De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Vort met 010 én 020!
Ik heb net de eerste 40(!) pagina's van het eerste topic weer gelezen.

Ik moest zo huilen van het lachen dat de man verschrikt zei: wat is er???

Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 04 mei 2017 @ 23:13:

Vort met 010 én 020!

Een belangrijke dag voor 010 vandaag

Heerlijke muziek op de achtergrond hier. DVD met Peter Frampton Comes Alive.

Jeugdsentiment. Manlief en ik kennen ieder pingeltje uit ons hoofd.

Zo grappig, het is een concertregistratie van een paar jaar geleden, allemaal grijze koppies in de zaal. Op een gegeven moment zegt Frampton: "officially we are now on the B-side of the vinyl". Die LP was bij ons zó grijsgedraaid dat we kant B door kant A heen hoorden.

Iedere keer als Frampton inzet, gaat onze parkiet harder zingen. Hij vind het ook lekkere muziek.
Hele fijne Zondag Armana.

Wij horen hier het rumoer van de Coolsingel helemaal.

Peter Frampton, Ja gaaf alhoewel ik eigenlijk maar 1 nr van hem ken geloof ik. hahahaha. SHow me the way.

Als dat gedraaid werd, ging de hele Vagebond ( bar op de Binnenweg) uit zn dak.

Wij hebben een (niet) roodstaart Papegaai en die gaat bij blues en Pink-Floyd helemaal uit z'n dak. Lachuhhh.

Straks de avonddienst in. Ben blij dat ik niet de stad in hoef, om naar m'n werk te gaan.

Werk op de 2e maasvlakte.
Hallo dames , waar zijn jullie allemaal ?

Blijft het nu uitgestorven omdat alle nostalgische zaakjes al de revue zijn gepasseerd. ?

Ik ben blij dat het weer warmer wordt, kunnen we weer lekker op ons dakterras vertoeven.

Nog 1 nachtdienst te gaan en ik ben daarna weer tot zaterdag vrij.

Misschien is dit niet helemaal de bedoeling van dit topic, maar dat weet ik niet.

Misschien nu iets over de muziek waar je vroeger van uit je dak ging ? of juist nu.

Mijn smaak is breed.

Of wat je vroeger onbelangrijk vond, maar juist nu wel .

Tot zo weer meisjes.
Op weg naar huis na vergadering.

Lange werkdag van 11 uur. Op naar het eten van manlief en mn huidpak
Ik heb een dagje niks achter de rug.

Tijdens het niksen kwam ik een Suske & Wiske tegen. Wat was ik daar vroeger gek op. Als ik een nieuwe kreeg dan las ik 'm heel zorgvuldig een keer en daarna nog zeker vijf keer.

En ik ging sowieso een keer per week naar de bibliotheek. Soms wel twee keer.

Ik las bij niks te doen een boek per dag.

Kennen jullie dat?

Dat je ook je halve klas in de bieb tegenkwam?
quote:amarna schreef op 09 mei 2017 @ 19:13:

Op weg naar huis na vergadering.

Lange werkdag van 11 uur. Op naar het eten van manlief en mn huidpakJij bent zo'n overtuigd naaktloper die ook bloot in de achtertuin gaat BBQ'en als de temperatuur boven de 15 graden uit komt?
zoooooo jaren '70....

Ahum, huiSpak. In de bus typen gaat me niet zo goed af.
Welk boek heeft vroeger grote indruk op je gemaakt? Ik herinner me nog goed dat ik het boek "Blijf lachen, Irmgard" las, over de schrijfster die met tbc naar een sanatorium moest. Vooral toen in het boek een zaalgenootje kwam te overlijden, tranen met tuiten. Het is dat het boek van mijn nicht was, anders had ik het bewaard!
Ik had de hele Irmgard serie. En nog veel meer Witte Ravenpockets. O.a. van Leni Saris. De olijke tweeling, kostschoolbelevenissen, van alles. Later werd dat Leni Saris en de tienerboeken over Pitty (of was het Patty ?), Hilde de Vries en Barbara.

Toen ik een jaar of 16 was las ik "Erik" van Doris Lund. Geschreven door de moeder van een tienerzoon die overlijdt aan leukemie. Dat is denk ik het boek waar ik tot nu toe het meest om gehuild heb.

Ik las veel. Nog steeds. Al kost het me meer moeite nu. Vroeger kon ik tv-kijken en lezen tegelijk. Met leesbril lukt dat niet meer. En als ik in bed lees val ik na een halve blz in slaap.
Verder ging mijn zakgeld op aan De Dolle Tweeling boeken (had je niet in de bieb). En paardenpockets. Ook die laatste had ik moeten bewaren, want ook mijn dochter bleek paarden- en leesgek.
quote:Eleonora-1 schreef op 09 mei 2017 @ 19:27:

En ik ging sowieso een keer per week naar de bibliotheek. Soms wel twee keer.

Ik las bij niks te doen een boek per dag.

Kennen jullie dat?

Dat je ook je halve klas in de bieb tegenkwam?

Ik ging ook minimaal een keer per week naar de bieb.

Klasgenoten kwam ik maar weinig tegen, die snapten ook niet dat ik zo graag las.

Nog steeds kan ik me helemaal verliezen in een boek.
Pluk de dag
O ja, ik ben ook gek op lezen. Ik hou vooral van historische boeken over ridders, kastelen, stoere kerels en paarden...als het maar spannend en ook romantiek is. Kan als het verhaal me pakt niet stoppen. Vroeger ook veel strips, vooral Asterix en Obelix, Suske en Wiske, Lucky Luke...
Ik was ook de enige die zichzelf helemaal kon verliezen in boeken. Het boek 1984 heeft diepe indruk op me gemaakt. Even als Garp. Ik zat nogal aan de depressieve kant als puber.

As we speak zit ik in mijn "bibliotheek". Ik heb een achterkamer met boekenkasten tegen twee wanden. Mijn droom was altijd zo'n engelse boekenkast tot het plafond. Uiteindelijk gelukt....
Wel kloterig dat mijn ogen minder worden. Die lettertjes worden volgens mij steeds kleiner...
Hoewel ik niet echt van dat moderne gedoe ben heb ik nu toch een e reader aangeschaft. Ik moest er eerst niets van hebben, heb graag een boek in mijn handen, maar het is wel gemakkelijk. En het scheelt een hoop centen. En ruimte. Heb de zolder tjokvol boeken liggen.
Ik had veel klasgenoten die lazen dus. Grappig dat dat zo verschilt.

Eigenlijk vond ik het een beetje gek altijd als mensen niet lazen.

Serieus, arrogant he?

Dat was vooral omdat ik me niet voor kon stellen wat je dán moest doen.

Ik tekende heel veel en danste vijf uur per week buiten de deur, deed aan toneel, had zangles etc. en dan was er toch nog best veel tijd over en die sloeg ik vooral stuk met lezen.

Kluitman jeugdserie boekjes jaaaaaaa!

De hele Bianca te paard serie heb ik verslonden bijvoorbeeld.
Hier alle boeken van Enid Blyton, Astrid Lindgren en de boeken van Anneke Bloemen ( oa. Annemiek ).

De boeken die later veel indruk op me maakten waren Het verrotte leven van Floortje Bloem en De moeder van David S.

Ik was in mijn tienertijd best wel beïnvloedbaar, maar drugs daar hield ik me ver van weg.
Pluk de dag
Ik weet al niet eens meer wat ik in mijn jeugd allemaal las. Volgens mij Pinkeltje, Puk van de petteflat, en boeken van Paul Biegel...welke waren dat toch?
Al in mn tienertijd ben ik Agatha Christie gaan lezen. Was ik nog vergeten te noemen.l

Ik kan niet wennen aan een e-reader. Liever een hard copy. Heerlijk om een uurtje te neuzen bij boekhandel Donner.

Tegenwoordig lees ik bijna uitsluitend historische thrillers, in de stijl van Dan Brown. Overigens niet de eerste en niet de beste in dat genre.

Ook heb ik veel boeken over kunst, geschiedenis en archeologie.
De e-reader vind ik wel fijn, zeker nu ik er een heb met verlichting.

Kan ik lezen in bed, zonder dat mijn man er last van heeft.

Ik lees nu veel romans, thrillers en waargebeurde verhalen.
Pluk de dag
Ik ging vroeger in de zomervakantie elke dag wel naar de bieb. Mochten toen ook maar 2 boeken pp meenemen.

Favoriet bij mij alles wat op maneges en kostscholen speelde en Astrid Lindgren, met name Ronja de roversdochter en de gebroeders Leeuwenhart en Guus Kuijer de boeken over Madelief krassen in het tafelblad etc.

Later Thea Beckman en nog later na de middelbare school eerst alles van Virginia Andrews en Jean Auel.

Nu van alles en nog wat, met periodes veel thrillers maar momenteel wat minder.
Ik lees helemaal niet momenteel.

Zo raar.

Ik weet niet waarom maar ik kan me er niet toe zetten.

Laatst DJ van Kluun gelezen en het boek van Astrid Holleeder maar daar doe ik dan ook weken over.

Ik ben te Netflix verslaafd denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven