De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel ONS op kpn! Of komt dat omdat we een extra zenderpakket hebben?
quote:Annapicobella schreef op 19 april 2017 @ 16:52:

[...]

Doe mij maar horizontaal hardlopen.Echt wel!
quote:RockOla schreef op 19 april 2017 @ 15:50:

Jaaa! Sex houdt je jong! de beste lichaamsbeweging die er is! Goed voor je conditie en als je jezelf regelmatig in allerlei standjes plooit blijf je soepel

Fijn dat het weer goed met je gaat herfstappeltaart!Dank je!
Goede morgen meisjes ( ja blijf ik stug vol houden )

Ook hier partner met kanker gehad en gelukkig overleefd.

Appeltaart fijn dat het nu goed gaat. en je blijft altijd alert en zegen je gezondheid.

Ik heb ( zware) artrose.

In 2008 dachten we eerst dat ik allerlei ontstekingen opliep door mn werk. Gedeeltelijk klopte dat, maar het bleek al snel ( na fotoshoot botten) dat ik overal in mn lijf van die kalkafzettingen heb.

Nog ff en ik kan op de Notre Dame gaan wonen ala quasi modo. :D Heb nog net geen "geheime zender" op mn rug. Voor wie eettips en bewegingstips willen, hoor ik het wel.

Eleonora las dat bij jullie de seks een tijdje geen prio was, zat jij toen in de overgang? ( even seksuoloogje spelen ) menig libido beland in de vriescel tijdens de overgang en kan of wegblijven ,of weer opbloeien.

Bij ons gaat het als vanouds en hoe ouder hoe gekker.
quote:RockOla schreef op 19 april 2017 @ 17:34:

Wij hebben wel ONS op kpn! Of komt dat omdat we een extra zenderpakket hebben?O, dat geeft hoop! Ik snap niks van die nieuwe box, alles zit op een andere plek. En ik verander steeds meer in mijn ouders....
O, ik zit nog in de fase dat ik seks niks an vind. Ik wil slapen!
Dit is wel een vrij grote ommezwaai van onderwerp, zo na het HEMA breiboek....
quote:amarna schreef op 19 april 2017 @ 13:47:

[...]

En dat het me geen mallemoer meer kan schelen wat men van me vindt. Het zal me een zorg zijn dat iemand me maf, dik, lelijk, dom, eigenwijs of een haaibaai vindt. Zó bevrijdend, dat gevoel !

Precies !!!!!!!!!!! boeiend dat een ander wakker ligt over jou. Behalve dan je directe familie.

Mijn vader zei vroeger al ;" Leef!!, je bent nog zo lang dood"

Als jonge moeder maakte ik mij om sommige dingen erg druk.

Toen mijn man ziek werd, leerde ik pas mijn en onze vrienden/familie echt kennen.
quote:Dymphnatam schreef op 20 april 2017 @ 09:45:

Dit is wel een vrij grote ommezwaai van onderwerp, zo na het HEMA breiboek....O, ik ben hier sowieso nieuw, pas sinds gisteren. Maar toen ging het hier al over seks.
Nou ja, van breien naar naaien....

quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 09:44:

O, ik zit nog in de fase dat ik seks niks an vind. Ik wil slapen! Je hoeft ook niet persé 's avonds laat te seksen .
quote:leclair schreef op 20 april 2017 @ 09:51:

[...]

Je hoeft ook niet persé 's avonds laat te seksen .Da's waar. Maar mijn libido is járen geleden met vakantie gegaan en nooit meer teruggekomen.

Ga gerust door over hema en andere breiboeken hahahah,

Ik had begrepen van Eleonora dat deze topic niet persé over nostalgie hoeft te gaan.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 09:53:

[...]

Da's waar. Maar mijn libido is járen geleden met vakantie gegaan en nooit meer teruggekomen.Zolang het geen probleem is in je relatie, is het goed.
quote:leclair schreef op 20 april 2017 @ 09:37:

Goede morgen meisjes ( ja blijf ik stug vol houden )

Ook hier partner met kanker gehad en gelukkig overleefd.

Appeltaart fijn dat het nu goed gaat. en je blijft altijd alert en zegen je gezondheid.

Ik heb ( zware) artrose.

In 2008 dachten we eerst dat ik allerlei ontstekingen opliep door mn werk. Gedeeltelijk klopte dat, maar het bleek al snel ( na fotoshoot botten) dat ik overal in mn lijf van die kalkafzettingen heb.

Nog ff en ik kan op de Notre Dame gaan wonen ala quasi modo. :D Heb nog net geen "geheime zender" op mn rug. Voor wie eettips en bewegingstips willen, hoor ik het wel.

Eleonora las dat bij jullie de seks een tijdje geen prio was, zat jij toen in de overgang? ( even seksuoloogje spelen ) menig libido beland in de vriescel tijdens de overgang en kan of wegblijven ,of weer opbloeien.

Bij ons gaat het als vanouds en hoe ouder hoe gekker.

Dankje Leclair

Zware artrose lijkt me geen feest, veel pijn?

Tja alert blijf je absoluut maar ik doe mijn best om mijn leven niet te laten beheersen door angst voor terugkeer. Dat vind ik echt zonde van mijn tijd en tenslotte kan iemand die nu nog kerngezond is morgen ook iets krijgen .

Fijn dat je man weer beter is.
quote:leclair schreef op 20 april 2017 @ 09:57:

[...]

Zolang het geen probleem is in je relatie, is het goed.Nog niet echt nee, maar ik zou zelf wel weer es mijn libido terug willen. Kom er net achter dat ik al met al zo'n 100 jaar achterloop met slapen vanwege de slaapgeluiden van mijn man. Dat doet ook wel wat met je...
We gaan het toch niet over alle oude-mensen kwaaltjes hebben hè. Dat hoor ik al genoeg op straat en in het winkelcentrum.

Ik dacht dat we het hier lekker licht en luchtig konden houden, voor ziektes etc. zijn er weer andere topics om op te schrijven.
quote:herfstappeltaart schreef op 20 april 2017 @ 09:58:

[...]

Dankje Leclair

Zware artrose lijkt me geen feest, veel pijn?

Tja alert blijf je absoluut maar ik doe mijn best om mijn leven niet te laten beheersen door angst voor terugkeer. Dat vind ik echt zonde van mijn tijd en tenslotte kan iemand die nu nog kerngezond is morgen ook iets krijgen .

Fijn dat je man weer beter is.

Appeltaart,

Ik had pijn, kon niet op of neer, werd er depri van. Zat weken thuis om zo'n ontsteking te laten genezen.

In die periode kwam ik op het libelle forum ( nu al weer 2jaar gesloten) Op dat forum was een reuma topic met veel verwijzingen naar '" andere voeding" en beweging.

Ik moest gaan zwemmen ( zo'n hekel aan en al helemaal in chloor water). In het begin, haalde ik nog niet de helft van 1 baantje zwemmen. Nu zwem ik tig banen achter elkaar.

Door zwemmen beweeg je al je spieren. Door sterke spieren blijf je soepel en heb je minder pijn.

Alle koolsoorten zijn ontstekingsremmend, zo ook gember en kurkuma.

Sinds 2011 weinig tot geen pijn meer en ook zijn de ontstekingen weg gebleven.
quote:mary57 schreef op 20 april 2017 @ 10:04:

We gaan het toch niet over alle oude-mensen kwaaltjes hebben hè. Dat hoor ik al genoeg op straat en in het winkelcentrum.

Ik dacht dat we het hier lekker licht en luchtig konden houden, voor ziektes etc. zijn er weer andere topics om op te schrijven.Nou vooruit dan: als ik hardloop, lukt dat alleen op ABBA.
Niet over kwaaltjes dan

Dat HEMA-breiboek! Dat hadden wij ook thuis! Ik geloof dat daar de poncho in stond, van allerlei lapjes in diverse jaren 70-kleurtjes (geel, rood, oranje, met bloemen erop) die ik op de kleuterschool droeg.

Ik ben 45, van '71, en sommige van de genoemde tv-series heb ik net gemist of was ik te jong voor.

QenQ wel iets van meegekregen, maar dat vond ik heel eng weet ik nog. Dus dat hebben m'n ouders afgekapt vermoed ik . Secret Valley wel, leuk was dat, denk ik tenminste. Het deuntje zit nog zo in m'n hoofd, maar wat er zoal gebeurde... geen idee.

Mijn ouders hadden liever dat ik naar de kinderkrant van de EO keek, maar dat was vrij snel klaar gelukkig. Zelf bleken ze VARA en TROS programma's ook eigenlijk leuker te vinden
The owls are not what they seem
quote:LadyL0101 schreef op 20 april 2017 @ 10:11:

Niet over kwaaltjes dan

Dat HEMA-breiboek! Dat hadden wij ook thuis! Ik geloof dat daar de poncho in stond, van allerlei lapjes in diverse jaren 70-kleurtjes (geel, rood, oranje) dat ik op de kleuterschool droeg.

Ik ben 45, van '71, en sommige van de genoemde tv-series heb ik net gemist of was ik te jong voor.

QenQ wel iets van meegekregen, maar dat vond ik heel eng weet ik nog. Dus dat hebben m'n ouders afgekapt vermoed ik . Secret Valley wel, leuk was dat, denk ik tenminste. Het deuntje zit nog zo in m'n hoofd, maar wat er zoal gebeurde... geen idee.

Mijn ouders hadden liever dat ik naar de kinderkrant van de EO keek, maar dat was vrij snel klaar gelukkig. Zelf bleken ze VARA en TROS programma's ook eigenlijk leuker te vinden Wij mochten geen EO. Als die kinderkrant kwam, rende mijn moeder op een holletje naar de tv om hem uit te zetten. Ze vond het extra erg omdat die vrouw Indo was. Net als mijn moeder
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 10:00:

[...]

Nog niet echt nee, maar ik zou zelf wel weer es mijn libido terug willen. Kom er net achter dat ik al met al zo'n 100 jaar achterloop met slapen vanwege de slaapgeluiden van mijn man. Dat doet ook wel wat met je...

Zekers, maar het slaapprobleem is niet de enige reden, waardoor een libido wegvalt.

Als je man nog behoefte heeft, laat je eens lekker verwennen, kijk/beleef, wat het met jou doet.

Gebruik eventueel een erotische film of boek.
Ik ben met de Plas-Geitebreier naar de wc geweest! Nou ja, hij liep mee tot de uitgang van de studio.
quote:Hunniebunnie schreef op 20 april 2017 @ 10:08:

[...]

Nou vooruit dan: als ik hardloop, lukt dat alleen op ABBA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven