De clichévrouw in de Randstad
maandag 3 december 2018 om 14:38
Ik merk dat ik, naast ook veel toffe, eigenwijze en unieke vrouwen, steeds weer hetzelfde cliché tegenkom. Ze is de vriendin van een vriend, een collega, een oud-studiegenote. En eigenlijk is ze gewoon hartstikke inwisselbaar, want zoals zij zijn er tig anderen. Ik vraag mij echt af of de clichévrouw het doorheeft dat ze een wandelende kopie is en oprecht al die dingen leuk vindt, of dat ze zelf geen karakter heeft en dus andere clichés na-aapt.
De cliché
1. Ze heet Claire, Sophie, of Fleur
2. Ze komt uit een gezin uit de hogere middenklasse
3. Ze heeft spw, psychologie, binnenhuisarchitectuur of rechten gestudeerd
4. Ze volgt elke trend. Broeken met gaten zijn in, dan heeft zij die ook. Ook heeft ze vaak lang blond haar in een warrige knot, of los.
5. Ze post de hele tijd foto's van gezonde salades op instagram met daaronder 'inspirerende' quotes over een gezonde geest. Ook volgt ze elk hypedieet.
6. Desalniettemin drinkt ze minstens een paar keer per week glazen zoete witte wijn met 'dinnetjes' die er precies zou uitzien als zij.
7. Op feestjes posten zij en haar dinnetjes altijd foto's op een rij met kushandjes
8. Haar muzieksmaak is top 40
9. Haar huis is vol met Xenos-troep
10. Ze heeft minstens 1x gebackpackt door ZO-Azie of Afrika en zal je er altijd aan herinneren.
11. Omdat ze zo begaan is met de zielige kindjes daar doneert ze elk jaar aan serious request
12. Ze loopt color runs en is op elk hip festival te vinden, want dst staat zo leuk op Instagram.
En ik vergeet er vast nog wat, maar pff, zoek toch een eigen identiteit...
De cliché
1. Ze heet Claire, Sophie, of Fleur
2. Ze komt uit een gezin uit de hogere middenklasse
3. Ze heeft spw, psychologie, binnenhuisarchitectuur of rechten gestudeerd
4. Ze volgt elke trend. Broeken met gaten zijn in, dan heeft zij die ook. Ook heeft ze vaak lang blond haar in een warrige knot, of los.
5. Ze post de hele tijd foto's van gezonde salades op instagram met daaronder 'inspirerende' quotes over een gezonde geest. Ook volgt ze elk hypedieet.
6. Desalniettemin drinkt ze minstens een paar keer per week glazen zoete witte wijn met 'dinnetjes' die er precies zou uitzien als zij.
7. Op feestjes posten zij en haar dinnetjes altijd foto's op een rij met kushandjes
8. Haar muzieksmaak is top 40
9. Haar huis is vol met Xenos-troep
10. Ze heeft minstens 1x gebackpackt door ZO-Azie of Afrika en zal je er altijd aan herinneren.
11. Omdat ze zo begaan is met de zielige kindjes daar doneert ze elk jaar aan serious request
12. Ze loopt color runs en is op elk hip festival te vinden, want dst staat zo leuk op Instagram.
En ik vergeet er vast nog wat, maar pff, zoek toch een eigen identiteit...
maandag 3 december 2018 om 16:11
Sjit, dacht nog wel dat ik snel was
Ik merk dat TO enorm op mijn zenuwen werkt. Met al haar idiote uitspraken. Ik zei in een ander topic al dat ik de weerstand van haar leerlingen wel begrijp. Als ze daar net zo'n houding heeft als hier... Hooghartig en zuur typje.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 16:17
44.15% gewijzigd
maandag 3 december 2018 om 16:12
Die kom ik hier niet veel tegen. Wel ontzettend veel wereldverbeteraars, die uiteraard geen auto bezitten, wel een goeie baan hebben en hun kinderen Spijker, Faucon of Jansje noemen. Tja, moet ik maar niet in een antroposofische stad gaan wonen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 3 december 2018 om 16:12
Dat is haar ook hoor, zelfde zure gezanik over alles.AeonOfWinter schreef: ↑03-12-2018 16:10Goh, je doet me verdomd veel denken aan een forummer die hier eerder een tijdje rondzwierf. Ben alleen de nick kwijt.
maandag 3 december 2018 om 16:16
Uit zo'n stad ben ik -tig jaren geleden zowat gillend weg gevlucht.
maandag 3 december 2018 om 16:19
Betty_Slocombe schreef: ↑03-12-2018 15:57Och, ik heb een heel mooi hokje voor mezelf bedacht. Maar ik accepteer het volledig als ik daar over een paar jaar niet meer in pas.
Vooralsnog zit ik in het hokje hoogopgeleide tokkie. Het is hier heel leuk, praten over filosofen met Afhaalchinees.
In mijn woonwijk leeft vooral dit 'soort' dus. Gezellig, maatschappijkritisch en nieuwsgierig naar anderen. Ook veel antroposofen, miljonairs en anderszins geslaagden. En heul veul bakfietsen. Zaterdag veel vrouwen in hockeykleding op straat. En dat is iets wat ik niet snap; bij iedere andere sport kleed je je om in de kleedkamer van de desbetreffende sportvereniging lijkt me. Hier in Bussum, wijk het Spiegel, lopen ze op een wedstrijddag de hele dag rond in deze outfit. Je ziet dit ook bij paardrijden, hockey, tennis en golf. Toevallig wel de wat meer elite sporten. Dus deze mensen willen wel degelijk een statement maken en lopen dan toch een beetje te shinen. En dat vind ik toch wel een beetje een cliché. Ik zie bijna nooit iemand in een voetbaloutfit......
kroegfilosoof wijzigde dit bericht op 03-12-2018 16:20
0.32% gewijzigd
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
maandag 3 december 2018 om 16:21
Ik wel hoor.KroegFilosoof schreef: ↑03-12-2018 16:19In mijn woonwijk leeft vooral dit 'soort' dus. Gezellig, maatschappijkritisch en nieuwsgierig naar anderen. Ook veel antroposofen, miljonairs en anderszins geslaagden. En heul veul bakfietsen. Zaterdag veel vrouwen in hockeykleding op straat. En dat is iets wat ik niet snap; bij iedere andere sport kleed je je om in de kleedkamer van de desbetreffende sportvereniging lijkt me. Hier in Bussum, wijk het Spiegel, lopen ze op een wedstrijddag de hele dag rond in deze outfit. Je ziet dit ook bij paardrijden, hockey, tennis en golf. Toevallig wel de wat meer elite sporten. Dus deze mensen willen wel degelijk een statement maken en lopen dan toch een beetje te shinen. En dat vind ik toch wel een beetje een cliché. Ik zie bijna nooit iemand in een voetbaloutfit......
En ik fiets vaak genoeg in sportbroek naar de sportschool. Wist niet dat dat bijzonder was.
maandag 3 december 2018 om 16:24
En intussen wel het milieu vervuilen door veel kinderen te hebben en lekker hip naar Nepal te vliegen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 3 december 2018 om 16:24
Ik ga even koffie pakken
maandag 3 december 2018 om 16:25
Woon je zeker ergens anders misschien ??
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Niets is inwisselbaarder en vaker voorkomend dan de vrouw die haar soortgenoten becommentarieert.
Als je gewoon jezelf bent kan het je toch ruk schelen wat de mensen om je heen doen? Die hele OP bewijst alleen maar de ultieme fixatie op al die medemensen waar je zogenaamd op neer kijkt, en de ultieme behoefte om daar bevestiging in te zoeken. Lees: ultiem pubermeisjesschoolpleingedrag.
Als je gewoon jezelf bent kan het je toch ruk schelen wat de mensen om je heen doen? Die hele OP bewijst alleen maar de ultieme fixatie op al die medemensen waar je zogenaamd op neer kijkt, en de ultieme behoefte om daar bevestiging in te zoeken. Lees: ultiem pubermeisjesschoolpleingedrag.
Dit inderdaadAeonOfWinter schreef: ↑03-12-2018 16:10Goh, je doet me verdomd veel denken aan een forummer die hier eerder een tijdje rondzwierf. Ben alleen de nick kwijt.
Of ze past in elk geval in hetzelfde hokje
Tjezus, wat vals
Als je je op je zenuwen laat werken door een anonieme forumster lijkt het me verstandig om eens goed bij jezelf te rade te gaan en kijken of er ook nog échte probleempjes zijn.Lily1504 schreef: ↑03-12-2018 16:11Sjit, dacht nog wel dat ik snel was
Ik merk dat TO enorm op mijn zenuwen werkt. Met al haar idiote uitspraken. Ik zei in een ander topic al dat ik de weerstand van haar leerlingen wel begrijp. Als ze daar net zo'n houding heeft als hier... Hooghartig en zuur typje.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 3 december 2018 om 16:26
KroegFilosoof schreef: ↑03-12-2018 16:19In mijn woonwijk leeft vooral dit 'soort' dus. Gezellig, maatschappijkritisch en nieuwsgierig naar anderen. Ook veel antroposofen, miljonairs en anderszins geslaagden. En heul veul bakfietsen. Zaterdag veel vrouwen in hockeykleding op straat. En dat is iets wat ik niet snap; bij iedere andere sport kleed je je om in de kleedkamer van de desbetreffende sportvereniging lijkt me. Hier in Bussum, wijk het Spiegel, lopen ze op een wedstrijddag de hele dag rond in deze outfit. Je ziet dit ook bij paardrijden, hockey, tennis en golf. Toevallig wel de wat meer elite sporten. Dus deze mensen willen wel degelijk een statement maken en lopen dan toch een beetje te shinen. En dat vind ik toch wel een beetje een cliché. Ik zie bijna nooit iemand in een voetbaloutfit......
Ik denk dat het ook gewoon de meer opvallende outfits zijn.
Zoveel mensen fietsen in sportkleding naar de sportschool, voetbal of hardloopgroep maar een eenvoudige sportlegging of trainngspak valt natuurlijk niet zo op als de felgekleurde korte rokjes van hockey of tennis, en paardrijlaarzen en cap in de hand (bij paardrijden kan je je sowieso niet ter plekke omkleden). Beetje zoeken dit.
maandag 3 december 2018 om 16:26
Maar het blijft leuk om te lezen.kerol schreef: ↑03-12-2018 16:25Niets is inwisselbaarder en vaker voorkomend dan de vrouw die haar soortgenoten becommentarieert.
maandag 3 december 2018 om 16:27
Zeker misschien wel ja.
maandag 3 december 2018 om 16:28
Die vrouwen zijn waarschijnlijk te preuts om gezamenlijk te douchen na het sporten.KroegFilosoof schreef: ↑03-12-2018 16:19In mijn woonwijk leeft vooral dit 'soort' dus. Gezellig, maatschappijkritisch en nieuwsgierig naar anderen. Ook veel antroposofen, miljonairs en anderszins geslaagden. En heul veul bakfietsen. Zaterdag veel vrouwen in hockeykleding op straat. En dat is iets wat ik niet snap; bij iedere andere sport kleed je je om in de kleedkamer van de desbetreffende sportvereniging lijkt me. Hier in Bussum, wijk het Spiegel, lopen ze op een wedstrijddag de hele dag rond in deze outfit. Je ziet dit ook bij paardrijden, hockey, tennis en golf. Toevallig wel de wat meer elite sporten. Dus deze mensen willen wel degelijk een statement maken en lopen dan toch een beetje te shinen. En dat vind ik toch wel een beetje een cliché. Ik zie bijna nooit iemand in een voetbaloutfit......
maandag 3 december 2018 om 16:29
Want Amsterdam, is poep op de stoep,
en haat in de straat, je bent op je hoede,
vooral 's avonds laat,
en Dansen bij Jansen,
kapsones in zuid,
een steen door de ruit!
Want Amsterdam, is poep op de stoep,
en haat in de straat,een knokploeg die krakers hun huis uitslaat,
gezellige kroegen,
de grachten, het IJ, ze horen erbij!
maandag 3 december 2018 om 16:30
maandag 3 december 2018 om 16:30
Ze doen niemand kwaad inderdaad. (Behalve dat puntje reizen misschien, das slecht voor het milieu) Maar de oorlog zul je er ook niet mee winnen.
maandag 3 december 2018 om 16:33