Code Oranje!

09-07-2024 17:48 246 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dit is geen voetbaltopic, dit is een weertopic. Na zeven maanden regen en wind is eindelijk de zomer uitgebroken, voor één dag weliswaar maar hey zomer is zomer. En voor vanavond hebben ze dus code oranje afgekondigd: wateroverlast, blikseminslag, grote hagelstenen en zware windstoten zullen ons deel zijn maar dat kan natuurlijk per regio verschillen dus hou me alsjeblieft op de hoogte.

TO trapt af zoals gewoonlijk: hier is het een graad of dertig, stikbenauwd, en half bewolkt (hoge bewolking). Nog geen zicht op noodweer dus, maar wat niet is kan nog komen. Locatie: 24 kilometer van Zelhem.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeuws Vlaanderen hier. Héél erg donker, begint te regenen en harde wind.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier begint het te betrekken nu. Omgeving Utrecht :) als ik op buienradar kijk, gaat het zwaarste net langs ons.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 09-07-2024 17:50
36.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het verschrikkelijk vandaag. Echt een deken van benauwdheid. Inmiddels wordt het frisser en is het beter te doen. Regio Den Haag.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Midden-Vlaanderen (halverwege tussen Antwerpen en Brussel) en het heeft hier alweer binnengeregend een dik uur geleden.
En er komt nog, want het ziet hier zo mogelijk nog donkerder dan een uur geleden.
wissewis wijzigde dit bericht op 09-07-2024 17:51
11.36% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens de neerslagradar gaat het hier om 20.00 uur los. A'dam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Omgeving Nijmegen: stralende zon en windstil
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot nu toe valt het warme weer mij nog wel tegen. Vrijwel alleen bewolkt geweest en sinds de middag wat zon. Straks gaat de barbecue eerste nog aan. Noodweer wordt pas rond middernacht verwacht, als het al komt. Meestal stelt het hier niets voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het komt nu met bakken uit de lucht.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier snikheet. Inmiddels dichttrekkende bewolking en een opstekend koeler briesje. Het lijkt in de verte wat te rommelen..(West-Brabant tussen Breda en Dordrecht)
Alle reacties Link kopieren Quote
Benauwd en 27C. Zon schijnt nog.

Locatie: 113 km van Zelhem. Drenthe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik naar buienradar kijk moet het nu onweren en qua regen staat de meter helemaal omhoog. Maar het rommelt alleen nog maar, geen druppel, geen donkere wolk, geen flits... Ben benieuwd wanneer het dan wel los gaat barsten vanavond.
En hier is het ook nog 27 graden buiten.
graze wijzigde dit bericht op 09-07-2024 17:55
8.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen vuiltje aan de lucht hier. Lekker koel en bewolkt, mooi rustig weer.

Kop van NH.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wordt alweer lichter hier, beetje onweer en de regen wordt ook al minder. Dat was een kort buitje zeg maar.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Kreeg net een filmpje binnen uit de Efteling. Daar echt noodweer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow, kan ik dan maar beter direct naar huis gaan vanuit mijn werk (op de fiets), i.p.v. een tussenstop te maken bij de sportschool?
Alle reacties Link kopieren Quote
Den bosch, de lucht is helder, maar met zo'n waarschuwende ondertoon
Alle reacties Link kopieren Quote
ChunMee schreef:
09-07-2024 18:04
Ow, kan ik dan maar beter direct naar huis gaan vanuit mijn werk (op de fiets), i.p.v. een tussenstop te maken bij de sportschool?
Hoe moeten wij dat nou weten? Ligt aan waar je woont.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu begint het hier wel steeds harder te regenen en hoorde dat het een paar kilometer verderop al wel tekeer gaat. Net ook beelden gezien van België, als dat allemaal nog deze kant op komt o_o
graze wijzigde dit bericht op 09-07-2024 18:10
26.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna bij Nijmegen, sluiterbewolking, licht briesje en zo'n 30 graden. Volgens buienradar komt hier tussen 21.00-22.30 flinke regen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was hier kort maar krachtig, had het eigenlijk veel erger verwacht. Op buienradar zaten wij in een stukje zwart dus ik dacht dat het echt wel tekeer zou gaan hier, maar viel mee dus.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Erg warm, windstil en benauwd in het prachtige Twente. Ben benieuwd of we vanavond wat gaan krijgen
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-07-2024 18:08
Hoe moeten wij dat nou weten? Ligt aan waar je woont.
En hoe lang je van plan bent in de sportschool te blijven.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Omgeving ten noorden van Den Bosch: hoor gerommel, het spettert licht. Vooralsnog matig (zoals voorspeld) maar verwachting is nog wel erger. Temperatuur is rond 26 graden en het voelt behoorlijk benauwd aan.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 09-07-2024 18:11
19.31% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wollstonecraft schreef:
09-07-2024 18:09
Bijna bij Nijmegen, sluiterbewolking, licht briesje en zo'n 30 graden. Volgens buienradar komt hier tussen 21.00-22.30 flinke regen. Ben benieuwd.
Gevalletje beroepsdeformatie?
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven