Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zazamaenade schreef:
14-08-2019 11:09
Weten jullie dat jullie zelf op de site en in jullie blad ook aan 'promotie drugsgebruik' en misschien zelfs wel 'medisch advies' doen?

Maar door ayahuasca krijg je zelfinzichten, zei die vriend. Er gaan kwartjes vallen, je ziet bepaalde patronen in je leven ineens haarscherp waardoor je ze kunt doorbreken, zei een ander. Beiden wilden het eenmalig proberen, maar zijn inmiddels een aantal ceremonies verder. Waar kwam deze hype ineens vandaan? Ik ging me erin verdiepen. Bekeek documentaires en las verschillende artikelen, waarin onder andere wordt verkondigd dat het effectief zou zijn bij de verwerking van verdriet en zelfs trauma’s, omdat er nieuwe neurologische verbindingen zouden worden gelegd in je hersenen. Dat het kan helpen als afkickmiddel voor verslaafden. Sommige ervaringsdeskundigen zeggen dat één nacht ayahuasca gelijkstaat aan jaren therapie bij een psycholoog.
(...)
Ayahuasca is een thee, getrokken van twee verschillende planten (lianen) uit de Amazone. Aan ayahuasca wordt onder meer toebedicht dat het een bijdrage kan leveren aan de verwerking en herprogrammering van traumatische ervaringen, vergelijkbaar met de therapie EMDR.

Meer over ayahuasca lees je in VIVA 1.
https://www.viva.nl/lijf-lijn/trippen-m ... oe-is-dat/
:woa:
:nope:
Het topic 'Slijmbeurstontsteking, kom er maar niet vanaf, iemand tips?' is verwijderd i.v.m. vragen om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Abundance-of-Freedom schreef:
14-08-2019 14:08
:nope:

Als je er een blad mee kunt verkopen is het blijkbaar prima, als een forummer vraagt naar ervaringen van anderen is het reden om een topic te verwijderen in plaats van gericht op te treden tegen mensen die 'medisch advies geven' of 'druggebruik promoten'.

Mods, komt er nog een reactie op mijn post over de Viva-'ayahuascapromotie', en op de vraag waarom het andere topic van Decadence is verwijderd?
Ik snap dat dit voor jullie pijnlijk is maar ik had zo langzamerhand wel een reactie verwacht.
nounou
Zazamaenade schreef:
14-08-2019 14:20
Als je er een blad mee kunt verkopen is het blijkbaar prima, als een forummer vraagt naar ervaringen van anderen is het reden om een topic te verwijderen in plaats van gericht op te treden tegen mensen die 'medisch advies geven' of 'druggebruik promoten'.

Mods, komt er nog een reactie op mijn post over de Viva-'ayahuascapromotie', en op de vraag waarom het andere topic van Decadence is verwijderd?
Ik snap dat dit voor jullie pijnlijk is maar ik had zo langzamerhand wel een reactie verwacht.
Waarschijnlijk moet je mailen. Gaan ze naar aanleiding van jouw vraag in overleg en hoor je er vervolgens nooit meer iets vankomen ze er nog op terug.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Zazamaenade schreef:
14-08-2019 14:20

Beste Zazamaenade,

Het artikel op VIVA.nl betreft een ervaringsverhaal van een journalist. In het betreffende topic op het forum werden ervaringen gedeeld alsof het feiten zijn en dat vonden wij in dit geval riskant gezien het medische aspect, en het feit dat om een bepaald soort drugs gaat.

Het topic is verwijderd omdat deze forummer al was geinformeerd en het een beleidsvraag was.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
14-08-2019 14:30
Beste Zazamaenade,

Het artikel op VIVA.nl betreft een ervaringsverhaal van een journalist. In het betreffende topic op het forum werden ervaringen gedeeld alsof het feiten zijn en dat vonden wij in dit geval riskant gezien het medische aspect, en het feit dat om een bepaald soort drugs gaat.

Het topic is verwijderd omdat deze forummer al was geinformeerd en het een beleidsvraag was.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Tuurlijk. Zou ik ook zeggen om mijn hachie te redden
ModeratorViva schreef:
14-08-2019 14:30
Beste Zazamaenade,

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Nee, want nog steeds begrijp ik niet waarom jullie niet modereren in een topic, zoals dat elders ook gebeurt. Zeker toen het topic op slot was gegooid had dat gemakkelijk gekund.
Er komen regelmatig bans langs voor 'medisch advies'.

Waarom een enthousiast en kleurrijk ervaringsverhaal van een journalist niet als 'promotie van druggebruik' gezien wordt begrijp ik ook niet.

Even later vertelt ze dat ayahuasca haar van haar alcoholverslaving heeft afgeholpen. “Zonder ayahuasca was ik nu dood geweest. Ik was altijd dronken en belandde daardoor regelmatig in erge problemen. Black-outs, ongelukken, noem maar op. Ik heb meerdere malen in rehab gezeten, maar zonder resultaat. Sinds mijn eerste ayahuasca-ervaring is mijn leven volledig veranderd. Ik zag in hoe destructief mijn verslaving was, en heb daarna geen druppel alcohol meer aangeraakt.
nounou
Ik wil het even opnemen voor de keuze van de mods.
De to van dat topic was heel duidelijk, ze gebruikte deze drugs in de hoop dat het haar zou helpen een eetstoornis op te lossen. Omdat ze daarna weer een eetbui had gehad vroeg ze letterlijk of forummers dachten of een tweede keer gebruiken wel zou helpen.
Ik vind het terecht dat het toouc is verwijderd.
Dat het tijdschrift/de website van viva ooit een (jouralistiek gezien wel mager) artikel hierover heeft geschreven, daar kunnen de mods ook niets aan doen.
Zazamaenade schreef:
14-08-2019 14:45
Nee, want nog steeds begrijp ik niet waarom jullie niet modereren in een topic, zoals dat elders ook gebeurt. Zeker toen het topic op slot was gegooid had dat gemakkelijk gekund.
Er komen regelmatig bans langs voor 'medisch advies'.

Waarom een enthousiast en kleurrijk ervaringsverhaal van een journalist niet als 'promotie van druggebruik' gezien wordt begrijp ik ook niet.

Even later vertelt ze dat ayahuasca haar van haar alcoholverslaving heeft afgeholpen. “Zonder ayahuasca was ik nu dood geweest. Ik was altijd dronken en belandde daardoor regelmatig in erge problemen. Black-outs, ongelukken, noem maar op. Ik heb meerdere malen in rehab gezeten, maar zonder resultaat. Sinds mijn eerste ayahuasca-ervaring is mijn leven volledig veranderd. Ik zag in hoe destructief mijn verslaving was, en heb daarna geen druppel alcohol meer aangeraakt.
Beste Zazamaenade,

We begrijpen je punt, maar dit hele topic ging de medisch advies-kant op. en had daarnaast ook drugs als onderwerp. Daarom hebben wij op deze manier ingegrepen.

Zoals je wellicht weet gaan wij verder niet over viva.nl. Dus als iets wilt weten over het artikel, kun je het best contact opnemen met redactie@viva.nl.

Voor verdere vragen over het beleid willen wij je vragen dit naar ons te mailen. Dit kan naar forum@viva.nl.

Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
14-08-2019 14:55
Beste Zazamaenade,

We begrijpen je punt, maar dit hele topic ging de medisch advies-kant op. en had daarnaast ook drugs als onderwerp. Daarom hebben wij op deze manier ingegrepen.

Zoals je wellicht weet gaan wij verder niet over viva.nl. Dus als iets wilt weten over het artikel, kun je het best contact opnemen met redactie@viva.nl.

Voor verdere vragen over het beleid willen wij je vragen dit naar ons te mailen. Dit kan naar forum@viva.nl.

Moderator Viva Forum

Dat jullie niet gaan over het redactionele deel van deze site is bekend, maar het geeft wel een dubbele standaard. Voor de bezoeker is dit natuurlijk gewoon één site.
Ik wil nog even opmerken dat jullie consequent mijn vraag over modereren in het topic negeren.
Er zijn mensen die bij wijze van spreken voor het noemen van een paracetamolletje al een ban krijgen. Onbegrijpelijk.
Nee, ik ga niet mailen met vragen over het beleid, daarop komen namelijk alleen nietszeggende antwoorden terug.
De frase "Voor verdere vragen over het beleid willen wij je vragen dit naar ons te mailen" is slechts een poging om de discussie af te kappen.
Jammer hoor.
nounou
Hi mods,
Is het niet veel handiger om die hele gezondheidspijler te verwijderen?
Op anoniem graag
Mag ik op anoniem?
Sorry ik had een topic geopend over een tenenkrommend onderwerp en heb de OP verwijderd. Zou het hele topic verwijderd kunnen worden, vind sommige reacties ook te heftig.
Groenkroontje schreef:
15-08-2019 11:43
Sorry ik had een topic geopend over een tenenkrommend onderwerp en heb de OP verwijderd. Zou het hele topic verwijderd kunnen worden, vind sommige reacties ook te heftig.

Nee, je topic wordt niet verwijderd, maar jij wordt misschien wel verwijderd gebanned.
Groenkroontje schreef:
Met alle respect, maar dan moet je toch echt beter na gaan denken wat je hier post.
Groenkroontje schreef:
Je was al gewaarschuwd over het verwijderen van je OP (omdat de reacties je niet aanstaan) en toch heb je dat gedaan. Mag van mij wel een ban krijgen. Zo bloedirritant.

Kan dat niet eens wat strenger bestraft worden viva?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
15-08-2019 12:06
Je was al gewaarschuwd over het verwijderen van je OP (omdat de reacties je niet aanstaan) en toch heb je dat gedaan. Mag van mij wel een ban krijgen. Zo bloedirritant.

Kan dat niet eens wat strenger bestraft worden viva?
Dat wordt het al. Verwijderen is een waarschuwing of ban, ligt er net aan waar je staat op de banladder.
¡Apagando las luces!
Daarnaast zijn we op de Viva wel wat gewend wat betreft tenenkrommende onderwerpen :hyper:
Ik ben niet akkoord met mijn waarschuwing. Ik plaatste een openbaar mailadres waar je zelfs geen mail naar terug kan sturen want het is een automatisch mailadres. Daarnaast was dit niet van een persoon maar van een grote organisatie.
Er is dus echt geen sprake van dat ik prive informatie neer heb gezet. Ik zou graag een inhoudelijke reactie zien.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
15-08-2019 12:12
Ik ben niet akkoord met mijn waarschuwing. Ik plaatste een openbaar mailadres waar je zelfs geen mail naar terug kan sturen want het is een automatisch mailadres. Daarnaast was dit niet van een persoon maar van een grote organisatie.
Er is dus echt geen sprake van dat ik prive informatie neer heb gezet. Ik zou graag een inhoudelijke reactie zien.
Beste IBIopviva,

Vragen over het beleid kan je naar ons mailen. Wij zullen hier dan via de mail een uitleg op geven.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Groenkroontje schreef:
Beste Groenkroontje,

Wij verwijderen geen topics, dit doen wij alleen als iemand zijn/ haar privacy in gevaar is.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
15-08-2019 12:20
Beste IBIopviva,

Vragen over het beleid kan je naar ons mailen. Wij zullen hier dan via de mail een uitleg op geven.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Ja, want stel je voor dat je duidelijk zou zijn voor iedereen op het forum, *rilllllllll* het idéé!
Jullie worden gewoon aangesproken op een, volgens de betrokkene, onterechte ban. Met uitleg.
En daarna is of jullie beleid helder, of jullie hebben een fout gemaakt.

En is er geen enkele reden om jullie schimmige achterkamertjesbeleid in te zetten..
Tenzij jejezlf graag te kakken zet, dan wel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
ModeratorViva schreef:
15-08-2019 12:20
Beste IBIopviva,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

En je krijgt dan geen mail met ‘we doen geen uitspraken over het beleid’? :O
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven