De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Ik vrees dat mijn moeder deze (mosterd) glazen nog steeds in gebruik heeft...

Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 16:43:

Ik vrees dat mijn moeder deze (mosterd) glazen nog steeds in gebruik heeft...

[afbeelding]

check!

En was er ook niet zo'n bruinglazen servies wat je bijeen kon sparen met zegeltjes bij de pomp of super?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 16:51:

[...]

check!

En was er ook niet zo'n bruinglazen servies wat je bijeen kon sparen met zegeltjes bij de pomp of super?Bij de BP. Foei en spuuglelijk, mijn ouders hebben het nog steeds.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Weergaloze plaatjes!
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 16:51:

[...]

check!

En was er ook niet zo'n bruinglazen servies wat je bijeen kon sparen met zegeltjes bij de pomp of super?van arcopal ofso
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 16:28:

[img]https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... 7UlZcTJh3g[/img]

In de letterbak!Die had ik ook!
Loeki de Leeuw. Asjemenou!

En dan Sonja op zaterdag/zondag/maandag etc voor al die controversiele gespreksonderwerpen. En de man die zijn auto boven zijn vrouw verkoos :-D
In mijn letterbak stonden van die witte stenen paardjes, in allerlei standjes. Je kon ze kopen bij (oa) V&D. Daar had en overijverige verkoopster er alles aan gedaan om het zo creatief mogelijk neer te zetten, oa door een baksteen op zijn korte kant neer te zetten en daar een glasplaatje op. Daar stonden dan 3 paardjes op. Ik pakte een van de buitenste en toen was de boel uit balans en donderde alles om. Ik moest heel hard huilen, van de schrik maar ook omdat er heel veel paardjes 'dood' waren

Volgens mij kreeg die verkoopster op haar kop omdat ze het onhandig had neergezet, maar dat kan ik er zelf bij verzonnen hebben om de handenafdryk van mijn moeder niet meer op mijn billen te voelen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heeft iemand nog een plaatje van die rechthoekige snoepjes die je uit zijn snoepding kon klikken met een poppetje bovenop ?
quote:yajes schreef op 19 november 2016 @ 10:36:

[...]

O ja! 50 poooooopppp ofun enveeeloooopp!Herinner me nog wel de Roepie Roepie vogel maar volgens mij was dat later pas.
Such a beautiful place to be with Friends.
quote:Nouschi schreef op 18 november 2016 @ 22:33:

Deze vond ik zo mooi!

[afbeelding]Oh ja! De 4kleuren pen. Die kregen we in de 3e klas allemaal van sinterklaas, daar heb ik tot in de 6e mee gespeeld.
quote:bethweeter schreef op 19 november 2016 @ 16:58:

En dan Sonja op zaterdag/zondag/maandag etc voor al die controversiele gespreksonderwerpen. En de man die zijn auto boven zijn vrouw verkoos :-DOMG dat weet ik nog!
quote:Habbekratz schreef op 19 november 2016 @ 17:02:

Heeft iemand nog een plaatje van die rechthoekige snoepjes die je uit zijn snoepding kon klikken met een poppetje bovenop ?Die bestaan nog!
Das Schlagerfestival keken we altijd.

Jaren 70 is helemaal weer trendy,groen,oranje en bruin.
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 17:04:

[...]

Die bestaan nog! koop ik voor kleinkind Echt waar kun je het kopen,zie ze nooit ergens.Helemaal uit mijn kindertijd.
nieuwjaarsconcert stond steevast op, 1 januari en niemand kon elkaar meer verstaan zo hard stond de tv
quote:Habbekratz schreef op 19 november 2016 @ 17:06:

[...]

Echt waar kun je het kopen,zie ze nooit ergens.Helemaal uit mijn kindertijd.Zou graag plaatjes willen plakken maar mag niet, terwijl in over de 200 berichten zit, kinderachtig gedoe hier

En dan Sonja op zaterdag/zondag/maandag etc voor al die controversiele gespreksonderwerpen. En de man die zijn auto boven zijn vrouw verkoos :-DDie Bugatti kerel?
Deze en dan er aan likken en ook echt op je lippen smeren. Pràchtig.

quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 17:09:

[...]

Zou graag plaatjes willen plakken maar mag niet, terwijl in over de 200 berichten zit, kinderachtig gedoe hier

Heb je plaatjesplakrechten aangevraagd?

Kinderachtig, maar noodzakelijk vanwege bijzonder vervelende idioten in het verleden die het forum vervuilden met de meest walgelijke plaatjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik kan niet stoppen... Was lekkere kauwgom trouwens.

En dan Sonja op zaterdag/zondag/maandag etc voor al die controversiele gespreksonderwerpen. En de man die zijn auto boven zijn vrouw verkoos :-DHoorde afgelopen week op de radio dat Loeki de Leeuw terug komt op tv!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:15:

[afbeelding]Schoolsparen inderdaad! Ik kende dat spaarpotje van jou niet, maar wel dat er elke vrijdagmiddag een aantal kinderen wat kleingeld mee naar school namen. Dan stonden ze in de rij en kregen dan zegeltjes die in een boekje gingen. Ik vond dat zeer geheimzinnig en mocht nooit meedoen van mijn moeder.
Rook zo lekker...

quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 17:12:

[...]

Die Bugatti kerel?

Nee, volgens mij was die met die Bugatti een andere. Die ging huilen omdat ie zoveel van zijn auto hield.

Die bij Sonja had volgens mij een Mercedes maar dat zou ik op moeten zoeken. Zijn vrouw zat in ieder geval naast hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven