Centraal Moderatortopic
woensdag 29 augustus 2018 om 10:30
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 14 oktober 2018 om 23:47
zondag 14 oktober 2018 om 23:48
Beste Prada,
we hebben je bericht doorgezet maar nog geen reactie ontvangen; om die reden hadden we ook nog niet gereageerd op je bericht.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zondag 14 oktober 2018 om 23:51
Het topic "Help please" is samengevoegd met het topic "Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)".
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 14 oktober 2018 om 23:53
Beste Zazamaenade,Zazamaenade schreef: ↑14-10-2018 23:50Moderator, is het eigenlijk toegestaan om, wanneer je een tijdelijke ban hebt, door te forummen met je andere nickname ?
Dit is niet toegestaan, je ban is voor jou als forummer, het maakt niet uit wat voor nick hieraan gekoppeld is. Om diezelfde reden ontvangen teruggekeerde permabannelingen ook een nieuwe permaban met hun nieuwe (of andere) nick.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 14 oktober 2018 om 23:54
Nee.Zazamaenade schreef: ↑14-10-2018 23:50Moderator, is het eigenlijk toegestaan om, wanneer je een tijdelijke ban hebt, door te forummen met je andere nickname ?
Geen bijzonderheden
zondag 14 oktober 2018 om 23:55
Beste Nemaìn’ ,
Het was een twijfelgeval, om die reden is je eerste stafmelding verwijderd. Na je nieuwe stafmeldingen en berichten op het CM hebben we het 'in de groep gegooid' en na overleg besloten het te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
zondag 14 oktober 2018 om 23:55
ModeratorViva schreef: ↑14-10-2018 23:53Beste Zazamaenade,
Dit is niet toegestaan, je ban is voor jou als forummer, het maakt niet uit wat voor nick hieraan gekoppeld is. Om diezelfde reden ontvangen teruggekeerde permabannelingen ook een nieuwe permaban met hun nieuwe (of andere) nick.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Hebben jullie mijn staf niet gezien, of heb ik het helemaal mis ?
nounou
maandag 15 oktober 2018 om 00:00
Beste Zazamaenade,Zazamaenade schreef: ↑14-10-2018 23:55Hebben jullie mijn staf niet gezien, of heb ik het helemaal mis ?
We weten even niet waar je op doelt, zou je nog eens willen staffen? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 15 oktober 2018 om 00:01
ModeratorViva schreef: ↑15-10-2018 00:00Beste Zazamaenade,
We weten even niet waar je op doelt, zou je nog eens willen staffen? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Goed, ik zal het opnieuw staffen. Dank voor het snelle antwoord.
nounou
maandag 15 oktober 2018 om 00:45
Dankjewel voor je stafmeldingen, we gaan er naar kijken!Zazamaenade schreef: ↑15-10-2018 00:01Goed, ik zal het opnieuw staffen. Dank voor het snelle antwoord.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 15 oktober 2018 om 06:34
Vriendelijk bedankt.ModeratorViva schreef: ↑14-10-2018 22:10We hebben je topictitel voor je aangepast.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 15 oktober 2018 om 07:59
ModeratorViva schreef: ↑14-10-2018 23:48Beste Prada,
we hebben je bericht doorgezet maar nog geen reactie ontvangen; om die reden hadden we ook nog niet gereageerd op je bericht.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
maandag 15 oktober 2018 om 08:41
maandag 15 oktober 2018 om 09:47
Dank je voor je antwoord maar houden jullie geen lijstje bij? Zodat jullie als het te lang duurt even het lijstje langslopen met de TD? (retorische vraag want ik weet het antwoord natuurlijk al).ModeratorViva schreef: ↑14-10-2018 23:48Beste Prada,
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ik weet dat bij de vorige forumwisseling dit binnen een dag was opgelost, dus echt moeilijk lijkt het mij niet om die paginanummering aan te passen.
Kunnen jullie je voorstellen dat als zoiets simpels maanden duurt en er dan nog geen actie is ondernomen is forummers gaan denken dat er echt echt niets opgelost gaat worden? En dat het heel heel simpel is heb ik ondervonden na de vorige forumwisselingen dus het wekt niet echt vertrouwen dat jullie ook nog maar iets aan het forum en de bugs doen.
Dat blijkt ook wel uit het feit dat jullie blijkbaar de reclames niet zien/horen dus blijkbaar zelf ook met een adblocker werken.
Ik heb heel lang vertrouwen gehad in jullie maar dat slinkt nu heel erg snel. Jammer. En dat afschuiven naar de TD is ook maar een farce.
Ik lees/reageer hier alleen maar omdat er nog een hoop leuke mensen zijn maar ik zit inmiddels steeds vaker op Fok! waar ze een geweldig goed draaiend forum hebben. Het kan dus wel dus misschien daar eens gaan kijken en informatie inwinnen hoe ze dat toch doen. Misschien steken jullie er wat van op en dat zou voor het Vivaforum wel eens duw in de goede richting kunnen zijn.
Groetjes Praadje
maandag 15 oktober 2018 om 09:51
En zelfs die bugs worden niet opgelost.
¡Apagando las luces!
maandag 15 oktober 2018 om 11:02
De meest recente CM heeft geen overdracht vab de vorige CM gehad. Ze denkt dat daarom bugs die máánden zo niet langer bestaan, nieuw zijn als ze weer gemeld wordt. Ik heb hier en in het bugtopic al eerder aangegeven dat er 3 topics vol bugmeldingen zijn, maar ik heb niet de illusie dat die doorgelezen zijn.
Zelfs in de OP van het huidige bugtopic staat een hele lijst, en als die opnieuw gemeld worden, krijg je (als je mazzel hebt) de terugkoppeling ‘ik ga het doorgeven aan deTD’. Blijkbaar hebben die de eerder doorgegeven lijst gebruikt om een kampvuur te maken ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 15 oktober 2018 om 12:25
Misschien is er helemaal geen TD, CM of mods. En hebben ze 4 mensen van een callcenter een draaiboek gegeven met standaard antwoorden. Eigenlijk nu ik er over nadenk zou dat best eens kunnen. En zijn er twee Juuns die berichten daar naartoe spelen die het callcenter over het hoofd ziet.himalaya schreef: ↑15-10-2018 11:02De meest recente CM heeft geen overdracht vab de vorige CM gehad. Ze denkt dat daarom bugs die máánden zo niet langer bestaan, nieuw zijn als ze weer gemeld wordt. Ik heb hier en in het bugtopic al eerder aangegeven dat er 3 topics vol bugmeldingen zijn, maar ik heb niet de illusie dat die doorgelezen zijn.
Zelfs in de OP van het huidige bugtopic staat een hele lijst, en als die opnieuw gemeld worden, krijg je (als je mazzel hebt) de terugkoppeling ‘ik ga het doorgeven aan deTD’. Blijkbaar hebben die de eerder doorgegeven lijst gebruikt om een kampvuur te maken ofzo.
maandag 15 oktober 2018 om 15:58
Beste Prada,prada schreef: ↑15-10-2018 09:47Dank je voor je antwoord maar houden jullie geen lijstje bij? Zodat jullie als het te lang duurt even het lijstje langslopen met de TD? (retorische vraag want ik weet het antwoord natuurlijk al).
Ik weet dat bij de vorige forumwisseling dit binnen een dag was opgelost, dus echt moeilijk lijkt het mij niet om die paginanummering aan te passen.
Kunnen jullie je voorstellen dat als zoiets simpels maanden duurt en er dan nog geen actie is ondernomen is forummers gaan denken dat er echt echt niets opgelost gaat worden? En dat het heel heel simpel is heb ik ondervonden na de vorige forumwisselingen dus het wekt niet echt vertrouwen dat jullie ook nog maar iets aan het forum en de bugs doen.
Dat blijkt ook wel uit het feit dat jullie blijkbaar de reclames niet zien/horen dus blijkbaar zelf ook met een adblocker werken.
Ik heb heel lang vertrouwen gehad in jullie maar dat slinkt nu heel erg snel. Jammer. En dat afschuiven naar de TD is ook maar een farce.
Ik lees/reageer hier alleen maar omdat er nog een hoop leuke mensen zijn maar ik zit inmiddels steeds vaker op Fok! waar ze een geweldig goed draaiend forum hebben. Het kan dus wel dus misschien daar eens gaan kijken en informatie inwinnen hoe ze dat toch doen. Misschien steken jullie er wat van op en dat zou voor het Vivaforum wel eens duw in de goede richting kunnen zijn.
Groetjes Praadje
Dank voor je reactie.
Ik begrijp hoe vervelend het forummen voor jullie is met alle bugs die er zijn. Ik begrijp ook hoe vervelend het is dat het lijkt alsof er niets gebeurt met jullie klachten en feedback op het forum. Ik kan me dat goed voorstellen, want de laatste tijd zijn er inderdaad niet veel bugs opgelost. Dit heeft ermee te maken dat de issues nu eenmaal een stuk lastiger zijn op te lossen dan het lijkt. Het fiksen van de paginanummering bijvoorbeeld, dat is niet in een dag opgelost. Voor veel van de problemen moeten nieuwe functies ingebouwd worden of er moet eerst onderzocht worden hoe het precies werkt, of hoe het is ingebouwd. Dat kost nu eenmaal veel tijd.
Heel jammer om te horen dat je vertrouwen in ons forum kwijtraakt. Ik hoop dat je weet dat we ons best doen om het goed werkend te krijgen (en te houden), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
PS En ja, ik besta dus wel
maandag 15 oktober 2018 om 16:02
Toch blijft het bijzonder dat het nu al 1,5 jaar(!) duurt en de meest simpele bugs nog niet zijn opgelost. Jullie gebruiken phpBB, letterlijk de meestgebruikte forumsoftware, waar dus ook genoeg plug-ins en dergelijken voor bestaan.
Dáárom is het vrij bijzonder dat er nog niets is opgelost. Dáárom denken mensen dat die hele TD niet bestaat. Dáárom zijn mensen dit forum zat aan het worden. Er worden letterlijk oplossingen gepost door forummers die hier verstand van hebben, maar jullie doen er niets mee.
Dáárom is het vrij bijzonder dat er nog niets is opgelost. Dáárom denken mensen dat die hele TD niet bestaat. Dáárom zijn mensen dit forum zat aan het worden. Er worden letterlijk oplossingen gepost door forummers die hier verstand van hebben, maar jullie doen er niets mee.
¡Apagando las luces!
maandag 15 oktober 2018 om 16:19
CommunityManagerViva schreef: ↑15-10-2018 15:58Beste Prada,
Dank voor je reactie.
Ik begrijp hoe vervelend het forummen voor jullie is met alle bugs die er zijn. Ik begrijp ook hoe vervelend het is dat het lijkt alsof er niets gebeurt met jullie klachten en feedback op het forum. Ik kan me dat goed voorstellen, want de laatste tijd zijn er inderdaad niet veel bugs opgelost. Dit heeft ermee te maken dat de issues nu eenmaal een stuk lastiger zijn op te lossen dan het lijkt. Het fiksen van de paginanummering bijvoorbeeld, dat is niet in een dag opgelost. Voor veel van de problemen moeten nieuwe functies ingebouwd worden of er moet eerst onderzocht worden hoe het precies werkt, of hoe het is ingebouwd. Dat kost nu eenmaal veel tijd.
Heel jammer om te horen dat je vertrouwen in ons forum kwijtraakt. Ik hoop dat je weet dat we ons best doen om het goed werkend te krijgen (en te houden), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
PS En ja, ik besta dus wel![]()
In ieder geval heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie terug.
maandag 15 oktober 2018 om 17:10
maandag 15 oktober 2018 om 17:47