Centraal Moderatortopic

04-05-2021 11:12 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p31612601

Vraag het de mods, deel 5 overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 153
overig/napraattopic-153/list_messages/492457

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287?r= ... #p31123816

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators en CM VIVA Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:57
2.75% gewijzigd
nessemeisje schreef:
23-07-2021 14:07
Worden alle topics over politieke partijen dan weggehaald? Want nu is het meten met twee maten.
Precies. Ik heb misschien niet alles gelezen, maar vond wat ik las niet provocerend.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
De info uit dit topic staat gewoon op nieuwssites, hou op hiermee.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Huh? Dit is toch gewoon in het nieuws? Leggen jullie ook even uit wie of wat er provocerend aan is?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
23-07-2021 14:32
De info uit dit topic staat gewoon op nieuwssites, hou op hiermee.
Nou inderdaad het is overal in het nieuws op nieuwssites en in kranten.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

:HA: .....hoe bestaat het dat een moderator zoiets schrijft over een topic dat gewoon breed in het nieuws is.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Mods, doe alsjeblieft normaal, er stond niets onoirbaars in het Bij1-topic. Heel goed dat er een apart topic was geopend naast het woke-topic.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Afbeelding
hahaha oh nou dit is weer typisch viva hoor. Op zoek naar nog meer kliks?
friezinnetje2014 schreef:
23-07-2021 15:44
hahaha oh nou dit is weer typisch viva hoor. Op zoek naar nog meer kliks?
Denk dat de clicks op deze manier juist alleen maar minder minder minder worden
ModeratorViva schreef:
22-07-2021 21:28
Beste Friezinnetje,

Het klopt dat deze niet is opgenomen in ons banbeleid. Over het algemeen wordt deze optie ook niet gebruikt. Gisteren hebben we ervoor gekozen deze wel in te zetten omdat de situatie er naar was. We zullen dit binnenkort ook gaan aanpassen in ons banbeleid.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Toch bijzonder dat iemand die nonstop aan 't schelden en op de man gaan was er met slechts een afkoelban van 6 uur vanaf kwam.
Partijdig?
redbulletje schreef:
23-07-2021 15:53
Toch bijzonder dat iemand die nonstop aan 't schelden en op de man gaan was er met slechts een afkoelban van 6 uur vanaf kwam.
Partijdig?
nou pcies.
Alle reacties Link kopieren
Graag uitleg waarom het topic weg is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-07-2021 15:53
Toch bijzonder dat iemand die nonstop aan 't schelden en op de man gaan was er met slechts een afkoelban van 6 uur vanaf kwam.
Partijdig?
Pure angst.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het topic is verwijderd omdat de OP provocerend geschreven was.

Het staat jullie vrij om een normaal discussie topic over dit nieuws openen op actueel.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie dan wel modereren op stemmingmakerij, provoceren en verdachtmakingen van bepaalde forummers die verder niets inhoudelijks kwamen melden?
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 16:39
Beste forummers,

Het topic is verwijderd omdat de OP provocerend geschreven was.

Het staat jullie vrij om een normaal discussie topic over dit nieuws openen op actueel.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Prima zeg!
De OP was inderdaad heel vervelend en op zo'n manier geschreven dat ik het topic verder maar gemeden heb.
Het lijkt wel alsof kritiek op Bij1 (die ik zelf ook heb) hier altijd gepaard moet gaan met leedvermaak.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:52
11.35% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
23-07-2021 16:42
Gaan jullie dan wel modereren op stemmingmakerij, provoceren en verdachtmakingen van bepaalde forummers die verder niets inhoudelijks kwamen melden?
Wanneer je dit ziet gebeuren zou je het dan willen staffen of melden, dan kunnen wij er naar kijken. Vanwege de vakantie hebben we iets minder vrouwkracht om mee te lezen dan anders en kunnen we het minder zelf constateren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 14:00
Het topic 'Bij1 -> uit elkaar?' is verwijderd ivm provoceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.

Dus als de titel alleen Bij1 was geweest, dan was het niet provocerend?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zo geinig, ik zie altijd mensen janken dat ze bannen aangenaaid krijgen, maar diezelfde mensen komen hier in het mod topic om de haverklap betogen dat ik een ban aangesmeerd zou moeten krijgen. Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten, duidelijk.

En het allermooist is nog wel de aantijging dat de moderators bang voor mij zouden zijn. :rofl:

P.S. Zwarte mensen verdacht maken door te stellen dat ze gevaarlijk of gewelddadig zijn is een hele oude vorm van racisme. Just sayin'.
Am Yisrael Chai!
Misschien willen alle zeikstralen gewoon naar elders vertrekken?

Fijn, dank u
ModeratorViva schreef:
23-07-2021 16:39
Beste forummers,

Het topic is verwijderd omdat de OP provocerend geschreven was.
Zou ik dan ook mogen weten wat er exact provocerend aan was? Ik neem aan dat een ban bedoeld is om gedragsverandering op te roepen en dan is uitleg noodzakelijk.
DS1971 schreef:
24-07-2021 15:56
Zou ik dan ook mogen weten wat er exact provocerend aan was? Ik neem aan dat een ban bedoeld is om gedragsverandering op te roepen en dan is uitleg noodzakelijk.
Dat punt heb ik ook geregeld aangedragen, tot nu toe vergeefs of hooguit "dat weet je dan zelf eigenlijk wel" (eh nee: soms niet. Al is het maar omdat de tekst weggehaald is).
Het reduceert de hoeveelheid moderatie-werk doordat er minder discussies ontstaan over regels, maar tegelijkertijd krijg je hier dus wel zelfcensuur omdat je uit voorzorg maar extra ver van bepaalde uitspraken/onderwerpen blijft om er niet afgeknikkerd te worden. Wel frustrerend en wat onvolwassen vind ik.
Puntje voor de doorstart, mods?
Ceder schreef:
24-07-2021 17:35
Dat punt heb ik ook geregeld aangedragen, tot nu toe vergeefs of hooguit "dat weet je dan zelf eigenlijk wel" (eh nee: soms niet. Al is het maar omdat de tekst weggehaald is).
Het reduceert de hoeveelheid moderatie-werk doordat er minder discussies ontstaan over regels, maar tegelijkertijd krijg je hier dus wel zelfcensuur omdat je uit voorzorg maar extra ver van bepaalde uitspraken/onderwerpen blijft om er niet afgeknikkerd te worden. Wel frustrerend en wat onvolwassen vind ik.
Puntje voor de doorstart, mods?
Inderdaad, ik weet niet eens meer wat er precies stond. Ik weet dat ik een link had genomen van het woke topic, omdat ik vond dat de discussie daar offtopic zou zijn, maar wat ik er precies bij heb gezet…? Beats me.
Roxiefee schreef:
15-07-2021 20:49
Mag ik op anoniem? Bedankt!
Ik wil graag op anoniem.
Beste mods,
Kunnen jullie mijn account op anoniem zetten?
Alvast bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven