Container gestolen
donderdag 29 november 2007 om 12:04
Ik vind het zo asociaal! Maar hebben jullie dat weleens gehad?
Vanmorgen belde ik de gemeente omdat we nu huisafval hebben waar we natuurlijk mee zitten. En de procedure is als volgt; je wacht een week, doet aangifte, met de aangifte ga je naar de gemeente en de gemeente geeft je een nieuwe container voor 45 euro. Dan zouden we dat bedrag terug moeten krijgen van de opstal- en inboedelverzekering (ondanks op de openbare weg gestolen en rollend vervoer).
Wat een gedoe, ik begrijp het heus wel, maar wat is het toch vervelend als mensen aan je 'eigendommen' komen. Kost toch weer tijd. Wilde ik even kwijt...
Heeft iemand deze ervaring ook en krijgen we dat bedrag werkelijk terug van de verzekering?
Groetjes Ine
Vanmorgen belde ik de gemeente omdat we nu huisafval hebben waar we natuurlijk mee zitten. En de procedure is als volgt; je wacht een week, doet aangifte, met de aangifte ga je naar de gemeente en de gemeente geeft je een nieuwe container voor 45 euro. Dan zouden we dat bedrag terug moeten krijgen van de opstal- en inboedelverzekering (ondanks op de openbare weg gestolen en rollend vervoer).
Wat een gedoe, ik begrijp het heus wel, maar wat is het toch vervelend als mensen aan je 'eigendommen' komen. Kost toch weer tijd. Wilde ik even kwijt...
Heeft iemand deze ervaring ook en krijgen we dat bedrag werkelijk terug van de verzekering?
Groetjes Ine
donderdag 29 november 2007 om 12:09
bij mij gebeurde het een paar weken geleden. Ik belde Netwerk (vuilophaler hier) en er werd een paar dagen later een nieuwe container gratis voor de deur bezorgd. De week erna stond ook mijn oude container weer in de straat, dus nu heb ik er twee! En helemaal gratis, volgens netwerk dan, want ik heb wel gevraagd wat als ik de ander terugvind?
BTW; het was duidelijk dat iemand met katten hem had gepikt, er zat allemaal kattenbakvulling nog aangeplakt!
BTW; het was duidelijk dat iemand met katten hem had gepikt, er zat allemaal kattenbakvulling nog aangeplakt!
donderdag 29 november 2007 om 12:39
donderdag 29 november 2007 om 12:53
Bij ons is de container voor gft 2 jaar geleden gejat. We moesten van de reinigingsdienst (in Zaanstad) aangifte doen bij de politie (we hoefden trouwens geen week te wachten), en met het aangiftebewijs konden we een nieuwe container krijgen. We hebben daar trouwens niet voor hoeven te betalen. Mijn man kon het trouwens bijna niet nalaten om bij de politie te vragen of ze ook daadwerkelijk werk zouden gaan maken van een gejatte container .
donderdag 29 november 2007 om 13:09
Toen ik nog in een vrij criminele stad in het zuiden des lands woonde is mijn container ook wel eens gestolen. Omdat ik al goed baalde van die stad heb ik in mijn woede overal aangebeld, tot ik hem terugvond bij buren een paar huizen verder. Die wisten echt niet hoe hij in hun poortje terecht gekomen was. Nee, nee. Heb hem direct weer meegenomen en gezegd dat ik ze in de gaten hield. Hij is nooit meer gejat.
donderdag 29 november 2007 om 13:19
Bij mij ook kort geleden gebeurd. Balen, want zo'n ding heb je natuurlijk nodig. Rondje door de wijk gemaakt, stond 'ie dus ergens anders. Ik had diverse bewoners aangesproken, verschillende mensen waren ook weleens hun kliko kwijt geraakt.
Toen nog een keer gebeurd en toen waren we hem echt kwijt. Bleek achteraf dat we altijd de verkeerde kliko (serienummer) hebben gehad. De vorige bewoner heeft misschien gedacht: ik pak gewoon de kliko die over is.
Nu had mijn man ook zoiets van: dan pak je de kliko die er nu nog staat. Maar dan zit je met hetzelfde probleem, je pakt er 1 van een ander mee. Niet gedaan, maar 3 dagen later stond 'ie er nog. Toen hebben we hem wel gepakt. En later weer aan de weg gezet. De week erop stond onze kliko weer aan de weg.
Ik had al met de gemeente gebeld; ik kon zo een andere krijgen.
Toen nog een keer gebeurd en toen waren we hem echt kwijt. Bleek achteraf dat we altijd de verkeerde kliko (serienummer) hebben gehad. De vorige bewoner heeft misschien gedacht: ik pak gewoon de kliko die over is.
Nu had mijn man ook zoiets van: dan pak je de kliko die er nu nog staat. Maar dan zit je met hetzelfde probleem, je pakt er 1 van een ander mee. Niet gedaan, maar 3 dagen later stond 'ie er nog. Toen hebben we hem wel gepakt. En later weer aan de weg gezet. De week erop stond onze kliko weer aan de weg.
Ik had al met de gemeente gebeld; ik kon zo een andere krijgen.
donderdag 29 november 2007 om 13:22
Ik heb geen container maar ik zou van die stickers kopen bij de blokker, van poezen, bloemen, heel veel soorten heb je ervan. Dan kunnen mensen zich niet in de bak vergissen. En die ziet er meteen een stuk leuker uit in je tuin.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 29 november 2007 om 13:23
Die van mij ging ook regelmatig op stap, lekker bij de buren buurten:-] Meestal bleef er ook geen container over (buurman haalde na zijn werk per ongeluk mijn container op en buurvrouw kwam half uurtje later en nam hun eigen mee.) Vonden ze wel makkelijk, scheelde hun in de diftar kosten, die kwamen voor mijn rekening want mijn container werd eerst volgemikt en dan die van hun. De week daarna stonden dan weer alle containers buiten en "leenden" ze de container van de andere buren.
Ik heb toen maar besloten om hele grote stickers op mijn containers te plakken, dan kon ik de volgende in de tuinen kijken waar hij nu weer eens was en hem terugvragen. Hielp direct! Bovendien staat het wel vrolijk in de tuin, 2 containers met tulpen erop.
Ik heb toen maar besloten om hele grote stickers op mijn containers te plakken, dan kon ik de volgende in de tuinen kijken waar hij nu weer eens was en hem terugvragen. Hielp direct! Bovendien staat het wel vrolijk in de tuin, 2 containers met tulpen erop.
pepermint_patty wijzigde dit bericht op 29-11-2007 13:25
Reden: smiley mislukt
Reden: smiley mislukt
% gewijzigd
donderdag 29 november 2007 om 13:25
Vorige week gebeurde dat hier op kantoor. Een nieuwe kost 83 euro hier en het eigen risico van de inventarisverzekering was 100 euro. We hebben dus geen aangifte gedaan en maar gewoon een nieuwe besteld. Die we gelukkig wel binnen een paar dagen in huis hadden... maar het blijft irritant als anderen aan je spullen zitten, dat zou gewoon niet moeten zijn.......
..
donderdag 29 november 2007 om 13:27
Onze containers zijn gechipt dus hier worden nooit hele containers gejat, alleen zie je af en toe iemand met een losse vuilniszak op zoek naar wat containerruimte van een ander. Aangezien we niet per kilo betalen, maar per keer dat we het ding aan de straat zetten, maakt geloof ik niemand zich druk over gejatte ruimte.
donderdag 29 november 2007 om 17:02
Hoi Ine, ik hoop dat hij terugkomt, je weet maar nooit. Als hij terugkomt, plak er dan diverse stickers op en hang er lintjes aan en dergelijke. Dan valt hij op en zal hij niet zo snel 'per ongeluk' ergens anders terechtkomen!
Er zijn trouwens ook al gemeenten waar een sticker met je adres op de deksel zit, zonder sticker wordt de bak niet geleegd. Groetjes, B.L.
Er zijn trouwens ook al gemeenten waar een sticker met je adres op de deksel zit, zonder sticker wordt de bak niet geleegd. Groetjes, B.L.
donderdag 29 november 2007 om 20:31
Hier in Duitsland heb ik ook steeds problemen met de container. Geen idee waarom maar als ik hem niet meteen na het legen naar binnen haal eindigt hij midden op de weg of zelfs aan de overkant van de straat. Erg lastig als je niet elke dinsdag de halve dag uit het raam blijft kijken of de vuilnisman al is geweest.
En andermans container pakken gebeurt ook wel eens. Moet ik er wel even bij vermelden dat onze containers voor ons eigen tuinhek staan dus niet gezellig in een groepje zoals het in Nederland meestal gaat. Waarom iemand een paar meter verder loopt om een andere bak te grijpen????
Ook errug irritant is dat de vuilnismannen hier helemaal niet aardig zijn! Deze week hebben ze alweer onze container niet geleegd! Ze rijden gewoon hun rondje en soms hebben ze blijkbaar geen zin om af te stappen en slaan een paar bakken over.
Heb het eens aan een paar Duitse kenissen gevraagd en het is heel gewoon hier en als je klaagt dan beweren de vuilnismannen gewoon dat er iets in zat dat in een andere bak moest. Ze zijn hier superstreng met afval scheiden en wij hebben de pech dat de verhuurder alleen een grijze bak wil hebben.
Maar ze stappen niet eens af om in die bakken te kijken! GRRRRRRRR!
En andermans container pakken gebeurt ook wel eens. Moet ik er wel even bij vermelden dat onze containers voor ons eigen tuinhek staan dus niet gezellig in een groepje zoals het in Nederland meestal gaat. Waarom iemand een paar meter verder loopt om een andere bak te grijpen????
Ook errug irritant is dat de vuilnismannen hier helemaal niet aardig zijn! Deze week hebben ze alweer onze container niet geleegd! Ze rijden gewoon hun rondje en soms hebben ze blijkbaar geen zin om af te stappen en slaan een paar bakken over.
Heb het eens aan een paar Duitse kenissen gevraagd en het is heel gewoon hier en als je klaagt dan beweren de vuilnismannen gewoon dat er iets in zat dat in een andere bak moest. Ze zijn hier superstreng met afval scheiden en wij hebben de pech dat de verhuurder alleen een grijze bak wil hebben.
Maar ze stappen niet eens af om in die bakken te kijken! GRRRRRRRR!
donderdag 29 november 2007 om 20:49
Bij mij werd mijn bak een aantal jaar geleden ook gejat. Ik moest aangifte doen bij de politie en kreeg gratis een nieuwe. Met watervaste stift (wit) mijn huisnummer erop gezet. Als iemand hem echt nog eens wil jatten kan dat nog hoor, want met wat geduld peuter je mijn huisnummer er wel weer af. Maar het is me daarna niet meer gebeurd.
zaterdag 1 december 2007 om 14:53
zaterdag 1 december 2007 om 15:36
toen ik pas op mezelf woonde heb ik per ongeluk wel eens de container van mijn buurvrouw gepakt. Toen die van mij dus overbleeft kwamen we er pas achter (deed er niet moeilijk over). Ze had toen mijn container gepakt. Het is mij sindsdien ook niet meer overkomen om de verkeerde te pakken.
Overigs hebben we nu een ondergrondse container waar we met een aantal woningen mee moeten doen, wel handig want je heb een pasje nodig om hem open te maken, dus niet iedereen kan zomaar hun afval erin dumpen
Overigs hebben we nu een ondergrondse container waar we met een aantal woningen mee moeten doen, wel handig want je heb een pasje nodig om hem open te maken, dus niet iedereen kan zomaar hun afval erin dumpen
dinsdag 23 maart 2010 om 16:42
Ik kwam dit topic tegen via google, ook al is het oud, ik reageer toch maar even .
Mijn container is namelijk nu dus ook weg!
Vanmorgen had mijn vriend hem aan de straat gezet. Ik ben vanmorgen nog even een vriendin weg gaan brengen en weer terug gekomen. Toen stond hij er nog (ze worden hier meestal rond half 2 geleegd). Daarna ben ik naar school gegaan, en toen ik net thuis kwam was hij weg!
En de hele straat is leeg. Er is er dus ook geen overgebleven dat iemand zich vergist heeft ofzo.
En mijn huisnummer staat er overigens ook gewoon op.
Ik woon in een appartement. Bijna iedereen heeft zijn container buiten bij onze schuurtjes staan. Daar heb ik ook al gekeken bij de anderen, staat hij ook niet tussen. Beetje vreemd hoor!
Een paar weken geleden was de bak die ik gebruik voor het oud papier ook al opeens weg, en dat is een felgroene, dus die neem je niet zomaar even per ongeluk mee. Maar die stond er 's avonds opeens weer!
Ik wacht nu dus even af, wie weet komt mijn container nog terug, maar dit vind ik wel erg vervelend!
Mijn container is namelijk nu dus ook weg!
Vanmorgen had mijn vriend hem aan de straat gezet. Ik ben vanmorgen nog even een vriendin weg gaan brengen en weer terug gekomen. Toen stond hij er nog (ze worden hier meestal rond half 2 geleegd). Daarna ben ik naar school gegaan, en toen ik net thuis kwam was hij weg!
En de hele straat is leeg. Er is er dus ook geen overgebleven dat iemand zich vergist heeft ofzo.
En mijn huisnummer staat er overigens ook gewoon op.
Ik woon in een appartement. Bijna iedereen heeft zijn container buiten bij onze schuurtjes staan. Daar heb ik ook al gekeken bij de anderen, staat hij ook niet tussen. Beetje vreemd hoor!
Een paar weken geleden was de bak die ik gebruik voor het oud papier ook al opeens weg, en dat is een felgroene, dus die neem je niet zomaar even per ongeluk mee. Maar die stond er 's avonds opeens weer!
Ik wacht nu dus even af, wie weet komt mijn container nog terug, maar dit vind ik wel erg vervelend!