Creatief samen met vriendin... ideeën?

26-03-2008 20:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin en ik hebben afsgeproken om af en toe samen iets creatiefs te maken. Ondertussen lekker kletsen met een kop thee of iets dergelijks. Klinkt allemaal erg gezellig en mutserig, haha... maar we hebben geen flauw idee wat we eigenlijk kunnen gaan doen.

Wie heeft er voor ons ideeën? Niet al te moeilijk dingen. Gewoon iets wat je in een avond kunt doen.

Alvast bedankt!
Sieraden maken, scrappen, (3D) kaarten maken, geboortekaartjes schilderen, brooddegen.....hutten bouwen koekjes bakken....weet ik het....er is zoveel te doen.
Kantklossen, punniken, borduren..ministecken.. creatief met theezakjes munniken (lege zakjes bewaren dus als jullie thee drinken!!)... inderdaad zooooveel ideeën..
Er zijn al goede dingen genoemd. Misschien nog wat aanvullingen: origami, bloempotjes versieren (verf, servetten), schilderen/tekenen, kleien/fimo, beeldhouwen, servies schilderen, pottenbakken, breien, koken (kan vanalles zijn)
Oeh, ministecken, ik krijg er spontaan zin in
taart versieren met marsepein

http://www.coquinaria.nl/recepten/6receptversier2.htm

http://www.maakeentaart.n...w=article&id=14&Itemid=13
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mmmm, mijn ministeck is verdwenen
Highlights in elkaars haar maken ...elkaars nagels creatief beplakken of belakken , creatief een muur versieren , ....
haha bgb, vooràl bij anderen aanbieden hun muur creatief te versieren!

kleding maken, truien breien.. ook leuk om weg te geven (tip!)

Prut, heb jij nog leuke ruilobjecten van ministeck?? Die van mij weet ik blìnd te leggen ondertussen....
servies beschilderen , foto's van elkaar maken , bloemschikken , hints ( vind ik al erg creatief ) .
Ja ministeck, dat deed ik vroeger ook weleens. Vraag me af of ik het nog heb liggen. Denk dat het vorig jaar met de grote zolderopruiming is weggegaan

Maarre ik moet zeggen wat een goede ideeen er al allemaal opkomen in korte tijd. Wat een creabea-forum is het toch
Kalligrafie, poppen maken, foto's maken en bewerken, mozaieken, kleding maken, papiermacheen, nieuwe gerechtjes uitproberen, bonbons maken en opeten bij de thee. Alvast zelfgemaakte kerstkaarten maken. Leuke opbergdozen beplakken. Vakantiefoto's plakken. Schilderen.

Een keer een creabea zaak in lopen en kijken wat ze allemaal hebben en wat jullie leuk vinden om te maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je hebt ook leuke zaken, bijv pipoos waar je allerlei ideeen op kunt doen maar die ook workshops geven. Elke maand wat andere dingen dus misschien zit er iets bij.

een voorbeeld van zo'n zaak
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Glazen kralen maken tbv een Pandora armband. Klinkt inderdaad té mutsig, maar het is léúk! Je moet een glasstaaf smelten in een vlam, en dat gesmolten glas rond een metalen stokje draaien. Met bepaalde technieken krijg je dan dit:

of dit:

Een gasbrander is duur, glasstaven kosten ook aardig wat en eigenlijk heb je een oventje nodig om de kralen langzaam te laten afkoelen, zodat de kans op breuk kleiner wordt. Daarnaast komt de beadrelease, verschillende maten mandrellen (de stokjes) en grafietpeddel om ze te vormen. Een speciale bril a 95 euro. Voor een leuk middagje ben je ruim 300 euro kwijt.

Weet niet of TO dat zoekt.

Hier staat mijn kralen maak kamer te verstoffen hahaha.

Misschien kan je mandala's kleuren, is nog ontspannend ook.
Ik bouw vaak samen met mijn moeder bloemstukken. Heel leuk.

Borrie, ik heb gister de hele avond naar mijn ministeck gezocht, maar het is echt helemaal foetsie
En, wat vind je van de ideeen tot nu toe Kayla?
http://hobby.blogo.nl/? Hier vinden jullie zeker iets leuks tussen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Goh mooncatcher, kan ik je "kralenmaak-kamer" niet van je overkopen?
www.craftster.org leef je uit!
mozaieken!
samen een crea-cursus doen is misschien ook een idee

er is vast wel een centrum in de buurt met allerlei mutsencursussen.

(mijn moeder heeft een paar mutsjes gehaakt van in stroken geknipte plastic zakjes, trouwens... ook heeel leuk)
Later is nu
quote:Mooncatcher schreef op 27 maart 2008 @ 09:54:

Een gasbrander is duur, glasstaven kosten ook aardig wat en eigenlijk heb je een oventje nodig om de kralen langzaam te laten afkoelen, zodat de kans op breuk kleiner wordt. Daarnaast komt de beadrelease, verschillende maten mandrellen (de stokjes) en grafietpeddel om ze te vormen. Een speciale bril a 95 euro. Voor een leuk middagje ben je ruim 300 euro kwijt.

Weet niet of TO dat zoekt.

Hier staat mijn kralen maak kamer te verstoffen hahaha.

Misschien kan je mandala's kleuren, is nog ontspannend ook.

Zelf kralen maken is het allerleukste wat er is. Ik zag deze reactie doordat ik naar iets HEEL anders zocht en moest daarom reageren en ben hiervoor zelfs lid geworden van ons forum. Want nu spreekt iemand die het niet zo leuk vindt en haar kamer laat verstoffen, maar ik ken zelf wel 100 kralenmakers die het met veel plezier doen.

Om af en toe met een vriendin te gaan kralen branden hoef je eerst helemaal niet zelf de spullen voor in huis te halen. Ga eerst eens een leuke workshop doen, dan weet je ook of het wat voor je is voordat je de spullen aanschaft. Ook heb je niet meteen een oven nodig. Op ons http://glashobby.forumup.nl zijn heel veel kralenmakers actief, die ook nog zonder oven werken. Het glashobby forum is een heel actief forum, waar leden ook gezamenlijk spullen inkopen om zo de prijs te drukken.

Je hebt al een startpakket vanaf 220 euro en dan maak je al die mooie glasbedels zelf.

Er is alleen maar een waarschuwing. Het is heel erg verslavend.

Wil je weten wat je al voor moois op een workshop van 2,5 uur kunt maken, kun je hier kijken:

http://www.margrieten.nl/?page_id=25

Maar zijn ook heel veel andere kralenmakers in het land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven