De kerstgedachte in praktijk

22-12-2009 23:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond fietste ik naar huis toe, toen ik -zoals altijd minimaal 1x per winter, helaas- heel hard onderuit schoof. (Resultaat: mailloit stuk, knieen stuk, handen stuk, Doortjepoortje NIET vrolijk.) Dit gebeurde op een fietspad aan de kant van de weg, maar tussen het fietspad en de weg zat een soort schot, waardoor mijn val vanaf de weg niet erg zichtbaar was. Toch had blijkbaar een vrachtwagenchaffeur mijn val gezien, want toen ik weer opkrabbelde en verder wilde fietsen, zag ik een man staan langs de kant van de weg. Hij vroeg of ik me bezeerd had en of hij me kon helpen: hij had me zien vallen en was speciaal gestopt om te zien of ik OK was.

De moraal van dit verhaal: ik vond het superlief van die man! Dat hij speciaal even stopt om te kijken hoe het met me gaat, en niet bot doorrijdt. Ik werd warm van het kerstgevoel! Hebben jullie ook van die hartverwarmende kerstgedachte-verhalen?
quote:Ananya schreef op 23 december 2009 @ 00:27:

Ik kan helaas niet te veel hier zeggen... weet niet of de betreffende persoon hier ook actief is, maar laat ik het zo zeggen:

Ik heb die persoon flink op de kast gekregen door diens eigen woorden te herhalen en opeens stond niet ik in een slecht daglicht,maar deze persoon zelf

En dat met zn eigen woorden gnagnagna

O,dat lijkt me nou ook zo fijn,omdat eens bij mijn schoonzus te doen.. Met haar eigen woorden.

Ha,ha,maar dat is dan echt zoete wraak,zeg!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Serafina schreef op 23 december 2009 @ 08:58:

Lokee, jouw verhaal herinnert mij aan het volgende. Het is alweer jaren terug, was ook rondom kerst. Ik wilde pinnen en er stond een enorm grote rij. Eindelijk ben ik aan de beurt maar zie dat het apparaat nog 50 gulden uitspuugt van het meisje voor mij. Ze was al weggelopen. Ik dacht geen seconde na, glipte uit de rij en ren achter het meisje aan. Ik riep haar na maar ze reageerde niet. Toen ik 'r uiteindelijk inhaalde keek ze me geërgerd aan, ik vertel haar dat ze d'r geld is vergeten. Ze mompelt iets als 'O, okee..' en bedankt me niet eens. Nou ja, zeg. Vervolgens moest ik weer terug naar de bank. De rij, vol met mensen die mijn goede daad hadden aanschouwt, was weer verder aangegroeit. Ik kon weer achteraan aansluiten, niemand die me voor liet. Uiteindelijk weer aan de beurt. Ik wilde 50 gulden opnemen, maar nee, saldo tekort (stufi nog niet gestort) en kon weer met lege handen naar huis.

Nog nooit heb ik zo gebaald van een goede daad.

Dat is ook erg vervelend!! En ik kan me voorstellen dat je flink baalde....

Ik heb zelf eigenlijk nog nooit iets hoeven doen (iemand helpen), maar ook nooit iets hoeven te ontvangen (iemand die mij helpt) rond de kerst....
Toen mijn man vanmorgen naar zijn werk reed kwam hij een ploeterende man in een rolstoel tegen, die over de klonten sneeuw en ijs over de stoep probeerde te rijden naar het busstation een halve wijk verderop. Hij was al een uur onderweg en nog maar twee straten van zijn huis. Hij was vriendelijk gegroet door verschillende mensen, maar even helpen, ho maar.

Man heeft de man in zijn auto geholpen, rolstoel achterin en de man naar het busstation gereden.
quote:luna1 schreef op 23 december 2009 @ 09:35:

Toen mijn man vanmorgen naar zijn werk reed kwam hij een ploeterende man in een rolstoel tegen, die over de klonten sneeuw en ijs over de stoep probeerde te rijden naar het busstation een halve wijk verderop. Hij was al een uur onderweg en nog maar twee straten van zijn huis. Hij was vriendelijk gegroet door verschillende mensen, maar even helpen, ho maar.

Man heeft de man in zijn auto geholpen, rolstoel achterin en de man naar het busstation gereden.

Herkenbaar.. ongelooflijk dat mensen niet even een handje helpen! Ik stond eergisteren in een rij te wachten met m'n auto. Een paar meter terug was een oude man aan het proberen met zijn rollater de stoep op te komen nadat hij de spekgladde weg vh parkeerterrein overgestoken was.. hij kwam de stoep absoluut niet op, gleed steeds weg. Niemand die even hielp. Ik heb m'n gevarenlichten aangezet en ben uitgestapt om die man naar de andere kant vh parkeergedeelte te begeleiden. Teruggekomen na 2 min was er inmiddels een gat van 1 auto voor de mijne gevallen (de rij stond er dus nog steeds maar ik kon de lengte van 1 auto opschuiven). De automobilist achter mij (die de man en mij gezien had) toeterde geïrriteerd naar me en maakte zo'n "schiet op" gebaar met z'n hand en zat zich helemaal op te winden! Dus ik rij een stukje door waarop we vervolgens weer stil staan, stap uit, loop naar die automobilist en zeg "Gaat het met de bloeddruk? Wellicht moet je die overactieve hand eens uitsteken om iemand te helpen ipv om iemand te manen tot 4 meter doorrijden, scheelt jou en mij een hoop irritatie!"

Dat aanspreken is dan misschien niet geheel volgens de "kerstgedachte" maar kom op hé.
Vind het goed om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die wel andere mensen helpen, zoals jouw man Luna. Eigenlijk iets heel normaals, maar kennelijk niet voor de andere helft van deze wereld.
quote:Nikki34 schreef op 23 december 2009 @ 10:24:

[...]

Herkenbaar.. ongelooflijk dat mensen niet even een handje helpen! Ik stond eergisteren in een rij te wachten met m'n auto. Een paar meter terug was een oude man aan het proberen met zijn rollater de stoep op te komen nadat hij de spekgladde weg vh parkeerterrein overgestoken was.. hij kwam de stoep absoluut niet op, gleed steeds weg. Niemand die even hielp. Ik heb m'n gevarenlichten aangezet en ben uitgestapt om die man naar de andere kant vh parkeergedeelte te begeleiden. Teruggekomen na 2 min was er inmiddels een gat van 1 auto voor de mijne gevallen (de rij stond er dus nog steeds maar ik kon de lengte van 1 auto opschuiven). De automobilist achter mij (die de man en mij gezien had) toeterde geïrriteerd naar me en maakte zo'n "schiet op" gebaar met z'n hand en zat zich helemaal op te winden! Dus ik rij een stukje door waarop we vervolgens weer stil staan, stap uit, loop naar die automobilist en zeg "Gaat het met de bloeddruk? Wellicht moet je die overactieve hand eens uitsteken om iemand te helpen ipv om iemand te manen tot 4 meter doorrijden, scheelt jou en mij een hoop irritatie!"

Dat aanspreken is dan misschien niet geheel volgens de "kerstgedachte" maar kom op hé.
Ik heb gisteren een dakloze die om geld vroeg meegenomen en te eten gegeven.

Jammer alleen dat hij toen ik hem later weer tegen kwam in de stad hij mij niet bedankte maar om een blikje cola vroeg.
quote:juniper8 schreef op 23 december 2009 @ 11:13:

Ik heb gisteren een dakloze die om geld vroeg meegenomen en te eten gegeven.

Jammer alleen dat hij toen ik hem later weer tegen kwam in de stad hij mij niet bedankte maar om een blikje cola vroeg.Maar wel erg lief van jou.
Ja, dat vind ik echt.
quote:lokee schreef op 23 december 2009 @ 00:25:

Ik stond vanavond bij de AH bij de kassa, wilde een tasje pakken en vond een opgevouwen briefje van 50 euro.

*ben erg eerlijk en zag al helemaal iemand in geldnood voor me die ging vragen of er toevallig 50 euro was gevonden*

Ik meld dit bij de kassa en jongen achter de kassa zegt: die zou ik dus zo in mijn zak kunnen steken!

Mijn antwoord: ja, had ik ook kunnen doen, maar ik ben eerlijk.

Jongen achter kassa belt servicebalie.

"er is 50 euro gevonden bij mijn kassa, dan zijn die toch voor mij?"

Ik baalde meteen dat ik uitgerekend hem had ingelicht en antwoordde: "lijkt me niet, dan gaat het nog eerder naar de eerlijke vinder als niemand dit meldt"

Servicebalie was het helemaal eens met me en als niemand zich meldt zijn 50 euro van mij.(mijn gegevens en tijdstip van vinden zijn genoteerd)

* klotejong achter kassa*

Ben benieuwd of zich nog iemand gemeld heeft of dat jij het geld mag houden??
quote:Mamasaar schreef op 23 december 2009 @ 14:21:

[...]

Maar wel erg lief van jou.

Dank je!

Hou je het nog een beetje vol allemaal
quote:summerxx schreef op 23 december 2009 @ 17:13:

[...]

Ben benieuwd of zich nog iemand gemeld heeft of dat jij het geld mag houden??

Ik kom net van de AH en ben 50 euro rijker.

Niemand heeft zich gemeld. Eerlijk duurt dus inderdaad het langst.

(vond het toch wel een beetje jammer dat klotejong niet achter de kassa zat )
quote:Serafina schreef op 23 december 2009 @ 08:58:

Lokee, jouw verhaal herinnert mij aan het volgende. Het is alweer jaren terug, was ook rondom kerst. Ik wilde pinnen en er stond een enorm grote rij. Eindelijk ben ik aan de beurt maar zie dat het apparaat nog 50 gulden uitspuugt van het meisje voor mij. Ze was al weggelopen. Ik dacht geen seconde na, glipte uit de rij en ren achter het meisje aan. Ik riep haar na maar ze reageerde niet. Toen ik 'r uiteindelijk inhaalde keek ze me geërgerd aan, ik vertel haar dat ze d'r geld is vergeten. Ze mompelt iets als 'O, okee..' en bedankt me niet eens. Nou ja, zeg. Vervolgens moest ik weer terug naar de bank. De rij, vol met mensen die mijn goede daad hadden aanschouwt, was weer verder aangegroeit. Ik kon weer achteraan aansluiten, niemand die me voor liet. Uiteindelijk weer aan de beurt. Ik wilde 50 gulden opnemen, maar nee, saldo tekort (stufi nog niet gestort) en kon weer met lege handen naar huis.

Nog nooit heb ik zo gebaald van een goede daad.Dat stimuleert inderdaad niet om het nog eens te doen, iets meer dankbaarheid was wel op z'n plaats geweest.
Ik ben erg vrolijk van de kans om ook eens iets te doen

Kennis van me -uit buitenland- is gestrand op het vliegveld, kan niet eerder dan tweedekerstdag weg. Die komt nu eerste kerstdag hier heen

(ben gastvrij genoeg om m'n slaapbank aan te bieden ook, maar hij was het er mee eens dat er met 4*hotel met sauna ook niks mis is gelukkig)

Was al klaar met winkelen maar heb nog gauw even wat kleine kadootjes gehaald zodat hij ook iets heeft uit te pakken.

Sneu voor z'n vrouw en kind die wel al op bestemming zijn, maar ik verwacht dat de familie zich veel beter zal gedragen met een vreemde in het midden *dat hoop ik dan toch *
quote:pemberley schreef op 23 december 2009 @ 23:45:

Ik ben erg vrolijk van de kans om ook eens iets te doen

Kennis van me -uit buitenland- is gestrand op het vliegveld, kan niet eerder dan tweedekerstdag weg. Die komt nu eerste kerstdag hier heen

(ben gastvrij genoeg om m'n slaapbank aan te bieden ook, maar hij was het er mee eens dat er met 4*hotel met sauna ook niks mis is gelukkig)

Was al klaar met winkelen maar heb nog gauw even wat kleine kadootjes gehaald zodat hij ook iets heeft uit te pakken.

Sneu voor z'n vrouw en kind die wel al op bestemming zijn, maar ik verwacht dat de familie zich veel beter zal gedragen met een vreemde in het midden *dat hoop ik dan toch *Lief van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven