Centraal Moderatortopic
maandag 26 november 2018 om 14:43
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/
Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/
Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 8 juni 2019 om 19:23
Ja dit laatste bedoelde ik. De regels weet ik wel, maar waar en hoe het besluit voor een ban precies tot stand komt begrijp ik vaak niet. Soms is het overduidelijk, maar soms ook totaal onverwacht...doornroosje9 schreef: ↑08-06-2019 19:20Of bedoel je waarvoor je precies een ban krijgt? Dat ligt aan de forummer en of diegene gestaft is.

zondag 9 juni 2019 om 08:41
Beste CM, (en daar verwacht ik een antwoord van en niet van de mods want niet capabel, eigen interpretaties enzovoorts )
Waar staat het beschreven dat er op voorhand wordt gemeld via mail bij een forummer dat je tegen een permaban aan gaat lopen?
Lees goed: je krijgt via mail te horen dat je tegen een perma aanzit.
Hoe werkt dat? Hoe wordt dat bepaald en onderbouwd? Wat voor enge dingen moet je daar voor doen als fossiel zijnde? Waarom staat dat niet in de huisregels?
Waar staat het beschreven dat er op voorhand wordt gemeld via mail bij een forummer dat je tegen een permaban aan gaat lopen?
Lees goed: je krijgt via mail te horen dat je tegen een perma aanzit.
Hoe werkt dat? Hoe wordt dat bepaald en onderbouwd? Wat voor enge dingen moet je daar voor doen als fossiel zijnde? Waarom staat dat niet in de huisregels?
Geen bijzonderheden
zondag 9 juni 2019 om 09:56
Ik zou het begrip 'ernstig misdragen' graag nader toegelicht zien, ook al nav dreigen met een perma bij een waarschuwing.
Als een post slechts een waarschuwing oplevert, hoe kan het dan bij herhaling opeens als zó erg worden gezien dat er niet eens een gewone ban maar een perma uit de kast wordt getrokken?
Als ik twee keer door rood licht rij, krijg ik ook geen levenslang. Dat is toch buiten alle proportie.
Als een post slechts een waarschuwing oplevert, hoe kan het dan bij herhaling opeens als zó erg worden gezien dat er niet eens een gewone ban maar een perma uit de kast wordt getrokken?
Als ik twee keer door rood licht rij, krijg ik ook geen levenslang. Dat is toch buiten alle proportie.
.

zondag 9 juni 2019 om 10:59
Aansluitend bij de andere vragen over het bansysteem, heb ik er ook nog eentje. Ik heb de regels in het bantopic nog eens doorgelezen.
"bij 3 weekbannen binnen een half jaar <knip>"
Wanneer denk je deze regel toe te kunnen passen? Hoe kan iemand aan 3 weekbannen binnen een half jaar krijgen? Pas na 3 maanden ontstaat er toch pas weer de passende straf van een week, eerder moet dat toch een maandban worden. Volgens mijn berekening kan die derde weekban dan ook op zijn vroegst buiten dat half jaar vallen. Maak ik hierin nou een denkfout, of is dit een compleet overbodige regel, of zie ik iets over het hoofd?
Wanneer denk je deze regel toe te kunnen passen? Hoe kan iemand aan 3 weekbannen binnen een half jaar krijgen? Pas na 3 maanden ontstaat er toch pas weer de passende straf van een week, eerder moet dat toch een maandban worden. Volgens mijn berekening kan die derde weekban dan ook op zijn vroegst buiten dat half jaar vallen. Maak ik hierin nou een denkfout, of is dit een compleet overbodige regel, of zie ik iets over het hoofd?
zondag 9 juni 2019 om 11:59
Ze hoeven niet per se een maandban na een weekban te geven. Je kan ook bijvoorbeeld een paar keer na elkaar een weekban krijgen.Irma3110 schreef: ↑09-06-2019 10:59Aansluitend bij de andere vragen over het bansysteem, heb ik er ook nog eentje. Ik heb de regels in het bantopic nog eens doorgelezen.
Life is short. Eat dessert first.

zondag 9 juni 2019 om 12:02
hier is het zo dat als je dronken door rood licht rijdt en ook nog iemand aanrijdt (het openbaar maken van NAW) je gewoon een waarschuwing krijgt. Maar als je vier keer een slechte mop vertelt aan de bar kan je een perma krijgenimpala schreef: ↑09-06-2019 09:56Ik zou het begrip 'ernstig misdragen' graag nader toegelicht zien, ook al nav dreigen met een perma bij een waarschuwing.

zondag 9 juni 2019 om 17:13
Kan dit in de OP van de nieuwe napraattopic? Geen off-topic geklets meer en als je off topic wil kletsen, dan naar deze link doorverwijzen.
overig/napraatkletstopic-deel-i/list_messages/443965

zondag 9 juni 2019 om 18:26
DuchessMeganMarkle schreef: ↑09-06-2019 17:13Kan dit in de OP van de nieuwe napraattopic? Geen off-topic geklets meer en als je off topic wil kletsen, dan naar deze link doorverwijzen.
Dat kun je toch gewoon aan de TO vragen? Lijkt me háár openingspost.
zondag 9 juni 2019 om 18:31
Dat doet ze nu toch ook? De mod is de to van napraat...the_Wicked_Witch schreef: ↑09-06-2019 18:26Dat kun je toch gewoon aan de TO vragen? Lijkt me háár openingspost.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

zondag 9 juni 2019 om 19:02
Beste DuchessMeganMarkle,DuchessMeganMarkle schreef: ↑09-06-2019 17:13Kan dit in de OP van de nieuwe napraattopic? Geen off-topic geklets meer en als je off topic wil kletsen, dan naar deze link doorverwijzen.
We vinden je initiatief mooi, maar we zullen je verzoek niet honoreren. Off-topic hoort ook bij napraat en op dit moment zien we dan ook geen reden om dit aan te passen.
Uiteraard is het toegestaan om andere forummers te informeren over het bestaan van het napraatkletstopic en te vragen of bepaalde onderwerpen daar verder besproken kunnen worden.
We wensen jullie veel plezier in het nieuwe topic.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
maandag 10 juni 2019 om 00:03
Hoi mod.
Deze mag gesloten worden:
overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... #p30030533
Bij voorbaat dank!
Deze mag gesloten worden:
overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... #p30030533
Bij voorbaat dank!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 10 juni 2019 om 01:03
ModeratorViva schreef: ↑08-06-2019 14:38Beste missie_m,
In principe geldt voor iedereen hetzelfde. Wanneer je constateert dat dat niet het geval is kun je de betreffende forummer staffen. Wij zullen het dan beoordelen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik wil hier graag nog even op reageren. Ik ga NIET staffen omdat iemand geluk heeft er steeds weer met een sisser van af te komen, ik vind het alleen niet oké dat iemand anders niet zoveel kansen krijgt en wel ineens voor iets simpels een permaban krijgt omdat de laatste ban toevallig een maandban was.
Iemand bannen om simpele dingen (bv oftopic gaan) is toch helemaal niet van deze tijd.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 10 juni 2019 om 12:11
Het topic 'Zwanger?' is samengevoegd met 'Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)'
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
maandag 10 juni 2019 om 18:12
Ik snap niet zo goed dat als je iets wil posten bij 'psyche' dat je dan moet wachten tot een moderator tijd heeft en het dan wél of niet toestaat.
Ik zit nu al uren te wachten onder een anoniem account. En ik kan juist omtrent dat onderwerp directe meningen gebruiken.
Ik weet niet of het oké is om 'Welke kleur moet mijn woonkamer-muur worden, ik denk aan dit, is dit te groen-blauw of te blauw-groen?" automatisch voorrang te geven en juist mensen die hulp wensen, het laten afhangen van een moderator die zich er wél of niet in kan vinden. Hoe stom sommige zaken ook klinken; het is een hulproep. En juist zo moeilijk doen bij mensen die hulp vrágen; en dan zeggen jouw hulpvraag is niet belangrijk genoeg; versterk je deze mensen om maar geen hulp te zoeken. Ze krijgen dit al in het echte leven, komen dan hier, en hier wordt wéér selectief geluisterd.
Ik zit nu al uren te wachten onder een anoniem account. En ik kan juist omtrent dat onderwerp directe meningen gebruiken.
Ik weet niet of het oké is om 'Welke kleur moet mijn woonkamer-muur worden, ik denk aan dit, is dit te groen-blauw of te blauw-groen?" automatisch voorrang te geven en juist mensen die hulp wensen, het laten afhangen van een moderator die zich er wél of niet in kan vinden. Hoe stom sommige zaken ook klinken; het is een hulproep. En juist zo moeilijk doen bij mensen die hulp vrágen; en dan zeggen jouw hulpvraag is niet belangrijk genoeg; versterk je deze mensen om maar geen hulp te zoeken. Ze krijgen dit al in het echte leven, komen dan hier, en hier wordt wéér selectief geluisterd.
maandag 10 juni 2019 om 18:29

maandag 10 juni 2019 om 20:46
Beste loopeend,Loopeend schreef: ↑10-06-2019 18:12Ik snap niet zo goed dat als je iets wil posten bij 'psyche' dat je dan moet wachten tot een moderator tijd heeft en het dan wél of niet toestaat.
We hebben je een mail gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva