Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Beste the_Wicked_Witch, doornroosje9, Star², |Courage|, Lunaloona,

Even een reactie n.a.v. jullie berichten op het CM vandaag.

Het is niet zo dat nieuwe TO's niet kunnen posten, dit kunnen ze wel degelijk, echter gaan de eerste berichten door een 'goedkeur-proces' van het systeem heen.

Wat betreft de CAPTCHA versus 'de vraag' bij het aanmaken van een nieuw account. We hadden eerst een CAPTCHA, vervolgens veel spammers, dus gewisseld naar de vraag, hierop volgde en enorme stroom spammers waarna we terug zijn gegaan naar een CAPTCHA + het systeem waarbij we nu de eerste X posts van een forummer goedkeuren. Op die manier zien wij de berichten / topics voordat ze geplaatst worden en kunnen we spammers, maar ook hengelaars en trollen buiten de deur houden.

Het verspringen van de berichten in de topics - doordat berichten van de TO worden goedgekeurd - is inderdaad ongelooflijk onhandig en maakt het forummen een stuk minder aangenaam. Dit hebben we vandaag doorgegeven aan de TD, we hopen een passende oplossing te vinden.

"Maar dat het eerste bericht (= plaatsen topic) wordt goedgekeurd en de rest nog niet, terwijl er al reacties komen, dat is echt het paard achter de wagen spannen."
--> Dit heeft te maken met het feit dat we meerdere berichten goedkeuren van een nieuwe TO. Eerst wordt het topic goedgekeurd, hier komen reacties in van medeforummers, als de TO vervolgens reageert, komt de reactie weer bij ons terecht om goedgekeurd te worden, hier gaat inderdaad wat tijd overheen. Wat betreft "de rest nog niet"; op het moment van goedkeuren van de OP is er nog geen 'rest'.

De bug waarbij berichten die nog goedgekeurd moeten worden al wel te loepen zijn, is ook gemeld bij de TD, die zijn hier momenteel mee bezig.

Zoals eerder geschreven onderzoeken we of deze maatregel tegen spammers werkbaar is. We zijn continue bezig met aanpassingen om het voor forummers zo aangenaam mogelijk te maken.

Hopelijk hebben we jullie weer een beetje kunnen updaten, to be continued...

Nog een fijne avond gewenst!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-08-2018 23:22
Reden: offtopic
96.97% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-08-2018 23:23
96.79% gewijzigd
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
ModeratorViva schreef:
20-08-2018 21:50
Beste the_Wicked_Witch, doornroosje9, Star², |Courage|, Lunaloona,

Even een reactie n.a.v. jullie berichten op het CM vandaag.

Het is niet zo dat nieuwe TO's niet kunnen posten, dit kunnen ze wel degelijk, echter gaan de eerste berichten door een 'goedkeur-proces' van het systeem heen.
Verwarrend want hieronder leg je uit dat nieuwe TO’s niet kunnen posten omdat ze blijkbaar eerst door een selectiecommissie moeten. Waarom dat is is mij een raadsel

Wat betreft de CAPTCHA versus 'de vraag' bij het aanmaken van een nieuw account. We hadden eerst een CAPTCHA, vervolgens veel spammers, dus gewisseld naar de vraag, hierop volgde en enorme stroom spammers waarna we terug zijn gegaan naar een CAPTCHA + het systeem waarbij we nu de eerste X posts van een forummer goedkeuren. Op die manier zien wij de berichten / topics voordat ze geplaatst worden en kunnen we spammers, maar ook hengelaars en trollen buiten de deur houden.

Het verspringen van de berichten in de topics - doordat berichten van de TO worden goedgekeurd - is inderdaad ongelooflijk onhandig en maakt het forummen een stuk minder aangenaam. Dit hebben we vandaag doorgegeven aan de TD, we hopen een passende oplossing te vinden.

"Maar dat het eerste bericht (= plaatsen topic) wordt goedgekeurd en de rest nog niet, terwijl er al reacties komen, dat is echt het paard achter de wagen spannen."
--> Dit heeft te maken met het feit dat we meerdere berichten goedkeuren van een nieuwe TO. Eerst wordt het topic goedgekeurd, hier komen reacties in van medeforummers, als de TO vervolgens reageert, komt de reactie weer bij ons terecht om goedgekeurd te worden, hier gaat inderdaad wat tijd overheen. Wat betreft "de rest nog niet"; op het moment van goedkeuren van de OP is er nog geen 'rest'.

De bug waarbij berichten die nog goedgekeurd moeten worden al wel te loepen zijn, is ook gemeld bij de TD, die zijn hier momenteel mee bezig.

Zoals eerder geschreven onderzoeken we of deze maatregel tegen spammers werkbaar is. We zijn continue bezig met aanpassingen om het voor forummers zo aangenaam mogelijk te maken.

Hopelijk hebben we jullie weer een beetje kunnen updaten, to be continued...

Nog een fijne avond gewenst!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
[...]
96.02% gewijzigd
[...]
0.00% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
[...]
99.56% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
20-08-2018 21:50
.
Laat deze bug maar gewoon zoals die is, want zo kunnen doorgewinterde forummers een nieuwe forummer met nieuw topic nog enigszins helpen. Want momenteel is het verwarring alom.
Schrijven jullie zelf nog wel eens mee op een nieuw geopend topic? Want dan snap je misschien beter wat er mis gaat.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Maar waarom niet alleen de OP (tijdelijk) handmatig goedkeuren? Waarom een geheim aantal berichten goedkeuren?
Hoeveel spammers plaatsen eerst een gewone post en daarna spam?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-08-2018 23:28
99.29% gewijzigd
Bedankt!
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 23:43
0.00% gewijzigd
himalaya schreef:
20-08-2018 23:02
Maar waarom niet alleen de OP (tijdelijk) handmatig goedkeuren? Waarom een geheim aantal berichten goedkeuren?
Hoeveel spammers plaatsen eerst een gewone post en daarna spam?
Beste Himalaya,

Dit is zeker een van de mogelijkheden die we nu intern aan het bespreken zijn, juist vanwege de problemen die we nu ondervinden. Zoals gezegd, to be continued..

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

|Courage| schreef:
20-08-2018 22:37
.
Laat deze bug maar gewoon zoals die is, want zo kunnen doorgewinterde forummers een nieuwe forummer met nieuw topic nog enigszins helpen. Want momenteel is het verwarring alom.
Schrijven jullie zelf nog wel eens mee op een nieuw geopend topic? Want dan snap je misschien beter wat er mis gaat.
Beste |Courage|,

We hebben zelf ook gezien hoe verwarrend het is in deze nieuwe topics, we zijn dan ook op zoek naar een passende oplossing.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2018 00:10
98.56% gewijzigd
[...]
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2018 00:10
99.08% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2018 22:09
Reden: off-topic
98.79% gewijzigd
ModeratorViva schreef:
20-08-2018 14:32
Beste Jolijn-,

Om welke reclame gaat dit precies?

Met vriendelijke groet,

Moderator VIVA forum
Het is van Rituals en het staat niet in de zijmarges, maar midden tussen de posts.
Ik gooi hem er nog maar een keer in? Komt er nog een statement van de CM hoe het verder gaat/moet gaan met het forum?
prada schreef:
18-08-2018 17:07
Ik heb het idee dat er achter de schermen besloten is om niets maar dan ook niets meer aan het forum te doen. Dat er bugs blijven bestaan die met een simpele oplossing opgelost zouden kunnen worden versterkt dat gevoel alleen maar. Ze steken er geen cent meer in, het loopt zoals het loopt en we klagen maar een eind weg.

En de mods kunnen het vuile werk opknappen. Een statement van de communitiemamager met wat er (niet) gedaan wordt en waarom zou ik wel kunnen waarderen.

Neem mijn voorbeeld van de stippeltjes (paginanummering). Bij de vorige update was dat binnen een halve middag opgelost. Nu zaag ik er al weken om.
Ik geloof er niet meer in dat er ook nog maar 1 bug opgelost gaat worden.
pappen en nathouden heet dat beste forummers.
(ik ben een mooie vrouw)
Ja ik denk dat de forumster die het over de sterfhuisconstructie had wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Zouden deze 2 topics kunnen worden samengevoegd?:
geld-recht/vraag-rood-staan-wat-doe-ik- ... ges/425961

geld-recht/roodstaan-aanvullen-opheffen ... ges/425958
In mijn gereageerd overzichtsblokje gebeurt het volgende:
Titel topic - laatst reagerende forummer - < 1 2 3 4 >
Als ik op die 1 klik zou ik op de pagina van de laatste reacties moeten komen.
(Ik heb bij instelling 'nieuwste reacties bovenaan')
Waarom springt dit forum altijd naar de tweede pagina?
Dat is volgens mij ook een bug (en irritant).
Technische dienst, kijken jullie hiernaar?
-Bloem- schreef:
22-08-2018 12:52
Technische dienst, kijken jullie hiernaar?
.
Er is helaas geen technische dienst.
En deze bug (ja dat is het) bestaat al sinds de nieuwe forum-software.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
22-08-2018 13:54
.
Er is helaas geen technische dienst.
En deze bug (ja dat is het) bestaat al sinds de nieuwe forum-software.
:facepalm:
Valt me dus nu pas op ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven