Centraal Moderatortopic

04-05-2021 11:12 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic. Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
overig/algemene-voorwaarden/list_messages/480253

Huisregels:
overig/huisregels/list_messages/480252

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p31612601

Vraag het de mods, deel 5 overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/het-algemene-evaluatietopic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 153
overig/napraattopic-153/list_messages/492457

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287?r= ... #p31123816

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_mes ... #p28208953

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators en CM VIVA Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 22-07-2021 08:57
2.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anoniem schreef: Beste mods,
Kunnen jullie mijn account op anoniem zetten?
Alvast bedankt.
WP met het leeghalen van bijna al je posts.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
23-07-2021 17:46
Hahaha, zo geinig, ik zie altijd mensen janken dat ze bannen aangenaaid krijgen, maar diezelfde mensen komen hier in het mod topic om de haverklap betogen dat ik een ban aangesmeerd zou moeten krijgen. Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten, duidelijk.

En het allermooist is nog wel de aantijging dat de moderators bang voor mij zouden zijn. :rofl:

P.S. Zwarte mensen verdacht maken door te stellen dat ze gevaarlijk of gewelddadig zijn is een hele oude vorm van racisme. Just sayin'.
Doe normaal zeg. Moest je het nog niet weten, we kunnen jouw kleur niet zien hier hoor. Ik denk echt nooit bij het lezen van een forummer na over zijn of haar kleur.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-07-2021 23:56
Doe normaal zeg. Moest je het nog niet weten, we kunnen jouw kleur niet zien hier hoor. Ik denk echt nooit bij het lezen van een forummer na over zijn of haar kleur.
Paarlen voor de zwijnen.

Jammer.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-07-2021 23:56
Doe normaal zeg. Moest je het nog niet weten, we kunnen jouw kleur niet zien hier hoor. Ik denk echt nooit bij het lezen van een forummer na over zijn of haar kleur.
Maar het slaat wel lekker de discussie dood, want het laatste wat we willen in ook maar in de verste verte eventueel iets doen wat aan racisme zou kunnen doen denken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-07-2021 23:56
Doe normaal zeg. Moest je het nog niet weten, we kunnen jouw kleur niet zien hier hoor. Ik denk echt nooit bij het lezen van een forummer na over zijn of haar kleur.
Jij postte hier ook niet toch? Dus het gaat niet over jou.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-07-2021 08:43
Jij postte hier ook niet toch? Dus het gaat niet over jou.
Maakt niet uit over wie het gaat. Elke keer opnieuw wordt er racisme bijgesleurd. Haar posts zijn gewoon soms echt erover. En ik weet 100 % zeker van mezelf dat ik geen greintje racisme in me heb.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-07-2021 09:00
Maakt niet uit over wie het gaat. Elke keer opnieuw wordt er racisme bijgesleurd. Haar posts zijn gewoon soms echt erover. En ik weet 100 % zeker van mezelf dat ik geen greintje racisme in me heb.

Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-07-2021 09:35
Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen toch?
Ik voel me ook helemaal niet aangesproken, ik was het gewoon even zat.

Er zitten zeker terechte beschuldigingen tussen hoor, maar ook heel veel onterechte.
Life is short. Eat dessert first.
Oh, hier is napraat :idee:
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'ruzie uit de hand gelopen' is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We hebben het topic 'Familievloggers -deel 2' gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Gezinnen op social media: praat en geniet mee' is verwijderd vanwege niet toegestaan.

Ik herhaal mezelf nog maar een keertje! Het is op dit moment NIET toegestaan zelf een topic hierover te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Wat is er aan de hand met mij?' is verwijderd ivm het vragen om een diagnose/medisch advies.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ikvraaghet schreef:
22-07-2021 19:01
Alvast bedankt :)
De pijlers zijn voor je geblokkeerd!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
ModeratorViva schreef:
26-07-2021 09:13
Beste forummers,

We hebben het topic 'Familievloggers -deel 2' gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Beste mods, ik heb jullie gemaild nav het sluiten van mijn topic.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Rosalind.
Rosalind schreef:
26-07-2021 11:43
Beste mods, ik heb jullie gemaild nav het sluiten van mijn topic.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Rosalind.
En ik zou daar graag ook wel wat meer over willen weten.

De meeste schrijvers daar waren gewoon respectvol en voornamelijk vol verbazing.

Dat er een paar los gaan zie je natuurlijk in elk topic voorbij komen, waarom men nu een algemeen standje krijgt snap ik niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
26-07-2021 09:21
Het topic 'Gezinnen op social media: praat en geniet mee' is verwijderd vanwege niet toegestaan.

Ik herhaal mezelf nog maar een keertje! Het is op dit moment NIET toegestaan zelf een topic hierover te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dat topic was al geopend voordat jullie het andere topic hadden gesloten. En de TO heeft er nog een ban om gekregen ook.

En verder ben ik ook benieuwd inderdaad.
Met name het feit dat er nul waarschuwingen zijn geweest. Er is een (1!) forummer geweest die een ban kreeg, die hadden we zelf ook al aangesproken op manier van schrijven.
En dan uit het niets een topic sluiten?
Of heeft dat te maken met screenshots die gedeeld werden op een van de accounts die we bespreken en het trollenleger dat opeens op Viva kwam posten?
Felidaes schreef:
26-07-2021 12:02
En ik zou daar graag ook wel wat meer over willen weten.

De meeste schrijvers daar waren gewoon respectvol en voornamelijk vol verbazing.

Dat er een paar los gaan zie je natuurlijk in elk topic voorbij komen, waarom men nu een algemeen standje krijgt snap ik niet zo goed.
Nou dit. Waarom is het topic niet al weer open?
Ik sluit mij hier bij aan. En als het echt zo erg is, stel ik voor om nog wat andere topics op de entertainmentpijler te bekijken. Er zijn er een paar waar het veel erger is.
tess07 schreef:
26-07-2021 12:43
Ik sluit mij hier bij aan. En als het echt zo erg is, stel ik voor om nog wat andere topics op de entertainmentpijler te bekijken. Er zijn er een paar waar het veel erger is.
Precies. Alle hazesjes mogen volledig afgezeken worden en dit mag dan weer niet. Ik ben wel benieuwd naar de inhoudelijke onderbouwing omtrent de sluiting van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik heb een nieuw topic voor jullie geopend.

entertainment/familievloggers-deel-3/li ... ges/480406

De reden van sluiting is omdat er hele nare dingen werden geschreven over sommige vloggers. En we hierover eerst wilden overleggen. Ik ga ook even kijken naar het topic over André Hazes Jr.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik zie dat er een nieuw Familievloggers topic geopend is door een mod. Terwijl er nog steeds geen reactie is op mijn vraag over de precieze reden van het sluiten van mijn topic. Heel jammer.

Ik vind het eerlijk gezegd maar gek, een forum waar de mods allerlei topics openen in plaats van het aan de forummers over te laten. Is dit de toekomst van het forum?
Waarom kunnen we niet verder in het oorspronkelijke topic?
ModeratorViva schreef:
26-07-2021 16:13
Beste forummers,

Ik heb een nieuw topic voor jullie geopend.

entertainment/familievloggers-deel-3/li ... ges/480406

De reden van sluiting is omdat er hele nare dingen werden geschreven over sommige vloggers. En we hierover eerst wilden overleggen. Ik ga ook even kijken naar het topic over André Hazes Jr.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Mail ik netjes, moet ik het antwoord hier lezen :sarcastic:
Waarom krijgen die sommige vloggers geen ban in plaats van het topic, zonder enige waarschuwing, te sluiten?

Oh en als je in het Hazes topic gaat lezen, neem dan de rest van de Entertainment pijler ook mee.
Wat waren die nare dingen????
Dat iemand ongezien een huis van 7 ton koopt? Echt super naar en kwetsend inderdaad.
Weet je wat naar is? Dat die dame in kwestie beetje screenshots gaat lopen delen , er vervolgens een leger fans komt klagen, en jullie in paniek(?) Zonder enige waarschuwing een topic sluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven