De ergernis die wielrenners heet....

19-04-2009 12:14 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou woon je in een pittoresk durrep in het glooiende Zuid-Limburgse heuvellandschap, 500 zielen, 3 straten, natuurgebied, rust, stilte, vogeltjes aan alle kanten die d'r rustig op los tsjirpen, prachtig.



Totdat je je huis uit wilt en dat gewoon niet kan....jawel het wielerseizoen is weer los gebarsten. Vandaag de Amstel Gold race, moet ik 12 km omrijden om weer thuis te komen naar de Appie te zijn geweest grrr.



Ook gister de toerversie....duizenden fietsers door de eens zo rustige straten. Met je auto gaan wordt je door het fietsend grut aangekeken of je een alien bent. JAWEL MENEER WIELRENNER IK WOON HIER, MAG IK OOK EVEN LANGS

Voorrang ook al kom je dik van rechts, die koppies rijden met het verstand op nul en alles en iedereen moet gewoon maar schuiven, voor dr "professionals" .

Vind het soms jammer dat ik geen bulldozer heb en daarmee d'r een paar uit de weg kan ruimen



En dan gaan we dus zo de zomer in, met die groepjes fietsers waar je een aantal km achter moet hangen want ja, je kunt toch niet van die professionals verwachten dat ze even schuiven toch? de een gaat echt niet achter de ander fietsen, bij rotondes moet je 3 keer kijken wat ze gaan doen want van stoppen of voorrang geven hebben ze niet gehoord....grrr kunnen ze niet een sport gaan doen waar je andere mensen niet lastig mee valt?



Zo dan, ff even vertellen waar ik al jaren een hekel aan heb haha.
Mag ik even aanhaken over andere weggebruikers?

Hier (stad) geen hordes wielrenners want die zitten allemaal in de polder, maar wel grote groepen bedrijfsuitjes/vrijgezellenfeestjes op brommer/solex/step/bierwagen/sedgeway die werkelijk nergens naar kijken, overal doorheen crossen en een gevaar op de weg zijn. En dat meestal ook al met een slok op.

Heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wielrenners maken gelukkig geen herrie. Nee, dan zo'n motorclub die een toertocht houdt.... Dat vind ik dan weer irritant (en het lijkt me bijzonder stom, maar dat terzijde).
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Karan, dit topic is ook lekker generaliserend natuurlijk.



Mijn overbuurman doet ook aan mountainbiken én wielrennen en fietst ook altijd netjes.



Het is altijd een bepaalde groep die het voor de rest verpest.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 19 april 2009 @ 12:53:

Wielrenners maken gelukkig geen herrie. Nee, dan zo'n motorclub die een toertocht houdt.... Dat vind ik dan weer irritant (en het lijkt me bijzonder stom, maar dat terzijde).Ben ooit 's een weekeinde op Terschelling geweest terwijl er ook een (heel grote) Harley-club was.Of het nu in de duinen, in het bos of in een dorp was, overal kwam je die lui op hun ronkende motoren tegen. Best vriendelijke mensen over het algemeen, maar wat komt er een oorverdovende herrie af. Heb geen zeemeeuw hunnen horen dat weekeinde.
Alle reacties Link kopieren
quote:fussie schreef op 19 april 2009 @ 12:24:

Wat heerlijk dat dit je grootste ergernis is. Lijkt me dat je dan verder een erg fijn leven hebt



Nou moet ook zeggen dat het heerlijk toeven is hiero, buiten dat ene na. Ik heb mijn auto nimmer afgesloten op de oprit staan noch hoef ik de achterdeur te sluiten 's avonds voor het slapen gaan. In de 14 jaar dat ik hier woon nog nooit een inbraak geweest of iets gestolen. Dat zijn weer de voordelen.

Maar dit was ook meer ff van het gallen haha. Vriendlief kwam ook het van het trainen thuis met een donderwolk boven zijn hoofd "je kunt ook nergens rijden om ze gewoon NIET hoeven tegen te komen he " Stiekem had ie gehoopt dat al die menigte die overal stond was uitgelopen om hem gedag te zwaaien bij het langsrijden maar helaas.

Oh nog iets wat ik wel hilarisch vind dan, zag hier ook in de berm links en rechts van die oudjes staan met hun camper in de berm gezet, klapstoeltje uit en zitten maar (komt het eerste uur nog geen fietser langs maar goed).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat Harleyvolk dus wel grappig.



Maar ja, wij zijn ook motortuig.

Waren we pas superrelaxed langs de Moezel aan het fietsen, is er ineens een Harleyclubmeeting op de route. Zo grappig.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik ook ondanks wielrenners en stront mijn durp niet verruilen voor de grote stad hoor!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zal trouwens nog effe snel een spandoekje maken met:

HALLO VIVAMENSEN!



Als de helicopters overkomen en jullie zitten de geweldige Amstel Gold Race te volgen, dan weten jullie gelijk waar ik woon
Alle reacties Link kopieren
Ook motorrijders zijn recreanten en genieten van de omgeving, althans de meerderheid dan. Wanneer ik lekker op de dijk fiets en een grote groep idioten met hoge snelheden langs me scheren en ik met het angstzweet in mijn bilnaad hoop dat ze niet uit de bocht vliegen en mij scheppen, ben ik minder blij. Er zou maar opeens een kind over rennen.

Gelukkig is dit geen dagelijkse kost.

Geldt net als met fietsers / wandelaars e.d.: uitzonderingen heb je altijd, gewoon rekening met elkaar houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:AriMa schreef op 19 april 2009 @ 13:06:

Oh ik zal trouwens nog effe snel een spandoekje maken met:

HALLO VIVAMENSEN!



Als de helicopters overkomen en jullie zitten de geweldige Amstel Gold Race te volgen, dan weten jullie gelijk waar ik woon Dan zwaaien wij met wijntje vanaf de bank wel even terug. Leuk. En wij maar blij zijn dat het fietsvolk en de bijbehorende karavaan niet bij ons door de voortuin raast.
Ik heb als hardloper regelmatig 'contact' met wielrenners en omdat ik aan de verkeerde kant van het fietspad loop zie ik ze aankomen en zie ik of ze mij wel of niet zien. Atijd aardig, altijd groeten en in tegenstelling tot de moeders met een zitje voor en een zitje achter en bejaarden met een motortje erop gaan ze altijd netjes voor me uit de weg (en ik voor hen)



Ik zie een hoop frustratie in je berichtje, lighten up meid, pak de fiets naar de Appie of loop een eindje.
Alle reacties Link kopieren
Zal wel niet bij mijn eigen huis gaan staan anders is morgen misschien toch mijn auto weg
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 19 april 2009 @ 13:11:



Ik zie een hoop frustratie in je berichtje, lighten up meid, pak de fiets naar de Appie of loop een eindje.Lopen naar de Appie is een km of 6..krijg je met op zo'n gehucht wonen van 3 straten. Daar kom ik dus nu ook niet met de fiets al zou ik het willen want dan ga ik over het fietsparcour van de Amstel Gold Race haha, denk dat ik dan vriendelijk verzocht wordt om af te stappen. Sowieso kom ik nu nergens meer totdat ze langs zijn geweest...
Alle reacties Link kopieren
Woongebied: Veluwezoom



Wielrenners: check

Motorrijders (zowel toerrijders als buikschuivers): check

Grijze koppies die met 30 km/u over bos/dijkweggetjes sukkelen: check

Wielrenners/motrorrijders/grijze koppies/campers allemaal tegelijk: checkerdecheck



Ben ik nu het zieligst??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:Olijfje_ schreef op 19 april 2009 @ 13:20:

Woongebied: Veluwezoom



Wielrenners: check

Motorrijders (zowel toerrijders als buikschuivers): check

Grijze koppies die met 30 km/u over bos/dijkweggetjes sukkelen: check

Wielrenners/motrorrijders/grijze koppies/campers allemaal tegelijk: checkerdecheck



Ben ik nu het zieligst?? Heb je ook strontlucht?
Alle reacties Link kopieren
Ja, vrijdag! Omdat er toen regen werd verwacht (die uiteindelijk niet kwam hier). Dus, hoe zielig ben ik??
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat we een gedeelde plaats hebben, wat is onze prijs? Een fietstocht van de Veluwe naar Zuid-Limburg? hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:Olijfje_ schreef op 19 april 2009 @ 13:20:

Woongebied: Veluwezoom



Wielrenners: check

Motorrijders (zowel toerrijders als buikschuivers): check

Grijze koppies die met 30 km/u over bos/dijkweggetjes sukkelen: check

Wielrenners/motrorrijders/grijze koppies/campers allemaal tegelijk: checkerdecheck



Ben ik nu het zieligst??



Aangenaam, medeveluwezoombewoner!

(Waar ik overigens wel een van de wielrenners én mountainbikers ben)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
quote:AriMa schreef op 19 april 2009 @ 13:36:

Ik vind dat we een gedeelde plaats hebben, wat is onze prijs? Een fietstocht van de Veluwe naar Zuid-Limburg? hahahaTja, het zijn nou eenmaal wel de twee mooiste (fiets)gebieden van NL.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 19 april 2009 @ 13:38:

[...]





Tja, het zijn nou eenmaal wel de twee mooiste (fiets)gebieden van NL.Helemaal mee eens! Ik kom van origine meer uit het westen en ben nog altijd blij dat ik nu hier woon. Als ik op mijn balkon sta en linksom bos en rechtsom riviergebied zie, sta ik altijd weer te genieten.
Ik ben mijn eigen bananenschil
hier een semiwielrenner



het is ook zooooooooooo irritant als je net lekker op tempo zit, zitten er van die debielen (lees van die stellen in zelfde fiets en trainingspak) voor je en die snappen niet dat ze de hele weg innemen en ff opzij moeten
hier een semiwielrenner



het is ook zooooooooooo irritant als je net lekker op tempo zit, zitten er van die debielen (lees van die stellen in zelfde fiets en trainingspak) voor je en die snappen niet dat ze de hele weg innemen en ff opzij moeten
Alle reacties Link kopieren
Ach, is er niet net zoveel te klagen over automobilisten die jou als fietser op snelheid de weg afsnijden, doorrijden waar ze toch echt achter de haaientandjes moeten wachten tot je voorbij bent, de wandelaars die zich massaal begeven op de mountainbikeroutes 'omdat dat zulke ruige routes zijn en zonder enige schroom de weg blokkeren op fietspaden en jou aankijken alsof je idioot bent.

Nee, liever heb ik de boer die mij elke ochtend vrolijk groet en even aan de kant gaat, omdat ik passeer op zíjn pad, de automobilist die mij de ruimte geeft op de weg zonder fietspad en zo ervoor zorgt dat ik niet hoef af te remmen (wat killing is als het niet moet) en ga zo maar door. Ik denk dat er gewoon overal zeikerds, asocialen en volstrekt idioten te vinden zijn. Als iedereen nou wat meer rekening met elkaar houdt, wordt het allemaal een stuk gezelliger. Het is Nederland, je weet wel, dat luxe land waarin mensen allang niet meer weten wat een voorrecht het is om je nergens (lees; nauwelijks ergens) druk over te hoeven maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het Groene Hart en ook hier veel wielrenners. Gelukkig woon ik in een stadje, dsu met mijn overlast valt het wel mee.

Zag vanochtend op weg naar de sportschool nog wel een peleton dat vond dat fietspaden niet voor hen zijn. En dus dde rotonde pakten. En dus werd 1 van bijna geschept door een auto.

Stond die bestuurder de automobilist nog uit te schelden ook. Idioot.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoiPippiLangkous schreef op 19 april 2009 @ 13:53:

Ik woon in het Groene Hart en ook hier veel wielrenners. Gelukkig woon ik in een stadje, dsu met mijn overlast valt het wel mee.

Zag vanochtend op weg naar de sportschool nog wel een peleton dat vond dat fietspaden niet voor hen zijn. En dus dde rotonde pakten. En dus werd 1 van bijna geschept door een auto.

Stond die bestuurder de automobilist nog uit te schelden ook. Idioot.Dát bedoelde ik dus dat je op de rotondes toch 3 keer moet kijken wat ze gaan doen, anders krijg je deze taferelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven