De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Ik zit al een tijdje op de bank, ben al buiten geweest met de hondjes.

Gisteren had ik War & Peace opgenomen, een kostuumdrama over Rusland in de 19e eeuw maar ik vind het geloof ik saai. En hoewel ik sinds mijn jeugd dól ben op alles wat met hoepelrokken etc. te maken heeft (Sissi.....dat was echt een droom van me), ben ik tegenwoordig een stuk kritischer op het verhaal. Het mag dan een klassieker zijn, tot nu toe boeit het voor geen meter.

Mijn dochter komt vandaag weer thuis en wordt thuisgebracht door haar vader.

Daar ben ik nog steeds nerveus om, na drie jaar gescheiden zijn.

Raar maar waar.

Dieren aaien schijnt te helpen tegen nerveusiteit, nou daar heb ik er genoeg van.

Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 29 april 2017 @ 10:46:

[...]

Hahaha OOk ik zit met een Rotterdams bakkie pleur op m'n dakterras . De onze is al zomer klaar.

Moeten alleen nog de groene alg van de planken afspuiten.

Laten we eerst tig flessen groenaanslag v/d action op onze vloer los., daarna makkie.

( hahah zijn we straks buren )Op zuid?
quote:Eleonora-1 schreef op 30 april 2017 @ 09:14:

Ik zit al een tijdje op de bank, ben al buiten geweest met de hondjes.

Gisteren had ik War & Peace opgenomen, een kostuumdrama over Rusland in de 19e eeuw maar ik vind het geloof ik saai. En hoewel ik sinds mijn jeugd dól ben op alles wat met hoepelrokken etc. te maken heeft (Sissi.....dat was echt een droom van me), ben ik tegenwoordig een stuk kritischer op het verhaal. Het mag dan een klassieker zijn, tot nu toe boeit het voor geen meter.

Mijn dochter komt vandaag weer thuis en wordt thuisgebracht door haar vader.

Daar ben ik nog steeds nerveus om, na drie jaar gescheiden zijn.

Raar maar waar.

Dieren aaien schijnt te helpen tegen nerveusiteit, nou daar heb ik er genoeg van.

Ik vind het helemaal niet vreemd dat je gespannen bent als je je ex weer ziet. Bij mij is dat ook zo, ook al kunnen we redelijk normaal een gesprek voeren. Je bent per slot van rekening niet voor niets uit elkaar gegaan.

Vandaag lekker van het mooie weer genieten, ook al waai je hier aan de kust bijna uit je hemd
Je hebt gelijk.

Communiceren is gewoon lastig met mijn ex-man. Hij doet het niet expres of zo maar het is geen communiceerder.

Dus ik weet dan weer niet hoe laat ze thuiskomt. Ik heb een bericht gestuurd maar hoor dan niks terug. Weggaan is geen optie, want ja, geen idee wanneer ze voor de deur staan.

Dat zitten wachten, ik vind dat vervelend.

Hier is het ook mooi, wel fris nog hoor. Geen buitenzitweer.
Ik ben gisteravond ook gaan zitten voor war & peace, ben dol op de originele verfilming met audrey Hepburn en het boek van Tolstoi, maar deze verfilming kon mij ook (ondanks bbc en ondanks James Norton) niet boeien.
quote:amarna schreef op 30 april 2017 @ 09:50:

[...]

Op zuid?De SS Rotterdam is mijn buurvrouw
quote:twistnshout schreef op 30 april 2017 @ 12:12:

Ik ben gisteravond ook gaan zitten voor war & peace, ben dol op de originele verfilming met audrey Hepburn en het boek van Tolstoi, maar deze verfilming kon mij ook (ondanks bbc en ondanks James Norton) niet boeien.

Nee, en dit is een serie ook nog.

Duurt weer tien weken.

Ik was er via Videoland al eens aan begonnen maar kon er ook toen niet inkomen.
Wij zitten 'savonds naar onze favo's te kijken.

ZO heb ik door mijn werk, geen tijd om alle delen uit een serie te zien.

Manlief download dan de hele serie of het hele seizoen.

Gisteren CSI Miami zitten kijken.

Bagger en regen vandaag bij ons.

Las net op m'n fb, dat het verleden jaar het zelfde weer was hahahah.

Ik ga even wat aan m'n huishouden doen. en dan lekker bank hangen met BBC First.

Fijne dag meisjes.
quote:leclair schreef op 30 april 2017 @ 13:44:

[...]

De SS Rotterdam is mijn buurvrouw Aha! Leuk om te wonen! Mijn voormalige buurtjes hebben daar gewoond, Maashavenkade, nr. weet ik niet meer. Tegenover een "boot op het droge". Ik woon aan de rand van het Zuiderpark, tegenover landhuis De Oliphant. Daar zijn we bijna 34 jaar geleden getrouwd. We hadden toen nog niet kunnen denken dat we daar dichtbij zouden komen wonen.
Wat leuk !! Amarna. IK rijd daar als ik naar m.n werk ga.

EN wij wonen aan de park kant. Die "boot op het droge" is een kinderspeelplaats.

Het woont hier fantastisch.

Had gisteren een vriendin op bezoek, die als hele jonge meid aan de Rijnhaven gewoond had.

Wij een rondje Kaap gedaan en ze viel van de ene in de andere verbazing.

ALs het weer beter wordt gaan we een bakkie doen op de "grande Iron Lady " en eten in de Fenixloods.:)
Je woont in een gezellige buurt. De Fenixloods is tof! En ik kom wel eens in Walhalla en Belvedere.

Ik ben geboren in de Paul Krugerstraat, in de Afrikaanderbuurt. Op het stukje naast de kerk, toen die er nog stond.
Oeps dan moet ik mijn kwarthersencel laten wapperen , Mijn Oma woonde in de Sint Andriesstraat en vroeger liepen wij via via naar de markt. Of daar een kerk heeft gestaan weet ik niet meer. Wel dat er een kerk op de Hillelaan staat.

Zelf ben ik geboren in de de RingelenBurg. later als 3 jarig meisje verhuisden mijn ouders naar de StoutenBurg. Weet wel dat wij door het Zuiderpark liepen, richting de Zandelingenstraat en bij het Politieburo de hoek om gingen ..

Toen Mijn Oma in de begin 70er jaren naar Hoogvliet verhuisde, ben ik zelf nooit meer zo vaak in die buurt geweest.. Behalve soms naar de markt.

Ook dit zijn leuke herinneringen.

Wij lopen vaak een rondje Kaap en eindigen dan idd bij de Fenixloodsen en kopen zo'n gek biertje om dat aan de waterkant op te drinken.

Of we pakken een pizza op het Deliplein. , genietend van al die toeristen die lopen te fotograferen.

Denk dan vaak "ik woon hier"
quote:leclair schreef op 03 mei 2017 @ 15:34:

Oeps dan moet ik mijn kwarthersencel laten wapperen , Mijn Oma woonde in de Sint Andriesstraat en vroeger liepen wij via via naar de markt. Of daar een kerk heeft gestaan weet ik niet meer. Wel dat er een kerk op de Hillelaan of Putselaan staat. (ben de namen van de straten even kwijt hahahah)

Zelf ben ik geboren in de de RingelenBurg. later als 3 jarig meisje verhuisden mijn ouders naar de StoutenBurg. Weet wel dat wij door het Zuiderpark liepen, richting de Zandelingenstraat en bij het Politieburo de hoek om gingen ..

Toen Mijn Oma in de begin 70er jaren naar Hoogvliet verhuisde, ben ik zelf nooit meer zo vaak in die buurt geweest.. Behalve soms naar de markt.

Wij lopen vaak een rondje Kaap en eindigen dan idd bij de Fenixloodsen en kopen zo'n gek biertje om dat aan de waterkant op te drinken.

Of we pakken een pizza op het Deliplein. , genietend van al die toeristen die lopen te fotograferen.

Die boot op het droge, was dat zo'n witte?
quote:leclair schreef op 03 mei 2017 @ 15:34:

Oeps dan moet ik mijn kwarthersencel laten wapperen , Mijn Oma woonde in de Sint Andriesstraat en vroeger liepen wij via via naar de markt. Of daar een kerk heeft gestaan weet ik niet meer. Wel dat er een kerk op de Hillelaan staat.

Op de Hillelaan is geen kerk. Is er nooit geweest. Ik denk dat je het gebouw van Thomsen havenbedrijf op de Brede Hilledijk bedoelt, dat is (nog steeds) een groot wit herenhuis met een torentje. Wij noemden dat altijd "het kasteel van Tita Tovenaar". Of je kwam tóch door de Paul Krugerstraat met de kerk. Deze is in 1975 gesloopt.

Katendrecht is echt een superwijk geworden!

toen ik 9 was zijn we verhuisd naar Zuidwijk, naar het Bornerveld (achter het politiebureau). De Ringelenburg ken ik wel, mijn oma woonde op de Kronenburg.

Volgens mij staan die flats er niet meer.
quote:snug schreef op 03 mei 2017 @ 15:37:

Die boot op het droge, was dat zo'n witte?Weet ik niet meer....
A nee gewoon een kleine (van vroeger) binnen AAK hij is zwart hahahah.
Je had een tijd zo'n grote witte boot ergens op een bouwterrein in de binnenstad. Maar misschien is dat wat anders. Ben geen rotterdammer
Gaat dit over Rotjeknor?
quote:Hunniebunnie schreef op 03 mei 2017 @ 15:53:

Gaat dit over Rotjeknor?JA
quote:snug schreef op 03 mei 2017 @ 15:52:

Je had een tijd zo'n grote witte boot ergens op een bouwterrein in de binnenstad. Maar misschien is dat wat anders. Ben geen rotterdammer Alleen de stuurhut/brug. Die stond op het stationsplein en was de residentie van het Rotterdams Jongenskoor. Nu staat die witte scheepsbrug bij de Leuvehaven.
Thanks.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 03-08-2017 11:19
83.33% gewijzigd
quote:leclair schreef op 03 mei 2017 @ 16:14:

[...]

JA Ah, ok. Dan ga ik ff koffie halen
quote:Hunniebunnie schreef op 04 mei 2017 @ 08:56:

[...]

Ah, ok. Dan ga ik ff koffie halen

Ondertussen dan de avond koffie hahaha, sorry was fff werrekuh ( )

Onze vrienden uit het hoge noorden, vinden het altijd weer een verrassing bij ons.

We zijn dan even toerist in eigen stad en hebben hun ondertussen al heel wat plekjes laten zien.

Uiteraard gaat het foto toestel mee.

Ondertussen al een heel album vol.
Voel me toch enigszins buitengesloten als Hageneese. Al dat gelul over 010

Hoewel ik vandaag even op het Weena was en daar toch wel van genoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven