Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
06-06-2019 16:42
Beste Himalaya,

Als er iets gewijzigd is passen wij dit aan in de huisregels, dit kan je dus niet alleen terug vinden op deze pijler.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
En die moet je dan dagelijks scannen ofzo?
.
Het topic 'Ik zoek een weekendtas' is verwijderd ivm dubbel.

Met vriendelijke groet, Juun.
De topics 'kleine piemel, erg of niet erg?' zijn samengevoegd.

JuniorModeratorViva schreef:
07-06-2019 20:36
De topics 'kleine piemel, erg of niet erg?' zijn samengevoegd.

Met wat?
Het topic "Giga dick maar geen condooms te vinden" is verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Marigold1986 schreef:
07-06-2019 22:23
Met wat?
Met elkaar, het topic was dubbel geopend en er was in beiden gereageerd.

ModeratorViva schreef:
07-06-2019 22:23
Het topic "Giga dick maar geen condooms te vinden" is verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
En wordt de trol dan niet gepermaad?
Waarom is ht een troll dan?
broekrok schreef:
07-06-2019 22:36
En wordt de trol dan niet gepermaad?
Beste broekrok,

De betreffende forummer was al langere tijd actief, we hebben de forummer gewaarschuwd dat dergelijke trolltopics niet thuis horen op het Viva forum. Mocht dit trollen nogmaals voorkomen dan wordt de forummer alsnog permanent geband.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
07-06-2019 23:27
Beste broekrok,

De betreffende forummer was al langere tijd actief, we hebben de forummer gewaarschuwd dat dergelijke trolltopics niet thuis horen op het Viva forum. Mocht dit trollen nogmaals voorkomen dan wordt de forummer alsnog permanent geband.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Het is toch ook gewoon humor, zo af en toe eens zo’n topic. Echt niemand nam het serieus, dus geen gevoelige verhalen die gedeeld werden e.d.
Orișa schreef:
07-06-2019 23:29
Het is toch ook gewoon humor, zo af en toe eens zo’n topic. Echt niemand nam het serieus, dus geen gevoelige verhalen die gedeeld werden e.d.
Beste Orișa,

Trolltopics worden altijd verwijderd, grapjes of niet.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Kunnen jullie mijn account anoniem maken?
Het topic "Slijm?" is verwijderd i.v.m. verzoek om diagnose / medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
07-06-2019 10:31
Beste WendyWilliams,

Oh wat vervelend. We hebben er even naar gekeken en als het goed is is het probleem opgelost. Je reacties zullen vanaf nu gewoon moeten blijven staan.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Beste moderator,
Het gaat mij natuurlijk niets aan maar ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat iemand die pas twee dagen op dit forum is (onder deze nick?) en maar 18 berichten achter haar naam heeft staan nu al een maandban kan krijgen.

De bangeschiedenis word meegenomen mocht men een andere nick nemen, maar geld dat voor iedereen hetzelfde?
LOEP ME MAAR aub.
ModeratorViva schreef:
07-06-2019 23:30
Beste Orișa,

Trolltopics worden altijd verwijderd, grapjes of niet.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Dus een graptopic mag ook al niet meer?????
Such fun!1
missie_m schreef:
08-06-2019 09:39
Beste moderator,
Het gaat mij natuurlijk niets aan maar ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat iemand die pas twee dagen op dit forum is (onder deze nick?) en maar 18 berichten achter haar naam heeft staan nu al een maandban kan krijgen.

De bangeschiedenis word meegenomen mocht men een andere nick nemen, maar geld dat voor iedereen hetzelfde?
Beste missie_m,

Zoals je zelf al zegt, de bangeschiedenis wordt meegenomen (dit is namelijk persoonsgebonden), om die reden is er nu een maandban uitgedeeld.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

MarindaH schreef:
08-06-2019 10:10
Dus een graptopic mag ook al niet meer?????
Beste MarindaH,

Zoals gezegd, trolltopics worden verwijderd. Dat de ene grappiger is dan de ander, daar kunnen we geen uitzondering op maken.

Wordt hierna nogmaals ingegaan op het verwijderen van dit trolltopic / trolltopics dan zullen deze weer verplaatst worden naar het napraattopic. Dit wordt dan tevens gezien als offtopic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
08-06-2019 11:12
Beste MarindaH,

Zoals gezegd, trolltopics worden verwijderd. Dat de ene grappiger is dan de ander, daar kunnen we geen uitzondering op maken.

Wordt hierna nogmaals ingegaan op het verwijderen van dit trolltopic / trolltopics dan zullen deze weer verplaatst worden naar het napraattopic. Dit wordt dan tevens gezien als offtopic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Nou, ik heb nog wel een vraag aangaande hierover, dus niet offtopic, en ik wil het wel weten voordat ik het risico loop op een ban ofzo: als ik een graptopic open, wordt dat dan ook gezien als trolltopic? Maw, wat is de trollfactor, de forummer of het onderwerp?
Such fun!1
MarindaH schreef:
08-06-2019 11:15
Nou, ik heb nog wel een vraag aangaande hierover, dus niet offtopic, en ik wil het wel weten voordat ik het risico loop op een ban ofzo: als ik een graptopic open, wordt dat dan ook gezien als trolltopic? Maw, wat is de trollfactor, de forummer of het onderwerp?
Beste MarindaH,

Zoals altijd beoordelen we topics & berichten a.d.h.v. stafmeldingen; een bericht wordt dan dus al gemarkeerd als trollen. Als het om een nieuwe forummer gaat, dan wordt bijna altijd alles direct verwijderd (en de forummer geband). Een forummer die al langer meedraait op het Viva forum weet dat trollen niet is toegestaan. Dus als er dan een trolltopic geopend wordt door deze forummer, delen we in ieder geval een waarschuwing uit en verwijderen we - net als bij alle andere trolltopics - het topic. Er is geen checklist 'is dit een troll', zowel het onderwerp als de forummer spelen een rol in het beoordelen van een topic (en forummer) als troll.

Verdere vragen hierover mogen worden gesteld via de mail: forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
08-06-2019 11:03
Beste missie_m,

Zoals je zelf al zegt, de bangeschiedenis wordt meegenomen (dit is namelijk persoonsgebonden), om die reden is er nu een maandban uitgedeeld.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Beste moderator, Dank u wel voor uw reactie op mijn vraag, helaas is mijn vraag nog niet beantwoord. Ik vroeg namelijk:

"maar geld dat voor iedereen hetzelfde?"

Dat zou natuurlijk heel fijn zijn,
want sommige forummers komen steeds terug onder een andere nick, en iedereen weet dat, u ook. Ik vind het best. En toch beginnen zij altijd weer helemaal onderaan met een spiksplinternieuwe blanco bangeschiedenis. Vandaar dat ik verbaasd ben dat de één met een nieuwe nick wel meteen met een maandban begint, en de ander gewoon met een 'waarschuwinkje' of een 24 uur's alsof ie nog nooit op het forum was maar een bangeschiedenis heeft die al zeker drie keren de klok rond is.

Met vriendelijke groet, missie M.
LOEP ME MAAR aub.
ModeratorViva schreef:
08-06-2019 09:33
Het topic "Slijm?" is verwijderd i.v.m. verzoek om diagnose / medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Is weer terug op de pijler Zwanger
Nope
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
08-06-2019 13:15
Is weer terug op de pijler Zwanger
en weer verwijderd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

missie_m schreef:
08-06-2019 13:03
Beste moderator, Dank u wel voor uw reactie op mijn vraag, helaas is mijn vraag nog niet beantwoord. Ik vroeg namelijk:

"maar geld dat voor iedereen hetzelfde?"

Dat zou natuurlijk heel fijn zijn,
want sommige forummers komen steeds terug onder een andere nick, en iedereen weet dat, u ook. Ik vind het best. En toch beginnen zij altijd weer helemaal onderaan met een spiksplinternieuwe blanco bangeschiedenis. Vandaar dat ik verbaasd ben dat de één met een nieuwe nick wel meteen met een maandban begint, en de ander gewoon met een 'waarschuwinkje' of een 24 uur's alsof ie nog nooit op het forum was maar een bangeschiedenis heeft die al zeker drie keren de klok rond is.

Met vriendelijke groet, missie M.
Beste missie_m,

In principe geldt voor iedereen hetzelfde. Wanneer je constateert dat dat niet het geval is kun je de betreffende forummer staffen. Wij zullen het dan beoordelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Topic ' minnaar deel 37' is vol en mag slotje op. Nieuw deel is geopend.
,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2019 00:22
Reden: off-topic
99.50% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven