Diamond Painting

02-03-2021 19:36 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn puzzel van 5000 stukjes volgende week waarschijnlijk af is heb ik om maar eens een keer wat anders te doen te hebben een diamond painting schilderij besteld. Ja, ik voel me wel een ontzettende boomer nu, maar wie doet dit ook? En is het echt zo makkelijk als ze zeggen dat het is?
Boomers doen dit ook. :-D

En ja, je plakt een steentje op een plakmat op nummer.
Ja ik! Je moet even uitvinden wat voor je zelf het prettigst werkt dus als ik jou was zou ik met een goedkope kleine beginnen. Ik kom er heerlijk bij tot rust!
Alle reacties Link kopieren
Die ik besteld heb is 40 bij 50 cm. Dat is best wel groot denk ik nu?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat best wel. Maar hoe groter hoe meer detsol je hebt in de afbeelding.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
02-03-2021 19:49
Ja, dat best wel. Maar hoe groter hoe meer detsol je hebt in de afbeelding.
Detsol?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe het ook. Ik ben ook klein begonnen, inmiddels ben ik met mijn 4e bezig. alhoewel die even apart ligt want ik ben bezig met een lastige legpuzzel :proud:

Ik vind het fijn om te painten. Eentje heb ik in het buitenland gekocht (weet niet of ik namen mag noemen maar ik gok dat je hem wel kent :P ) en de huidige in NL. Qua prijs was ik hetzelfde kwijt, hier had ik hem de volgende dag in huis en als ik die uit het buitenland wilde moest ik zeker een maand wachten, had ik geen zin in :P
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Je hebt er een nieuwe hobby en verslaving bij 😂 een tip, bestel ook een ledlamp op Aliexpress. DE uitkomst voor mij. In het donker is het vaak moeilijl te zien
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij supersuf, maar heb een keer een kleintje geprobeerd en toen vond ik het stiekem leuk! Ik vind de meeste paintings niet echt mooi overigens, ik vind het vooral leuk en ontspannend om te doen!

40x50 is een redelijk formaat, veel kleiner pakt vaak niet zo mooi uit, dan wordt het echt heel blokkerig. Mijn nieuwe project is 50x100 (80.000 steentjes!!!).
Alle reacties Link kopieren
mntjee schreef:
02-03-2021 20:20
Gefeliciteerd! Je hebt er een nieuwe hobby en verslaving bij 😂 een tip, bestel ook een ledlamp op Aliexpress. DE uitkomst voor mij. In het donker is het vaak moeilijl te zien
Ik heb een lightpad van de Action (A3 formaat) voor eronder, werkt echt perfect. :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ben ermee begonnen in de 1e lockdown. Lekker tokkie :-D
Het is lekker tijddodend, en als t klaar is gooi ik m weg. Vind ze echt zooo lelijk!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
02-03-2021 20:55
Ik heb een lightpad van de Action (A3 formaat) voor eronder, werkt echt perfect. :)
Ja lightpad/ledlamp is hetzelfde. Volgens mij heb ik A4 net iets te klein eigenlijk maar werkt ook perfect 😁
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-03-2021 20:57
Ben ermee begonnen in de 1e lockdown. Lekker tokkie :-D
Het is lekker tijddodend, en als t klaar is gooi ik m weg. Vind ze echt zooo lelijk!

Zonde dat je ze weg gooit
Klein of groot? Want klein worden ze inderdaad echt lelijk. Wat grote formaat (40x50) wordt heel mooi
Alles gebeurd met een reden
mntjee schreef:
02-03-2021 20:20
Gefeliciteerd! Je hebt er een nieuwe hobby en verslaving bij 😂 een tip, bestel ook een ledlamp op Aliexpress. DE uitkomst voor mij. In het donker is het vaak moeilijl te zien
Zeg he ik ben gewoon in Nederland te koop hoor! :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu met deze bezig https://www.bol.com/nl/p/diamond-painti ... 125601803/

Die van 40 bij 50 vind ik inderdaad de mooiste.
Ik heb er trouwens ook eentje hangen die 50 bij 50 is, die vind ik ook erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
02-03-2021 21:21
Zeg he ik ben gewoon in Nederland te koop hoor! :idee:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bij de boekenvoordeel ook kaarten die je kan diamond painten. Ik vind die erg leuk want zo'n grote vind ik wel erg lang duren en dan heb ik er niet zo'n zin meer in en je hebt een leuke kaart voor bij bv een verjaardagskado. Met kerst ook een heleboel kerstkaarten gemaakt.

Een voorbeeldje, maar je hebt en super veel:

https://www.boekenvoordeel.nl/creatieve ... x18cm.html
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het sinds eind 2020.
Dacht dat het niks voor mij was... totdat mijn dochter voor haar verjaardag een diamond painting setje kreeg (voor kinderen). Ik merkte dat ik het ook wilde doen en 1 kleine (tijgerkop) goedkoop overgekocht waarna de verslaving is gestart 😇😁
Ik probeer het elke dag wel even te doen, vlak voor en/of na het avondeten.

Ik heb in een opwelling meerdere besteld via Ali, maar deze zijn achteraf minder prettig om te doen vanwege andere plaklaag, donkere rondjes om de symbolen en afdekpapier welke ik minder fijn vind persoonlijk (daarvan 1 gemaakt). Heb laatst 4 gekocht via site op fb en deze zijn wel fijn om mee te werken. Had er 2 kleine gekocht waarvan ik met de 2e nu bezig ben en 2 grotere. En heb er nog 1 liggen van 50x70, dat is mijn grootste op voorraad. Ik denk dat ik die start zodra ik de huidige af heb. De afbeelding nodigt heel erg uit: kleurrijk, vrolijk. Dan ga ik ook ervaren hoe het is om dan meer details te zien.
Mis soms wel het geduld nog wat, wil vaak te snel....
Ik hang ze overigens niet op, ik vind het leuk om het resultaat te zien en bewaar ze in een tekenmap.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via Ali een custom made laten maken van een foto van mijn kinderen van 60x70.
Prachtig geworden.

Ik krijg er helaas onwijze pijn van aan mijn nek, hebben jullie daar geen last van?
Ik heb er een gemaakt van 120x80, 5 maanden aan bezig geweest (naast een fulltime baan). Ik doe het vooral zodat ik een reden heb om naar podcasts en luisterboeken te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
02-03-2021 21:54
Ik heb er een gemaakt van 120x80, 5 maanden aan bezig geweest (naast een fulltime baan). Ik doe het vooral zodat ik een reden heb om naar podcasts en luisterboeken te luisteren.
:O
Ik heb er 1 gekregen, dus moet ik 'm wel afmaken vind ik, maar wat een vreselijk geestdodend lopende band werk is dat zeg! Ik begrijp echt niet waarom iedereen er zo lyrisch over is :@@:
Alle reacties Link kopieren
Koop vooral iets waar je je Steentjes in kan bewaren. Want los in die zakjes is de hel.

En verder is het achterlijk verslavend.

Zo’n lichtbord is wel een goed idee. Bij de action A3 formaat en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
02-03-2021 22:17
Ik heb er 1 gekregen, dus moet ik 'm wel afmaken vind ik, maar wat een vreselijk geestdodend lopende band werk is dat zeg! Ik begrijp echt niet waarom iedereen er zo lyrisch over is :@@:
Het is dan ook voor tokkies heb ik net geleerd.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liara schreef:
02-03-2021 22:17
Ik heb er 1 gekregen, dus moet ik 'm wel afmaken vind ik, maar wat een vreselijk geestdodend lopende band werk is dat zeg! Ik begrijp echt niet waarom iedereen er zo lyrisch over is :@@:
Ik raak al gefrustreerd als ik een filpmje zie waarop iemand het doet. Ik zou het echt niet kunnen. Wat een gepruts en gepriegel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven