De ergernis die wielrenners heet....

19-04-2009 12:14 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou woon je in een pittoresk durrep in het glooiende Zuid-Limburgse heuvellandschap, 500 zielen, 3 straten, natuurgebied, rust, stilte, vogeltjes aan alle kanten die d'r rustig op los tsjirpen, prachtig.



Totdat je je huis uit wilt en dat gewoon niet kan....jawel het wielerseizoen is weer los gebarsten. Vandaag de Amstel Gold race, moet ik 12 km omrijden om weer thuis te komen naar de Appie te zijn geweest grrr.



Ook gister de toerversie....duizenden fietsers door de eens zo rustige straten. Met je auto gaan wordt je door het fietsend grut aangekeken of je een alien bent. JAWEL MENEER WIELRENNER IK WOON HIER, MAG IK OOK EVEN LANGS

Voorrang ook al kom je dik van rechts, die koppies rijden met het verstand op nul en alles en iedereen moet gewoon maar schuiven, voor dr "professionals" .

Vind het soms jammer dat ik geen bulldozer heb en daarmee d'r een paar uit de weg kan ruimen



En dan gaan we dus zo de zomer in, met die groepjes fietsers waar je een aantal km achter moet hangen want ja, je kunt toch niet van die professionals verwachten dat ze even schuiven toch? de een gaat echt niet achter de ander fietsen, bij rotondes moet je 3 keer kijken wat ze gaan doen want van stoppen of voorrang geven hebben ze niet gehoord....grrr kunnen ze niet een sport gaan doen waar je andere mensen niet lastig mee valt?



Zo dan, ff even vertellen waar ik al jaren een hekel aan heb haha.
Alle reacties Link kopieren
Meds, daar is dus die zemenlap voor. Kun je als vrouw ook gewoon piesen onder het fietsen.

En vergeet je niet af en toe een flinke rochel te deponeren?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je maar beter trots zijn dat ze allemaal 'jou' dorpje willen zien en er doorheen willen fietsen i.p.v. je ergeren dat ze niet aan de kant gaan.

Ik erger me doorgaans dood aan auto's die niet uitkijken..
Alle reacties Link kopieren
Nou, wielrenners zouden verboden moeten worden. Ik woon vlak over de grens in Dld en hier mogen we buiten de bebouwde kom 100 km/h. En dat snappen die nederlandse wielrenners niet.Hoevaak ik wel niet vol in de ankers moet...levensgevaarlijk. Ieder jaar wordt er ook wel 1 doodgereden, maar het helpt niets.
quote:whopper schreef op 20 april 2009 @ 08:02:

Ach ja Starshine, we hebben hier in het dorp een anderhalve kilometer wandelpad (geasfalteerd, voorzien van wandelpad-borden) langs de Vliet, en daar moet ik de fietsers ontwijken die mij dan boos aankijken. Lekker belangrijk. Waar je je al niet druk om kunt maken. Mens, geniet een beetje meer van het leven zou ik zeggen, dan gaat er een wereld voor je open. Lach eens naar je medeweggebruikers, dan zul je zien dat ze je groeten ipv het leven zuur maken.





!





Oh, ik dacht dat ik gewoon even mijn gal mocht spuwen op dit topic. Ik stelde de vraag uit belangstelling. Ik snapte werkelijk niet waarom er niet op de stoep kan worden gelopen, maar nu weet ik het.

Maar dat is goed, als ik niet zeur over hardlopers op het fietspad, zeuren anderen niet meer over wielrenners, afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat het écht alléén maar die wielrenners zijn die niet uitkijken. Automobilisten kunnen er anders ook wat van, hoor. Zoals ik al zei, je hebt aso's en je hebt vierwie.. eh, die anderen!...
Afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat verboden moet worden....



Wandelaars op het ruiterpad. Ik maak daar nog wel eens een galoppie met een man/paard of 4 en als je dan net de hoek om komt zeilen en je treft een aantal diehards die daar aan het trainen zijn (want dat zand loopt zo lekker zwaar)...



Of zelfs een familie met kinderwagen...



Echt levens en levens gevaarlijk. Je hebt een paard niet op de vierkante meter stilstaan... en zeker niet als zo'n paard van schrik het liefst nog in een boom zou klimmen.
Kan ik me voorstellen Hiltje. Ik heb me er ook wel eens aan bezondigd, want die ruiterpaden lopen vaak door veel mooiere stukjes natuur dan de wandelpaden (en rustiger). Ik kwam trouwens ooit op een ruiterpad een heel oud bord tegen waarop duidelijk stond dat het pad een voetpad was ;).

Maar goed, ik wandel daar niet meer, want ik ben als de dood dat ik een botsing met een paard krijg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gin_And_Tonic schreef op 20 april 2009 @ 08:14:

Volgens mij kun je maar beter trots zijn dat ze allemaal 'jou' dorpje willen zien en er doorheen willen fietsen i.p.v. je ergeren dat ze niet aan de kant gaan.

Ik erger me doorgaans dood aan auto's die niet uitkijken..



Joh ik ben ook wel trots op mijn dorpie enzo, daar heeft het niks mee te maken. Ik woon hier al jaaren en ook opgegroeid, dus eigenlijk zie je de "mooiheid" niet meer zo aan, alles went he ;)



En het was ook inderdaad gewoon bedoeld hier om een beetje gal te spuwen Starshine, en tuurlijk zit ik niet met duivelshoorntjes in de auto als ik ze zie hier rijden (beetje dan ). Mag ze wel vervelend vinden toch? net zoals de gemiddelde Nederlander zich ook zal ergeren als je wordt gebumperkleefd, niet alles hoeft zo serieus genomen te worden hoor Whopper
Alle reacties Link kopieren
weet je wat erg is? wandelaars die 1 in de weg lopen en 2 je ook nog groeten terwijl je daar niet om vraagt. Als dank krijgen ze een rochel of een flats zure pis
Alle reacties Link kopieren
Ergerlijk zijn:

Mensen die ineens stil staan.

Voetgangers die te beroerd zijn op de stoep te gaan lopen.

Fietsers die tegen de richting in fietsen.

Vrouwen met van die boodschappenwagentjes en dan ineens stil staan!

Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik woon in een grote stad.

Maar het meest irritant zijn DUIVEN !(erger kan niet)
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 21 april 2009 @ 01:47:

Ergerlijk zijn:

Mensen die ineens stil staan.

Voetgangers die te beroerd zijn op de stoep te gaan lopen.

Fietsers die tegen de richting in fietsen.

Vrouwen met van die boodschappenwagentjes en dan ineens stil staan!

Zo kan ik nog wel even doorgaan, ik woon in een grote stad.

Maar het meest irritant zijn DUIVEN !(erger kan niet)Maar duiven fietsen niet op zo'n fietsje in zo'n a sexueel pakje
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 21 april 2009 @ 01:25:

weet je wat erg is? wandelaars die 1 in de weg lopen en 2 je ook nog groeten terwijl je daar niet om vraagt. Als dank krijgen ze een rochel of een flats zure pis



Dit is toch niet serieus he?

Ik snap dat je dat soms irritant vind, maar volgens mij heeft niemand er aan als je vervolgens al je gal gaat spuwen over die persoon: jij geirriteerd, zij geirriteerd.

Een beetje meer respect voor elkaar! Dat maakt het zo veel fijner
Alle reacties Link kopieren
quote:Karan schreef op 19 april 2009 @ 12:48:

Ik fiets bij voorkeur op rustige momenten. Zondag is een drama, dan heb je al die dagjesmensen, die met 2 man het hele fietspad innemen op een slakkengangetje. Dat is gewoon irritant, want je bent steeds aan het afremmen en optrekken.Ja, mensen als ik die fulltime werken en dan lekker zondags naar buiten gaan worden regelmatig van de sokken gereden door amateurtjes die als malloten tekeer gaan op die fiets en het o zo vervelend vinden dat ze moeten remmen voor andere fietsers, stel je voor.... En met z'n 2-tjes naast elkaar fietsen is nu eenmaal wat gezelliger dan achter elkaar. Ben zelf ook amateur wielrenster maar kies altijd de brederen paden op het platteland en vooral niet de fietspaden. Dat gaat gewoon slecht samen, begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
wat nou a-seksueel pakje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven