De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 17:16:

Ik kan niet stoppen... Was lekkere kauwgom trouwens.

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... cef458.jpg[/img]

Nog steeds mijn top of mind kauwgommerk.

Hoe lang bestaat het al niet meer?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Delicatesse....

quote:bethweeter schreef op 19 november 2016 @ 17:20:

[...]

Nee, volgens mij was die met die Bugatti een andere. Die ging huilen omdat ie zoveel van zijn auto hield.

Die bij Sonja had volgens mij een Mercedes maar dat zou ik op moeten zoeken. Zijn vrouw zat in ieder geval naast hemOja, inderdaad. Die Bugattie-man zat in zo'n programma a la Showroom met excentrieke Nederlanders.
Klote dingen om in- en uit elkaar te klappen... Met kek printje.

quote:himalaya schreef op 19 november 2016 @ 17:01:

In mijn letterbak stonden van die witte stenen paardjes, in allerlei standjes. Je kon ze kopen bij (oa) V&D. Daar had en overijverige verkoopster er alles aan gedaan om het zo creatief mogelijk neer te zetten, oa door een baksteen op zijn korte kant neer te zetten en daar een glasplaatje op. Daar stonden dan 3 paardjes op. Ik pakte een van de buitenste en toen was de boel uit balans en donderde alles om. Ik moest heel hard huilen, van de schrik maar ook omdat er heel veel paardjes 'dood' waren

Volgens mij kreeg die verkoopster op haar kop omdat ze het onhandig had neergezet, maar dat kan ik er zelf bij verzonnen hebben om de handenafdryk van mijn moeder niet meer op mijn billen te voelen.. Ik had een originele letterbak uit de drukkerij van mijn oom. Zo jammer dat ik hem ooit heb weggedaan...
De telefoonklapper met de standaard grijze draaischijf telefoon, volgens mij was die officieel eigendom van de PTT.

Die klapper en dat stretchbed: check!
Voor een briefkaart op de eerste rang, met Bob Bouma. Toen wist ik antwoord op alle vragen, want keek en las veel over oude films en acteurs. Lieve dames, beste heren.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Jeemina schreef op 19 november 2016 @ 17:27:

[...]

Ik had een originele letterbak uit de drukkerij van mijn oom. Zo jammer dat ik hem ooit heb weggedaan...Zonde inderdaad maar op marktplaats nog wel te vinden maar ja; anders dan de echte van je oom.
Uiteraard, de pukkel op de middelbare school:

quote:Habbekratz schreef op 19 november 2016 @ 16:57:

[...]

Die had ik ook!

Ik ook!

Vera jij brengt mijn hele jeugd in beeld! Waar haal je het vandaan?
quote:Habbekratz schreef op 19 november 2016 @ 17:02:

Heeft iemand nog een plaatje van die rechthoekige snoepjes die je uit zijn snoepding kon klikken met een poppetje bovenop ?Pez! Nog steeds te koop.

Wat een leuk topic!

Ik gebruikte in de jaren 70 altijd Limara deodorant. Na een half uurtje stonk ik gewoon weer, maar dan met een parfumluchtje erdoor.

Volle kelder vroeger
En deze zijn zo onverslijtbaar dat ze van generatie op generatie overgaan:

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:00gjes schreef op 19 november 2016 @ 17:43:

[...]

Pez! Nog steeds te koop.

[img]http://www.museumofplay.org/online-coll ... 017587.jpg[/img]Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
quote:granny71 schreef op 19 november 2016 @ 15:36:

Geen idee meer hoe de serie heette maar ik keek hier graag naar

[afbeelding]Candy Candy. Heb ik laatst nog een paar afleveringen van teruggekeken.
Life is short. Eat dessert first.
ff google op pez

https://www.candyonline.nl/Pez-snoep

bij favorieten gezet
quote:rosanna08 schreef op 18 november 2016 @ 21:07:

wipneus en pim, voorgelezen door de juf Tegenwoordig moeten uitleggen dat je niet deze bedoelt...

maar zoiets

De behangetjes hadden wel wat.

En Koning Goedhardt.
quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 17:30:

De telefoonklapper met de standaard grijze draaischijf telefoon, volgens mij was die officieel eigendom van de PTT.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hahaha ja dit ja!

Wij hadden alleen nog zo'n loodzware telefoon.

Deze:

De hoorn moest ik als kind met twee handen vasthouden.

Bij mijn opa en oma hing de telefoon op de gang. In de winter deed mijn opa eerst zijn jas aan voor hij op ging nemen.
quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 17:20:

Rook zo lekker...

[afbeelding]

Dít was ook een rage ja.

Ik had bubblegum, peach en vanille.

Die vanille rook naar verloop van tijd naar rubber banden.
quote:Cateautje schreef op 19 november 2016 @ 17:44:

Wat een leuk topic!

Ik gebruikte in de jaren 70 altijd Limara deodorant. Na een half uurtje stonk ik gewoon weer, maar dan met een parfumluchtje erdoor.

[afbeelding]

Hielp niks deze inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven