Moderatortopic

22-04-2017 22:03 2953 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Reactie/bugstopic deel 3
http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
http://forum.viva.nl/overig/centraal-mo ... ges/348709

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-90/list_messages/389360

Suggesties m.b.t de pijler Actueel
http://forum.viva.nl/actueel/verzamelto ... 3#26946733

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2017 20:07
24.96% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moderators, svp ingrijpen, zie vorige pagina.

X heeft het al moeilijk genoeg.
hamer wijzigde dit bericht op 26-07-2017 00:28
Reden: Naam gewijzigd
5.52% gewijzigd
Mods ik weet niet wat jullie aan het doen zijn maar er is een forummer die een topic heeft over haar thuissituatie waarin ze zich onveilig voelt. Ze vindt hier steun. Nu staan jullie toe dat ze in een ander topic zwart gemaakt wordt..ik heb dit net als vele andere allang gestaft. Jullie staan toe dat ze zelfs online gepest wordt!

Wordt eens wakker en doe waarvoor je opgesteld staat
Haal het dan in ieder geval offline voor zolang jullie erover na moeten denken. Als dat ook al niet meer kan wordt het tijd een serieus bedrijf in te schakelen die dit forum kan fixen en tot die tijd het forum offline te halen.
Als je als mod hier nog over na moet denken gaat er ook iets niet goed hoor.
ModeratorViva schreef:
25-07-2017 21:12
We gaan kijken!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
In 5 kwartier nog steeds niet gezien wat aanleiding geeft toch ingrijpen?
Fijn dat jullie nu aan het ingrijpen zijn maar serieus jullie wissen het onder het mom van off-topic? Als er eindelijk echt een gelegenheid is voor op de man is het nu wel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bedankt voor al jullie meldingen, we hebben ons even moeten inlezen & bekijken maar ondertussen is de betreffende forummer geband en zijn de berichten gewijzigd. (Mochten jullie onverhoopt nog een quote tegen komen dan horen we dat graag.)

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Op de man en persoonlijke gegevens he! (ook al kloppen ze waarschijnlijk niet met de betreffende forummer dan nog banwaardig lijkt me).
crosspost.
Waarom kost het zoveel tijd? Bij zoveel meldingen? Dan zouden jullie het topic toch ter beoordeling offline kunnen halen? Dat gebeurt ook bij andere topics. Nu waren er veel duidelijke meldingen en bleef het topic nog erg lang online.
Kunnen jullie niet ook de naam van betreffende forum die geschaad is verwijderen en de berichten die daar naar verwijzen van andere forummers? Nu blijft er nog steeds veel informatie staan.
djengaz schreef:
25-07-2017 23:21
Kunnen jullie niet ook de naam van betreffende forum die geschaad is verwijderen en de berichten die daar naar verwijzen van andere forummers? Nu blijft er nog steeds veel informatie staan.
We hebben op verzoek nog eea weggehaald, dankjewel voor de melding.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Saga_Röversdotter schreef:
25-07-2017 23:17
Waarom kost het zoveel tijd? Bij zoveel meldingen? Dan zouden jullie het topic toch ter beoordeling offline kunnen halen? Dat gebeurt ook bij andere topics. Nu waren er veel duidelijke meldingen en bleef het topic nog erg lang online.
We hebben het topic inderdaad online laten staan, onze excuses hiervoor. Zodra we het topic hadden beoordeeld hebben we ingegrepen en zijn we berichten gaan aanpassen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Bedankt voor de reactie.
ModeratorViva schreef:
25-07-2017 23:50
We hebben het topic inderdaad online laten staan, onze excuses hiervoor. Zodra we het topic hadden beoordeeld hebben we ingegrepen en zijn we berichten gaan aanpassen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Waarom geef je niet het juíste antwoord op de vraag waarom het topic niet tijdelijk offline is gehaald tijdens de beoordeling? Het correcte antwoord is namelijk dat dit niet kán met dit nieuwe forum. Je kunt het topic alleen definitief verwijderen, niet tijdelijk om het later weer terug te plaatsen Dat hebben andere mods al meermaals uitgelegd. En jij maakt nu excuses alsof er een inschattingsfout is gemaakt? Nee, de software biedt deze mogelijkheid gewoon niet. En dat is een groot manco. Of is dat inmiddels wél gefixt?

Mijn vraag in het bugtopic over dat andere halve afscheep- antwoord (over loepen) staat nog steeds open trouwens. Je wordt van hier naar daar verwezen en vervolgens word ik daar al 36 uur genegeerd.
impala wijzigde dit bericht op 26-07-2017 08:23
10.99% gewijzigd
.
impala schreef:
26-07-2017 08:18
Waarom geef je niet het juíste antwoord op de vraag waarom het topic niet tijdelijk offline is gehaald tijdens de beoordeling? Het correcte antwoord is namelijk dat dit niet kán met dit nieuwe forum. Je kunt het topic alleen definitief verwijderen, niet tijdelijk om het later weer terug te plaatsen Dat hebben andere mods al meermaals uitgelegd. En jij maakt nu excuses alsof er een inschattingsfout is gemaakt? Nee, de software biedt deze mogelijkheid gewoon niet. En dat is een groot manco. Of is dat inmiddels wél gefixt?
Dat heeft nog status 2, ze hebben het nog te druk (..) met het fixen vab de andere bugs.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wauw.
Ik zou mijn account graag anonimiseren. Bedankt
Dat snap ik. Kut dat dit nodig is. Maar wat ik me nu afvraag: Hebben de mods jou per pb / mail ingelicht over gisteren en dat jouw naam genoemd werd door degeen die daar nu een perma voor heeft?
Een mod mag deze vraag ook beantwoorden als je dat zelf niet meer kan doen.
Ik vind het nl nogal essentieel dat dit gebeurt,qua forumveiligheid.
impala wijzigde dit bericht op 26-07-2017 09:12
12.58% gewijzigd
.
impala schreef:
26-07-2017 08:18

Mijn vraag in het bugtopic over dat andere halve afscheep- antwoord (over loepen) staat nog steeds open trouwens. Je wordt van hier naar daar verwezen en vervolgens word ik daar al 36 uur genegeerd.
Beste impala,

we bieden onze excuses aan omdat de berichten en het topic te lang online heeft gestaan. Het heeft te lang geduurd voordat we adequaat hebben ingegrepen. Het is inderdaad niet mogelijk om het topic (tijdelijk) offline te halen. Toch hebben wij wel andere opties.

Op de vraag waarom we op deze manier hebben ingegrepen kunnen wij geen antwoord geven want het beleid staat niet ter discussie.

Zoals je weet zullen wij reageren in het bugtopic wanneer er nieuws is. We zullen kijken of we je vraag daar kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

impala schreef:
26-07-2017 08:53
Dat snap ik. Kut dat dit nodig is. Maar wat ik me nu afvraag: Hebben de mods jou per pb ingelicht over gisteren en dat jouw naam genoemd werd door degeen die daar nu een perma voor heeft?
Een mod mag deze vraag ook beantwoorden als je dat zelf niet meer kan doen.
Ik vind het nl nogal essentieel dat dit gebeurt,qua forumveiligheid.
Beste impala,

wij doen geen uitspraken over derden. Wij kunnen wel zeggen dat we forumveiligheid essentieel vinden en dat wij er alles aan doen om dat te waarborgen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dan zal ik het anders vragen. Als mijn naam op het forum zodanig genoemd en misbruikt wordt dat iemand daar een permaban voor krijgt, kan ik er dan op rekenen dat jullie niet alleen die persoon bannen maar ook mij hierover informeren? Dat mijn naam enige tijd in die context op het forum heeft gestaan?
.
impala schreef:
26-07-2017 09:19
Dan zal ik het anders vragen. Als mijn naam op het forum zodanig genoemd en misbruikt wordt dat iemand daar een permaban voor krijgt, kan ik er dan op rekenen dat jullie niet alleen die persoon bannen maar ook mij hierover informeren? Dat mijn naam enige tijd in die context op het forum heeft gestaan?
Beste impala,

ja, dat is wel ons beleid.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
26-07-2017 09:11
Beste impala,

we bieden onze excuses aan omdat de berichten en het topic te lang online heeft gestaan. Het heeft te lang geduurd voordat we adequaat hebben ingegrepen. Het is inderdaad niet mogelijk om het topic (tijdelijk) offline te halen. Toch hebben wij wel andere opties.

Op de vraag waarom we op deze manier hebben ingegrepen kunnen wij geen antwoord geven want het beleid staat niet ter discussie.

Zoals je weet zullen wij reageren in het bugtopic wanneer er nieuws is. We zullen kijken of we je vraag daar kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Maar jullie boden je excuses aan dat het niet offline is gehaald. Hierin lees ik dat dit bewust niet is gedaan/ er bewust niet gekozen is voor de andere opties. Dus die excuses kloppen niet? Ik begrijp het niet meer.
Ik verwijderde een bookmark en nu is het topic ook uit de lijst met gereageerd. Kan dat topic er weer terug in?
Saga_Röversdotter schreef:
26-07-2017 12:08
Maar jullie boden je excuses aan dat het niet offline is gehaald. Hierin lees ik dat dit bewust niet is gedaan/ er bewust niet gekozen is voor de andere opties. Dus die excuses kloppen niet? Ik begrijp het niet meer.
Beste Saga_Röversdotter,

het is bij ons fout gegaan omdat we het te lang hebben laten staan. Doorgaans is het ons beleid dat we een topic tijdelijk offline halen maar dat is voorlopig helaas nog niet mogelijk op dit forum. Dat maakte dat wij moesten overleggen en dat heeft alles wat vertraagd.

Achteraf gezien hadden wij dus wel andere opties maar die zijn destijds over het hoofd gezien. Dat is dus niet bewust gegaan.

Wij zijn niet blij met hoe het gelopen is (net als jullie) en daarom bieden wij onze excuses aan. Jammergenoeg werkt het forum voor ons ook niet zoals het zou moeten horen en dat maakt dat er nu af en toe vervelende situaties op het forum voor kunnen komen.

Je vraag mbt de bookmarks kan je beter op het bugtopic zetten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven