Controle lampje Audi

30-07-2011 20:48 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb al gegoogled maar kom er niet uit!

In mijn Audi brandt sinds vandaag ineens een lampje in het dashboard.

Het is een cirkel met aan beide kanten drie streepjes die evenwijdig aan de cirkel lopen.

Een beetje zoiets dus: (0)

Iemand enig idee wat het betekent? Al mijn lampen doen het dus dat is het niet!

Alvast bedankt!
DS, waar was je vanmiddag toen mijn accu leeg was?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Donkeyshot schreef op 30 juli 2011 @ 21:06:

[...]

1000 euro voor vier banden ? Dat is wel heel erg duur. Heb je misschien massief gouden ventieldopjes er bij gekregen ? Wat is je bandenmaat ?

Vast heule vette velgen DS..

(en bij de dealer word je afgezet, zeker bij Audi. Iedere keer weer feest als wij zijn geweest. Voor hun dus....;-))
Maar nummerzoveel je hebt toch op de puter in de auto een knopje dat zegt hoeveel km je nog kan rijden tot je echt moet tanken.... Nergens voor nodig direct naar de pomp als het ding PIEP roept (al is die PIEP wel echt hard en irritant...)
quote:mrsstanleywalker schreef op 30 juli 2011 @ 21:11:

DS, waar was je vanmiddag toen mijn accu leeg was?

Geloof het of niet, maar gistermiddag heb ik nog mijn buren op gang geholpen met startkabels. Ze zouden op vakantie gaan maar na het aankoppelen en aansluiten van de caravan was op de een of andere manier hun auto accu leeggeraakt.

Dus sorry ..... ik was ff druk met andere mensen uit de brand helpen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Super bedankt allemaal!!!

Ja, ik heb vrij dure sportbanden... En ik kreeg een klapband en mijn andere drie banden waren ook behoorlijk versleten, dus er moesten vier nieuwe onder. Volgende keer bestel ik ze online, scheelt ontzettend veel!

Fijn om te weten dat ik nog wel dat stuk morgen kan rijden, zei mijn vriend ook al.

Ik zal wel rustig rijden!
quote:nummerzoveel schreef op 30 juli 2011 @ 21:11:

@DS

Zo dacht mijn man ook altijd, en dat kostte hem bijna zijn auto. Maar goed, ik ben een vrouw en rij op de reservebenzine ook geen km meer dan nodig terwijl ik weet dat ik dan nog zeker 100 km vooruit moet kunnen Sja. Ik ben een ezel man. Mijn auto heeft officieel een tank van 65 liter maar ik heb er al eens 71 liter in getankt. Dus toen was de tank wel goed leeg. Actieradius is 1100 km als ik netjes tijd. Ik weet dat ik "op reserve" nog 150 km kan rijden. (gewoon een keer uitgeprobeerd, met een jerrycan reserve brandstof bij me). Dus ik zorg altijd dat ik uiterlijk na 125 km bij een pomp sta. Gaat altijd goed.
Tja, en omdat dat je gistermiddag bezig was met je buren over te starten, waren de oliebollen vanmiddag koud geworden en heb ik ze maar opgegeten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Maar ligt eraan waar je rijdt, zo reed ik eens in een tunnel, en toen ik eruit wilde rijden, omhoog dus, ging het benzinep niveau ook schuin natuurlijk, want ik reed omhoog. Nou mooi dat ik stil stond in de tunnel! Dat nooit meer! Wat was dat eng zeg!!!
@suze2

Mijn auto (niet de Audi) geeft idd aan wanneer de tank leeg raakt met een controlelampje. Op de boordcomputer kan ik dan zien dat ik nog ca. 120 km kan rijden. Dan telt hij terug naar 80 km en vervolgens geeft hij alleen nog aan dat je direct naar de pomp moet. Ik ga tanken direct zodra het lampje brandt. Als mijn man ermee rijdt, dan zet hij bij de 80km melding de dagteller op 0 en rijdt door tot de laatste druppel. Volgens hem kun je dan nog zo'n 100 km rijden.

Het is echter 1 x voorgekomen dat ik in een oudere auto zonder boordcomputer midden op een drukke rotonde opeens stil stond. Toen had mijn man de dagteller een keer vergeten te resetten. En je begrijpt, sinds die tijd trap ik daar mooi niet meer in! Dat was eens en nooit weer. Lampje = tanken!
Aha, schade en schande enzo

Logisch dat je een pomp zoekt.
Je zal mensen de kost moeten geven die doorrijden als het lampje brandt en dan bellen omdat ze stil zijn komen te staan en dan zeggen dat ze zeker nog 50km zouden moeten kunnen rijden..

En dan soms nog verbaasd zijn als ze zelf voor de sleepkosten moeten betalen.

Sowieso lijkt op tijd tanken mij meestal een kleine moeite, dus waarom het risico nemen en hem perse leeg rijden?

En To, je kan idd nog makkelijk rijden en van de week even langs dlr.
Mijn vorige auto was een LPG auto. Dan moet je wel vaker tanken maar het is ook geen ramp als je de tank leegrijdt want dan ga je gewoon op benzine verder.

Nu rijd ik diesel. Enorme actieradius (1100 km op één tank) maar leegrijden is niet slim want dan moet je niet alleen brandstof bijvullen, maar ook de brandstofleidingen ontluchten voordat je weer kan starten.

Ik hou dus secuur mijn kilometers in de gaten vanaf het moment dat het brandstoflampje gaat branden. Ik weet dat ik dan nog genoeg diesel heb om 150 km te rijden dus ik zorg dat ik altijd binnen 125 km bij een pomp sta. Omdat de prijsverschillen tussen de tankstations best groot kunnen zijn en ik meestal voor ca. 85 euro tank rijd ik liever even door naar een goedkopere pomp. Dat scheelt al gauw een aantal euro's per tankbeurt.
@DS

Ik rij in een erg onzuinige auto en woon in het buitengebied. Omrijden voor een goedkope pomp levert mij niets op, want de euro's die ik bespaar ben ik in brandstof dan al weer kwijt. Reden te meer dus om meteen even te tanken als ik toch al langs een goedkopere pomp rij!
Ik rijd ook nooit om voor een goedkope pomp; ik rijd gewoon door tot ik er eentje passeer. Ik woon centraal in Nederland en weet waar die pompen staan. En mijn auto kan aardig lang rijden op reserve dus dat lukt meestal wel.

Als het me te krap wordt qua kilometers tank ik voor 2 tientjes bij een duurdere pomp. Dan kan ik weer een poosje vooruit.

En banden koop ik via internet, via Autobandenmarkt. Dat scheelt per saldo zowat de helft. Ik zoek betaalbare banden uit die goed scoren in de ADAC autoreifen testen. De banden worden afgeleverd bij een garage naar keuze bij mij in de buurt en daar maak ik een afspraak en hoef ik alleen de montage te betalen. Ook kan ik daar mijn winterbanden laten opslaan.

Autorijden is al duur genoeg (en ik rijd 50.000 km per jaar) en zo druk ik de kosten een beetje.
@DS

Dat zou ik ook moeten doen! Ik heb een hekel aan tanken, dus als ik eenmaal stil sta bij de pomp, dan gooi ik hem meteen maar vol ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven