De Moeders geuren

17-09-2008 17:08 26 berichten
Welk geurtje hiervan vind jij lekker?

Ik zelf vind 'Sinaasappelbloesem' echt heer-lijk!

Ik heb het dus over wierrook en geurolie. Gebruik deze vaak, hoewel ik de geurolie lekkerder vind dan de wierrook. Die vind ik soms zo zwaar.

Welke ik ook lekker vind is 'witte lotus'. Ik hou van frisse lentegeurtjes.

Wie brandt ook weleens wierrook of geurolie en welke móet je echt eens geprobeerd hebben?
Alle reacties Link kopieren
Vanille vind ik erg lekker, vooral omdat 'ie echt mier- en mierzoet is. Geweldig op druilerige zondagen .
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 17-09-2008 17:11
Reden: persoonlijk vnw vergeten
% gewijzigd
Lavendel/amber van L'Occitane in het brandertje.

Oh, ik heb ook vanille/spice nog staan. Van de bodyshop.

En wierook vind ik maar stinken, elke geur die ik ruik.
Rozen en viooltjes.
Sinaasappelbloesem

Een mooie neroli bloesemgeur met een prikkelend vleugje bitter. Een jongensachtig meisje, subtiel, ongrijpbaar, misschien wat eigenwijs, geeft zich niet gemakkelijk prijs.

Deze móeten jullie echt eens proberen. Zoooooooo lekker.

Grappig, de geuren die jullie noemen vind ik niet o lekker. Ik hou niet van vanille of lavendel.

Ik wil 'narcis' ens een keer proberen, lijkt me lekker.

'Seringen' is ook lekker!
O ja, verder heb ik nog flink wat wierook van terre d' Oc vanuit Frankrijk liggen. Die is echt zalig.

In de categorie geurkaarsen vind ik deze echt helemaal fantastisch, van Henri Bendel uit Amerika:

Naast 'Fig' zijn de volgende ook erg lekker:

- Quince

- Pomegranate

- Lilies

- Cinnamon
Ik heb eens een geurkaars van Rituals gekregen, erg lekker en heel subtiel.

Die brander met lavendel zet ik wel in een andere kamer. Het is echt te sterk dan. En ik doe er echt maar 1 druppel in.

Andere merken heb ik ook weleens geprobeerd maar die van L'Occitane en de bodyshop, de olien, vind ik het lekkerst en het puurst ruiken.
Ik vind die 'Under A Fig Tree' van Rituals ook heerlijk ruiken, maar als ik hem aansteek valt hij in het niet. Dat is nou echt zo jammer! Die van Henri Bendel doen dat namelijk helemaal niet.
Waar kan ik deze kaarsen ruiken en als ze bevallen kopen?
Dat is het punt een beetje... Ze zijn niet te koop in Nederland. Ik ben dus afhankelijk van mijn schoonzus die als stewardess werkt bij de KLM en zodoende nog wel eens in Amerika komt. Meestal neemt ze wat mee op de gok (ze komt altijd wel in een Bath en Bodyworks waar ze verkocht worden), en tot nu toe was het altijd een succes.

Ik baal er soms wel van dat sommige producten in Nederland niet te krijgen zijn! Via Ebay kan je ze wel kopen, maar die verzendkosten zijn exorbitant!
Ik heb een Lampe Berger (http://www.uwwens.nl/) met momenteel sinaasappel/kaneel, en ook wel eens appel of stoofpeertjes. Ruikt heerlijk...
Ah, jammer Ring.
Ik vind de India geuren van de Moeders geuren erg lekker en dan vooral Ananda Nagchampa, verder vind ik sandelhout erg lekker maar die is de laatste tijd erg slecht verkrijgbaar.
Die ken ik niet die geur Sunflowers. Kun je 'm beschriven?

Ik heb nog nooit een geurkaars kunnen ontdekken die ik écht lukker vind. Meestal ruik ik eraan en dan zijn het van die wc luchtjes.

Misschicken, ik ken dat niet, dat Lampe Berger. Ik weet wel dat we vroeger thuis een soort vaasje hadden wat echt altijd maar lekker bleef ruiken. Heel apart. Er zat een kurkje op en als je het er af haalde gaf het een heerlijke geur. Maar die geur bleef ook gewoon.
tuberose van mothers fragrances....mn favoriet, weet zo even de nederlandse naam niet maar daar wordt ie nu onder verkocht, ik heb wierook ervan en de geurolie maar die gebruik niet om te branden maar als parfum, echt heerlijk!

opvallend ook schijnt t want er wordt vaak gevraagd welk luchtje ik draag.
Van ''De Tuinen'' mothers fragrances de geur''herfstblaadjes''(in het nederlands,maar volgens mij heette het ook zo) die had ik jaren geleden,echt heerlijk.

Nu heb ik een paar van die houten geurballen in een leuk zakje gekocht met cotton geur,heerlijk natuurlijk geurtje.

De wierook van de xenos vind ik walgelijk,een chemische lucht,slaat echt op mn luchtwegen.
quote:shining schreef op 17 september 2008 @ 19:42:

Die ken ik niet die geur Sunflowers. Kun je 'm beschrijven?

Van de verpakking van de Indiageuren:

De Moeders India Geuren is een handgerolde wierook en samengesteld met natuurzuivere ingredienten. De Indiageuren zijn gebaseerd op traditionele Indiase wierook en daarom veel sterker dan de Moeders Gouden Geuren en Mira Wierook. Elke geur heeft als basis honing en een hars met de naam Mattipal, wat de karakteristieke ronde zoete geur bepaalt en de stokjes zacht doet aanvoelen.

Ananda Nagchampa: interessante blije versie van Shanti Nagchampa, Frisse, kruidige en bloemrijke nagchampageur. Ananda kan wel streng zijn, zet aan tot netjes werken, orde hebben, eigenwaarde.

Ganesh Nagchampa: verfijne versie door toegevoegde lavendel. Verenigt uitersten in je gevoel, brengt balans, lost tegenstellingen op. De goede eigenschappen van nag champa en van lavendel samen.

Lakshmi Nagchampa: vrouwelijke kruidige versie van Shanti Nagchampa, Geur die het gevoel stimuleert, uitnodigt jezelf te zijn, je wat meer te laten gaan, los te laten, jezelf de kans te geven om je ware gevoel te tonen, jezelf op emotioneel gebied te leren kennen. Kan dus blokkades overwinnen.

Shanti Nagchampa: sterke Indiase Mattipal wierook, uitgesproken zonnig, warm, hartstochtelijk als een Bollywoodfilm.

Vishnu Nagchampa: houtachtige, pittige Nagchampa, Vishnu is de meest krachtige van de vier. Een goeie om te werken, jezelf neer te zetten, geeft kracht en power

Sandelhout:

De koning der geuren. 100% Sandelhout kernhout vol olie. Met Lavendel de meest verkochte geur. Uitermate geschikt voor concentratie, meditatie en yoga. Werkt mentaal zuiverend en rustgevend. Sandelhout is een spirituele geur en stimuleert de intuïtie. Er is ook een Gouden Sandelhout. Bij de Gouden Sandelhout is 10 maal meer sandelhout olie toegevoegd.
Opium ook zo'n vieze lucht en idd Eden zo vies en ooit ooit heb ik deze laatste zelf gebruikt maar als je die lucht nu ruikt.....
De wierrook van Xenos is inderdaad verschrikkelijk vies! Was mijn eerste ervaring met wierrook en ik dacht meteen dat ik het niet lekker vond. Pas jaren later de wierrook van Mothers Fragrances ontdekt, heb zo'n waaier gekocht met van elke geur 4 kleine stokjes. Moet zeggen dat ik lotus en passiebloem de lekkerste vind, al doen de herfstblaadjes en musk het ook altijd goed. Ik ruik tussen sommige geuren soms geen verschil eigenlijk. De rozengeurtjes vind ik vies.

Daarnaast gebruik ik soms korrelwierrook, je neemt dan een kooltje en maakt die heet door m aan te steken en legt m dan in wat zand oid en dan leg je er de korrelwierrook op wat dan lekker gaat walmen. Ook erg lekker!
De sinaasappelbloesem zat trouwens als een van de weinige geuren niet in de waaier, dus die ga ik nog eens proberen!

Er is trouwens ook chocoladewierrook, iemand ooit geprobeerd?
Heb al mijn wierook weggegeven..

Ik ga meestal wel voor de traditionele geuren. Heb niet zoveel met fruitgeurtjes. Een gevoel, ik heb ze eerlijk gezegd nooit gekocht.
Ik dacht dat dit een topic zou zijn over hoe je moeder ruikt!

Maar het gaat over een merk snap ik nu.

(mijn moeder ruikt trouwens altijd naar Lelietjes van Dalen)
Ik heb al jaren Amber-goud. Probeer zo nu en dan eens wat anders (wel altijd van de Moeders), maar ik kom er altijd weer bij terug.

Het is zolangzamerhand een beetje het handelsmerk van mijn huiskamer geworden.

Als het gaat schemeren en het wat kouder wordt, lichtjes aan, verwarming en een amber-goud stokje.

Het geeft een hele geborgen sfeer. Zacht, warm en zoetig, rustgevend.
Leo

Sinaasappelbloesem is niet eem typisch standaard fruitgeurtje hoor Mamz, je moet het gewoon eens proberen, dan weet je hoe het ruikt, het ruikt echt heerlijk. Lastig om een geur te omschrijven.

Chocoladegeur? Dat lijkt me niks. Ik hou sowieso niet zo van houtgeuren, kaneel, herfstgeuren, kortom de wintergeuren zeg maar.Maar nu het wat kouder wordt kan het het soms wel eens lekker zijn, dat dan weer wel.

Ik hou van lentegeurtjes.

Ik vind trouwens dat je het meteen ruikt als iemand veel wierook brandt. Die geur hangt dan al in de kamer van het vele branden.

Ik had gister een geurtje geprobeerd uit een waaiertje dat ik had gekregen. Heb 'm meteen weggegooid, wat ongelooflijk vies. Het brandde gewoon in mijn neus. Brrr. Weet helaas de naam niet want ik had ze al uit de verpakking gehaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven