Centraal Moderatortopic
woensdag 29 augustus 2018 om 10:30
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 31 oktober 2018 om 14:27
Punt is dat de mods/CM ook verplicht zijn dat bij hun FG te melden als ze daar kennis van hebben. En dat hebben ze, blijkt uit dit topic.the_Wicked_Witch schreef: ↑31-10-2018 14:23Op de site van Sanoma kun je dat melden, zag ik.
Maar ja, of dat dan wél aankomt![]()
Nee, wat hier gebeurt is niet volledig zonder handhavingsrisico
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 31 oktober 2018 om 14:28
JollyRider schreef: ↑31-10-2018 14:25Een Functionaris voor de Gegevensbescherming. Ik vermoed dat Sanoma verplicht is er een te hebben.
Mensen die liever hip zijn noemen het ook wel een Data Protection Officer.

woensdag 31 oktober 2018 om 14:29
Zeker. Maar ik zou het risico ook niet willen lopen dat gebruikers op zoek gaan naar een simpel middel als klagen bij de AP uit frustratie.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 31 oktober 2018 om 14:32
wat is jouw klacht
woensdag 31 oktober 2018 om 14:33
Eens. Maar ja, er zijn wel wat aanknopingspunten dat Sanoma datalekken negeert. En dat is onder de AVG echt wel een dingetje.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

woensdag 31 oktober 2018 om 14:34
JollyRider schreef: ↑31-10-2018 14:19Dan toch even je FG bellen. Die kan je uitleggen dat deze informatie desgevraagd verstrekt moet worden.
Maar je bent toch niet verplicht om dat te delen via een openbaar forum? Zoiets kan prima via de mail.

woensdag 31 oktober 2018 om 14:36
Leesvoer en meeste vragen beantwoord:
Hun eigen AVG topic
overig/gdpr-avg-op-het-viva-forum/list_messages/410888
Hun eigen AVG topic
overig/gdpr-avg-op-het-viva-forum/list_messages/410888
thedutchwiseguy wijzigde dit bericht op 31-10-2018 14:39
7.69% gewijzigd
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......

woensdag 31 oktober 2018 om 14:37
Die nooit aankomt. Of pas na drie keer hier roeptoeteren.
Vreemd trouwens dat mijn link verwijderd is wegens privacy. Ik neem toch aan dat die Sanoma medewerkers toestemming gegeven hebben om met hoofd, naam en toenaam op de website van Sanoma te staan.

woensdag 31 oktober 2018 om 14:37
the_Wicked_Witch schreef: ↑31-10-2018 14:37Die nooit aankomt. Of pas na drie keer hier roeptoeteren.
Vreemd trouwens dat mijn link verwijderd is wegens privacy. Ik neem toch aan dat die Sanoma medewerkers toestemming gegeven hebben om met hoofd, naam en toenaam op de website van Sanoma te staan.
De namen en mailadressen staan ook gewoon in het colofon, hieronder op de site.

woensdag 31 oktober 2018 om 14:53
Ik weet niet wat je klacht precies is maar persoonlijk zou ik het gewoon laten gaan. Geen antwoord is ook een antwoord. Ik ken wel meer forums waar het beheer niet thuis geeft en waar kritiek wordt verwijderd alsof het nooit heeft bestaan. Het is niet leuk maar het is wat het is. Dit is hoe zij ervoor kiezen dit forum te runnen en het is aan jou of je daarin mee wilt gaan of niet. Je kunt ook iets anders gaan doen. Het is maar een forum.
woensdag 31 oktober 2018 om 14:53
Moeten ze dat wel doen. Zo te lezen is dat niet gebeurd
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 31 oktober 2018 om 14:55

woensdag 31 oktober 2018 om 15:10
Nee inderdaad. Maar de post van WW die gewist wordt is onzinnig.

woensdag 31 oktober 2018 om 15:11
RikM schreef: ↑31-10-2018 14:53Ik weet niet wat je klacht precies is maar persoonlijk zou ik het gewoon laten gaan. Geen antwoord is ook een antwoord. Ik ken wel meer forums waar het beheer niet thuis geeft en waar kritiek wordt verwijderd alsof het nooit heeft bestaan. Het is niet leuk maar het is wat het is. Dit is hoe zij ervoor kiezen dit forum te runnen en het is aan jou of je daarin mee wilt gaan of niet. Je kunt ook iets anders gaan doen. Het is maar een forum.
Misschien heb je gelijk hoor, maar na pak em beet 15 jaar is voor mij 'het is maar een forum' een dooddoener.
woensdag 31 oktober 2018 om 21:00

woensdag 31 oktober 2018 om 22:01
Ik heb laatst eens alle opgeloste bugs die gemeld zijn in het commantoppic op een rijtje gezet. Dan hield je 4 blijvend opgeloste bugs over. Verder is er niets gebeurd.CommunityManagerViva schreef: ↑31-10-2018 13:00Beste Nemaìn,
Samen met IT ben ik hard bezig aan de bugs van het forum, zo ook de bugs die jij noemt. Ik houd jullie hiervan op de hoogte in het Bugtopic.
Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Als ik op dit tempo de problemen op mijn werk oplos lig ik er binnen 2 maanden, ruim genomen, uit.
Enige vorm van geloofwaardigheid hebben jullie niet meer.