Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
MarindaH schreef:
24-05-2018 08:36
Kunnen degenen die op anoniem zijn gegaan laten weten of ze hetzelfde mailadres hebben gebruikt bij het aanmaken van een nieuw account? Mijn hoofd zit namelijk aan het maximale aantal emailadressen en Viva schijnt het zelf niet te weten.
Ik ben met hetzelfde emailadres teruggekomen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
MarindaH schreef:
24-05-2018 08:36
Kunnen degenen die op anoniem zijn gegaan laten weten of ze hetzelfde mailadres hebben gebruikt bij het aanmaken van een nieuw account? Mijn hoofd zit namelijk aan het maximale aantal emailadressen en Viva schijnt het zelf niet te weten.
Ik heb met een oud en al eerder gebruikt emailadres een nieuwe nick kunnen maken.
Blijkbaar hebben 'ze' geen idee wat ze wel en niet wissen en waarom.

Zoals altijd. :-D
KyloRen schreef:
24-05-2018 08:43
Je kunt tegenwoordig zien met welk e-mailadres je hier geregistreerd staat.
Dat doe je door rechtsboven op dat misvormde poppetje te klikken, ‘mijn account’ aanklikken, dan ‘voorkeuren’ aanklikken, als het goed is verschijnen er links ergens drie streepjes onder elkaar. Klik die aan en kies voor ‘account’.
Echt je hebt gelijk! Hemel dat wist ik niet!!! Lekker anoniem zo, mocht je het met je reguliere e-mailadres hebben gedaan. O_O
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 08:49
Ik heb met een oud en al eerder gebruikt emailadres een nieuwe nick kunnen maken.

Vroegah kon dat niet, dit is dus nieuw! Kun je ook je oude nick van stal halen, of is dat nog steeds onmogelijk?
Tessa44- schreef:
24-05-2018 08:50
Echt je hebt gelijk! Hemel dat wist ik niet!!! Lekker anoniem zo, mocht je het met je reguliere e-mailadres hebben gedaan. O_O
Daarom gebruik ik altijd m’n onzinmail voor dit soort dingen ;-D
KyloRen schreef:
24-05-2018 08:52
Aliassen aanmaken in hotmail werkt ook goed.
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 08:49

Maar eigenlijk is het logisch, als je gegevens gewist worden, dan hebben ze het email adres niet meer in hun database, dus dan kan je die opnieuw gebruiken, vroeger bewaarden ze blijkbaar het mailadres en nu gooien ze het blijkbaar echt weg. Beter dus.
Tessa44- schreef:
Vroegah kon dat niet, dit is dus nieuw! Kun je ook je oude nick van stal halen, of is dat nog steeds onmogelijk?
Precies, dus de opmerking van de Mod paar posts terug klopt al niet.
En of je een oude nick kan aanmaken? Geen idee. Probeer het zou ik zeggen, eerlijk/juist antwoord ga je er niet op krijgen denk ik.
KyloRen schreef:
Ja dat doe ik gelukkig ook! Maar er zitten er vast tussen die gewoon hun eigen mailadres gebruiken.. ik wist het echt niet dat je het zo kon zien.
Tessa44- schreef:
24-05-2018 08:55
Maar eigenlijk is het logisch, als je gegevens gewist worden, dan hebben ze het email adres niet meer in hun database, dus dan kan je die opnieuw gebruiken, vroeger bewaarden ze blijkbaar het mailadres en nu gooien ze het blijkbaar echt weg. Beter dus.
Je tikt nu wat de meeste en ik dus zeggen. ;-)
Lucifer2018 schreef:
24-05-2018 08:57
Je tikt nu wat de meeste en ik dus zeggen. ;-)
;-) ik ben een beetje aan het meimeren, heb niet alle reacties gelezen.., 😬.
KyloRen schreef:
24-05-2018 08:43
Je kunt tegenwoordig zien met welk e-mailadres je hier geregistreerd staat.
Dat doe je door rechtsboven op dat misvormde poppetje te klikken, ‘mijn account’ aanklikken, dan ‘voorkeuren’ aanklikken, als het goed is verschijnen er links ergens drie streepjes onder elkaar. Klik die aan en kies voor ‘account’.

Briljant, dat mailadres bestond helemaal niet ;) Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik niet nóg een account wilde aanmaken.
lux- schreef:
24-05-2018 08:48
Ik ben met hetzelfde emailadres teruggekomen.

Dank u!
fashionvictim schreef:
24-05-2018 00:15
Ik stel gewoon vragen omdat ik niet begrijp waarom Viva zo anders met de nieuwe wet omgaat dan elk ander bedrijf waar ik me ooit heb aangemeld. Ik heb bijvoorbeeld bij Viva nog geen nieuwe cookiemelding in beeld gehad en al helemaal geen nieuwe gebruikersverklaring, terwijl ik digi-freelancers ken die al het hele jaar letterlijk omkomen in het werk omdat ze al maanden niks anders doen dan nieuwe cookie-meldingen voor de duvel en zijn ouwe moer maken. En zelf zit ik al zeker 2 weken bij ongeveer elke website die ik bezoek vernieuwde cookiemeldingen weg te klikken. Alleen bij Viva dus niet.

Die bedrijven hadden dan hun zaken al niet goed voor elkaar want die hele privacywet bestaat al bijna 20 jaar. Het recht op inzage en verwijdering van je persoonsgegevens is niets nieuws. Er zijn alleen wat dingen aan de wet toegevoegd waardoor e.e.a. wat inzichtelijker en dwingender wordt.
Ik zou niet weten waarom er een nieuwe cookiemelding of gebruikersverklaring zou moeten komen, als de oude al gewoon in orde was.
Ook staat er nergens in de wet dat het verwijderen van je gegevens met één druk op een knop zou moeten kunnen. Sommige bedrijven bieden die mogelijkheid maar het is helemaal niet verplicht. Waar het om gaat is dat ze er gehoor aan geven wanneer jij verzoekt om verwijdering. Dat zullen zij bij Viva ook ongetwijfeld doen.
Ik vind het maar een hoop paniek om niks.
Tessa44- schreef:

Dat kun je natuurlijk alleen van je eigen account zien hè.
RikM schreef:
24-05-2018 09:04
Die bedrijven hadden dan hun zaken al niet goed voor elkaar want die hele privacywet bestaat al bijna 20 jaar. Het recht op inzage en verwijdering van je persoonsgegevens is niets nieuws. Er zijn alleen wat dingen aan de wet toegevoegd waardoor e.e.a. wat inzichtelijker en dwingender wordt.
Ik zou niet weten waarom er een nieuwe cookiemelding of gebruikersverklaring zou moeten komen, als de oude al gewoon in orde was.
Ook staat er nergens in de wet dat het verwijderen van je gegevens met één druk op een knop zou moeten kunnen. Sommige bedrijven bieden die mogelijkheid maar het is helemaal niet verplicht. Waar het om gaat is dat ze er gehoor aan geven wanneer jij verzoekt om verwijdering. Dat zullen zij bij Viva ook ongetwijfeld doen.

Eens. Tot het dikgedrukte.
Tessa44- schreef:
Je weet dat alleen jij dat mailadres kunt zien? Als wij jouw account aanklikken zien we dat dus niet...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
RikM schreef:
24-05-2018 09:04
ik zie de mods anders in dt specifieke topic en in het topic over de nieuwe wetgeving zeggen dat ze je gegevens NIET gaan verwijderen.
Am Yisrael Chai!
RikM schreef:
24-05-2018 09:07
Dat kun je natuurlijk alleen van je eigen account zien hè.
Ah oké! Tis nog vroeg! Dank je. Ik dacht dat iedereen het kon zien.... valt weer mee. 😀👍🏻
Kia•Ora schreef:
24-05-2018 09:07
Je weet dat alleen jij dat mailadres kunt zien? Als wij jouw account aanklikken zien we dat dus niet...
Ja valt weer mee! 😀👍🏻
fashionvictim schreef:
24-05-2018 09:11
ik zie de mods anders in dt specifieke topic en in het topic over de nieuwe wetgeving zeggen dat ze je gegevens NIET gaan verwijderen.

Ze hoeven ook niet alles te verwijderen. Berichten op een discussieplatform zijn vaak een uitzondering omdat als je die verwijdert de discussie niet meer te volgen is. Of forumnamen ook onder de nieuwe wet vallen daar is nog wat discussie over. Ik vind zelf van wel, bij Viva vinden ze blijkbaar van niet. Wellicht komt daar de komende tijd meer duidelijkheid over.
Huh? Hoezo is het Napraat-topic op slot? :whut:
RikM schreef:
24-05-2018 09:19
Nummer 99 is al geopend hoor.
RikM schreef:
24-05-2018 09:19
Isse vol, er is een nieuwe.
overig/napraattopic-deel-99/list_messag ... #p28549529
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zazamaenade schreef:
24-05-2018 08:41
*
edit : Er is via mail gereageerd, zie ik nu. Persoonlijke informatie die in topics staat, die in die topics formeel de nick beschrijven, maar wel herleidbaar zijn tot een natuurlijk persoon, vallen niet onder de GDPR ?
Dit is wel een hele bijzondere interpretatie van Viva :rofl:
Wat dit is nu juist 1 van die dingen die WEL onder de uitbreiding van de wetgeving vallen.
Volgens mij had Viva beter een bug kunnen laten bouwen waardoor alle oude topics en geanonimiseerde nicks op miraculeuze manier in hun Bermudadriehoek terecht waren gekomen (zeg die waar al 2 jaar niet in gereageerd is) en alle nicks niet meer te loepen waren (alleen door degene achter de nick). Dan een mail met de nieuwe wetgeving en verklaringen waar je mee akkoord moet gaan wil je verder kunnen forummen en klaar was Pietje.
Had hen meteen heel veel reclame opgeleverd, want alles plots weg haalt wss zelf het journaal etc. Het forum was vereenvoudigd en een positieve doorstart was mogelijk.
En het mooiste van alles, het was wss vele malen goedkoper geweest dan wat het ze nu gekost heeft en gaat kosten... :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven