De do's en dont's van een Viva-newbie

24-06-2008 17:23 381 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn kleine weekje op het Viva Forum heb ik al heel wat ongeschreven regels mogen ontdekken.

Om maar eens een greep te doen uit mijn nieuw verworven overlevingskennis:

1.Gij zult effectief smileys ( ) gebruiken, om de vriendelijkheid van de boodschap te verduidelijken, om zo overgevoeligen te sparen voor hun ik-voel-me-gekwetst-moment...

2. Gij zult niet driemaal hetzelfde topic openen !

Nu begrijp ik dat sommigen van jullie echt al járen ronddwarrelen op het Forum. Mijn vraag is dan ook vooral aan jullie grootheden gericht:

Geachte oude garde, leer ons newbies wat de ongeschreven regels zijn voor een Viva-Forummer!

Wat zijn de DO's...en vooral wat zijn de DONT's...

Mijn motto: Mezelf blijven (Okay, teiltje iemand ?)
Nog niet alles doorgelezen, maar volgens mij is en blijft de belangrijkste do:

Gij zult in al uw topic (miss met uitzondering van de sekspijler) UITERMATE 'POLITIEK' CORRECT zijn.

Gij zult niet ongebreideld uw frustratie uiten maar dit slechts vanuit rationeel oogpunt benaderen.
anoniem_60816 wijzigde dit bericht op 24-06-2008 21:34
Reden: tyop :P
% gewijzigd
@Nostradame

Fantastische analyse...

Al ben ik het niet helemaal met je eens dat de Viva-wereld in slechts twee hokjes is in te delen. Uitbreiding van types hou je van me tegoed...eerst nog wat exploratief onderzoek doen hier.
quote:shahla schreef op 24 juni 2008 @ 21:13:

Een eigen type is Nostradame of type 2. Dat blijkt alleen al uit de intelligente verhandeling natuurlijk.Intelligente verhandelingen zijn voorbehouden typerend doch niet voorbehouden aan Type 2.

Nu zou ik hier "maar dat is mijn bescheiden mening" aan kunnen toevoegen, maar dat is zoooo Type 1.
anoniem_656af95ca288e wijzigde dit bericht op 24-06-2008 21:28
Reden: Gij zult 3 maal nadenken voordat ge uw bericht verstuurd
% gewijzigd
quote:sarinadanae schreef op 24 juni 2008 @ 21:17:

ratoineel*kuch*
quote:leefnu schreef op 24 juni 2008 @ 21:18:

@Nostradame

Fantastische analyse...

Al ben ik het niet helemaal met je eens dat de Viva-wereld in slechts twee hokjes is in te delen. Uitbreiding van types hou je van me tegoed...eerst nog wat exploratief onderzoek doen hier.

Oh oh Leefnu, je kunt het wel sháken nu!

Je hebt namelijk één van de ALLERbelangrijkste regels overtreden, namelijk: "Lé-zen!"

Gij zult niet op elke post die na u komt reageren alsof ze allen persoonlijk voor u zijn geschreven.

Gij zult 1 mening hebben en daar houdt u zich ook aan. Dat alle-winden-meewaaien maakt me woest!

Gij zult geen topics openen om puur en alleen in uw eigen enorm overdreven hang naar aandacht te voorzien.

'oh joepie, ik ben zo heel erg aan het proberen met sm'

of 'boehoe, mijn vriendje heeft al 3 uur niks laten horen, zou hij het uit willen maken?'
Inderdaad: Gij zult lezen wat er staat.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
@Nostradame

Een stukje integriteit kan geen kwaad...
Gij zult een topic niet beginnen met de overbodige zin

'' Dit zal wel een beetje ene lang verhaal worden, sorry alvast daarvoor''.

Dat kan een ieder zelf wel bepalen of hij of zij het een lang, dan wel kort verhaal vindt.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 24-06-2008 21:24
Reden: toetsenbord ston weer verkeerd.
% gewijzigd
Gij zult NOOIT beginnen met de zin 'Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, dus sorry als ik iets zeg wat al gezegd is, maar...''.

Óf je leest alle reacties, óf je begint niet met deze zin.
quote:nostradame schreef op 24 juni 2008 @ 21:18:

[...]

Intelligente verhandelingen zijn voorbehouden aan Type 2.

Nu zou ik hier "maar dat is mijn bescheiden mening" aan kunnen toevoegen, maar dat is zoooo Type 1.Laat je niet om de tuin leiden. Sommige mensen líjken Type 2 maar stiekem zijn ze hun eigen unieke type zoals ondergetekende. Aan bescheiden meningen doe ik uiteraard niet.
@Nostradame

Aha... ik lees nu pas dat je inderdaad beweert dat er meerdere typen zijn dan die twee die je uitgebreid omschrijft. Beetje te snel door je verhaal heengejast!
quote:leefnu schreef op 24 juni 2008 @ 21:24:

@Nostradame

Een stukje integriteit kan geen kwaad...Precies, je moet heel integer precies lezen wat er staat.
quote:shining schreef op 24 juni 2008 @ 21:26:

Gij zult NOOIT beginnen met de zin 'Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, dus sorry als ik iets zeg wat al gezegd is, maar...''.

Óf je leest alle reacties, óf je begint niet met deze zin.Ja juf , ik zal gehoorzamen...
quote:leefnu schreef op 24 juni 2008 @ 21:29:

[...]

Ja juf , ik zal gehoorzamen... Je hebt zojuist de ongeschreven regel van nachtvlinder overtreden.
quote:shahla schreef op 24 juni 2008 @ 21:26:

[...]

Laat je niet om de tuin leiden. Sommige mensen líjken Type 2 maar stiekem zijn ze hun eigen unieke type zoals ondergetekende. Aan bescheiden meningen doe ik uiteraard niet.Mijn bericht in jouw quote nalezend, realiseerde ik me dat het woord "voorbehouden" onjuist gekozen was. Ik heb mijn posting daarom aangepast. Ik ben namelijk ook mijn eigen unieke type.
Kort samengevat: luister naar de "holy ones" en bij twijfel over je reactie: niet doen!
quote:shahla schreef op 24 juni 2008 @ 21:31:

[...]

Je hebt zojuist de ongeschreven regel van nachtvlinder overtreden.
.
.
quote:nostradame schreef op 24 juni 2008 @ 21:31:

[...]

Mijn bericht in jouw quote nalezend, realiseerde ik me dat het woord "voorbehouden" onjuist gekozen was. Ik heb mijn posting daarom aangepast. Ik ben namelijk ook mijn eigen unieke type.

Misschien kan je dat type waar jij toe behoort voor de fun ook eens omschrijven?

*Even tussendoor, ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat je snel een uitgever gaat vinden voor dat boek wat je thuis op het bureau hebt klaarliggen...Je 'krabbels' (inderdaad hoe oneerbiedig) lezen lekker weg.*
Oeh, leefnu, die is goed!

Even politiek correct worden en heel vriendelijk een aai over de bol geven! Je leert snel!

(sorry nostradame )
Ben wel benieuwd naar jouw indruk van het forum, Leefnu.

Ik weet nog wel dat ik binnenkwam op actueel, toen nog maatschappij geheten. Vurige en vooral ook lánge discussies. Toen moest je nog sterk op je benen staan om te overleven.

-ik was niet zo sterk en had niet zoveel tijd dus vluchtte snel naar de iets meer bedaarde relatiepijler-

Het forum was sowieso veel pittiger dan het forum waar ik vandaan kwam en daarom ben ik gebleven..
quote:blumpke schreef op 24 juni 2008 @ 21:57:

Oeh, leefnu, die is goed!

Even politiek correct worden en heel vriendelijk een aai over de bol geven! Je leert snel!

(sorry nostradame )

Ja ja , het gaat goed hier!

Viva 5 vers 23: Gij zult ophemelen, om opgehemeld te worden
@Mamzelle

En ook jouw biografie ligt al klaar?

Maar om je vraag te beantwoorden...mijn indruk van het Forum...:

Functioneel voor troubled people.

Vertier voor bored people.

Leven voor lonely people.

(Deze lijst is niet limitatief...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven