Centraal Moderatortopic

05-02-2020 16:15 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-130/list_messages/463277

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Vraag het de mods, deel 2.
overig/vraag-het-de-mods-deel-2/list_messages/464410


Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
06-02-2020 11:51
Beste Maud*de*Braose,

Op dit moment weten wij helaas nog niet de oorzaak. IT is aan het kijken hoe wij dit probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Ok, thanks.
Alle reacties Link kopieren
Zou mijn laatste topic aub verwijderd kunnen worden ?
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De avatars zouden weer zichtbaar moeten zijn.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
06-02-2020 14:07
Beste forummers,

De avatars zouden weer zichtbaar moeten zijn.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Bedankt
ModeratorViva schreef:
06-02-2020 14:07
Beste forummers,

De avatars zouden weer zichtbaar moeten zijn.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
De mijne zie ik weer.
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
06-02-2020 13:28
Zou mijn laatste topic aub verwijderd kunnen worden ?
Beste Welcomehome,

Wij zouden je willen vragen te mailen naar: forum@viva.nl

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
06-02-2020 09:18
Hi Zazamaenade,

Als iemand forumt onder een anoniem proxy, kunnen wij niet zien waar iemand vandaan komt. Nu hoeven wij dat ook niet per se te weten, maar wel als we te maken hebben met bijvoorbeeld spammers zoals in het verleden regelmatig gebeurde. Als dit soort personen op een anonieme proxy forummen, kunnen wij hier niets tegen beginnen en dan is het mogelijk dat het hele forum weer volloopt met spam. Daarom is dit niet toegestaan.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dank voor het reageren.
Goed, ik snap de reden voor de algemene regel, maar dat ging in dit geval toch helemaal niet op? Hebben jullie haar reacties wel bekeken voor er een permaban is gegeven?
Er verschijnt heel regelmatig spam op topics, dus helemaal voorkomen doe je het toch niet.
Is het nou zo moeilijk om af te wijken van een regel als er niet direct een dringende noodzaak is hem toe te passen?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
06-02-2020 14:22
Dank voor het reageren.
Goed, ik snap de reden voor de algemene regel, maar dat ging in dit geval toch helemaal niet op? Hebben jullie haar reacties wel bekeken voor er een permaban is gegeven?
Er verschijnt heel regelmatig spam op topics, dus helemaal voorkomen doe je het toch niet.
Is het nou zo moeilijk om af te wijken van een regel als er niet direct een dringende noodzaak is hem toe te passen?
Beste Zazamaenade,

Dat hebben we inderdaad gedaan. In overleg met IT hebben we echter besloten geen uitzondering te maken op deze regel.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
06-02-2020 16:58
Beste Zazamaenade,

Dat hebben we inderdaad gedaan. In overleg met IT hebben we echter besloten geen uitzondering te maken op deze regel.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Mja. Mij heb je niet overtuigd. Ik blijf het een vreemde kwestie vinden.
nounou
Mag mijn account geanonimiseerd worden? Bedankt!
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie de titel van mijn topic in Werk en Studie wijzigen? Er staat nu Over een paar maanden geen baan weer, wat dan? Weer moet natuurlijk meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
07-02-2020 08:30
Willen jullie de titel van mijn topic in Werk en Studie wijzigen? Er staat nu Over een paar maanden geen baan weer, wat dan? Weer moet natuurlijk meer zijn.
Beste Daantje1970,

De titel is aangepast.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje. Is het mogelijk om vanuit een privébericht iemands profiel te bekijken of te loepen? Die functie lijkt geheel te ontbreken?
...
Alle reacties Link kopieren
    ModeratorViva schreef:
    07-02-2020 09:46
    Beste Daantje1970,

    De titel is aangepast.

    Met vriendelijke groet,
    Moderator Viva forum
    Thanx
    Alle reacties Link kopieren
    Rooss4.0 schreef:
    07-02-2020 12:04
    Even een vraagje. Is het mogelijk om vanuit een privébericht iemands profiel te bekijken of te loepen? Die functie lijkt geheel te ontbreken?
    Beste Rooss4.0,

    Het is niet mogelijk om vanuit een privébericht een account te bekijken of te loepen. Dit is alleen mogelijk via een post.

    Met vriendelijke groet,
    Moderator Viva forum
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

    Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
    Alle reacties Link kopieren
    Hallo Mods,

    Ik heb een nieuw topic Wat even we vandaag geopend, het oude zit nl boven de 3000 posts dus deze mag gesloten worden.
    eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... #p30947249
    Alle reacties Link kopieren
    Vraag: stel dat de gebande forummer uit China dat land heeft verlaten, en nu weer zonder proxy kan forummen onder een andere nick. Mag dat dan?
    .
    Alle reacties Link kopieren
    dolfje schreef:
    07-02-2020 14:50
    Hallo Mods,

    Ik heb een nieuw topic Wat even we vandaag geopend, het oude zit nl boven de 3000 posts dus deze mag gesloten worden.
    eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... #p30947249
    Beste Dolfje,

    Wij hebben het topic: ''Wat eten we vandaag ?'' gesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Moderator Viva forum
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

    Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
    Alle reacties Link kopieren
    impala schreef:
    07-02-2020 15:07
    Vraag: stel dat de gebande forummer uit China dat land heeft verlaten, en nu weer zonder proxy kan forummen onder een andere nick. Mag dat dan?
    Beste Impala,

    Dat mag.

    Met vriendelijke groet,
    Moderator Viva forum
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

    Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
    Alle reacties Link kopieren
    ModeratorViva schreef:
    07-02-2020 15:13
    Beste Impala,

    Dat mag.

    Met vriendelijke groet,
    Moderator Viva forum
    Hartelijk dank voor het antwoord! Fijn.
    .
    Graag op anoniem.
    CommunityManagerViva schreef:
    06-02-2020 16:58
    Beste Zazamaenade,

    Dat hebben we inderdaad gedaan. In overleg met IT hebben we echter besloten geen uitzondering te maken op deze regel.

    Vriendelijke groet,
    CM VIVA
    Hi mod, ik heb vorig jaar ongeveer een maand lang geforumd vanuit China met een proxy. Waarom ben ik toen geen spam-gevaar geweest en is de forummer uit China nu wél een spam-gevaar? Kortom: jullie hebben al lang uitzondering gemaakt dus laat haar lekker forummen joh.
    Alle reacties Link kopieren
    ClumsyNinja schreef:
    08-02-2020 02:02
    Hi mod, ik heb vorig jaar ongeveer een maand lang geforumd vanuit China met een proxy. Waarom ben ik toen geen spam-gevaar geweest en is de forummer uit China nu wél een spam-gevaar? Kortom: jullie hebben al lang uitzondering gemaakt dus laat haar lekker forummen joh.
    En hebben jullie wel enig idee dat je in China niet “gewoon” het internet op kan?
    Alles komt goed, alleen de rest niet
    Terwijl jullie je verdiepen in China, kan er dan ook iemand zich verdiepen in diabetes en de bijbehorende waarden?

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven