De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:JustcallmeTuT schreef op 18 november 2016 @ 20:03:

Ik weet nog dat er autoloze zondagen waren en we gingen rolschaatsen op de autobaan.

Sowieso was het veel relaxter rijden want er was nooit file en drukte op de weg.Oh dat was zo zalig, die autoloze zondagen!
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 20:06:

[img]http://nudoorpakken.nl/wp-content/uploa ... lauw21.jpg[/img]cheques!!!
quote:gizzmo-returns schreef op 18 november 2016 @ 19:56:

Op verjaardagen bij ons werd altijd bowl gemaakt kent iemand dat ook?

Doet mijn ex schoonmoeder nog steeds.

Hele grote schaal en jij gaat altijd schoon leeg.
penny de jager
Ik noem het nog Sport in Beeld

En G.B.J Hilterman over de Toestand in de Wereld.
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 20:07:

[...]

cheques!!!

Ja! Met mijn moeder mee naar het postkantoor, die dan geld opham voor de hele week. 'Mag ik er twee klein?'

En dan ging er een portie in elk vakje:

Klazien uit Zalk

1979.

Man man, die winter was één groot avontuur. 's Morgens wakker worden, half ingesneeuwd, en ik mocht door het bovenlichtje naar buiten om de deur uit te graven. Papa bleef lekker thuis bij de kachel, want de trein reed niet en op de snelweg lag drie meter sneeuw. Schaatsen op straat, want er lag tien centimeter ijzel. En niks geen gezeur over weeralarmen en ontwrichte samenlevingen he, we deden het er gewoon mee.
Tropisch rooster in 1975. Vroeg naar school , vroeg uit.

Zomers leken mooier dan nu. Lekker warm.
Cabaret-uurtje op de radio op zondag. De lachende kerk o.a.
Everything you see I owe to spaghetti!
Oh ja, toen gingen we op de schaats naar school, want er lag zeker 2 cm ijs op alle straten.
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 20:09:

[...]

Ja! Met mijn moeder mee naar het postkantoor, die dan geld opham voor de hele week. 'Mag ik er twee klein?'

En dan ging er een portie in elk vakje:

[afbeelding]Heel, heel vaag staat dit ding me bij.
Na een bezoekje met de nodige borrels reed je opa zonder problemen naar huis.

Glaasje op laat je rijden.

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 20:08:

En G.B.J Hilterman over de Toestand in de Wereld.Oh god ja. How I miss that hero
@justcallmetut... Zeker weten !
Come fly with me on a jetplane
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:10:

[afbeelding]

1979.

Man man, die winter was één groot avontuur. 's Morgens wakker worden, half ingesneeuwd, en ik mocht door het bovenlichtje naar buiten om de deur uit te graven. Papa bleef lekker thuis bij de kachel, want de trein reed niet en op de snelweg lag drie meter sneeuw. Schaatsen op straat, want er lag tien centimeter ijzel. En niks geen gezeur over weeralarmen en ontwrichte samenlevingen he, we deden het er gewoon mee.

Bikkels waren we.

Hoe kan het toch dat de tijden zo veranderd zijn? Zoveel moeilijker. Ingewikkelder.
En dit aten we
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 20:10:

[img]http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/ ... 20-406.jpg[/img]

1979.

Man man, die winter was één groot avontuur. 's Morgens wakker worden, half ingesneeuwd, en ik mocht door het bovenlichtje naar buiten om de deur uit te graven. Papa bleef lekker thuis bij de kachel, want de trein reed niet en op de snelweg lag drie meter sneeuw. Schaatsen op straat, want er lag tien centimeter ijzel. En niks geen gezeur over weeralarmen en ontwrichte samenlevingen he, we deden het er gewoon mee.Feeest!! wij konden drie dagen niet naar school
Geweldig topic! Misschien al gedeeld hoor:

Het Fisher Price schooltje, heel veel mee gespeeld.

Ik ben van '72 maar deze vuilnisbakken nog meegemaakt, kun je nu toch niet meer voorstellen...

Met dan zo'n rekje bij de voordeur met opschrijfboekje...

:-)
Stiekem bij een vriendinnetje op zondagmiddag StarTrek op de Duitse zender kijken want die kwam er bij ons niet op.
quote:canvas schreef op 18 november 2016 @ 20:06:

[afbeelding]

Giroblauw ja!

En de zilvervloot rekening.

Heb ik gehad.

Allebei.

En dan naar het postkantoor om geld op te nemen.

Moest je tegen zo'n raampje schreeuwen dat je 25 gulden op wilde nemen en dan gingen ze voor je bellen.
Voedselschandaal met nitriet in iglo spinazie.
quote:Annapicobella schreef op 18 november 2016 @ 20:11:

Cabaret-uurtje op de radio op zondag. De lachende kerk o.a.Met Fons Jansen toch? Daar waren mijn ouders fan van, want we waren katholiek. Ik ben trouwens nog steeds fan, al ben ik niet meer katholiek.
Kwik in sinaasappels .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven