Code Oranje!

09-07-2024 17:48 246 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dit is geen voetbaltopic, dit is een weertopic. Na zeven maanden regen en wind is eindelijk de zomer uitgebroken, voor één dag weliswaar maar hey zomer is zomer. En voor vanavond hebben ze dus code oranje afgekondigd: wateroverlast, blikseminslag, grote hagelstenen en zware windstoten zullen ons deel zijn maar dat kan natuurlijk per regio verschillen dus hou me alsjeblieft op de hoogte.

TO trapt af zoals gewoonlijk: hier is het een graad of dertig, stikbenauwd, en half bewolkt (hoge bewolking). Nog geen zicht op noodweer dus, maar wat niet is kan nog komen. Locatie: 24 kilometer van Zelhem.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
09-07-2024 22:04
Afbeelding

bliksemfoto's lukt niet, ben steeds te laat :proud:
maar het gaat nu wel goed te keer. Het regent keihard, en het wordt steeds donkerder. Geen hagel, maar het dondert flink.
Inderdaad een hele mooie tuin :heart: het blijft hier maar regenen en onweren en het zal de komende uren niet stoppen
Heanig an
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
09-07-2024 22:19
Je doet je nick eer aan! Prachtige tuin.
haha, da's wel mijn hobby ja. Erg adellijk ben ik overigens niet, de gravin komt van het graven en wroeten. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Guavepapaya schreef:
09-07-2024 22:19
Mooi TG! :heart:
Ik heb nog een filmpje gemaakt van de bui die net naderde.
Volgens mij was het een shelfcloud(je).
Al produceert ie water voor een weeshuis. Manmanman wat een regen...
Nja als het hier bij blijft, denk ik dat we er goed vanaf zijn gekomen. Gezien de berichten uit de rest van het land en België. Ik vind onweer mooi, tot het dichtbij komt. Dan slaap ik niet en word ik onrustig ;-)
Mijn benedenverdieping is inmiddels wel opgeruimd en schoon, haha.
Wij hadden hier ook een shelfcloud. Met een beetje fantasie is het net een golf in de zee met een schuimkop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees net dat het hier tegenviel. Of nou ja, de weerman zei dat het meeviel. ;)

Het was minder heftig dan verwacht, code oranje is alweer ingetrokken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Elodea schreef:
09-07-2024 22:28
Wij hadden hier ook een shelfcloud. Met een beetje fantasie is het net een golf in de zee met een schuimkop.
Jaa, dat zag ik er ook wel in! Mooi om te zien.
En toen gauw naar binnen ;-D
Ergste is hier nu wel voorbij. Ik ga slapen.
Make it one day
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een storm in een glas water.

Het is alweer droog.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
133 km ten noorden van Zelhem
Rond kwart voor 11 een flinke bui met onweer
Geen idee hoe het buiten was, lag al in bed.
Man is nog wel aan het dweilen geweest want er stond een raam ergens open en daar stond de wind op
Alle reacties Link kopieren Quote
Het begon hier te onweren toen ik net in bed lag. Als een blok in slaap gevallen. Dus weet niet hoe erg het hier was😂
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was echt wel een stormpje, en redelijk wat onweer ook. Maar vooral heel veel water bij ons maar meeste is zo de grond ingezogen, zie wel al weer een volle put met plas ervoor, gok vol met bladeren en heel veel water. Dus gok dat de rioolboys vandaag hier komen met hun wagen en de slang om de putten te ontstoppen.

Dat hebben we vaak na goeie storm, zeker in de herfst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
09-07-2024 22:25
Ik vind onweer leuk, zo lang ik binnen ben. Ben d'r niet bang voor ofzo. Ik heb maar een keer een onweer meegemaakt dat ik niet leuk vond, we waren aan het wandelen in de bergen en het ging enorm tekeer. Toen kneep ik m wel even.
Man zal zo wel thuis komen, in elk geval lekker droog in de auto.

Ik ben er ook niet (meer) bang voor sinds ik in Afrika tijdens een flinke onweersbui in een tentje heb geslapen vind ik de onweersbuien in Nederland altijd meevallen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier begon het rond 22.00 te onweren, even later ben ik in slaap gevallen en niks meegekregen van het donder en geweld. Volgens collega's is het toch best even flink tekeer gegaan, wij zijn overal doorheen geslapen!
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Uiteindelijk heeft het hier alleen middelmatig geregend en een beetje geflitst. Inmiddels heeft de hele straat me al uitgelachen om mijn ingepakte auto. Met je code oranje. :roll: :roll: :roll:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabeltandcavia schreef:
10-07-2024 10:05
Uiteindelijk heeft het hier alleen middelmatig geregend en een beetje geflitst. Inmiddels heeft de hele straat me al uitgelachen om mijn ingepakte auto. Met je code oranje. :roll: :roll: :roll:

;-D Had je er wel een oranje zeil op gelegd?

Hier 135 km boven Zelhem ook alleen flitsen en middelmatige regen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alweer even regen.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier van die korte, felle buien nu.
En vies plakkerig buiten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Sabeltandcavia schreef:
10-07-2024 10:05
Uiteindelijk heeft het hier alleen middelmatig geregend en een beetje geflitst. Inmiddels heeft de hele straat me al uitgelachen om mijn ingepakte auto. Met je code oranje. :roll: :roll: :roll:
Ach joh als het wel los was gebarsten enzo dan hadden ze waarschijnlijk gedacht: Waren wij ook maar zo slim.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
10-07-2024 11:56
Ach joh als het wel los was gebarsten enzo dan hadden ze waarschijnlijk gedacht: Waren wij ook maar zo slim.
Precies.

Achteraf is het commentaar niet van de lucht, als het minder ernstig uitpakte.
Maar owee als het andersom zou zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag ook wat regen en onweer zie ik op buienradar. Je weet gewoon niet meer wat je aan moet trekken. Het is dan wel 23 graden maar met die regen...

Volgens mij was het gisteren ook best wel lokaal soms qua hevigheid. Qua onweer viel het hier heel erg mee maar die hoosbuien en die wind af en toe waren wel kort maar krachtig en wel code oranje waard gezien er best wel wat bomen takken zijn verloren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier was het ook een storm in een glas water. Alleen gewone regen en wat geflitst en gerommel in de verte...

50km ten noorden van Zelhem
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb behoorlijk wat lekkage meldingen binnengekregen op m'n werk (aannemer) dus er is echt wel serieus regen gevallen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is het bij paar heftige flitsen en klappen gebleven en beetje regen. Heb wel ergere onweer meegemaakt. Zoon heeft het niet eens gehoord. Wij hadden wel ook de auto in de garage gezet. Daar moest heel veel voor worden weggezet of opgeruimd. Maar als die heftige hagelstenen wel waren gekomen dan had je je voor je kop gestoten dat je het niet had gedaan...

Maar ik hoorde vanmorgen in de auto dat een baby in België van 2 maanden oud is overleden doordat een tak op de kinderwagen viel.... Verschrikkelijk. Tranen sprongen in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven