dames die voetballen

20-12-2011 16:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel is benieuwd of er hier ook dames zijn die voetballen!

Lijkt me wel grappig waar jullie voetballen welke klasse hoelang je al voetbald

Ik zal zelf beginnen.

1.Groningen

2.5e Klasse

3.voetbal vanaf me 8e

4.Positie Laaste vrouw
Ja ik voetbal ook al heel lang.

Zowel op het veld als in de zaal.

1. Ergens in Noord Holland

2. Veld 2e klasse, Zaal 1e klasse

3. Voetbalde vanaf m'n 6e tot aan de B junioren bij de jongens en daarna damesteams.

4. Positie meestal ergens op het middenveld.

Ik had alleen maar buurjongens en geen buurmeisjes dus als ik buiten speelde ging ik meedoen voetballen. Vervolgens trainde ik met de buurjongens mee bij hun club en werd ik lid.

In de zaal voetbal ik al meer dan 15 jaar met dezelfde meiden, ontzettend gezellig.
Ik voetbalde vroeger. Spits. Werd het echter spuug- en spuugzat om altijjd verrot getrapt te worden op het veld onder het toeziende maar laffe oog van een onkundige scheids. Dus toen ben ik gestopt.

[frustratiemodus off]

Ik kijk nog wel graag naar voetbal. Jammer dat er op tv niet meer aandacht is voor vrouwenvoetbal.
Ik kijk alleen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@ aury wat leuk zeg!

En je speelt best hoog zo te lezen knap!

Ik herken me zelf wel in je verhaal ook geen buurmeisjes vroeger,en speelde zelf ook tot aan de B's tussen de jongens en nu de dames,

Maar idd het is bij ons ook altijd een groot feest samen met de andere dames,vind het wel belangrijk dat er een gezellig sfeertje is onderling!

@Photini hahaha moet ff lachen om je reactie!

Maar ik snap idd heel goed waarom je gestopt bent met voetballen,wij hebben ook een aantal x een scheids gehad die het normaal vond als je met 2 gestrekte benen van achteren onderuit werd gehaald.. ik kan daar zelf zo slecht tegen hé bah..

En ben het idd met je eens dat er op tv wel wat meer van vrouwenvoetbal op mag!

@Nouschi dat kan ook erg leuk zijn hoor!
1 brabant

2 5-4en 3e klasse

3 vanaf mijn 8e meisjes en damesteam( speelde ook regelmatig met a junioren mee als keepster)

4 keepster (ook spits geweest)
@ disney1

Wat leuk zeg, dus je bent keepster ook heel leuk!

Doen jullie het een beetje goed in de competitie?
Ik moet er ff bij zetten dat ik tijdelijk ben gestopt omdat ik in het buitenland zit.

Maar ik volg mijn club op de voet en ze staan in de middenmoot ( 4eklasse)
Oke nou ja dat maakt niks uit hoor!

Dus ze staan in de middenmoot best goed,

Wij zijn winterkampioen geworden.. de knvb heeft in het noorden de competitie veranderd we spelen van sept t/m nov en van Febr t/m mei.. 2 halve seizoenen dus. als je bij de 1e 6 eindigd (zoals wij) dan speel je tegen de andere 5 teams verder in febr.. en de laaste 6 teams spelen dan ook weer tegen elkaar!

Omdat ze in friesland of te hoog of te laag in gedeeld zijn heeft de knvb de competitie omgegooid.. is dat bij jullie ook zo?? of zijn wij de enige?
ja klopt. Zoiets heb ik ook begrepen

dit heb ik er gevonden er over

De indeling voor de voorjaarscompetitie ziet er als volgt uit:

vierde klassen

- 8 promotiepoules

- 8 degradatiepoule

Vijfde klassen

- 42 promotiepoules op zaterdag

- 53 promotiepoules op zondag

Vierde klassen

- De nummers 1 en 2 van de promotiepoules promoveren naar de derde klasse.

- De nummers 3, 4, 5 en 6 van de degradatiepoules degraderen naar de vijfde klasse.

Vijfde klassen

- De nummers 1 van de promotiepoules promoveren naar de vierde klassen

Algemene bepalingen

1. Open te vallen plaatsen als gevolg van herindelingen, terugtrekkingen, opheffingen en/of fusies worden door het district, waarin de open plaats valt opgevuld.

2. Voor het opvullen van deze extra plaatsen is bepaald dat extra promotie voor gaat op het laten vervallen van degradatie.

3. Het district maakt een keuze op basis van de eindstanden van de competitie 2010/‟11.

4. Indien meerdere elftallen in aanmerking komen voor extra promotie wordt een keuze gemaakt op grond van het gemiddelde aantal behaalde punten per wedstrijd.

5. Komen als gevolg van dit gemiddelde meerdere elftallen in aanmerking voor promotie, dan beslist het doelsaldo.

6. Is ook het doelsaldo gelijk, dan is het aantal gemaakte doelpunten beslissend.

7. Is ook het aantal gemaakte doelpunten gelijk, dan beslist het lot.

Noot:

De nieuwe competitiestructuur is zodanig ingericht waardoor er feitelijk te veel vijfde klassen zijn in relatie tot het aantal vierde klassen. Hier is echter bewust voor gekozen om de reisafstanden op het laagste niveau zo minimaal mogelijk te houden.

Als gevolg van deze pd-regeling bestaat de kans dat sommige poules in de vierde klassen uit 13 of 14 elftallen gaat bestaan. Op zich is dit geen probleem, omdat in de najaarscompetities toch een halve competitie wordt afgewerkt. Met de p.d.-regeling van de twee competities kan dit steeds van jaar tot jaar worden bijgestuurd.

De kans dat dit daadwerkelijk gebeurt is echter minimaal, gezien het jaarlijkse aantal terugtrekkingen, herindelingen e.d.

In de praktijk zal dit tot gevolg hebben dat er minder extra promotie als gevolg van de algemene bepalingen behoeft te worden doorgevoerd.
@ Disney1

Oh dit stuk heb ik nog niet gelezen!!

Dus heel erg bedankt voor het posten hier... kan ik dit mooi ff in alle rust doorlezen..
1 Gelderland

2 5e klasse

3 Sinds mijn 12e (inmiddels dus 17 jaar)

4 Mid-mid (eerder ook vaak laatste man)

Echt mijn passie, het voetballen, ook al is het een niveau van niets... ;)

Ook nu ik moeder ben,wil ik heel graag door blijven spelen. En tot nu toe gaat dat erg goed!
We zijn trouwens 2e geeindigd in de eerste helft, dus straks spelen om promotie! Ik dacht dat de beste nummers 2 ook nog kans maakten om te promoveren...?
Ik haat voetballen en vind het al helemaal niks voor vrouwen
Bloempje, die nieuwe indeling is volgens mij landelijk, en alleen in de 4e en 5e klassen.

Ik vind het een opzet van niks. Bij ons in de competitie heeft niemand alle wedstrijden kunnen spelen.

Maargoed, ik voetbal dus ook.

- Ergens in de provincie groningen

- 4e klasse

- Voetbal vanaf mijn 13e. Eerst MC junioren, een jaar B-ers (Jongens) en toen bij de dames.

- Positie: Voorstopper

Misschien hebben we wel tegen elkaar gespeeld bloempje. Ik ben de afgelopen jaren al heel wat groningse clubs tegengekomen in de 4e klasse.
leuk voetballende vrouwen!!

Ik heb zelf altijd gevoetbald van mijn 11de tot mijn 20ste.

1 keer kampioen geweest,toen nog met de meisjes.

Gestopt toen mijn dochter werd geboren.

Nu voetbalt mijn dochter sinds dit seizoen,ze is nu 12 en mijn zoon voetbalt bij de Fjes.

Dus gelukkig wel weer vaak op het voetbalveld te vinden en af en toe nog even een paar minuten meekijken bij de dames.

o ja ook provincie groningen!!

en ik heb alle posities op de as van het veld wel gehad.
o ja mijn man is leider bij de Fjes en ik ga proberen in januari kaboutervoetbal van de grond te krijgen bij de club.

wel echt een voetbalfamilie dus..jullie ook??
Jeetje dames wat leuk om al jullie berichtjes te lezen!!

@lekx fijn dat je na je bevalling weer bent gaan voetballen..wat goed zeg 2e!! ik weet niet precies als dat zo is geen idee eigenlijk..

@Carenza hahaha dat hoor ik wel vaker maar tis echt een leuke sport!

@Siepel ben ik idd met je eens.. wij hebben gelukkig wel alle wedstrijden kunnen spelen.. andere teams moesten volgens mij de laaste inhaal wedstrijden 13dec spelen en door de weeks..

Oke dat is leuk dat je ook al jaren voetbald..

Wij spelen in de 5e klasse dus denk niet dat we tegen jou hebben gespeeld..

@Cejo Jammer dat je nu niet meer zelf speelt..kriebelt het ook niet?

Maar vind het echt leuk om te lezen dat jullie echte voetbal liefhebbers zijn! en ik hoop dat het je lukt om kaboutervoetbal van de grond te krijgen.

Ik zelf kom idd uit een echte voetbal familie behalve me zus en me ouders die hebben totaal niks met voetballen bij mij kijken vinden ze echt leuk maar voor de rest echt niet haha..

Heb heel veel neven en achterneefjes&nichtjes die voetballen allemaal echt geweldig dus als we fam dag hebben dan moet er altijd ff gevoetbald worden!!
Ik ben gek op voetbal. Toen ik jonger was was ik echt elke dag te vinden op het voetbalveld. Elke zaterdag en zondag meedoen met de meisjes en de dames. Geweldig.

En ook in het voetbalstadion ( psv)

Ik vind het jammer dat ik hier in het buitenland niet kan voetballen en dat terwijl ik een voetbalclub met dames naast mijn deur heb. Helaas het werk laat het niet toe. En hier hebben ze ook regels dat je ook moet betalen als je af en toe eens mee wilt komen trainen, terwijl ik daar in NL nooit nooit iets over heb gehoord, je kon gewoon met een andere club meetrainen. Best jammer. Want ik mis het wel

Maar heb er niet voor over om ¤250 te betalen voor een paar keer meetrainen :S

Maar goed, gelukkig kan ik hier ook naar het voetbalstadion gaan en naar het voetbal kijken
@Disney1

Jaa leuk hé zo jong en dan al lekker voetballen..

Nou dat is idd erg jammer..maar ik zou er zelf ook geen 250euro betalen om af en toe mee te trainen..vind dat echt veel!

Dat is op zich wel weer leuk dat je toch nog voetbal kunt kijken.

Bij ons trainen er ook een aantal dames die studeren hier in de stad en gaan de weekenden weer naar huis en bij hun eigen club spelen..
Ja dat was ook altijd bij mijn club ( ook paar groningens btw die meetrainde ;)

Ja en 'mijn' team is ook best hecht. Sommige zijn net zo jong begonnen als ik en spelen echt al eeuwen met elkaar.

Hoe wordt er bij jullie op de voetbalclub naar damesvoetbal gekeken?
Haha wat grappig zeg!

Bij ons word er heel leuk naar gekeken als we thuis spelen dan hebben we veel toeschouwers aan de lijn wat echt heel erg leuk is! ook als we uitwedstrijden hebben dan gaat de vaste club toeschouwers altijd mee;)

Nou ik ga richting het werk moet wat verdiend worden;)
Ik heb van mijn elfde tot mijn zevenendertigste gevoetbald, zowel in de zaal als op het veld, 26 jaar dus Toen ik begon was damesvoetbal net in opkomst, veel publiek altijd bij de wedstrijden.
Bij ons is er altijd wel veel publiek.

Helaas is de huidige voorzitter een beetje anti dames voetbal en worden we een beetje achtergesteld en dat terwijl wij veel hoger spelen dan het 1e mannen team.Maar goed zolang de rest maar achter ons staat
Ik kom ook uit een echte voetbalfamilie. We hebben zelfs als zodanig ooit een keertje in het KNVB blad 'de Bal' gestaan. Met z'n allen. Mijn opa (voetballer en oprichter van de club), mijn ouders (beiden gevoetbald en nog steeds actief bij de club), mijn broertjes (spelen beiden in het eerste), mijn zusje (en mijn teamgenootje),mijn man (die ik bij de voetbal heb leren kennen) en ik.

Ik was ooit het enige meisje dat lid was van de club. Inmiddels hebben we een flinke meisjes/damestak staan. Iets waar ik best trots op ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven