Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

10-05-2010 20:40 2410 berichten
In een ieder van ons huist een BEO.

Wees niet bang haar te ontdekken.

Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!

Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!

De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.

'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.

BEO's verenigt u!

Alle reacties Link kopieren
Eh, Yette, er zit een flinke slag in het wieltje onder het kruis. En het piept. Was vandaag aan het oefenen en trok nogal veel bekijks omdat ik de hele Hoofdstraat hier in de volle breedte doorzwabberde onder een tamelijk storend schwjiek-schwjiek. Morgen de boel maar even smeren en opspannen.

En die Jezus uit Winschoten kan me helaas niet helpen. Hij is te druk met de voorbereidingen voor z'n hoofdrol in Obese, the musical.
Lekker weertje trouwens vandaag. Ideaal wanneer je met alleen een lendendoek om de billen rondloopt.

Iemand nog tips hoe ik mijn cup F zo wegmoffel dat het een tanig ontbloot mannelijk bovenlijf lijkt?
Obese, the musical, wat goed dat die er komt! Het wordt tijd dat dikke mensen eens een slaatje gaan slaan uit hun omvang. Tot nu toe kregen ze een personal trainer, een jaarabonnement op een sportschool en een make-over maar kom op zeg, het is crisis, boter olijfolie bij de vis!

Ja, een piepend kruis kunnen we niet hebben hoor, dat slaat nergens op.

Maar, ik heb goed nieuws voor je, Korenwolf gaat over de mis en scene en die heeft in al haar wijsheid besloten dat de wieltjes er af gaan. Goed he? Ook weer opgelost!

Voor de cup F problematiek verwijs ik je naar Ulla Popken. Daar heb ik vanmiddag zelf een afkledende, vleeskleurige bodystocking gekocht. Gegarandeerd dat alles zo plat als een dubbeltje wordt.
Ik denk dat die cup F wel als twee iconische tekens van het lijden kan fungeren.

Bovendien, als Dan Brown een bestseller kan peuren uit een verhaal dat een van de apostelen de vrouw van Jezus was, wie zijn wij dan om vast te houden aan een mannelijke Jezus? Ik denk so wie so dat iedereen aan het laatste avondmaal een vrouw was. Behalve Judas natuurlijk.
Ik heb even nagezocht. Leo, er wordt wel degelijk een oor afgehakt. Daarna zet Jezus t er weer aan, dat is dan wel fijn. Een van de dienaren van de hogepriester moet dit helaas meemaken.

Hebben we al een hogepriester? Anders wil ik dat wel zijn.

Jezus als vrouw, dit kan prima, vind ik wel dat maria magdalena of een pot van de COC moet zijn of een man. Als je de rollen omdraait, dan wel goed he.

Ik ga nu weer verder met mijn hongerkuur, ik neem het vasten heel serieus dit jaar.
Ik heb vandaag m'n rozen gesnoeid. Iemand nog takken nodig voor het maken van de doornenkrans? Als basis kunnen de lange takken van de winterjasmijn gelijk gebruikt worden. Wie kan m'n groen bak komen legen ze komen halen?

En heb ik al een rol toebedeeld gekregen? Aangezien ik bij het snoeien op blote voeten liep, om moeder aarde tussen m'n tenen te voelen, heb ik wat doornen onder m'n voeten gekregen ook. Nu loop ik wel wat ongemakkelijk, dus liefst heb ik geen rol, waarbij ik ver moet lopen.
Later is nu
*noteert Dream voor een rol als melaatse*

De Doornenkroon wordt vast prachtig van jouw tuinafval! Ga maar fijn vlechten, je kunt Meds haar tuinhandschoenen lenen, die liggen nog bij de composthoop.

Dat van dat oor, ja, ik weet het niet hoor. Dat vind ik zo hocus spocus.

Ja, of we moeten Hans Klok vragen voor de rol van Jezus maar dat kunnen we Elynn niet aandoen, die is zó fanatiek aan het oefenen. Vandaag liep ze in de Jumbo, netje sinaasappelen aan haar kruis gehangen en zo, nee, die meid verdient die rol gewoon...
[img]http://cdn.funcheap.com/wp-content/uplo ... _jesus.jpg[/img]

http://cdn.funcheap.com/w ... s/2010/03/hunky_jesus.jpg

Is dit wat? Om die Fjes van Elynn te camoufleren?

Dreamer, kunnen we bij jou nog wat grasmatten uitsteken? Of moeten we allemaal even de oogst van het benenscheren bij elkaar gooien? Of het afvoerputje van de zweethut even leegschrapen. Puntje van detail: blond, rood, donker, grijs, krullend, stijl, kort lang moet natuurlijk nog wel gesorteerd worden. Ziet er niet uit anders!
Jullie zijn bezig voor de Passiespelen begrijp ik?
quote:korenwolf schreef op 25 maart 2012 @ 08:55:

Ik denk dat die cup F wel als twee iconische tekens van het lijden kan fungeren.

Bovendien, als Dan Brown een bestseller kan peuren uit een verhaal dat een van de apostelen de vrouw van Jezus was, wie zijn wij dan om vast te houden aan een mannelijke Jezus? Ik denk so wie so dat iedereen aan het laatste avondmaal een vrouw was. Behalve Judas natuurlijk.Judas was juist een vrouw, dat valse kreng. Of een valse nicht, dat kan natuurlijk ook.
Leo, ik ben een beetje teleurgesteld dat je nu met Hans Klok op de proppen komt. Alsof hij met gemak zo'n kruis kan dragen en twee uur lang aan een paar spijkers kan blijven hangen. Bovendien zouden we gedurende de hele voorstelling zo'n irritant ronkende blower aan moeten hebben, want Hans vertoont zich op het podium niet zonder wulps golvend swoesj-haar. Het is maar wat je wil. Met mijn strakke watergolf heb ik die blaasapparatuur helemaal niet nodig. Bovendien gaat ons aggregaat dat niet trekken, want Yettes geluidsband met de wenende vrouwen slokt al het vermogen op.

Enne, prima, dan laat ik mijn cup F gewoon voor wat ie is. Hoewel ik Duups voorstel ook lang niet gek vind.

Verder ben ik het eens met JJ: Judas was vast een valse nicht. Kan niet missen. Wel gek trouwens dat hij nooit als zodanig uit de kast is gekomen, want destijds was het best hip om gay te zijn, dacht ik. De Grieken lustten er in elk geval wel pap van. Maar goed, misschien dachten ze er in Judea en contreien anders over en was het een plaatselijke rage.
Elynn, no way dat ik je wilde passeren, ik wilde Hans als stand-in die oren truc laten doen. Verder is het natuurlijk gewoon jouw rol, jouw invulling. We hebben nog nooit zo'n fanatieke heiland gehad, dus nee, geen extension op mijn hoofd die er aan zou denken om je te vervangen.

De links van Dreamer kan ik niet openen dankzij Wé's voorliefde voor besturingsprogramma's waar niks op af te spelen is.

Mijn chihuahua kan overigens voor Romeinse legerhond spelen. Ok, ze is klein maar heeft een mateloos groot ego.

Sinds ik slaande ruzie heb gehad met de Thea- en Theologenclub bij het Freyafestival bemoei ik me niet meer met discussies over de mannelijkheid of vrouwelijkheid van heiligen.
O, prima, Lé, Hans mag van mij best op de reservebank, geen punt. Hij schijnt trouwens nogal goede banden te hebben met Pamela Anderson. Wellicht kunnen we haar via Hans benaderen en een rol als wenende vrouw geven. Ze heeft zowyzo heel geschikte pruillippen. En ze lijkt me ook erg geschikt voor op onze Beo Passion-aanplakbiljetten. Speaking of which: bij wie staat de stencilmachine eigenlijk op zolder?

Heb vandaag weer hard geoefend. Kan al ruim drie kilometer non stop met het kruis sjouwen. Kreeg het op een gegeven moment heel warm en had trek in een glaasje prik. Wilde een etablissement binnenstappen om wat te drinken bestellen, maar kreeg het deksel op m'n neus. 'In deze herberg is geen plaats meer,' zei de kelner. Nou, volgens mij was het 'm meer te doen om m'n blote cup F. Ik riep nog: 'Maar ik ben Jézus!' Mocht niet baten, helaas.

Leuk trouwens, je chihuahua als Romeinse legerhond. Hoop dat haar incontinentie geen onoverkomelijke problemen zal opleveren. En anders heb ik nog wel een lendendoekje over.
We moeten het maken van de hapjes voor in de pauze trouwens nog even verdelen. Ik maak wel weer de hosti's hawaï. Die vielen voorgaande jaren erg in de smaak.
Stencilmachine heb ik uitgeleend aan het Centraal Museum Utrecht, voor die tentoonstelling over punk en kraken. De ouwe krakers zijn inmiddels allemaal overgegaan op koopwoningen en digitaal drukken en zelfs Gestetner zelf doet tegenwoordig iets schimmigs dat 'total document solution' heet. Dus ze waren er blij mee.
Elynn, waren jouw hosti's Hawaï vorige keer niet de aanleiding van die ruzie van Leo met Rineke van het Freyafestival?
Zeg, ik besef dat ik mijn eigen rol van MM ondergraaf, maar in het belang van een succesvolle MP: is juist Pamela Anderson niet bij uitstek geschikt voor een onvergetelijke MM?

Die wanhopig wulpse blik, die net te oude bovenlip... Misschien is dit voor Duploo ook wat beter te verteren?

Klok op de reservebank zie ik ook wel zitten, vooral ver buiten beeld.

Ik ben dan best bereid een avondje of wat janken voor mijn rekening te nemen, ook zonder geluidsband. Die tweemaal Maria moeder van in Tweede Exloërmond is ook al heel bevredigend.

Elynn, die hosti hawaï! Ook nog een zootje olijven? (olijfberg tenslotte?).
Wie heeft Pamela op Facebook of twitter?

Sri, als jij met Pamela af kunt spreken dat zij jou rol overneemt dan ga ik daar niet voor liggen. Al vind ik het persoonlijk niks. Hebben jullie de kostuums gezien?

Daar gaat zij gaten in knippen of op dijhoogte afscheuren. Er zijn een paar BEO's die hun gordijnen beschikbaar hebben gesteld, in de overtuiging dat ze die daarna weer in de eet-, woon- of slaapkamer kunnen ophangen.

Dat kun je vergeten als mevrouw Anderson in jouw Hema of Ikea gordijnen heeft rondgewandeld.
quote:Elynn schreef op 26 maart 2012 @ 18:17:

We moeten het maken van de hapjes voor in de pauze trouwens nog even verdelen. Ik maak wel weer de hosti's hawaï. Die vielen voorgaande jaren erg in de smaak.Dan maak ik Kruisbessenmuffins en Jodenkoeken.
quote:korenwolf schreef op 26 maart 2012 @ 18:56:

Elynn, waren jouw hosti's Hawaï vorige keer niet de aanleiding van die ruzie van Leo met Rineke van het Freyafestival?

Dat waren de hosti's ham/kaas.

Rineke had begrepen dat we geitenkaas/bioham hosti's verkochten en ze is lactoseintollerant.

Door haar tipislapies was ze er uitgezet 'nachts omdat ze zó winderig was dat niemand kon slapen.

En toen kwam Meds de volgende dag met die opmerking over bio-gas......
Total document solution? Geen idee wat het is, maar ik wil gewoon een stapel aanplakbiljetten, dus ik haal de stencilmachine wel even uit Utrecht. Ik neem aan dat ze bij het Centraal Museum het belang er wel van inzien, voor zo'n high culture evenement als de BEO Passion.

Heb Pamela gisteravond trouwens even getweet. Ze is momenteel in rehab voor het een of ander, maar ze hoopt tegen Pasen weer boven Jan te zijn en doet graag mee. Het liefst in een schaars geklede rol zonder al teveel tekst.

Olijven, kruisbessenmuffins, jodenkoeken, prima dames. Nog iemand die de passievruchtensmoothies en de mariabiscuitjes voor z'n rekening wil nemen?
Ehm, Lé, jij zei dat we de Passion (vanwege de bezuinigingen op linkse hobby's als cultuur) dit jaar uit eigen middelen moesten financieren. Iedereen heeft keurig zijn aandeel overgemaakt, maar nu lees ik net in het jaarverslag van het Fonds voor de Podiumkunsten dat we voor 2012 wél die anderhalve ton subsidie toegekend hadden gekregen. Je hebt hier vast een goede verklaring voor.
Maak je geen zorgen, die anderhalve ton zit in het augmented reality project van Leo en moi. Er komt een educatieve, audiovisuele laag over het clubhuis te liggen, echt heel leuk. Volgens mij krijgen we nog extra geld van de gemeente, vanwege dat broekrok-weerbaarheids-weven met allochtone meisjes.
Pamela zie ik trouwens wel als engel, die de steen voor het graf komt wegrollen.
O, prima, dan is dat geld goed besteed, lijkt me. Kneep 'm al even.

En dat weerbaarheidsweven was wel geslaagd, toch? Meende in het sufferdje te hebben gelezen die de allochtone meisjes na afloop en masse de straat op waren gegaan, de plaatselijke middenstand hadden geplunderd en onderweg alle bushokjes aan diggelen hadden geslagen. Hoe weerbaar wil je het hebben?

Zal Pam even tweeten om te vragen of het haar wat lijkt, als engel dat rotsblok wegrollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven