De knussels knusselen de lente in!

13-02-2020 23:24 890 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie zeven!

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan LollyPopje.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,
De knussels

Lees hier het ontstaan van dit topic!
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524


En onze tweede editie!
overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... ges/413488

En nummertje drie!
overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119

En kwartet!
overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... ges/434424

De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749

Nummer 6
overig/six-met-de-knussels/list_messages/449169
lollypopje wijzigde dit bericht op 14-02-2020 18:51
5.19% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Echt doen hoor, Fladder, zowel hier schrijven als met de emotionele support praten.

Geniet van je maal, Oudblond, het klinkt heerlijk.

Lolly, sterkte met je blaren! Het klinkt een beetje pijnlijk :(

Courage, Benmamma, hoe gaat het? Houden jullie het een beetje vol?
tobbert wijzigde dit bericht op 17-04-2020 20:47
14.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier alleen knuffelbeesten helaas, in tegen stelling tot knuffel beesten :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Tobber het valt gelukkig mee, maar één per voet :P

Hoe is het met jou?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, Lolly!


Hier is alles saai. De dagen lijken op elkaar en ik heb helemaal niets te vertellen, want ik maak niets mee. Mijn conditie is ook helemaal aan gort van het niet sporten. Ik ben deze week begonnen wat meer thuis te sporten (ipv een beetje halfslachtig), maar ik hou bijna niets meer vol. Nou ben ik wel wat ziek geweest de afgelopen tijd, maar dit valt me nogal tegen. Gelukkig is het wel lekker weer, als het ook nog regenachtig was geweest, was het allemaal wel heel vervelend geweest.
Alle reacties Link kopieren
He bah Tobber. Klinkt heel vervelend.
Te veel rust en stilte is gewoon niet fijn 💋
Hopelijk lukt het je volgende week weer beetje om te gaan sporten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mijn blaarpleister is losgelaten nadat ik voelde dat hij ergens aan bleef plakken. Alleen nu kan ik hem niet meer vinden :facepalm:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oudblond schreef:
17-04-2020 19:52
Goed voor jezelf zorgen en laten zorgen Fladder. Ook en vooral door de mensen die veel beter dan anderen begrijpen wat dit allemaal met je kan doen.

Ik heb de covidpijler geblokkeerd maar om hele andere redenen: Dommigheid, samenzwering, veroordeling, de maat nemen....

De realiteit zoals die is wil ik graag weten en lezen en daar sta jij midden in. Ik vind het fijn om iedereen een beetje 'te volgen' en jou in deze tijd zeker. (En ik mag denk ik voor alle knussels spreken want die komen hier omwille van de openheid en het respect voor elkaar).
Enorm mee eens!

Lieve Fladder : zorg aub goed voor jezelf! Of dat op en via werk is, je sociale kring of hier.... Doen, echt!

Je opzoeken is ff geen goed plan, want geen risico. Maar mocht het voor jou fijn zijn dan luister ik met liefde op afstand! Of dat hier is, pb, mail, WhatsApp, alles kan.

Belangrijkste is : wat werkt voor jou en doe dat!

Fijn van jullie tuin!
Hier ook bezig, en als je mij beter zou kennen zou je mond openvallen... Benmamma in de tuin? :biggrin:

Morgen tuinstoelen halen uit Appelscha,
Tafel ben ik nog naar opzoek.
Bloemen zaadjes gestrooid,
( zoon had omgespit)
Bollen in de grond,


Lieve Fladder.. Dikke knuffel!
Fladder, dikke knuffel! Ik heb de corona-pijler ook geblokkeerd, maar vooral om dezelfde reden als Lolly. En juist omdat ik energie over wil houden, en niet al corona-moe wil zijn, om er te zijn als jij bijvoorbeeld van je af wil praten. Dat vind ik namelijk veel belangrijker dan fitties van forummers over fake news ;) Zorg goed voor jezelf, ook emotioneel! En jij hebt zeker ook recht op die ondersteuning, daar is het juist voor.
Tobbert, hier hetzelfde. En dan kan ik ook nog eens nog steeds een stuk minder. Ja, de meeste gewone dingen wel weer (ik kan sinds gisteren weer zelf mijn bh aankrijgen, feestje! Een staart maken lukt nog niet, man wordt vanzelf een keer een volleerd kapper.) maar even yoga is geen goed idee bijvoorbeeld. En we hebben hier een paar dumbells liggen, maar daar moet ik natuurlijk ook mee uitkijken. Geen zin om mijn arm weer los te zwieren :P Dan nog, in tegenstelling tot een maand geleden kan ik met relatief gemak mijn schoenen aantrekken en een stuk gaan lopen bijvoorbeeld. Dat doe ik dan dus ook maar.
Nanny,
Het gaat best de goede kant op!
Wandelen is ook bewegen.

Lolly, daar weet jij alles van las ik net ;-D
Pleister alweer gevonden?

Blond: teckelpup krijgt opdracht van mij om je heel gemeen in de hakken te bijten... Straf om te pesten met te lekker eten wat jij eet :$

De rest.. Mijn geheugen is in serieuze lockdown dus weet niet meer wat en wie wat schreef.

Hier: het gaat eigenlijk best oké.
Maar toch. Ook best moeite met niet weten voor hoelang. Eigenlijk gezeur want zoveel last heb ik niet van Covid 19.
Beetje beperkt in mogelijkheden meer niet.

Mijn moeder is sinds een week weer thuis. Gaat goed!
Goed als in ze red zich.
En dat is fijn.
Maar kolere wat is ze irritant nu haar psychose weer opspeelt en ze echt eigenwijs is to the max!
En ik weet best dat ze er weinig aan kan doen dat ze die psychose heeft maar het is zo frustrerend en vermoeiend.
Ik belde haar 5 keer per week. Maar dat trek ik niet. Kom niet los van haar in mijn hoofd. Dus nu nog 4 keer pw.

Ze is ook echt lief en positief bezig maar in haar waan is ze onoverwinnelijk en dan gevaarlijke trappen op en af is gewoon geen goed idee.

Zoon is hier nog tot morgenmiddag, dan weer een week alleen.
Hij heeft gesolliciteerd bij de jumbo en kan maandag beginnen! Hij is helemaal blij!
En ik ben blij voor hem!


Zo ff met de hond wandelen. Nu nog blijer met hond dan dat ik al was.

Fladder: veel plezier met oppas hond!
Alle reacties Link kopieren
@Nanny fijn dat het beter gaat.

@BM lijkt me heel zwaar met je moeder. Goed dat je aan jezelf denkt. En ook fijn dat je best goed door deze periode gaat.

Hier compleet uitgeput momenteel. Wat resulteerde in een vreetdag en een hekel aan mijn lichaam en alle kilos die er waarschijnlijk aan zitten :(

En die pleister? Ik vrees dat die na de corona opeens opduikt als visite er op gaat zitten of er in grijpt :P

Wel positief. Heb een heerlijke serie gevonden op Amazon Prime. Categorie ik hoef niet te hard na te denken, maar wel erg goed.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dank dames voor de lieve woorden :bigkiss:

Haha Lolly zit de pleister niet in je sok ofzo? Nou ja ooit zal je hem wel terugvinden :)
En een knuffel omdat je je op dit moment zo rot voelt.

Tobbert hoop dat je gauw weer een beetje kan sporten en dat het minder saai wordt allemaal.

Nanny gefeliciteerd met het aantrekken van je bh! Ooit gedacht dat dat nog eens een reden tot een feestje zou zijn :P

BM leuk ook in de tuin bezig. Wat voor stoelen ga je halen? Ligstoelen of normale tuinstoelen?
Goed dat je aan je zelf denkt.
En fijn dat zoon maandag aan de slag kan. Supermarkt ook belangrijk in deze tijden. Die mensen mogen ook wel applaus krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@Fladder Dankjewel 😊
En helaas had geen sokken aan. Dus hij zit ergens in, aan, tussen, bij mijn bank :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
18-04-2020 19:26
@Fladder Dankjewel 😊
En helaas had geen sokken aan. Dus hij zit ergens in, aan, tussen, bij mijn bank :P
Ik zit hier hardop te lachen. Sorry.
Maar vooral omdat het een herkenbaar iets is.

Kan je dat nou loslaten? Ik kan dat dus niet met dit soort dingen. Ik MOET weten waar het is!

Zorg goed voor jezelf popje! :lips:
Fladder : gewone tuinstoelen, geen fauteuils en ook niet standaard standen stoel.

NU opzoek naar een tafel. Lukt dat binnen bepaald bedrag dan koop ik nog een egg chair.
Van die rotan, hangende kuip.
Wil PuberT heel graag, al heel lang.
Alle reacties Link kopieren
@BM gelukkig vind ik het zelf ook grappig. En de schrijfster in mij gooit daar dan ook graag wat extra humor bovenop :proud:

En gelukkig kan ik dat redelijk loslaten. Dat wel :P
Na diverse angstaanvallen vorige week, is het wel prettig dat mijn hoofd niet alles groter maakt :P


@BM Dan duim ik dat die stoel er nog vanaf kan 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
18-04-2020 19:41
Ik zit hier hardop te lachen. Sorry.
Maar vooral omdat het een herkenbaar iets is.

Kan je dat nou loslaten? Ik kan dat dus niet met dit soort dingen. Ik MOET weten waar het is!

Zorg goed voor jezelf popje! :lips:
Dat heb ik ook, ik zal niet eerder rusten dan dat ik die pleister in handen heb :P
Alle reacties Link kopieren
BM wat voor soort tafel zoek je? En die egg chair is echt superleuk :)
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
18-04-2020 20:03
Dat heb ik ook, ik zal niet eerder rusten dan dat ik die pleister in handen heb :P
Als ik dat zou doen, had ik nooit rust :P Raak zo vaak dingen kwijt. Dus maak me alleen druk om de dingen waarvan dat erg is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Fladderak schreef:
18-04-2020 20:06
BM wat voor soort tafel zoek je? En die egg chair is echt superleuk :)
Een tafel van min 120 lengte of doorsnede.
Mag zowel salontafel als hogere tafel zijn.
En nog enigzins netjes. Dus je mag zien dat het niet nieuw is maar ook weer niet rijp voor de milieustraat zeg maar.

Materiaal.. Mag plastic, hout, metal, zijn. Of een combi van deze materialen.
Glazen plaat mag ook nog.
Wel binnen straal van 30 km.
( dat durf ik nog net te vragen :$
Ook al betaal ik uiteraard ook de kosten)

Nou je zou zeggen.. Eitje.
Maar budget is 100 euro. En dat blijkt laag te zijn.

Ik heb alle tijd om dagelijks op mp enz te kijken dus komt vast goed binnenkort.
Eerste post was eerst niet te zien dus had nog een keer getypt
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, Benmamma is ook al zo goed bezig met de tuin, heerlijk hoor. En vast een lekkere afleiding van de zorgen over je moeder.

Lolly, sorry maar ik moest ook lachen. Ik hoop wel dat je de vermiste pleister snel terug vindt. Voor je straks vergeten bent dat je 'm kwijt was, 'm maanden later eens terugvindt, en dan moet gaan determineren wat dat voor plakkerig ding is...

Nanny, wat fijn dat je steeds meer dingen weer zelf kan! Dat lijkt me fijn. Wel rustig opbouwen nu.

Hier heel blij dat het vandaag wat geregend heeft. Nu zijn de pollen hopelijk weer even uit de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, Benmamma is ook al zo goed bezig met de tuin, heerlijk hoor. En vast een lekkere afleiding van de zorgen over je moeder.

Lolly, sorry maar ik moest ook lachen. Ik hoop wel dat je de vermiste pleister snel terug vindt. Voor je straks vergeten bent dat je 'm kwijt was, 'm maanden later eens terugvindt, en dan moet gaan determineren wat dat voor plakkerig ding is...

Nanny, wat fijn dat je steeds meer dingen weer zelf kan! Dat lijkt me fijn. Wel rustig opbouwen nu.

Hier heel blij dat het vandaag wat geregend heeft. Nu zijn de pollen hopelijk weer even uit de lucht. Vandaag een thuis workout gedaan in het kader van conditie weer opbouwen, maar het was meer yoga dan echt actief.
Alle reacties Link kopieren
@Bm: Ik heb jarenlang een houten 'eettafel' voor binnen op het balkon staan gehad. Was zo'n ouderwets donker ding met klospoten en planken als blad. Kwam voor 5 euro uit de kringloop en verweerde ontzettend mooi! Na 10 jaar was ie krakkemikkig en 'op'. Maar echt veel plezier van gehad en ik vond het ontzettend mooi staan met plantjes er op enzo.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
@Tobber ach, er zijn altijd ergere dingen om kwijt te zijn. Zoals paaseieren na het verstoppen. Dat je maanden later in een vies bruin goed grijpt, waarvan je niet eens meer weet wat het een chocolade ei was :proud: Mij gelukkig nog nooit overkomen trouwens :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven