Dagje uit met vader - tips?

14-07-2016 10:46 28 berichten
Mijn vader is de liefste man ter aarde en daarom wil ik hem een leuke dag bezorgen. Nu is het zo dat er op internet zóveel te vinden is, maar toch ook weer niks waarvan ik nou echt denk YES. Wellicht dat jullie nog leuke tips hebben? De locatie maakt niet uit, hij houdt veel van cultuur, alternatieve muziek, tattoo's, geschiedenis en natuur. Laatst is hij naar een spookstad in België geweest en dat vond hij helemaal geweldig. Verder gaat hij graag naar bijvoorbeeld de piano trap in Rotterdam als er zoiets te beleven valt of hij zoekt een of ander bijzonder, heel oud restaurantje op.



Ik dacht misschien ergens een escaperoom en aansluitend wat eten, of een wandeling over het blotenvoetenpad in Twello en daarna Deventer in, maar ik denk dat er nog zoveel meer leuke dingen zijn om samen te gaan doen. Ik ga nog hard doorzoeken, maar alle tips zijn welkom!



Dank!
Wat een super lief idee! Fijn dat jullie band zo goed is. Ik denk dat je wat dat betreft alle kanten uit kan met hem. Tatoeage museum Amsterdam?



sorry!! lees net dat het inmiddels gesloten is
Ja het is echt een lieverd en hij heeft een wat minder leuke periode achter de rug, dus het is tijd voor een dag zonder zorgen!



Ah jammer, zoiets had hij denk wel heel leuk gevonden! Bedankt voor het meedenken in elk geval
Alle reacties Link kopieren
Samen een tattoo laten zetten?
Tropenmuseum?
Ik zie dat dat maar tot 30 augustus 2015 duurde, dus ik ben een klein beetje te laat. Maar verder ziet dat museum er wel heel erg interessant uit! En in Leiden, daar komen we ook nooit dus kunnen we gelijk Leiden gaan ontdekken.. Die gaat op de lijst!
nephthys, eerlijk gezegd vind ik dat best een cool idee. Als er iets van een vader-dochter symbool is..
quote:harrods schreef op 14 juli 2016 @ 11:00:

Ik zie dat dat maar tot 30 augustus 2015 duurde, dus ik ben een klein beetje te laat. Maar verder ziet dat museum er wel heel erg interessant uit! En in Leiden, daar komen we ook nooit dus kunnen we gelijk Leiden gaan ontdekken.. Die gaat op de lijst!



Daarom had ik ook mijn tekst gewijzigd

Zag het net te laat,maar ik zou er ook wel heen willen. Leiden is ook een super leuke stad.
quote:harrods schreef op 14 juli 2016 @ 11:02:

nephthys, eerlijk gezegd vind ik dat best een cool idee. Als er iets van een vader-dochter symbool is..Dat zou wel een hele mooie afsluiting/herinnering van jullie dag samen zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:harrods schreef op 14 juli 2016 @ 11:02:

nephthys, eerlijk gezegd vind ik dat best een cool idee. Als er iets van een vader-dochter symbool is..



Misschien heeft je vader wel een leuk idee?



Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ootmarsum - openluchtmuseum bezoeken en dan in het centrum tussen de galeries op de brink op een terrasje zitten.



Openluchtmuseum Arnhem



Een tattoo zou ik wel vooraf met je vader bespreken, dan heeft hij ook wat tijd om er over na te denken (wat, grootte en locatie). Niet dat je er op het laatste moment mee komt.
Openluchtmuseum vind ie denk ook wel heel erg leuk. Denk dat hij het liefst in de middeleeuwen had geleefd!



Ja dat dacht ik ook inderdaad, maar kwam een aantal jaar terug van een tattoobeurs met een grote tattoo op z'n arm, niet gepland.. Dus ik denk dat hij er wel oké mee is. Maar ik zal hem er natuurlijk niet toe dwingen. Wil ie niet, doen we 't niet!



Dat Keltische symbool zag ik inderdaad ook. Erg mooi.. en kan zowel klein als wat groter!
Alle reacties Link kopieren
In Leeuwarden heb je een voormalige gevangenis waar nu van alles in te doen is, maar de gevangenis is nog wel in tact zoals deze was.

Er zit dus een tattooshop in een cel en in een andere cel zit een pottenbakker bijvoorbeeld.

Het heet de blokhuispoort.

Ik ben er ooit geweest en ik vond het de rit meer dan waard.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Vet!! Dat lijkt mij zelf ook superleuk! Zie alleen dat er geen rondleidingen zijn in dat weekend, en dat maakt het denk wel net wat leuker?
Alle reacties Link kopieren
Openluchtmuseum inderdaad. Laatst ook gedaan met mijn pa (68) en die vond het helemaal leuk! Daar kun je ook lekkere biertjes drinken
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam dungeon, ook leuk!
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
quote:harrods schreef op 14 juli 2016 @ 11:25:

Vet!! Dat lijkt mij zelf ook superleuk! Zie alleen dat er geen rondleidingen zijn in dat weekend, en dat maakt het denk wel net wat leuker?

Het heeft bijna alles van wat jij omschrijft inderdaad. Wij hadden ook geen rondleiding. Er is van zichzelf al zoveel te zien. Rondleiding had ik trouwens niet afgeslagen als dat er toen geweest was. Ik denk wel dat dat net even wat meer informatie geeft.

Wij waren toen met allemaal collega's en we praatten toen wel met de kunstenaars die daar in zitten dus dan kom je ook veel te weten over de geschiedenis.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Wat een leuke pa! Misschien een roofvogel workshop? Of naar een middeleeuws museum, er zitten er meerdere verspreid door het land. Leiden vind ik ook erg leuk qua musea, vanaf 10 september hebben ze zelfs een echte T-rex. Zo cool! Hoe dan ook, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 14 juli 2016 @ 11:46:

Wat een leuke pa! Misschien een roofvogel workshop? Of naar een middeleeuws museum, er zitten er meerdere verspreid door het land. Leiden vind ik ook erg leuk qua musea, vanaf 10 september hebben ze zelfs een echte T-rex. Zo cool! Hoe dan ook, veel plezier! Een echte T-Rex? Dan zou ik maar wegblijven, heb je Jurassic Park niet gezien wat er dan gebeurt?
quote:Sue-Heck schreef op 14 juli 2016 @ 11:20:

In Leeuwarden heb je een voormalige gevangenis waar nu van alles in te doen is, maar de gevangenis is nog wel in tact zoals deze was.

Er zit dus een tattooshop in een cel en in een andere cel zit een pottenbakker bijvoorbeeld.

Het heet de blokhuispoort.

Ik ben er ooit geweest en ik vond het de rit meer dan waard.



Blokhuispoort is erg leuk inderdaad! Maar ik geloof dat ze de boel op het moment aan het verbouwen zijn, waardoor je niet overal bij kunt.



Festivals à la Castlefest, Imaginarium misschien?
Alle reacties Link kopieren
Gebroeders van Limburg festival in Nijmegen is misschien ook wel leuk qua cultuur/geschiedenis.



http://www.centrumnijmege ... ders-van-limburg-festival
quote:nephthys schreef op 14 juli 2016 @ 11:47:

[...]





Een echte T-Rex? Dan zou ik maar wegblijven, heb je Jurassic Park niet gezien wat er dan gebeurt? Wuhaha! Maar, maar, vele jaren later is het toch super veilig om in zo'n glazen bolletje rond te zoeven?
quote:Tovergieter schreef op 14 juli 2016 @ 11:29:

Amsterdam dungeon, ook leuk!never nooit van mijn leven!!! Brrrrrr.... Is het echt eng?
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend is in Vorden Het Historisch Festijn waar verschillende reenactment en living history groepen laten zien hoe mensen in het verleden leefden (en vochten). Het is een reis door 3000 jaar geschiedenis: van Vikingen tot WOII en alles wat er tussen zit. Érg de moeite waard.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven