Centraal Moderatortopic
vrijdag 29 december 2017 om 17:48
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/
Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358
Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231
Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 24 mei 2018 om 09:28
Ik geloof dat ik daar zojuist helderheid over heb gekregen, Ik had wat oude posts van mezelf gestaft omdat ze in een vergrendeld topic staan, en ik ze dus niet zelf kon wissen.RikM schreef: ↑24-05-2018 09:16Ze hoeven ook niet alles te verwijderen. Berichten op een discussieplatform zijn vaak een uitzondering omdat als je die verwijdert de discussie niet meer te volgen is. Of forumnamen ook onder de nieuwe wet vallen daar is nog wat discussie over. Ik vind zelf van wel, bij Viva vinden ze blijkbaar van niet. Wellicht komt daar de komende tijd meer duidelijkheid over.
Het antwoord wat ik kreeg was dat de informatie die ik stafte (wat persoonlijke ontboezemingen over mijn leven die ik liever niet voor eeuwig op het web zie staan) niet onder de GDPR valt.
Of dat ook echt zo is vraag ik me af.
Ik heb via de site van de Autoriteit Persoonsgegevens eens opgezocht wat de definitie is van 'persoonsgegevens' :
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... nsgegevens
http://www.privacy-regulation.eu/nl/art ... EU-AVG.htm
Een aantal van de forummers hier heeft zich voor hun werk zich beter verdiept in deze AVG.
Kan iemand daar meer licht op werpen ?
Zijn persoonsgegevens alleen de gegevens van een 'natuurlijk persoon' , dus niet van een nick ?
Of gaat het ook om de herleidbaarheid van informatie over een nick naar een natuurlijk persoon ?
Dat is waar het hier om gaat (naast natuurlijk gegevens als een email-adres dat nodig is voor een account en uiteindelijk altijd herleidbaar is).
Zou je met de AVG in de hand bijvoorbeeld ontgrendeling van een topic kunnen eisen, zodat jijzelf weer bij die informatie kunt ?
nounou
donderdag 24 mei 2018 om 09:53
Dat is dus wat RikM terecht aangeeft. Er is nog veel niet helemaal duidelijk, juist door de positie van een forum. En zoals Enn gisteren aangaf, er is nog heel veel ruimte voor interpretatie. En geen idee of je ontgrendeling kunt eisen. Tijd zal het leren.zazamaenade schreef: ↑24-05-2018 09:28Ik geloof dat ik daar zojuist helderheid over heb gekregen, Ik had wat oude posts van mezelf gestaft omdat ze in een vergrendeld topic staan, en ik ze dus niet zelf kon wissen.
Het antwoord wat ik kreeg was dat de informatie die ik stafte (wat persoonlijke ontboezemingen over mijn leven die ik liever niet voor eeuwig op het web zie staan) niet onder de GDPR valt.
Of dat ook echt zo is vraag ik me af.
Ik heb via de site van de Autoriteit Persoonsgegevens eens opgezocht wat de definitie is van 'persoonsgegevens' :
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... nsgegevens
http://www.privacy-regulation.eu/nl/art ... EU-AVG.htm
Een aantal van de forummers hier heeft zich voor hun werk zich beter verdiept in deze AVG.
Kan iemand daar meer licht op werpen ?
Zijn persoonsgegevens alleen de gegevens van een 'natuurlijk persoon' , dus niet van een nick ?
Of gaat het ook om de herleidbaarheid van informatie over een nick naar een natuurlijk persoon ?
Dat is waar het hier om gaat (naast natuurlijk gegevens als een email-adres dat nodig is voor een account en uiteindelijk altijd herleidbaar is).
Zou je met de AVG in de hand bijvoorbeeld ontgrendeling van een topic kunnen eisen, zodat jijzelf weer bij die informatie kunt ?
Aanvulling, persoonlijk denk ik dat je je nu te druk maakt over details. Ja het is belangrijk, maar de antwoorden zijn er domweg nog niet (helemaal).
donderdag 24 mei 2018 om 09:58
Ach, druk maken is een overdreven term, ik heb me alleen wat vastgebetenGenieInABottle schreef: ↑24-05-2018 09:53Dat is dus wat RikM terecht aangeeft. Er is nog veel niet helemaal duidelijk, juist door de positie van een forum. En zoals Enn gisteren aangaf, er is nog heel veel ruimte voor interpretatie. En geen idee of je ontgrendeling kunt eisen. Tijd zal het leren.
Aanvulling, persoonlijk denk ik dat je je nu te druk maakt over details. Ja het is belangrijk, maar de antwoorden zijn er domweg nog niet (helemaal).
Op het GDPR-topic kwam er zojuist een antwoord :
https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/
nounou
donderdag 24 mei 2018 om 10:09
De topics ‘صيانة منزليه ثلاجات توشيبا 011540081’ ‘صيانة منزليه ثلاجات ال جي 01092279973 (‘ ‘صيانة منزليه ثلاجات سامسونج010600378’ ‘صيانة منزليه ثلاجات وستنجهاوس 0106’ ‘صيانة غسالات منزليه يونيفرسال 0101’ ‘صيانة منزليه ثلاجات باساب 01093055835’ ‘صيانة منزليه ثلاجات ايديال ايليت’ صيانة منزليه ثلاجات شارب 01010916814'' 'صيانة منزليه ثلاجات بيكو 01154008110' en ‘صيانة منزليه ثلاجات كريازي 0115400811’ zijn verwijderd ivm spam.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2018 10:18
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
8.85% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
donderdag 24 mei 2018 om 10:12
Belangrijk, in dat stuk van internetjurist Arnoud Engelfriet (viva lezen jullie mee?):
Dit probleem werd bij invoering van de AVG al onderkend, en er staat dan ook bij het vergeetrecht dat het niet van toepassing is wanneer de verwerking (de publicatie dus) noodzakelijk is voor de uitoefening van het grondrecht van de uitingsvrijheid (artikel 17 lid 3 AVG). Daarmee kan een forumbeheerder dus in principe het weghalen van berichten voorkomen. Een profiel of registratie van een gebruiker valt buiten dat grondrecht en moet dus wél worden weggehaald op verzoek.
In Nederland komt er naast de AVG de zogeheten Uitvoeringswet AVG, met daarin een aantal belangwekkende uitzonderingen bij “journalistieke doeleinden of academische, artistieke of literaire uitdrukkingsvormen”. Alle rechten die je normaal hebt, zoals inzage, correctie en verwijdering, gelden bij deze uitingsvormen niet. Daarmee kun je als forum dus ook andere verzoeken pareren, althans voor zover het gaat om persoonsgegevens die als journalistiek of literair te duiden zijn. Dat is wat mij betreft beperkt tot de postings of reacties zelf. Zaken als iemands profiel of interesses vallen daar buiten.
Dit probleem werd bij invoering van de AVG al onderkend, en er staat dan ook bij het vergeetrecht dat het niet van toepassing is wanneer de verwerking (de publicatie dus) noodzakelijk is voor de uitoefening van het grondrecht van de uitingsvrijheid (artikel 17 lid 3 AVG). Daarmee kan een forumbeheerder dus in principe het weghalen van berichten voorkomen. Een profiel of registratie van een gebruiker valt buiten dat grondrecht en moet dus wél worden weggehaald op verzoek.
In Nederland komt er naast de AVG de zogeheten Uitvoeringswet AVG, met daarin een aantal belangwekkende uitzonderingen bij “journalistieke doeleinden of academische, artistieke of literaire uitdrukkingsvormen”. Alle rechten die je normaal hebt, zoals inzage, correctie en verwijdering, gelden bij deze uitingsvormen niet. Daarmee kun je als forum dus ook andere verzoeken pareren, althans voor zover het gaat om persoonsgegevens die als journalistiek of literair te duiden zijn. Dat is wat mij betreft beperkt tot de postings of reacties zelf. Zaken als iemands profiel of interesses vallen daar buiten.
donderdag 24 mei 2018 om 11:16
ModeratorViva schreef: ↑24-05-2018 10:09De topics ‘صيانة منزليه ثلاجات توشيبا 011540081’ ‘صيانة منزليه ثلاجات ال جي 01092279973 (‘ ‘صيانة منزليه ثلاجات سامسونج010600378’ ‘صيانة منزليه ثلاجات وستنجهاوس 0106’ ‘صيانة غسالات منزليه يونيفرسال 0101’ ‘صيانة منزليه ثلاجات باساب 01093055835’ ‘صيانة منزليه ثلاجات ايديال ايليت’ صيانة منزليه ثلاجات شارب 01010916814'' 'صيانة منزليه ثلاجات بيكو 01154008110' en ‘صيانة منزليه ثلاجات كريازي 0115400811’ zijn verwijderd ivm spam.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 24 mei 2018 om 11:26
Zou het kunnen dat de mods een bevestigingsmail naar je oude e-mailadres hebben gestuurd (waar je dus niet meer bij kan) ?
Ik had hier ook een verzoek gedaan aan de mods (over het wissen van posts in een vergrendeld topic) en kreeg hier geen antwoord. Vanochtend kwam ik erachter dat er een antwoord in de mailbox van mijn opgegeven mail-adres, waar ik sporadisch kom, zat.
Wat kan een mens tegen bizarre problemen aanlopen !
Want inderdaad, wat te doen als je mailadres achter je viva-account niet meer te gebruiken is ?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 24-05-2018 15:20
0.69% gewijzigd
nounou
donderdag 24 mei 2018 om 11:30
Je hebt gelijk. We hebben ernaar gekeken, deze forummer is nu niet meer te loepen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
donderdag 24 mei 2018 om 11:30
zazamaenade schreef: ↑24-05-2018 11:26Want inderdaad, wat te doen als je mailadres achter je viva-account niet meer te gebruiken is ?
Maar is dat niet je eigen verantwoordelijkheid dan, om te zorgen dat je contactinfo up-to-date is?
donderdag 24 mei 2018 om 11:34
Alleen als het maximaal aantal posts is bereikt.zazamaenade schreef: ↑24-05-2018 11:32Mods, is er eigenlijk een regel over de vergrendeling van topics ?
Worden topics vergrendeld wanneer er een bepaalde tijd niets gepost wordt, bijvoorbeeld ?
Of alleen maar wanneer de 3000 posts bereikt worden ?
donderdag 24 mei 2018 om 11:42
Hi zazamaenade,zazamaenade schreef: ↑24-05-2018 11:32Mods, is er eigenlijk een regel over de vergrendeling van topics ?
Worden topics vergrendeld wanneer er een bepaalde tijd niets gepost wordt, bijvoorbeeld ?
Of alleen maar wanneer de 3000 posts bereikt worden ?
Topics worden nu inderdaad vergrendeld wanneer er 3000 posts zijn.
Om het forum sneller te maken, zijn we wel aan het kijken om dit bij heel oude topics te veranderen.
Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum