De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 22:55:

[...]

Vast adhd maar dat wisten ze toen nog niet toen was je gewoon irritant druk aanwezig
Alle reacties Link kopieren
quote:LoveDobby schreef op 19 november 2016 @ 22:53:

[...]

Ik ben beertje Colargoll,

Beertje dat kan zingen,

Trala, doré mifasol,

Dans erbij het is te dol,

Ik beleef zoveel,

Dans en lach en leer en speel,

Met mijn fluite fluit, blaas ik elk verhaaltje uit,

Twiettwiet, twiettwiet, twiettwiet.

Je wilt toch niet beweren dat je dit zo kunt opdreunen?

(Sommige mensen hebben, naar het schijnt, ergens in hun hersenen een sterk ontwikkelde kwab waardoor allerlei nutteloze info voor de rest van hun leven wordt opgeslagen).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Op de lagere school kregen we met Koninginnedag een theelepeltje met de beeltenis van Juliana.
quote:Boeddhabuikjebeeld schreef op 19 november 2016 @ 22:57:

[...]

Ik ken nog een iets minder nette versie kook
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 22:58:

[...]

(Sommige mensen hebben, naar het schijnt, ergens in hun hersenen een sterk ontwikkelde kwab waardoor allerlei nutteloze info voor de rest van hun leven wordt opgeslagen).Dat heb ik. Je hebt er niks aan.
De Rudi Carell show...op dat onbewoonde eiland met Esther Ofarim.

En is "open het dorp" al langsgekomen..met Mies Bouwman?
quote:Mother_Earth schreef op 18 november 2016 @ 18:21:

Die onderzetters voor de pannen die heb ik zelfs nog ergens liggen geloof ik Humm, ik gebruik die nog steeds
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 22:58:

Op de lagere school kregen we met Koninginnedag een theelepeltje met de beeltenis van Juliana.En met de kroning van Bea een mok met de beeltenis van moeder en dochter
Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg.

[...]

Ik ken nog een iets minder nette versie Ik ook; Geleerd op het kamp van de soos van de kerk.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Boeddhabuikjebeeld schreef op 19 november 2016 @ 22:56:

Koninginnendag op het bordes van Soestdijk. Toen Bea koningin werd in 1980 was dat helemaal over. We woonden in de buurt dus we gingen vaak kijken.

We kregen toen op school, ter herinnering, allemaal een theelepeltje volgens mij.

Edit: doe mij maar een bitterbal met mosterd bij mijn sinas.

[...]

Ik ken nog een iets minder nette versie

Die ken ik ook

Maar deze versie zongen mijn ouders altijd voor het slapen gaan, inclusief poppenkastspel boven de deur.
Such a beautiful place to be with Friends.
En de band van Mies bij een van de acht en de stoel in het donker met die lamp.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 22:58:

Op de lagere school kregen we met Koninginnedag een theelepeltje met de beeltenis van Juliana.En een tegeltje meen ik toen Willem Alexander geboren was. Trouwens toen Bea en Claus trouwden kregen we ook iets..een glas of beker dacht ik.
quote:Boeddhabuikjebeeld schreef op 19 november 2016 @ 22:56:

Koninginnendag op het bordes van Soestdijk. Toen Bea koningin werd in 1980 was dat helemaal over. We woonden in de buurt dus we gingen vaak kijken.Ooit toen het nog koningin Juliana was kwam ze bij ons op school op bezoek. Kennelijk was ik zwaar teleurgesteld want ze droeg geen kroon.

[...]

(Sommige mensen hebben, naar het schijnt, ergens in hun hersenen een sterk ontwikkelde kwab waardoor allerlei nutteloze info voor de rest van hun leven wordt opgeslagen).Uh ja was mijn bedtijd liedje
quote:damocles schreef op 19 november 2016 @ 23:02:

[...]

Ooit toen het nog koningin Juliana was kwam ze bij ons op school op bezoek. Kennelijk was ik zwaar teleurgesteld want ze droeg geen kroon. Ze had dan ook liever dat je "gewoon" mevrouw tegen haar zei. Ze is nog wel eens bij mij in de winkel geweest. Helaas werkte ik toen niet, maar ook daar bleek ze heel "gewoon".
Als je doet wat je altijd deed zul je krijgen wat je altijd kreeg.
quote:Jeemina schreef op 19 november 2016 @ 23:02:

[...]

En een tegeltje meen ik toen Willem Alexander geboren was. Trouwens toen Bea en Claus trouwden kregen we ook iets..een glas of beker dacht ik.Klopt!
Hadden jullie deze ook? De geboortetegel.

De mijne was nog eens extra versierd met een lijst met allerlei metalen krullen.

quote:Boeddhabuikjebeeld schreef op 19 november 2016 @ 23:04:

[...]

Ze had dan ook liever dat je "gewoon" mevrouw tegen haar zei. Ze is nog wel eens bij mij in de winkel geweest. Helaas werkte ik toen niet, maar ook daar bleek ze heel "gewoon".Inderdaad, voor een kind van een jaar of 6 wel een deceptie, voor mij was het gewoon een random oudere dame... (zo oud zal ze niet geweest zijn maar voor een kind is alles ouder dan 45 natuurlijk 'oud')
In mijn jeugd, lag onze woonwijk aan de polder (woon nog op dezelfde plaats maar intussen is alles volgebouwd .

In de zomer, gingen we altijd op de dijk sproeivliegtuigjes kijken, die de gewassen insectvrij moesten houden, met insecticide. Die vlogen dan vlak over ons hoofd en als de wind verkeerd stond kreeg je de volle lading.

Heel gezond allemaal

[...]

(Sommige mensen hebben, naar het schijnt, ergens in hun hersenen een sterk ontwikkelde kwab waardoor allerlei nutteloze info voor de rest van hun leven wordt opgeslagen).Het werd er vroeger ingestampt zoals bv het aap noot mies, ik kan dit zo snel opzeggen, dat doet niemand mij na.
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 23:06:

De mijne was nog eens extra versierd met een lijst met allerlei metalen krullen.

[afbeelding]Ja en die ben ik kwijt
Wat heeft ze hier in vredesnaam op haar hoofd trouwens!?

Zo'n 'decoratief' visnet????

quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 23:06:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 8d0b23.jpg[/img]

[img]http://www.vijftigplusser.nl/weblog/ima ... 5_2176.JPG[/img]Wat een nostalgie, hier had ik hem niet, dochter weer wel die kreeg je cadeau als je mee deed aan moeders voor moeders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven