De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Maja de bij en Programma met de muis op Duitsland
Alle reacties Link kopieren
quote:1234512345 schreef op 18 november 2016 @ 20:12:

En dit aten we [afbeelding]Dat was de sponsor van mijn sport team.
Kramperen deden we zo.

quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:11:

[...]

Oh god ja. How I miss that hero In juni 1998 haalde hij zich de woede van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie op de hals door veel asielzoekers voor etnische profiteurs uit te maken. Ook zei hij dat etnische minderheden niets toevoegen aan de cultuur. Hierop besloot de directie van de AVRO zijn teksten vooraf te raadplegen.

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 20:12:

[...]

Bikkels waren we.

Hoe kan het toch dat de tijden zo veranderd zijn? Zoveel moeilijker. Ingewikkelder.Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat ook komt doordat er tegenwoordig veel te veel gemiept wordt.
quote:gizzmo-returns schreef op 18 november 2016 @ 20:14:

Maja de bij en Programma met de muis op Duitsland

Die muis was toch net als onze Loekie?

Tussen de reclame door?
En vroeger had je nog èchte treinkaartjes... Kaaaaaanip!

Nog meer liefhebbers van Guus Flater? Ik heb hier nog een paar stripboeken en ook al heb ik het tig keer gezien ik schiet nog steeds in de lach.

Had mijn grote zus.
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 20:09:

[...]

Ja! Met mijn moeder mee naar het postkantoor, die dan geld opham voor de hele week. 'Mag ik er twee klein?'

En dan ging er een portie in elk vakje:

[afbeelding]

Zo'n ding heb ik de eerste jaren dat ik op mezelf woonde gebruikt!

Hartstikke handig.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:14:

[...]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat ook komt doordat er tegenwoordig veel te veel gemiept wordt.Correct.
ooooooww dat fisher price schooltje!!! uren mee gespeeld
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 20:14:

[...]

In juni 1998 haalde hij zich de woede van het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie op de hals door veel asielzoekers voor etnische profiteurs uit te maken. Ook zei hij dat etnische minderheden niets toevoegen aan de cultuur. Hierop besloot de directie van de AVRO zijn teksten vooraf te raadplegen.

Ja daarom juist. We luisterden juist naar G.B.J. om ons eens flink te kunnen ergeren. Wat dat betreft ben ik nog geen spat veranderd.
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 20:15:

En vroeger had je nog èchte treinkaartjes... Kaaaaaanip!

[afbeelding]
quote:granny71 schreef op 18 november 2016 @ 20:15:

[...]

Tussen de reclame door?Volgend mij niet, gewoon programma met dat luide ooggeknipper van die muis
Joris Driepinter.

Toen melk nog geen taboe was.

Schoolmelk die in driehoekige pakjes voor de schooldeur werd gezet, zon of regen.

En van die melkflessen met slappe aluminium omvouw-doppen. Die je bewaarde voor de zendelingen óf om de spaken van je fiets te doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:granny71 schreef op 18 november 2016 @ 20:15:

[...]

Tussen de reclame door?Yup
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 20:12:

[...]

Bikkels waren we.

Hoe kan het toch dat de tijden zo veranderd zijn? Zoveel moeilijker. Ingewikkelder.Vraag ik me ook vaak af...
Come fly with me on a jetplane
quote:00gjes schreef op 18 november 2016 @ 20:16:

[afbeelding]Nee, wij hadden Aap Noot Mies
quote:miekemv schreef op 18 november 2016 @ 20:15:

Nog meer liefhebbers van Guus Flater? Ik heb hier nog een paar stripboeken en ook al heb ik het tig keer gezien ik schiet nog steeds in de lach.

Jaaaaaaaaa!!!!

Met Kwabbernoot en Juffrouw Jannie....

Ik was gek van de boeken van Thea Beckman
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 20:15:

[afbeelding]

Had mijn grote zus.Die had ik ook. Zelfde jaargang. Maar ik had hem al heel snel over geplakt met Doe Maar plaatjes, uit de Popfoto.
quote:himalaya schreef op 18 november 2016 @ 20:16:

Joris Driepinter.

Toen melk nog geen taboe was.

Schoolmelk die in driehoekige pakjes voor de schooldeur werd gezet, zon of regen.

En van die melkflessen met slappe aluminium omvouw-doppen. Die je bewaarde voor de zendelingen óf om de spaken van je fiets te doen.

Ja

Lauwe schoolmelk, heerlijk!

Maar je moest niet je melkkaartje vergeten, want dan kreeg je geen melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven