Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Op anoniem alstublieft
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 13:37
Reden: Provoceren
96.95% gewijzigd
Het topic 'Schrikdraad kat' is verplaatst naar de thuispijler.

Met vriendelijke groet, Juun.
Wat is de reden dat jullie zo mild omgaan met het op dit forum bekend maken van andermans NAW-gegevens?
Moire schreef:
15-04-2019 13:17
[...]
Wat was er provoceren aan deze post? Eerst kreeg je een perma, nu kom je weg met een 24 uurs ban en dat noemen jullie de maatregel verzwaren. Maar als ik dat dan zeg is het provoceren? Ik vind het werkelijk BIZAR dat jullie het zwaarste vergrijp op internet, en ook nog eens strafbaar ivm privacywet, zo lichtzinnig straffen.
Ik zou ook graag willen melden dat ik dit een bizarre beleidswijziging vind.
Ik wil jullie met klem vragen hier eens echt over na te denken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Moire schreef:
15-04-2019 19:01
Wat was er provoceren aan deze post? Eerst kreeg je een perma, nu kom je weg met een 24 uurs ban en dat noemen jullie de maatregel verzwaren. Maar als ik dat dan zeg is het provoceren? Ik vind het werkelijk BIZAR dat jullie het zwaarste vergrijp op internet, en ook nog eens strafbaar ivm privacywet, zo lichtzinnig straffen.
Helemaal mee eens!!
Moire schreef:

Eens.
Moire schreef:

Hier ben ik het wel mee eens mods. Iemand's privégegevens hier neerzetten is echt heel kwalijk.
Iemand zeurdoos noemen wordt even zwaar bestraft als iemands privé gegevens openbaar maken.

Ik weet wel welke ik erger vind.
Ik ook. Maar he, als we ons maar aan de regeltjes houden (of wij of de mods die nou snappen of niet) worden we niet net zo zwaar gestraft als iemand die iets strafbaars volgens de wet doet :lightbulb: Ik geef toe, ik snap steeds minder van het systeem :@@:
Ik snap ook niet dat jullie zeggen dat de maatregel 'verzwaard' is. Op het openbaar maken van NAW-gegevens stond altijd al een permaban. En terecht. Wanneer is dat veranderd, waarom is dat veranderd en waarom is die verandering van de regels nooit met de forummers gecommuniceerd?
Waarom lijkt jullie het een goed idee om het openbaren van NAW-gegevens niet te bestraffen met een permaban? Waarom doen jullie niet je uiterste best om de veiligheid van forummers (en medewerkers) te waarborgen?
Beste forummers,

De community manager zal morgen terugkomen over het beleid rondom het plaatsen van NAW-gegevens op het forum.
Verdere opmerkingen reacties kunnen jullie plaatsen in het napraattopic.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het is toch godsgeklaagd..
Beste forummers,

Excuses voor de verwarring m.b.t. het delen van andermans privacy op het forum. Op het delen van NAW-gegevens blijft een permaban staan. De maatregelen op het delen van andere privacygegevens hebben wij verzwaard, lees daarvoor mijn laatste post in het Community Managertopic of de huisregels.

Voor verdere vragen hierover kunnen jullie een mail sturen naar forum@viva.nl of rechtstreeks naar mij via communitymanager@viva.nl.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
CommunityManagerViva schreef:
16-04-2019 09:18
Beste forummers,

Excuses voor de verwarring m.b.t. het delen van andermans privacy op het forum. Op het delen van NAW-gegevens blijft een permaban staan. De maatregelen op het delen van andere privacygegevens hebben wij verzwaard, lees daarvoor mijn laatste post in het Community Managertopic of de huisregels.

Voor verdere vragen hierover kunnen jullie een mail sturen naar forum@viva.nl of rechtstreeks naar mij via communitymanager@viva.nl.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Welke andere privacygegevens?
Moire schreef:
16-04-2019 09:19

Waar je werkt, naar welke school je kinderen gaan, met wie je vreemdgaat. Noem het maar op.
RikM schreef:
16-04-2019 09:54
Waar je werkt, naar welke school je kinderen gaan, met wie je vreemdgaat. Noem het maar op.
Ow, dat is veel minder erg inderdaad. :roll: :-D
Beste forummers,

Vanaf vandaag hebben we op het forum een nieuwe pijler: Klussen. Voor al je vragen over verbouwen en klussen in en om het huis.

Veel plezier op de nieuwe pijler!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
16-04-2019 10:45
Beste forummers,

Vanaf vandaag hebben we op het forum een nieuwe pijler: Klussen. Voor al je vragen over verbouwen en klussen in en om het huis.

Veel plezier op de nieuwe pijler!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Goed dat erbij staat. Hier hebben ze het nogal vaak over klussen 'voor een baby'. Op de zwanger pijler. ;-)
Beste forummers,

De topics 'Behangtips voor onhandige Hanny', 'Nieuwe keuken', 'En dan heb je opeens de sleutel. Denk jij mee?', 'Badkamer verbouwen tips gezocht', 'Wegwerken stroomdraad.', 'Lichtschakelaar inactief maken', 'Muren behangklaar', 'Lelijke radiator midden in de woonkamer', 'Meubels verven, hoe dit aanpakken?', 'Keuken laten plaatsen, wat kost dat eigenlijk?', 'Ventilatie badkamer' zijn verplaatst naar de nieuwe pijler Klussen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Moire schreef:
16-04-2019 09:19
Ik zou hier graag nog een antwoord op willen krijgen.
Moire schreef:
16-04-2019 11:42
Ik zou hier graag nog een antwoord op willen krijgen.
Zoals RikM ook zegt, is dit de privacygevoelige informatie die geen NAW-gegevens zijn zoals waar je werkt/sport/boodschappen doet, naar welke school je kinderen gaan etc.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
16-04-2019 11:45
Zoals RikM ook zegt, is dit de privacygevoelige informatie die geen NAW-gegevens zijn zoals waar je werkt/sport/boodschappen doet, naar welke school je kinderen gaan etc.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Serieus? Waarom is dat geen perma meer zoals het altijd al was?
Ik ben bijvoorbeeld mijn privacy wel kwijt als iemand bekent maakt waar ik werk, maar niet wanneer de stad waar ik woon bekend gemaakt wordt.
16-04-2019 11:45

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Huh wacht even. Dus als iemand hier neerzet dat ik werkzaam ben bij klusbedrijf de olige joker in Amsterdam en mijn boodschappen doe bij de lidl die ernaast staat krijgt die geen permaban? Belachelijk!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven