De ouderensoos
zaterdag 19 november 2016 om 13:09
zaterdag 19 november 2016 om 13:20
zaterdag 19 november 2016 om 13:23
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:00:
Ben gisteravond gaan slapen met een hoofd vol dierbare jeugd herinneringen. Dank dames!
Dacht daarbij ook aan de zondag ochtend waarbij ik brak mijn bed uit schommelde. Beneden stond de tent blauw van de rook en stond de jeneverfles pontificaal op tafel. Mijn ochtendroes was even eerder wreed verstoord door de elpee van Heino die luid het trapgat in schalde.
Pa en ma stijldansend door de kamer. De bijzettafeltjes (3 in elkaar passende delen), de vingerplant en de asbak op standaard werden dan aan de kant geschoven.
Wat een tijden...
Geweldig
Bij ons kwam het geluid van Heino uit een bandrecorder.
Ben gisteravond gaan slapen met een hoofd vol dierbare jeugd herinneringen. Dank dames!
Dacht daarbij ook aan de zondag ochtend waarbij ik brak mijn bed uit schommelde. Beneden stond de tent blauw van de rook en stond de jeneverfles pontificaal op tafel. Mijn ochtendroes was even eerder wreed verstoord door de elpee van Heino die luid het trapgat in schalde.
Pa en ma stijldansend door de kamer. De bijzettafeltjes (3 in elkaar passende delen), de vingerplant en de asbak op standaard werden dan aan de kant geschoven.
Wat een tijden...
Geweldig
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
zaterdag 19 november 2016 om 13:25
quote:elviva schreef op 19 november 2016 @ 13:12:
Stoepranden al voorbij gekomen?
Nee, volgens mij nog niet. Deden wij ook vaak, de hele weg naar school! Dat kon toen nog, er stonden (begin 60-er jaren), zeker overdag, nauwelijks geparkeerde auto's langs de stoep.
Ik had ook stelten. Speciaal voor mij gemaakt door mijn vader.
(zie ik eigenlijk ook nooit meer op straat)
Stoepranden al voorbij gekomen?
Nee, volgens mij nog niet. Deden wij ook vaak, de hele weg naar school! Dat kon toen nog, er stonden (begin 60-er jaren), zeker overdag, nauwelijks geparkeerde auto's langs de stoep.
(zie ik eigenlijk ook nooit meer op straat)
zaterdag 19 november 2016 om 13:27
De voddenman die door de straat kwam en als je iets inleverde kreeg je een ballon.
De orgelman die door de straat kwam met z'n centenbakje.
De aardappelboer die langs de deur kwam.
De verschillende kleine winkeltjes (drogist / bakker/ groente / slager /sigarenwinkeltje die ook snoep verkocht), die her en der zaten.
De orgelman die door de straat kwam met z'n centenbakje.
De aardappelboer die langs de deur kwam.
De verschillende kleine winkeltjes (drogist / bakker/ groente / slager /sigarenwinkeltje die ook snoep verkocht), die her en der zaten.
zaterdag 19 november 2016 om 13:28
quote:Gebruna schreef op 19 november 2016 @ 13:25:
[...]
(zie ik eigenlijk ook nooit meer op straat)Stelten zullen tegenwoordig wel veel te gevaarlijk zijn
[...]
(zie ik eigenlijk ook nooit meer op straat)Stelten zullen tegenwoordig wel veel te gevaarlijk zijn
zaterdag 19 november 2016 om 13:28
quote:elviva schreef op 19 november 2016 @ 13:23:
[...]
Geweldig
De bandrecorder!!!!
Wij hadden deze:
Wat was ik trots toen ik deze mocht hebben.
Daarna kwam pas de radio met het dubbele cassettedeck.
[...]
Geweldig
De bandrecorder!!!!
Wij hadden deze:
Wat was ik trots toen ik deze mocht hebben.
Daarna kwam pas de radio met het dubbele cassettedeck.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 19 november 2016 om 13:31
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:20:
Er was ook zo'n boekenserie over Zweedse kindertjes die woonden op het platteland. In een buurtschapje met van die knusse houten huizen.
Wat wilde ik daar graag wonen..
Dat waren de boeken over de kinderen van Bolderburen.
Was ik ook enorm fan van.
Toetjes: door de week yoghurt..op zondag vanillevla of cocoladevla.
Ik logeerde vaak bij mijn tante..die maakte heerlijke toetjes..dikke griesmeel met veel suiker en daarover uitgeperst citroen of sinaasappelsap..custardpudding met saus..mmm
En ze kon van die heerlijke stamppotten maken..zoete appels..koolraap..heb het nooit kunnen evenaren.
Er was ook zo'n boekenserie over Zweedse kindertjes die woonden op het platteland. In een buurtschapje met van die knusse houten huizen.
Wat wilde ik daar graag wonen..
Dat waren de boeken over de kinderen van Bolderburen.
Was ik ook enorm fan van.
Toetjes: door de week yoghurt..op zondag vanillevla of cocoladevla.
Ik logeerde vaak bij mijn tante..die maakte heerlijke toetjes..dikke griesmeel met veel suiker en daarover uitgeperst citroen of sinaasappelsap..custardpudding met saus..mmm
En ze kon van die heerlijke stamppotten maken..zoete appels..koolraap..heb het nooit kunnen evenaren.
zaterdag 19 november 2016 om 13:37
Eigenlijk deden wij toen erg veel spelletjes e.d. die goed waren voor de motoriek (ik heb het idee dat dit tegenwoordig veel minder is).
En vooral: héél veel buitenspelen! "Naar binnen als de straatverlichting aan ging".
Schiet me nog een geliefde activiteit te binnen: madeliefjes plukken en daar een ketting van rijgen.
En vooral: héél veel buitenspelen! "Naar binnen als de straatverlichting aan ging".
Schiet me nog een geliefde activiteit te binnen: madeliefjes plukken en daar een ketting van rijgen.
zaterdag 19 november 2016 om 13:37
quote:yajes schreef op 19 november 2016 @ 13:30:
Bubbelgum
Duimdrop
Zouthout
Schuimblok.
Zakje wit op zwart met dolfijntje erop.
Zo'n lollie met 2 kleuren.
Hebben jullie ook dat het lijkt (of misschien wel zo is) dat het snoep nu kleiner is, iig. die lollies.
De ijscoman die door de straat kwam en dan sneed hij een plak van die rol en deed dat tussen twee ronde koekjes.
Ik was gek op de Gompie met gekleurde bal 50 cent en de Cornetto koste toen een gulden.
Bubbelgum
Duimdrop
Zouthout
Schuimblok.
Zakje wit op zwart met dolfijntje erop.
Zo'n lollie met 2 kleuren.
Hebben jullie ook dat het lijkt (of misschien wel zo is) dat het snoep nu kleiner is, iig. die lollies.
De ijscoman die door de straat kwam en dan sneed hij een plak van die rol en deed dat tussen twee ronde koekjes.
Ik was gek op de Gompie met gekleurde bal 50 cent en de Cornetto koste toen een gulden.
zaterdag 19 november 2016 om 13:39
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 13:28:
[...]
Stelten zullen tegenwoordig wel veel te gevaarlijk zijn
Nee hoor.
De leerlingen uit mijn groep mochten zelf aangeven wat ze in hun buitenspelbak wilden hebben.
Ze hebben stelten, een lolobal, een voetbal, een basketbal en een springtouw.
[...]
Stelten zullen tegenwoordig wel veel te gevaarlijk zijn
Nee hoor.
De leerlingen uit mijn groep mochten zelf aangeven wat ze in hun buitenspelbak wilden hebben.
Ze hebben stelten, een lolobal, een voetbal, een basketbal en een springtouw.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 19 november 2016 om 13:41