Centraal Moderatortopic

22-06-2020 21:10 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic (linkje verderop).
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Vraag het de mods, deel 4 overig/vraag-het-de-mods-deel-4/list_me ... p=32319829

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/algemene-evaluatie-topic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 143, met geklets
overig/napraattopic-deel-143-met-geklet ... es/477044#
en/of
Zonder kletsen, Napraat 2.0
overig/napraat-2-0/list_messages/465266 ... #p31664941

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
15.87% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat jammer!
Alle reacties Link kopieren
Hallo moderator. Daar ben ik weer na mijn ban naar aanleiding van mijn volgens jullie 'zeer ongepaste' opmerking over seks met mijn nichtje.

Ik heb jullie naar aanleiding hiervan een mail gestuurd maar op mijn herhaalde vraag wat er dan precies ongepast aan is heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen. Naar de reden daarvan kan ik natuurlijk alleen maar gissen. Maar ik wil jullie ter overweging een aantal dingen meegeven.

Allereerst heb ik in het verleden eens een topic over seks met familie geopend. Toen regende het reacties als strafbaar, incest, verkrachting en meer van die onzin. Maar er waren ook normale reacties van minder bekrompen mensen die ook die ervaring hadden en bovendien, hoewel vaak tegen een muur pratend, konden uitleggen hoe het werkelijk zat wat betreft incest en strafbaarheid.

Mijn opmerking is gemaakt in de seks-pijler, toch bij uitstek een plaats voor dit soort zaken. Ik kom hier ook zaken tegen die ik als schokkend zou kunnen ervaren maar ik weet, niet iedereen hanteert dezelfde standaard, ook niet, of misschien juist niet op seksgebied. Dat vind ik ook van de in mijn ogen onzinverhaaltjes onder Lees Ook, waar van de week over een, in de ogen van sommige mensen moreel verwerpelijk onderwerp als vreemd gaan werd geschreven inclusief de niets aan de verbeelding overlatende zinnen als " Ik wilde zijn pik voelen. Zijn grote pik die doordrukte in zijn zwarte werkbroek. Hard tegen mijn kut."

Dat jullie, na het staffen van iemand die moeite heeft met mijn bijdrage , meteen reageren met het verwijderen van mijn bijdrage en mij een ban geven staat in schril contrast met het trage antwoorden op mijn mail. Bovendien staat het in schril contrast met het zogenaamd hippe en vrijgevochten imago dat jullie proberen uit te dragen.

Kunnen jullie misschien reageren, of mij anders naar het 'Vraag het de mods'-topic, op mijn vraag wat er nou precies zo 'zeer ongepast' was aan mijn reactie. Want daar kan ik nog steeds met mijn pet niet bij. En om jullie een beetje op weg te helpen, mijn nichtje is ongeveer net zo oud als ik.

Met vriendelijke groet.
Willem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een reactie. Ik heb hier van de week al eens gemeld dat mij met enige regelmaat de term racist werd toebedeeld. Maar ik moet niet zo zeuren want ik deelde uit en moest ook kunnen incasseren, was het onder luid gejuig ontvangen antwoord van de moderator van dienst.

viewtopic.php?f=8&t=457149&p=31552212&start=#p31552212

Maar nu blijkt dat er verschillende mensen met verschillende inzichten achter de knoppen zitten wil ik wederom melding doen van een post die mij als "een grumpy islamofobe racist" te boek zet.

Zouden jullie daar gepaste maatregelen op willen nemen. Schuif het maar onder de noemer smaad en laster. En nee, ik gebruik niet het stafje. Ik geef mensen de mogelijkheid te reageren.

viewtopic.php?f=8&t=464625&p=31580685&start=#p31580685
willem1959 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 11:10
0.18% gewijzigd
Tot zover het nieuwe beleid..
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
30-06-2020 10:56
Hallo moderator. Daar ben ik weer na mijn ban naar aanleiding van mijn volgens jullie 'zeer ongepaste' opmerking over seks met mijn nichtje.

Ik heb jullie naar aanleiding hiervan een mail gestuurd maar op mijn herhaalde vraag wat er dan precies ongepast aan is heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen. Naar de reden daarvan kan ik natuurlijk alleen maar gissen. Maar ik wil jullie ter overweging een aantal dingen meegeven.

Allereerst heb ik in het verleden eens een topic over seks met familie geopend. Toen regende het reacties als strafbaar, incest, verkrachting en meer van die onzin. Maar er waren ook normale reacties van minder bekrompen mensen die ook die ervaring hadden en bovendien, hoewel vaak tegen een muur pratend, konden uitleggen hoe het werkelijk zat wat betreft incest en strafbaarheid.

Mijn opmerking is gemaakt in de seks-pijler, toch bij uitstek een plaats voor dit soort zaken. Ik kom hier ook zaken tegen die ik als schokkend zou kunnen ervaren maar ik weet, niet iedereen hanteert dezelfde standaard, ook niet, of misschien juist niet op seksgebied. Dat vind ik ook van de in mijn ogen onzinverhaaltjes onder Lees Ook, waar van de week over een, in de ogen van sommige mensen moreel verwerpelijk onderwerp als vreemd gaan werd geschreven inclusief de niets aan de verbeelding overlatende zinnen als " Ik wilde zijn pik voelen. Zijn grote pik die doordrukte in zijn zwarte werkbroek. Hard tegen mijn kut."

Dat jullie, na het staffen van iemand die moeite heeft met mijn bijdrage , meteen reageren met het verwijderen van mijn bijdrage en mij een ban geven staat in schril contrast met het trage antwoorden op mijn mail. Bovendien staat het in schril contrast met het zogenaamd hippe en vrijgevochten imago dat jullie proberen uit te dragen.

Kunnen jullie misschien reageren, of mij anders naar het 'Vraag het de mods'-topic, op mijn vraag wat er nou precies zo 'zeer ongepast' was aan mijn reactie. Want daar kan ik nog steeds met mijn pet niet bij. En om jullie een beetje op weg te helpen, mijn nichtje is ongeveer net zo oud als ik.

Met vriendelijke groet.
Willem
Beste willem1959,

We hadden nog geen tijd gehad om te reageren op jouw email. Je hebt nu antwoord hierover ontvangen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 11:48
Beste willem1959,

We hadden nog geen tijd gehad om te reageren op jouw email. Je hebt nu antwoord hierover ontvangen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dank je wel.

Kunnen jullie doorgeven, in een privéberichtje, wie mijn opmerking gestaft heeft? Dan wil ik graag met diegene een eerlijke discussie beginnen over dit onderwerp. Want dat is het achterlijke van het staffen: iemand klikt op het stafje, jullie schieten in een kramp en blokkeren de poster en geven daarna nooit meer toe dat je er ook wel eens naast kan zitten.

Hebben jullie je trouwens ook al over de twee andere posts van mij gebogen of hoort de laatste van die in het bug-topic?
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
30-06-2020 12:13
Dank je wel.

Kunnen jullie doorgeven, in een privéberichtje, wie mijn opmerking gestaft heeft? Dan wil ik graag met diegene een eerlijke discussie beginnen over dit onderwerp. Want dat is het achterlijke van het staffen: iemand klikt op het stafje, jullie schieten in een kramp en blokkeren de poster en geven daarna nooit meer toe dat je er ook wel eens naast kan zitten.

Hebben jullie je trouwens ook al over de twee andere posts van mij gebogen of hoort de laatste van die in het bug-topic?
Staffen is anoniem, wij zullen dus niet doorgeven wie jouw bericht heeft gestaft.

Wat betreft jouw andere vragen: we zullen ernaar kijken maar willen je toch vragen om hier in de toekomst de staf functie voor te gebruiken, om voor ons het overzicht te bewaren.

Jouw vraag over het Bantopic gaan we naar kijken! We verplaatsen deze ook even naar het Bugtopic inderdaad.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 12:28
Staffen is anoniem, wij zullen dus niet doorgeven wie jouw bericht heeft gestaft.

Wat betreft jouw andere vragen: we zullen ernaar kijken maar willen je toch vragen om hier in de toekomst de staf functie voor te gebruiken, om voor ons het overzicht te bewaren.

Jouw vraag over het Bantopic gaan we naar kijken! We verplaatsen deze ook even naar het Bugtopic inderdaad.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva

Dat van het bantopic is al eerder (oa door mij) al eerder aangegeven.
Misschien te simpel gedacht maar zou gewoon een nieuwe openen geen oplossing zijn?
Dat topic is zover ik weet de enige met dat probleem namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
30-06-2020 12:32
Dat van het bantopic is al eerder (oa door mij) al eerder aangegeven.
Misschien te simpel gedacht maar zou gewoon een nieuwe openen geen oplossing zijn?
Dat topic is zover ik weet de enige met dat probleem namelijk.
Beste Merys,

Als we meer duidelijkheid hebben over het nieuwe banbeleid zullen we een nieuwe openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet over het banbeleid.
¡Apagando las luces!
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 12:50
Beste Merys,

Als we meer duidelijkheid hebben over het nieuwe banbeleid zullen we een nieuwe openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Het idee was dat in een nieuw topic die rare bug misschien niet voor zou komen.
SombraOnline schreef:
30-06-2020 12:54
Het gaat niet over het banbeleid.

Dat leek mij ook vrij duidelijk ja :proud:
Peixe schreef:
30-06-2020 13:10
Het idee was dat in een nieuw topic die rare bug misschien niet voor zou komen.

Veel te simpel gedacht van mij natuurlijk :blond:
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
30-06-2020 12:54
Het gaat niet over het banbeleid.
Dat snap ik, maar het is een beetje dubbel werk als we Bantopics blijven openen. We hopen dat we snel een nieuwe kunnen openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dus veel staffen, dan is het bantopic zo vol
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 13:16
Dat snap ik, maar het is een beetje dubbel werk als we Bantopics blijven openen. We hopen dat we snel een nieuwe kunnen openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Hoezo, het bantopic is al bijna zes jaar oud en heeft al ruim 2800 berichten. Waarom niet gewoon een nieuwe?
Cookielover schreef:
30-06-2020 13:22
Hoezo, het bantopic is al bijna zes jaar oud en heeft al ruim 2800 berichten. Waarom niet gewoon een nieuwe?

Precies. En als het banbeleid aangepast wordt is de OP toch gewoon te wijzigen?
Cookielover schreef:
30-06-2020 13:22
Hoezo, het bantopic is al bijna zes jaar oud en heeft al ruim 2800 berichten. Waarom niet gewoon een nieuwe?
We blijven niet aan de gang.
Peixe schreef:
30-06-2020 13:31
Precies. En als het banbeleid aangepast wordt is de OP toch gewoon te wijzigen?

Dat.
En persoonlijk vind ik een topic openen nu niet echt een wereldklus.
Alle reacties Link kopieren
Mods, wat is er gebeurd met het topic 'chat' die op de 'Reizen' pijler stond?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
30-06-2020 16:48
Mods, wat is er gebeurd met het topic 'chat' die op de 'Reizen' pijler stond?
Kwijt 🤷‍♀️
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 12:28
Staffen is anoniem, wij zullen dus niet doorgeven wie jouw bericht heeft gestaft.

Wat betreft jouw andere vragen: we zullen ernaar kijken maar willen je toch vragen om hier in de toekomst de staf functie voor te gebruiken, om voor ons het overzicht te bewaren.

Jouw vraag over het Bantopic gaan we naar kijken! We verplaatsen deze ook even naar het Bugtopic inderdaad.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dat is raar want er zijn bannen uitgedeeld voor teveel en ongepast staffen.
ModeratorViva schreef:
30-06-2020 13:16
Dat snap ik, maar het is een beetje dubbel werk als we Bantopics blijven openen. We hopen dat we snel een nieuwe kunnen openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Het had je net zoveel moeite gekost om een nieuw topic te openen als dit bericht te schrijven en te plaatsen.
Nemain• schreef:
30-06-2020 17:12
Het had je net zoveel moeite gekost om een nieuw topic te openen als dit bericht te schrijven en te plaatsen.

Als het mijn werk zou zijn en iemand kwam met die suggestie dan probeer ik dat persoonlijk even uit. Al was het maar uit nieuwsgierigheid of dat de oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
30-06-2020 17:09
Dat is raar want er zijn bannen uitgedeeld voor teveel en ongepast staffen.
Ik denk dat ze bedoelen dat het bij de mods niet anoniem is, maar dat ze niet aan de gestafte gaan doorgeven door wie ze gestafd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven