De ergernis die wielrenners heet....

19-04-2009 12:14 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou woon je in een pittoresk durrep in het glooiende Zuid-Limburgse heuvellandschap, 500 zielen, 3 straten, natuurgebied, rust, stilte, vogeltjes aan alle kanten die d'r rustig op los tsjirpen, prachtig.



Totdat je je huis uit wilt en dat gewoon niet kan....jawel het wielerseizoen is weer los gebarsten. Vandaag de Amstel Gold race, moet ik 12 km omrijden om weer thuis te komen naar de Appie te zijn geweest grrr.



Ook gister de toerversie....duizenden fietsers door de eens zo rustige straten. Met je auto gaan wordt je door het fietsend grut aangekeken of je een alien bent. JAWEL MENEER WIELRENNER IK WOON HIER, MAG IK OOK EVEN LANGS

Voorrang ook al kom je dik van rechts, die koppies rijden met het verstand op nul en alles en iedereen moet gewoon maar schuiven, voor dr "professionals" .

Vind het soms jammer dat ik geen bulldozer heb en daarmee d'r een paar uit de weg kan ruimen



En dan gaan we dus zo de zomer in, met die groepjes fietsers waar je een aantal km achter moet hangen want ja, je kunt toch niet van die professionals verwachten dat ze even schuiven toch? de een gaat echt niet achter de ander fietsen, bij rotondes moet je 3 keer kijken wat ze gaan doen want van stoppen of voorrang geven hebben ze niet gehoord....grrr kunnen ze niet een sport gaan doen waar je andere mensen niet lastig mee valt?



Zo dan, ff even vertellen waar ik al jaren een hekel aan heb haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook aan de route van de Amstel Gold race. Ik heb er ook een pesthekel aan, en wat ik nog het aller aller aller vervelendste vind is dat gelul wat door de speakers komt. Het is niet te verstaan en bijzonder irritant.



Manlief is net met opzet rondjes gaan rijden met de auto om marchalls te pesten. Ook een zielige bezigheid maar hij heeft weer een uurtje lekker kunnen foeteren en is daarom nu thuis goed gehumeurd. Hoera ;)
quote:Boarn schreef op 19 april 2009 @ 12:48:

Liever de toerfietsers dan de 55+ers die de hele dag aan zichzelf hebben en dus ook geen meter uitwijken als jij er langs moet. Of die onverwacht gaan stilstaan om op hun ANWB-fietsrouteboekje te kijken of ze nu links of rechtsom moeten om bij het theehuis te kijken.



En een dagelijkse ergernis zijn ook die ouders die met hun grut 's ochtends naar school moeten. Maarja, kind kan net fietsen, dus dat heeft dan de halve weg nodig omdat het zo slingert.



Wanneer moet dat kind dan leren hoe het zich in het verkeer moet gedragen? Kind kan leren fietsen op het schoolplein, maar omgaan met andere weggebruikers leer je alleen in de praktijk.

Ergernis van de andere kant: als ik met mijn kind naar school fiets (heeft overigens niet de hele weg nodig om overheen te slingeren) menen automobilisten dat ze ons ra-ke-lings moeten passeren omdat ze anders moeten wachten totdat een tegenligger voorbij is.

Het zal wel weer asociaal van mij zijn, maar om die reden neem ik iets meer ruimte zodat inhalen terwijl er een tegenligger langsrijdt echt onmogelijk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dat er in een stad of dorp eens wat straten worden afgezet, shit happens. dat gebeurt overal.

Ik woon in het centrum, 2 keer per jaar kermis, een keer de 20 van A. en zo af en toe een extra markt oid en dan kunnen we het centrum ook niet meer in of uit. Tja shit happens.

Dat is toch niet zo'n ramp?

Wb die wielrenners: dat zij een ongeluk krijgen dat boeit me dan weer niet zo. Alleen die automobilist doe hen op de motorkap kreeg, daar heb ik mee te doen. Je schrikt je wild en je mag nog eens gaan aantonen dat het jouw schuld niet was.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:whopper schreef op 19 april 2009 @ 13:11:

Ik heb als hardloper regelmatig 'contact' met wielrenners en omdat ik aan de verkeerde kant van het fietspad loop zie ik ze aankomen en zie ik of ze mij wel of niet zien. Atijd aardig, altijd groeten en in tegenstelling tot de moeders met een zitje voor en een zitje achter en bejaarden met een motortje erop gaan ze altijd netjes voor me uit de weg (en ik voor hen)



Ik zie een hoop frustratie in je berichtje, lighten up meid, pak de fiets naar de Appie of loop een eindje.Whopper, kun jij me als hardloper dan eens uitleggen waarom hardlopers altijd op het fietspad moeten rennen, terwijl er een prima voetpad ligt waar nooit een kip op loopt? Echt serieus, waarom?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel ondingen vind zijn die vlaggen op die kinderfietsjes. Ik snap het principe erachter wel hoor, maar als je een keer zo'n vlag tegen je gezicht aangezwiept heb gekregen dan kun je ze wel van die fietsjes afrukken.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Star, fietspaden zijn meestal van asfalt. Loopt lekkerder.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Tja, begrijpelijk, maar in principe blijft een hardloper op het fietspad hetzelfde als een wielrenner op de rijbaan: fout bezig.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hardloop loop ik gewoon op het voetpad. Behalve hier langs het kanaal, daar is het allemaal een pad, dus moeten de wielrenners delen met ouders met kinderwagen en zo meer.



Kan me je irritatie goed voorstellen hoor, Airma.



En vorige week waren wij aan het wandelen op een voetgangerswandelpad bij Nunspeet. Maar mountainbikers vinden dat leuk, want ruiger pad. Dus die gingen daar ook overheen, terwijl er een goed fietspad was. Vond ik niet zo erg want was er voor mijn lol, maar kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je ergens woont. In deze stad is wel eens marathon en dan kom je soms ook nauwelijks thuis. Met de auto al helemaal niet en met de fiets soms zelfs moeilijk.

Voor een dag is dat te doen, maar een heel seizoen lang lijkt me naar.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, zolang je het andere verkeer geen hinder toebrngt mag je als voetganger nog best veel.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Inad, dat ZuidLimburg van de rest van de wereld is afgesneden komt echt niet door die 2 dagen Amstel Gold Race hoor
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren




Dat snap ik, maak zover om moeten te rijden om thuis te komen bedoelde ik Extra 12 km naast de 6 naar de Super
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
quote:poohtjes schreef op 19 april 2009 @ 15:58:

Ik woon ook aan de route van de Amstel Gold race. Ik heb er ook een pesthekel aan, en wat ik nog het aller aller aller vervelendste vind is dat gelul wat door de speakers komt. Het is niet te verstaan en bijzonder irritant.



Manlief is net met opzet rondjes gaan rijden met de auto om marchalls te pesten. Ook een zielige bezigheid maar hij heeft weer een uurtje lekker kunnen foeteren en is daarom nu thuis goed gehumeurd. Hoera ;)Gutgut, twee dagen in het jaar is er een AGR, een weekendje in het jaar. Idd een beetje zielig ja.
Alle reacties Link kopieren
Is er al iemand geweest die zich ergert aan moeders met kinderwagens in drukke winkelstraten of op de markt ...en laten we de scootmobiels niet vergeten .

Hebben de opgevoerde scooters al een beurt gehad ? De ouwetjes met een rollator ? De invaliden die vooraan mogen zitten bij concerten ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinksterbloempje schreef op 19 april 2009 @ 12:27:

En wat dachten jullie van mountainbikers in natuurgebieden?

Loop je rustig van de natuur te genieten komt er zo'n stel idioten langs je scheuren. Van een bel op hun fiets hebben ze ook nog nooit gehoord. Als je mazzel hebt, schreeuwen ze van tevoren dat je aan de kant moet gaan en kun je nog net aan de kant springen. En dan maar hopen dat er geen braamstruiken naast het pad staan.



Laten ze er apart routes voor aanleggen, dan kunnen ze zich daar uitleven. In plaats van de rust en de paden te verknallen op de gewone wandelpaden.



er zijn aparte routes voor, maar daar lopen meestal hele families. Vinden ze vreemd dat je er bijna tegenaan botst . Blijf ik tijdens het moutainbiken op mijn pad krijg je nog mot met wandelaars... *snif*



mag mijn ergernis dan ook nog even: motorcrossers in natuurgebieden!!!! Stinkende luidruchtige klotebrommers met asociale puistenkoppen... *zo dat lucht op *
Alle reacties Link kopieren
En al die marathonrenners , vergeten we die niet ? Waar de hele halve stad voor wordt platgelegd .





Je zou er zo een dagtaak aan kunnen hebben , aan dat ergeren .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anne1973 schreef op 19 april 2009 @ 18:36:

[...]





Gutgut, twee dagen in het jaar is er een AGR, een weekendje in het jaar. Idd een beetje zielig ja.Nou ja dat is dan tenminste een beetje ge-coordineerd. Maar de rest van de maanden tot pak m beet september heb je van die karavaans met zo'n bezemwagen die ze dan recht op de rotonde effe stil zetten zodat hun pelleton van 15 net echte wielrenners langskunnen (natuurlijk niet op het fietspad, want dat is voor mietjes ofzo), stel je voor ze zouden ook net zoals de rest van het verkeer voorrang moeten verlenen enzo
Alle reacties Link kopieren
@ To,

Ik snap je frustraties volledig! Ik deel ze dan ook! (Woon er niet, maar moet er wel geregeld zijn als er goldraces zijn).





Overigens vind ik het echt ronduit belachelijk dat hardlopers op het fietspad lopen en wielrenners op de weg rijden! En dan zullen we het nog niet hebben over die meest irritante 45-km wagentjes die ze van mij meteen mogen verbieden!!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:Starshine schreef op 19 april 2009 @ 16:14:

[...]





Whopper, kun jij me als hardloper dan eens uitleggen waarom hardlopers altijd op het fietspad moeten rennen, terwijl er een prima voetpad ligt waar nooit een kip op loopt? Echt serieus, waarom?



Ik ga weer op de stoep rennen als ik mijn nek niet breek over losliggende en ongelijke tegels. Want daarom loop ik op het fietspad.

Belachelijk, maar waar. Fietspaden zijn vlakker dan de voetpaden (hier in het dorp) en als ik een keer mijn enkel zwik dan ben ik gelijk 3 weken zoet met herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Erger me groen en geel aan wielrenners. Niet zozeer om de sport ( die ik allang om deze reden totaal niet boeiend vind) maar meer om die hele wielrenner-attitude. Die mensen moeten iets te compenseren hebben , dat kan niet anders.

Ook wielrenners hebben zich aan verkeersregels te houden en veilig deel te nemen aan dat verkeer, maar nee, wielrenners zijn in de illusie dat ze daar boven staan.

Komen ze weer aangestiefeld op hun fietsjes met hun veel te krappe anti-geile broekjes en pakjes in de meest verschrikkelijke kleuren. Op hun gespannen arrogante hoofd een zogezegd helmpje wat ook echt nodig is gezien hun niet gevoel voor coordinatie in het verkeer. Wanneer ik met mijn kroost zoveel mogelijk rechts van het fietspad blijf krijg ik nog venijnige blikken toegeworpen, hoe ik het in vredesnaam durf om me buiten te vertonen met mijn kinderen. Rakelings scheren ze langs mijn kleuter die van schrik bijna van zijn fiets valt en ja als ik geluk heb kan ik nog de meest grove scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd krijgen. Daarna kan ik mijn kleuter troosten die vervolgens de volgende dag niet meer op het desbetreffende fietspad durft te fietsen.

Na het zoveelste wielrenner-incident heb ik besloten de volgende keer wat twijgjes te verzamelen ik wil ondertussen eindelijk eens een wielrenner ( door mijn toedoen ipv hun eigen toedoen) eens flink laten crashen. Thuis op utube plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stoeptegel schreef op 19 april 2009 @ 20:17:

Erger me groen en geel aan wielrenners. Niet zozeer om de sport ( die ik allang om deze reden totaal niet boeiend vind) maar meer om die hele wielrenner-attitude. Die mensen moeten iets te compenseren hebben , dat kan niet anders.

Ook wielrenners hebben zich aan verkeersregels te houden en veilig deel te nemen aan dat verkeer, maar nee, wielrenners zijn in de illusie dat ze daar boven staan.

Komen ze weer aangestiefeld op hun fietsjes met hun veel te krappe anti-geile broekjes en pakjes in de meest verschrikkelijke kleuren. Op hun gespannen arrogante hoofd een zogezegd helmpje wat ook echt nodig is gezien hun niet gevoel voor coordinatie in het verkeer. Wanneer ik met mijn kroost zoveel mogelijk rechts van het fietspad blijf krijg ik nog venijnige blikken toegeworpen, hoe ik het in vredesnaam durf om me buiten te vertonen met mijn kinderen. Rakelings scheren ze langs mijn kleuter die van schrik bijna van zijn fiets valt en ja als ik geluk heb kan ik nog de meest grove scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd krijgen. Daarna kan ik mijn kleuter troosten die vervolgens de volgende dag niet meer op het desbetreffende fietspad durft te fietsen.

Na het zoveelste wielrenner-incident heb ik besloten de volgende keer wat twijgjes te verzamelen ik wil ondertussen eindelijk eens een wielrenner ( door mijn toedoen ipv hun eigen toedoen) eens flink laten crashen. Thuis op utube plaatsen.









Dus je herkent je wel in wat ik zei? :P
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders wonen op een weg van een paar km lang, wat op een mooie zomerdag erg populair is bij de fietsers...

Die paar km doe je dan gelijk een half uur over, want denk maar niet dat ze voor je opzij gaan!

En als ze dan uiteindelijk voor je opzij gaan hoor je ze boos zeggen: 'Dat er hier auto's mogen rijden!' 'Het is belachelijk!'



Ja wat wil je dan? Dan ik mijn auto aan het begin van de weg neerzet en naar mijn ouders ga lopen?





En verkeersregels zijn er toch voor iedereen behalve de wielrenners? Die hebben gewoon overal voorrang

Hier in de buurt rijden ze ook rustig over de autoweg waar je 80 mag rijden, i.p.v. op het naastgelegen fietspad
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
quote:whopper schreef op 19 april 2009 @ 20:00:

[...]





Ik ga weer op de stoep rennen als ik mijn nek niet breek over losliggende en ongelijke tegels. Want daarom loop ik op het fietspad.

Belachelijk, maar waar. Fietspaden zijn vlakker dan de voetpaden (hier in het dorp) en als ik een keer mijn enkel zwik dan ben ik gelijk 3 weken zoet met herstellen.



begrijp ik best hoor, maar in het licht over wielrenners op de rijbaan die zo fout zijn, zijn hardlopers op het fietspad net zo fout.

Ik enk dat niemand van de wielrnners het argument zou slikken dat ze op de rijbaan rijden omdat ze daar geen last hebben van trage kleuters, begrijp je.



En op het fietspad waar ik dagelijks overheen moet, slalom ik dagelijks om hondenuitlaters, wandelaars, hardlopers, nordic-walkers en brommers (moeten op de rijbaan) heen. En dat terwijl er dus een prima voetpad is zonder losliggende tegels en waar dus nooit iemand op loopt (nee, die lopen op het fietspad). Ik kom zelfs regelmatig auto's!! tegen op het fietspad, want ja, hoe kom je anders op je visstekje.



Als je al deze mensen aanspreekt hierop kun je een grote bek krijgen, of ze dreigen met geweld (vooral die foute auto's).
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik dacht dat ik haast de enige was die echt een schijthekel had aan aan de wielrenners haha, valt dus reuze mee!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heerlijk gefietst. Het vervelende is dat je soms ook moet plassen, ik kan net als de mannen op mijn fiets plassen maar als het dan waait dan waait het soms in het gezicht van passanten. Maar die denken dat het water uit de bidon is...
Ach ja Starshine, we hebben hier in het dorp een anderhalve kilometer wandelpad (geasfalteerd, voorzien van wandelpad-borden) langs de Vliet, en daar moet ik de fietsers ontwijken die mij dan boos aankijken. Lekker belangrijk. Waar je je al niet druk om kunt maken. Mens, geniet een beetje meer van het leven zou ik zeggen, dan gaat er een wereld voor je open. Lach eens naar je medeweggebruikers, dan zul je zien dat ze je groeten ipv het leven zuur maken.



Meds, getver!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven