Centraal Moderatortopic

22-06-2020 21:10 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic (linkje verderop).
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Vraag het de mods, deel 4 overig/vraag-het-de-mods-deel-4/list_me ... p=32319829

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/algemene-evaluatie-topic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 143, met geklets
overig/napraattopic-deel-143-met-geklet ... es/477044#
en/of
Zonder kletsen, Napraat 2.0
overig/napraat-2-0/list_messages/465266 ... #p31664941

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
15.87% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maartje2016 schreef:
30-06-2020 17:30
Ik denk dat ze bedoelen dat het bij de mods niet anoniem is, maar dat ze niet aan de gestafte gaan doorgeven door wie ze gestafd zijn.
Ik denk dat Nemain refereert aan de tip van de mods aan Willem om alle posts die hij onder de aandacht wil brengen te staffen.
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 18:14
Ik denk dat Nemain refereert aan de tip van de mods aan Willem om alle posts die hij onder de aandacht wil brengen te staffen.
Nee aan de uitspraak dat staffen anoniem gebeurt. Dan ben ik wel benieuwd waar al die bannen dan op gebaseerd waren.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:30
Nee aan de uitspraak dat staffen anoniem gebeurt. Dan ben ik wel benieuwd waar al die bannen dan op gebaseerd waren.

De mods zien natuurlijk wel wie staft, dat geven ze alleen niet door aan de forummers.
Trotter schreef:
30-06-2020 18:38
De mods zien natuurlijk wel wie staft, dat geven ze alleen niet door aan de forummers.
Dan is het staffen dus niet anoniem.
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:39
Dan is het staffen dus niet anoniem.
Voor de rest van de leden wel.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:39
Dan is het staffen dus niet anoniem.

Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:39
Dan is het staffen dus niet anoniem.
Voor mods niet, voor ons wel.

En als een forummer dan vraagt door wie hij gestafd is, is het antwoord dus dat dat anoniem is (lees: dat ze het dus niet met diegene gaan delen).
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
30-06-2020 18:43
Voor mods niet, voor ons wel.

En als een forummer dan vraagt door wie hij gestafd is, is het antwoord dus dat dat anoniem is (lees: dat ze het dus niet met diegene gaan delen).
Logisch ook, ik zie al heksenjachten opengaan in ander geval.
leeg
Maartje2016 schreef:
30-06-2020 18:43
Voor mods niet, voor ons wel.

En als een forummer dan vraagt door wie hij gestafd is, is het antwoord dus dat dat anoniem is (lees: dat ze het dus niet met diegene gaan delen).
Het is niet anoniem. Het wordt alleen niet bekend gemaakt/anoniem gehouden aan/voor forummers. Als er anoniem gestaft wordt is het niet te herleiden naar de staffer.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:45
Het is niet anoniem. Het wordt alleen niet bekend gemaakt/anoniem gehouden aan/voor forummers. Als er anoniem gestaft wordt is het niet te herleiden naar de staffer.
Dan hadden ze in het antwoord aan Willem inderdaad gewoon moeten zeggen dat ze die info niet delen, in plaats van te melden dat staffen anoniem is, terwijl dat voor mods inderdaad niet zo is.
Maartje2016 schreef:
30-06-2020 18:48
Dan hadden ze in het antwoord aan Willem inderdaad gewoon moeten zeggen dat ze die info niet delen, in plaats van te melden dat staffen anoniem is, terwijl dat voor mods inderdaad niet zo is.
Precies. En waarom ik daar zo op zeur? Het gaat bij bannen zo vaak verkeerd door het verkeerd of niet begrijpen van woorden.
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:30
Nee aan de uitspraak dat staffen anoniem gebeurt. Dan ben ik wel benieuwd waar al die bannen dan op gebaseerd waren.
Ah zo. Ik ging er eigenlijk altijd al wel vanuit dat de mods wel zien wie er staft, en dat ze met anoniem bedoelden dat wij het niet zien. Maar daar was dus nog onduidelijkheid over
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 18:54
Ah zo. Ik ging er eigenlijk altijd al wel vanuit dat de mods wel zien wie er staft, en dat ze met anoniem bedoelden dat wij het niet zien. Maar daar was dus nog onduidelijkheid over
Mooie aannames, maar niet wat er gezegd wordt ;)
Begrijpend lezen blijkt best lastig te zijn voor velen :biggrin:
Peixe schreef:
30-06-2020 19:01
Begrijpend lezen blijkt best lastig te zijn voor velen :biggrin:
:'-(
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:56
Mooie aannames, maar niet wat er gezegd wordt ;)
Ja jeetje, maak dat deel van de post waar je op reageert dat ook vet of zo. Nu moet ik gokken op welk deel je reageert 😀
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 18:51
Precies. En waarom ik daar zo op zeur? Het gaat bij bannen zo vaak verkeerd door het verkeerd of niet begrijpen van woorden.
Sterker nog, wie zegt mij niet dat er niet vanuit het moderator-team wordt gestaft? Om welke reden dan ook? Het is zo een anoniem en stiekem gebeuren, dat moet je eigenlijk niet willen.

Daarom zal ik zelf nooit staffen maar mijn opmerking gewoon in het moderatortopic plaatsen. Dan kan een ieder zien waarom ik ergens iets van vind en eventueel met weerwoord of excuses komen. Want in dat laatste geval is het vergeven en vergeten. Ook is dan het rücksichtslos bannen uitdelen beter te controleren, want daar hangen soms achteraf verzonnen interpretaties aan vast waar je spontaal de hik van krijgt.

Ik hoop dat men gebruik maken van deze waardevolle tips.
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 19:05
Ja jeetje, maak dat deel van de post waar je op reageert dat ook vet of zo. Nu moet ik gokken op welk deel je reageert 😀
Alles na de Ah zo.
Nemain• schreef:
30-06-2020 19:06
Alles na de Ah zo.
:hamer:
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 19:11
:hamer:
Kan je hameren, maar ik meen het wel.
Nemain• schreef:
30-06-2020 19:15
Kan je hameren, maar ik meen het wel.
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 12:28
Staffen is anoniem, wij zullen dus niet doorgeven wie jouw bericht heeft gestaft.

Wat betreft jouw andere vragen: we zullen ernaar kijken maar willen je toch vragen om hier in de toekomst de staf functie voor te gebruiken, om voor ons het overzicht te bewaren.

Jouw vraag over het Bantopic gaan we naar kijken! We verplaatsen deze ook even naar het Bugtopic inderdaad.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Ik bedoelde deze post, en jouw reactie daarop.
Nemain• schreef:
30-06-2020 17:09
Dat is raar want er zijn bannen uitgedeeld voor teveel en ongepast staffen.
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 19:19
Ik bedoelde deze post, en jouw reactie daarop.
Eerste zin dus.
Nemain• schreef:
30-06-2020 19:21
Eerste zin dus.
Ja, ik dacht 2e
Maar goed, het is nu duidelijk.
We vervuilen het topic zo. Straks moet er weer een nieuw geopend worden
Ab_Normaal schreef:
30-06-2020 18:14
Ik denk dat Nemain refereert aan
En dit moet ook maar eens afgelopen zijn. Al die mensen die uit gaan leggen wat een ander zal bedoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven