Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
JuniorModeratorViva schreef:
15-03-2019 22:33
Ik heb het voor je aangepast!
Dank mod, ik kan weer rustig slapen!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Wanneer komt er een beleid op ‘staffen omdat het kan’ ? Dan heb ik het over de bulkstaffers die na de zoveel keren staffen dus zélf eens flink onder de loep worden genomen en hierop feedback ontvangen.
enn wijzigde dit bericht op 15-03-2019 23:03
12.66% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
15-03-2019 23:01
Wanneer komt er een beleid op ‘staffen omdat het kan’ ? Dan heb ik het over de bulkstaffers die na de zoveel keren staffen dus zélf eens flink onder de loep worden genomen en hierop feedback ontvangen.
Beste Enn,

Excuses voor het late antwoord. Jouw vraag was ondergesneeuwd door de vele off-topic berichten. Er zal (vooralsnog) geen beleid komen op het "staffen omdat het kan". Elke stafmelding wordt afzonderlijk van elkaar beoordeeld. Daarnaast wordt er ook gekeken wie het bericht staft. Mochten wij aanleiding vinden om iemand aan te spreken op "bulkstaffen" dan doen wij dat.
Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Zou dit account op anoniem mogen, dank u wel.
[...]

Ik zou dit account eerst even checken modjes :proud:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2019 12:31
Reden: quote verwijderd
49.36% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
16-03-2019 01:29
Ik zou dit account eerst even checken modjes :proud:

Ik ook van jou.. Ik hoop dat de Moderator niet in slaap valt tijdens het checken. :D

#Doeslief en mail de Moderator wat ze precies moeten checken, heel account is veel. (1500 berichten!)

Afbeelding
Kunnen jullie mijn topictitel veranderen?
Ik heb een fout gemaakt, het moet Madeleine McCann zijn.
Bij voorbaat dank!
Mijn topic 'netflix film' op overig is dubbel geplaatst. Kunnen deze samengevoegd worden? Bedankt.
I wanna live my life with the volume full!
Het topic 'Gesloten instelling' is verplaatst naar de pijler Overig.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Het topic 'Opeens bloedverlies' is verwijderd ivm medisch advies vragen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

karin6789 schreef:
16-03-2019 16:17
Kunnen jullie mijn topictitel veranderen?
Ik heb een fout gemaakt, het moet Madeleine McCann zijn.
Bij voorbaat dank!
Gewijzigd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Pipistrello schreef:
15-03-2019 19:16
Mod mag de kinderpijler bij mij weer aan?
Het topic 'Ervaringen met CBD capsules' is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

willem1959 schreef:
15-03-2019 22:00
Hallo moderator.
In het topic 'Aanslag Nieuw Zeeland ' probeer ene Parelsnoer mij een ban aan te smeren door mijn berichten te staffen (wordt explicief vermeld in het napraat-topic) als waren ze off-topic.
Dat zijn ze natuurlijk niet en ik kreeg wat dat betreft bijval van oudebaas.

Omdat ik niet van staffen hou reageer ik even op deze open manier. Ik vind het hemeltergend dat iemand er bewust op aanstuurt iemand in het algemeen en mij in dit geval in het bijzonder een waarschuwing cq ban aan te smeren.

Ik heb op deze manier geen zin meer in het bewuste topic te reageren. Zoveel vijandelijk gedrag is niet aan mij besteed.

Wat ik wel graag wil weten is wat jullie in zo'n geval doen. Ik vraag niet om een waarschuwing richting parelsnoer, wel om een antwoord hoe jullie zulk in mijn ogen onsportief gedag aanpakken.

PS. Ook bijval (onbewust) van Fizz.
Hallo moderator.
Gezien het feit dat ik nog steeds op het forum kan neem ik aan dat het staffen van parelsnoer niet in een waarschuwing of ban is omgezet.

Zodoende blijft mijn vraag nog steeds staan:
  • Hoe pakken jullie onsportief stafgedrag aan.
  • En ten tweede, nu ik wist dat ik gestaft was, kunnen jullie bevestigen dat dit niet tot strafmaatregelen mijnerzijds geleid heeft.
Jezus jank toch eens niet zo over dat staffen
kopjechino schreef:
16-03-2019 19:09
Jezus jank toch eens niet zo over dat staffen
Willem heeft een zeer valide punt. Het links en rechts staffen is contraproductief en kan leiden tot onterechte maatregelen. Zeker als de moderatoren door het vele staffen niet meer de tijd kunnen nemen om alle meldingen uitgebreid te bekijken.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Maar er zijn geen maatregelen genomen dus er is niks aan de hand
willem1959 schreef:
16-03-2019 18:53
Hallo moderator.
Gezien het feit dat ik nog steeds op het forum kan neem ik aan dat het staffen van parelsnoer niet in een waarschuwing of ban is omgezet.

Zodoende blijft mijn vraag nog steeds staan:
  • Hoe pakken jullie onsportief stafgedrag aan.
  • En ten tweede, nu ik wist dat ik gestaft was, kunnen jullie bevestigen dat dit niet tot strafmaatregelen mijnerzijds geleid heeft.
Beste Willem,

Het staat iedereen vrij om te staffen. Het is aan de moderator om te beoordelen of er wel of geen passende maatregelen zullen volgen. Aangezien je van ons geen bericht hebt ontvangen, kun je hieruit afleiden dat er geen passende maatregelen getroffen zijn.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:43
Reden: off-topic
99.29% gewijzigd
@mods, we zijn alweer toe aan een volgend deel, willen jullie dit topic sluiten?
gezondheid/nog-steeds-chronische-pijnen ... #p29708828
lise1985 schreef:
16-03-2019 21:04
@mods, we zijn alweer toe aan een volgend deel, willen jullie dit topic sluiten?
gezondheid/nog-steeds-chronische-pijnen ... #p29708828
Topic is gesloten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Het topic 'Wel of geen zonnepanelen?' is verwijderd ivm spam.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Beste Moderator,

"Aangezien je van ons geen bericht hebt ontvangen, kun je hieruit afleiden dat er geen passende maatregelen getroffen zijn."

Begrijp ik hieruit dat ik mijn stafje niet meer hoef te gebruiken aangezien er toch 'geen passende maatregelen getroffen' zullen worden?

Vriendelijke groets,

Parelsnoer
"
Parelsnoer schreef:
16-03-2019 21:52
Beste Moderator,

"Aangezien je van ons geen bericht hebt ontvangen, kun je hieruit afleiden dat er geen passende maatregelen getroffen zijn."

Begrijp ik hieruit dat ik mijn stafje niet meer hoef te gebruiken aangezien er toch 'geen passende maatregelen getroffen' zullen worden?

Vriendelijke groets,

Parelsnoer
"
Beste Parelsnoer,

In dit specifieke geval zijn er geen passende maatregelen genomen. Dit zegt niks over toekomstige stafmeldingen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
16-03-2019 22:16
Beste Parelsnoer,

In dit specifieke geval zijn er geen passende maatregelen genomen. Dit zegt niks over toekomstige stafmeldingen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Helder, dank u..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven