de waarde van R.I.P

01-04-2011 22:24 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om een ander topic (dit topic dus) niet te verder te laten ontsporen, hierbij een nieuw topic

Wat is de waarde van R.I.P. en is het wel of niet vals sentiment om te treuren om iemand die je niet hebt gekend

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bedankt voor het openen van dit topic

Voor mij persoonlijk heeft RIP schrijven op een topic over iemand die je niet kent absoluut geen waarde.

Komt schijnheilig over
Frankly my dear, I don"t give a damn
ok, voor degenen die geen idee hebben waar ik het over heb

Op het topic voor Gijs Thio werd er gediscussieerd over het openen van dit soort topics en over het te vaak gebruiken van R.I.P en aangezien ik van mening ben dat dat niet echt hoort in zo'n topic, dit topic
Maar soms 'ken' je iemand wel, zoals Antonie Kamerling bijv.

Sommige mensen zijn daar behoorlijk kapot van geweest,ondanks dat ze hem niet konden.
Hoe bedoel je wat is de waarde van Requiescat In Pace (rust in vrede)?. Doel je op een specifiek gebruik van deze afkorting in topics? Ik weet niet uit welk topic dit topic voortkomt, dus je moet even iets meer info geven.
Ik heb het andere topic niet gezien. Waarom is R.I.P erg?
quote:rosanna08 schreef op 01 april 2011 @ 22:28:

ok, voor degenen die geen idee hebben waar ik het over heb

Op het topic voor Gijs Thio werd er gediscussieerd over het openen van dit soort topics en over het te vaak gebruiken van R.I.P en aangezien ik van mening ben dat dat niet echt hoort in zo'n topic, dit topic Ah, het wordt al duidelijk. Wanneer wordt het dan te vaak gebruikt?
Borderwalk, ik heb dit topic alleen geopend om de discussie uit het andere topic te halen, moet zelf nog even een standpunt bepalen
Wat een kul dat het vals sentiment is. Moet je iemand persoonlijk kennen om betrokken te zijn? Meeleven met de slachtoffers in Japan, Libië, weet ik waar, omdat de berichten en foto's je raken, is dat ook vals sentiment? Wat mij betreft zou het juist wel wat meer mogen.
Eens met emaille.
Ik heb het nog nooit gebruikt, ik denk dat het niet bij mij past.

Als ik het erg vind dat iemand is overleden, zeg ik dat ik het erg vind dat iemand is overleden. Ik heb niets met die afkorting.
Meer R.I.P

Minder PMS
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Off Topic: Komet er ineens een IKEA auto mijn scherm oprijden?? WTF?
quote:emaille schreef op 01 april 2011 @ 22:32:

Wat een kul dat het vals sentiment is. Moet je iemand persoonlijk kennen om betrokken te zijn. Meeleven met de slachtoffers in Japan, Libië, weet ik waar, omdat de berichten en foto's je raken, is dat ook vals sentiment? Wat mij betreft zou het juist wel wat meer mogen.Tuurlijk kun je betrokken zijn bij iets, maar moet je dat dan uiten door RIP te plaatsen in een posting?
@ Rosanna , misschien een linkje naar dat andere topic (waar ik goed ziek van werd) weet niet hoe dat moet..
Heck, ik steek wel eens een kaarsje aan voor iemand die ik niet persoonlijk gekend heb. Zit ik dan in mn uppie thuis vals sentimenterig en schijnheilig te zijn? Voor wie dan?
goed plan Eefje, ik zet hem ff in de OP
quote:diaantje1971 schreef op 01 april 2011 @ 22:34:

Meer R.I.P

Minder PMS
quote:emaille schreef op 01 april 2011 @ 22:32:

Wat een kul dat het vals sentiment is. Moet je iemand persoonlijk kennen om betrokken te zijn? Meeleven met de slachtoffers in Japan, Libië, weet ik waar, omdat de berichten en foto's je raken, is dat ook vals sentiment? Wat mij betreft zou het juist wel wat meer mogen.

En toch, wat is in jouw ogen meeleven?

(oprechte vraag)

Zoals die ramp in Japan.

Ik vind het erg, kijk naar het journaal, maar zal er verder persoonlijk niet van wakker liggen.

Denk toch te ver van mijn bed
Wat boeit anderen dat of iemand zn betrokkenheid wil uiten met een RIP? Heb je er last van? Iedereen verwerkt iets op zn eigen manier. Waarom moeten anderen daar iets van vinden?
Tjah wat kun je anders zeggen dan rust in vrede? En waarom zou het mensen niet mogen aangrijpen? Idd de doden in Japan zijn voor mij een ver van mijn bed show hier in Nederland maar moet ik me er dan maar niks van aan trekken en is RIP dan overdreven? Ik kende die mensen net zo min als Gijs Thio en de velen anderen die overlijden elke dag.

De één vindt RIP overdreven de ander vindt het heel normaal om zo te reageren.Maar hoe sommigen gelijk proberen te halen in dat ene topic en zich er helemaal in vastbijten om anderen ervan te overtuigen dat RIP hypocriet is, tjah ik heb wel wat beters te doen op een dag iig. En de ene mens is de andere niet. De één trekt het zich erg aan en de ander ligt er totaal niet wakker van. Maar laat ieder in zijn waarde toch.
quote:emaille schreef op 01 april 2011 @ 22:35:

Heck, ik steek wel eens een kaarsje aan voor iemand die ik niet persoonlijk gekend heb. Zit ik dan in mn uppie thuis vals sentimenterig en schijnheilig te zijn? Voor wie dan?

Nee natuurlijk niet.

Ik bedoel het hier uiten op het forum.

Op topics hier zal ik ook niet zo snel iets posten, dat wil niet zeggen dat het mij niet raakt
quote:calvijn1 schreef op 01 april 2011 @ 22:36:

[...]

En toch, wat is in jouw ogen meeleven?

(oprechte vraag)

Zoals die ramp in Japan.

Ik vind het erg, kijk naar het journaal, maar zal er verder persoonlijk niet van wakker liggen.

Denk toch te ver van mijn bedSommige beelden van verslaggevers ter plekke kwamen bijzonder hard binnen. Mensen die vochten voor hun leven en ternauwernood aan de dood ontsnapten. Je kan het heel makkelijk van je af laten glijden, maar je kan er ook even bij stilstaan. Soms gaat dat vanzelf. En dan doet het je even pijn, de wetenschap dat zoveel mensen nooit meer van hun geliefden zullen horen. Ze zien zoeken, wanhopig hun naam roepen. Ja, dat raakt me en dan leef ik mee.
Ik ga er altijd vanuit dat het uit medeleven gezegd wordt.

Gebruik het zelf zelden maar zie er niks verkeerds in.
ik geloof dat ik er meer moeite mee heb wanneer mensen IRL ineens doen alsof ze de dikste vrienden waren met een overledene.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven