De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











Alle reacties Link kopieren
Ja de kwekeling!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Vulpen: check.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Eleonora-2 schreef:
07-07-2017 13:14
Ja.
En het waren meestal vrouwen waar ik dan ook gewoon verliefd op werd.

Op mijn lagere schooljuf was ik stapelverliefd. Ik wilde met haar trouwen.

Het heeft niet doorgezet. Ik viel uiteindelijk op vooral nogal harige mannen.
:rofl: :rofl: ik herinner me op de kleuterschool een stagejuf...ik vond haar zo mooi! Maar ook dit zette niet door. Op de lagere school 1e klas had ik een snoepjesvriendje, Jacky. Ik weet het nog goed ;-D Uiteindelijk ging ik ook voor de grote mannen met het liefst een pelsje :biggrin:
Toen ik achtien was ging ik naar de PABO en was ik zelf die juf waar kinderen mee wegliepen.
Ik had een paar hardnekkige aanbidders in groep 3.
Maar mijn grote liefde zat in groep 6.

Tekeningen, gelukspoppetjes en uit plantsoenen en tuinen geroofde bloemen waren mijn deel.

Ik deed net zo vriendelijk, hartelijk, doch jufferig afstandelijk tegen mijn fans als de door mij ooit aanbeden juffen.

Maar wat wás het mooi om ook de andere kant mee te maken.

:love:
Ik heb ook nog met een kroontjespen geschreven. In de eerste klas van de lagere school, daarna niet meer geloof ik. We hadden ook een inktlap.
Ik stoor me ook mateloos aan "me dit en me dat". Het heeft er niets mee te maken dat dit een forum is. Het wordt geschreven (getypt) dus doe het dan ook goed.
Soms krijg ik de indruk dat ze gewoon echt niet weten hoe het moet. Het komt heel dom over, een beetje zoals dat "yeah but no"-typetje van Little Britain.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
07-07-2017 10:58
Ik durf een e-reader nog niet aan. Ben zo vreselijk gehecht aan papier en het handgevoel dat een boek geeft.... Ik vrees dat ik ontwenningsverschijnselen krijg :sick:
Ik ook! Ik snuffel graag in boekwinkels in de papieren boeken. Heb de e-reader aan mn moeder gegeven. Zij vindt het handig. Ik dus niet.
Ik heb heel veel boeken. 4 billy's met 2 rijenachter elkaar. Moet nodig opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie de Tina vroeger? Als de nieuwe arriveerde eerst lezen, met een reep chocola van Jamin.
Wekelijks verwenmomentje.
amarna schreef:
07-07-2017 14:56
Hadden jullie de Tina vroeger? Als de nieuwe arriveerde eerst lezen, met een reep chocola van Jamin.
Wekelijks verwenmomentje.
Ja, ik was groot fan van de Tina. Peggy vond ik het mooist en las ik als eerste. Ik bleef maar hopen dat Jeroen voor Peggy zou kiezen ipv Annelies.
amarna schreef:
07-07-2017 14:56
Hadden jullie de Tina vroeger? Als de nieuwe arriveerde eerst lezen, met een reep chocola van Jamin.
Wekelijks verwenmomentje.
Ja ik had ook de Tina. Ik heb nog eens een single gekregen bij de Tina. Het was oranje en heel dun en buigzaam. Ef stond een liedje en was gesponsord door Andrelon.
Daar heb ik toen zelf een hoesje voor gemaakt van papier en helemaal betekend met tina-figuurtjes :-]
herfstappeltaart schreef:
07-07-2017 15:09
Ja ik had ook de Tina. Ik heb nog eens een single gekregen bij de Tina. Het was oranje en heel dun en buigzaam. Ef stond een liedje en was gesponsord door Andrelon.
Daar heb ik toen zelf een hoesje voor gemaakt van papier en helemaal betekend met tina-figuurtjes :-]
Patty en de Big Silver Riverband was dat geloof ik. Pattapoe heb ik helemaal grijs gedraaid. Ging over een hondje wat ze kwijt was haha. Ik had ook een single met Danny.
Let niet op de typefouten. Mijn tablet leidt soms een eigen leven.
amarna schreef:
07-07-2017 14:56
Hadden jullie de Tina vroeger? Als de nieuwe arriveerde eerst lezen, met een reep chocola van Jamin.
Wekelijks verwenmomentje.
Ik kreeg de Tina een keer per jaar van een kennis wiens dochter lid was.
Boem, in een keer 52 Tina's!
Een mens kan wel gek worden. Dolblij was ik er mee.
Ik vond Noortje altijd zo leuk.
En een keer per jaar het vakantieboek, geweldig!
herfstappeltaart schreef:
07-07-2017 15:09
Ja ik had ook de Tina. Ik heb nog eens een single gekregen bij de Tina. Het was oranje en heel dun en buigzaam. Ef stond een liedje en was gesponsord door Andrelon.
Daar heb ik toen zelf een hoesje voor gemaakt van papier en helemaal betekend met tina-figuurtjes :-]
:heart:

Zo deden wij dat ook vroeger. We koesterden kleine geschenkjes.
En samen met een vriendinnetje tekende ik stripjes, een beetje zoals in de Tina. Over meisjes met grote ogen in kleine jurkjes. En jongens natuurlijk, op wie ze verliefd waren.
francieneke schreef:
07-07-2017 15:13
:heart:

Zo deden wij dat ook vroeger. We koesterden kleine geschenkjes.
En samen met een vriendinnetje tekende ik stripjes, een beetje zoals in de Tina. Over meisjes met grote ogen in kleine jurkjes. En jongens natuurlijk, op wie ze verliefd waren.
Leuk!
Kom ik nog eens aanstiefelen...uit 1969.... feest van herkenning hier.

Mijn highlights qua tv
Roots wij zwarten
De octopus ( la piovra) ging over een man die de Maddie bestrijden mijn vader keek vanwege dat mijn moeder en ik vanwege die geweldig mooie man, corrado catani
North and south

En daarvoor alles waar je voor op mocht blijven dus idd de Willen ruijs show, Sonja, en soms farce majeure

Dieptepunt: de fabriek mocht ik niet kijken want daar zat bloot in . In de bios had ik saturday night gever al gemist maar Grease wilde ik perse zien. Mijn oudere nichtjes hebben me de bios ingemsokkeld ik vond t fantastisch!

Muziek
Raffaella carra was mijn eerste singletje, verder ABBA, Elvis ( mijn moeder was fan) en veel klassieke muziek bij ons thuis, houd ik nog van. Ook wel folk...Annies song bv van John Denver

Lezen: eerst bobo, dan Donald duck, dan Tina, dan Anita en natuurlijk maandblad Club. Daar was ik verzot op.

Wij aten aardappels groente en vlees maar heel soms kreeg je macaroni met smac. Man dat was exotisch!
Alle reacties Link kopieren
North and South staat me ook nog wel bij. Tina las ik niet wel de Bravo.

En tv was soms zo kneuterige, zoals Eigen huis en tuin toen was; Rob en Nico en Myrna woonden samen in een boerderij en als Nico (eerst een bakkie koffie) een kijker thuis kwam helpen, ging ie met de fiets en dan dat fluitdeuntje op de achtergrond.
En programma's als Wie van de drie en Zo vader zo zoon. Vond/vind ik stiekem toch wel leuk.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Het was een behoorlijke speurtocht naar dit topic maar gelukkig toch nog gevonden op pagina 5 van de pijler Overig :)

Gelukkig afgeschaft en iets van vroeger wat volgens mij nog niet genoemd is hier is het Kijk -en luistergeld. Betaalde je dat niet dan kon je een boete verwachten wat mij destijds is overkomen, ik was onbewust een zwartkijker :$
Op een kwaaie dag kwam er een man aan mijn deur voor de boete en moest ik snel naar de bank om het geld te halen en het contant af te geven.
Gedoe.

https://www.youtube.com/watch?v=sPr61na7icE
Alle reacties Link kopieren
Kijk en luistergeld wordt tegenwoordig via de belastingen geheven. Het zou van mij wel teruggedraaid mogen worden en dat je dan weigeren kan en dus geen ned 1, 2 en 3 kan kijken. Ik heb het niet zo op staatstelevisie.
Absurd ook eigenlijk dat lange tijd geen andere zenders mochten komen, alles om het volk te beïnvloeden.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Tja op dat gebied is er veel veranderd! Allemaal zenders en er is nooit iets leuks op :biggrin: :biggrin: hoe hebben we het ooit gered met maar 3 zenders? En het was altijd leuk, het hele gezin zat aan de buis gekluisterd. Ik mis die oubolligheid wel. Denk er met de nodige nostalgie aan terug.
Yep. A
En afstandbediening had je niet en toen dat op de markt kwam vond mijn pa dat grote flauwekul: "je kon toch wel even naar je tv lopen"....
RockOla schreef:
05-07-2017 16:17
En kennen jullie Player nog? Met het nummer "Baby come back"...ik vond het een leuk nummer, en in de band zat Ridge van the Bold and the beautiful. :biggrin: en the Knack met My Sharona....vond dat zo'n lekker opzwepend nummer.
Haha toevallig zag ik deze clip onlangs en zag daar iemand die verdacht veel op Ridge leek.
Dacht wat hilarisch joh maar dacht dat het gewoon een ander was die sterk op hem leek.
Hadden jullie ook die meisjesboek en Pam?

Zoals Pam en het paard
Pam en het komijn
RockOla schreef:
07-08-2017 20:38
Tja op dat gebied is er veel veranderd! Allemaal zenders en er is nooit iets leuks op :biggrin: :biggrin: hoe hebben we het ooit gered met maar 3 zenders? En het was altijd leuk, het hele gezin zat aan de buis gekluisterd. Ik mis die oubolligheid wel. Denk er met de nodige nostalgie aan terug.
Was leuk ja, mocht Dallas soms kijken van m'n ouders, spaarde ook van die Dallas plaatjes die je ergens bij kreeg volgens mij.
Waar veel van mijn zakgeld aan opging begin middelbare school waren van die kostschoolboekjes, De Dolle Tweeling etcetera. Daar ben ik wel eens pijnlijk getroffen, het ging over een erg mooi meisje, dat niet op de kostschool thuishoort. Want ja, die andere meisjes waren maar gewoon. Die hadden sproeten, een bril of een beugel...
Ja en ik had dus èn sproeten èn een beugel èn een bril, ben kort van stuk en was nog te dik ook! Wat mòest er van me worden!
Inmiddels ben ik als tientallen jaren kort met sproetjes en een bril (lenzen kon ik niet tegen, bleek), niet te dik maar ook niet slank, maar wat meer is, ook al tientallen jaren heel erg gelukkig.

Misschien wel omdat mij tanden zo supernetjes in mijn mond staan vanwege de beugel? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven