De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Boeken: de vrolijke tweeling, Pitty op kostschool + tig delen daarna, de olijke tweeling. Billy Bradly+ tig delen.

Asterix en Obelix. Boeken van Jules Verne.
punniken.

Er gingen wel 10 kinderen mee in zo'n auto. Stuk of vier op de achterbank, twee voorin en de rest in de klep. Gordels? Wat waren dat?
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:20:

[...]

En Demesmaeker

Ik heb ze laatst opnieuw gekocht, op een rommelmarkt. En zoon ligt weer ouderwetsch in een deuk Ja? Wat leuk dat Guus nog steeds zijn uitwerking heeft.
quote:pino4 schreef op 18 november 2016 @ 20:19:

[...]

Ja, zeiken en je druk maken om alles. Onbenullige dingen..

En alles is Gevaarlijk en oh pas op want het gaat misschien wel regenen, oh horror laten we er meteen code oranje tegenaan gooien en zie je wel nu blijft iedereen binnen weer een hele werkdag naar de klote de economie komt krakend tot stilstand de samenleving is ontwricht weet je wat laten we in paniek raken met zijn allen.

Rot.

Toch.

Op.
De Club, wie schreef dat eerder? Elke maand mijn moeder gek zeuren tot ik er een mocht kopen. En ze 5 keer lezen.

quote:himalaya schreef op 18 november 2016 @ 20:21:

[...]

Het schandaal van de ontploffende Exota-reclame.

Was verzonnen door Willibrord Frequin of Frits Bom, toch?

Of had Willibrord Frequin iets met hoofden? Onthoofde mensen?Marcel van dam
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 18 november 2016 @ 20:17:

Ik was gek van de boeken van Thea Beckman

Ik ook.

En verslond de boekenserie van De vijf en De olijke tweeling.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:24:

[...]

En alles is Gevaarlijk en oh pas op want het gaat misschien wel regenen, oh horror laten we er meteen code oranje tegenaan gooien en zie je wel nu blijft iedereen binnen weer een hele werkdag naar de klote de economie komt krakend tot stilstand de samenleving is ontwricht weet je wat laten we in paniek raken met zijn allen.

Rot.

Toch.

Op.Dat/
Stuif es in! En dan op het eind: "Rechts? links?" Mijn moeder vond Ria Bremer een enorme kenau weet ik nog wel.

quote:JustcallmeTuT schreef op 18 november 2016 @ 20:20:

En de schooltandarts 2 keer in het jaar. Hellup. Ik ben een keer weggelopen. Gewoon naar huis. Mijn ouders werkte beiden dus waren niet thuis totdat moeder telefoon op haar werk kreeg.

terug naar school en naar de schooltandarts.

Ja! In zo'n bus. En dan werden er per keer 3 kinderen uit de klas gehaald. Moest je op een bankje in die bus wachten tot ze uitgeboord waren met het kind voor je. Zonder verdoving, uiteraard.

De horror..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gordels?

Die had je in sommige auto's niet eens.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 20:21:

Tienertoer! en dan vooral niet met 'ou' zoals het nu geschreven zou worden.

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 6d144e.jpg[/img]Check!
quote:granny71 schreef op 18 november 2016 @ 20:24:

[...]

Ik ook.

En verslond de boekenserie van De vijf en De olijke tweeling.ik ook van De Vijf, had de hele serie, sterker, ik heb ze nog steeds
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Ik voel mij oud.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:20:

[...]

En Demesmaeker

Ik heb ze laatst opnieuw gekocht, op een rommelmarkt. En zoon ligt weer ouderwetsch in een deuk

Ik wil ze ook weer...

Wat heb ik dáár een lol om gehad.

Ik kan nu nóg lachen om hoe ik toen gelachen heb.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 20:24:

Stuif es in! En dan op het eind: "Rechts? links?" Mijn moeder vond Ria Bremer een enorme kenau weet ik nog wel.

[afbeelding]En ren je rot !
quote:JustcallmeTuT schreef op 18 november 2016 @ 20:24:

Gordels?

Die had je in sommige auto's niet eens. Zeker niet, was niet verplicht toen.
Sandokan !
Lepel levertraan als de r in de maand zat.
Gordels?...In een Renault 4 niet gezien
Come fly with me on a jetplane
ren je rot

quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 20:21:

[...]

Ik had van die recalcitrante ouders. Ik hoefde niet. Ik ook niet want mijn vader had echt een trauma overgehouden aan zijn school tandarts.
quote:rosanna08 schreef op 18 november 2016 @ 20:21:

[...]

de iets modernere jongeren onder ons hadden echt boom, roos, vis Daar heb ik helemaal geen goeie herinneringen aan. Ik kende de letters al, en na 'boom' snapte ik het kunstje wel en toen moest ik nog een jaar lang al die andere woorden door ploegen terwijl ik inmiddels Pitty op Kostschool las. Wat een ellende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven