Diazepam bij menstruatiekrampen?
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:45
Hoi!
Ik moet volgende week de prikpil weer laten zetten, nu ben ik dus echt zo erg ongesteld dat ik wel kan huilen van de pijn. Nu heb ik nog 1 strip diazepam liggen wat dus een soort spierverslappers zijn, zou dit helpen tegen de pijn aangezien ibuprofen helemaal niks doet. En ik heb echt zoveel pijn..
Dankjewel alvast!
Ik moet volgende week de prikpil weer laten zetten, nu ben ik dus echt zo erg ongesteld dat ik wel kan huilen van de pijn. Nu heb ik nog 1 strip diazepam liggen wat dus een soort spierverslappers zijn, zou dit helpen tegen de pijn aangezien ibuprofen helemaal niks doet. En ik heb echt zoveel pijn..
Dankjewel alvast!
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:54
Ik zou niet zomaar diazepam gaan slikken zonder noodzaak van de specifieke klachten waarvoor het is voorgeschreven. Kun je niet even bellen voor overleg met de waarnemend huisarts of de HAP? Als je zoveel last hebt mag dat echt.
Ik slik zelf altijd (merkloze) naproxen voor menstruatiepijn. Genoeg drinken, lekker je bed inkruipen en hopen dat het snel overgaat. Sterkte!
Ik slik zelf altijd (merkloze) naproxen voor menstruatiepijn. Genoeg drinken, lekker je bed inkruipen en hopen dat het snel overgaat. Sterkte!
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:54
.
Is ook naproxen, maar je betaalt voor de merknaam.
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:56
Ik heb diazepam gehad omdat ik in een periode zat van heel veel stress, en ik heb nu nog over.. ik heb net inderdaad de Huisartsenpost gebeld, en ik moet een spiegel opbouwen met ibu en paracetamol, ik heb van mijn huisarts diclafonac ofzo gehad maar daar krijg ik weer heel veel last van mijn maag van, dus ik ga beginnen met een spiegel opbouwen!
zaterdag 6 oktober 2018 om 16:57
Inderdaad maar ik weet hoe pijnlijk menstruatiepijn is en zou bijna denken: 2 in 1, dan ben je nog onder zeil ook en merk je er niets van. Of het verstandig is, dat is inderdaad een tweede.
TO, diclofenac (recept via arts) schijnt ook te werken tegen menstruatiepijn. In combinatie met eventuele andere medicijnen worden er dan wel eens maagbeschermers bij voorgeschreven. Dus of je dat wil ook even afwegen.
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:03
Yepp ookal gedaan helpt helaas ook niet
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:11
Iedereen raadt je naproxen aan, dat vind ik ook een goede optie hoor, maar neem dat zeker niet in combinatie met de ibuprofen die je al neemt! Die middelen zitten in dezelfde groep en versterken daarom vaak elkaars bijwerkingen, mogelijk tot een onaanvaardbaar niveau. Goed dat je het advies van de huisarts opvolgt en niet de pillen die hier op het forum worden aangeraden er zomaar bij neemt.
ik heb trouwens na een aanrijding wel eens diazepam voorgeschreven gekregen toen de paracetamol en naproxen niet voldoende hielpen tegen de nekpijn. Zo heel raar vind ik je idee niet, maar advies van een arts is altijd de slimste optie.
Sterkte!
ik heb trouwens na een aanrijding wel eens diazepam voorgeschreven gekregen toen de paracetamol en naproxen niet voldoende hielpen tegen de nekpijn. Zo heel raar vind ik je idee niet, maar advies van een arts is altijd de slimste optie.
Sterkte!
zaterdag 6 oktober 2018 om 17:21
Louiselovess schreef: ↑06-10-2018 16:56Ik heb diazepam gehad omdat ik in een periode zat van heel veel stress, en ik heb nu nog over.. ik heb net inderdaad de Huisartsenpost gebeld, en ik moet een spiegel opbouwen met ibu en paracetamol, ik heb van mijn huisarts diclafonac ofzo gehad maar daar krijg ik weer heel veel last van mijn maag van, dus ik ga beginnen met een spiegel opbouwen!
Ik zweer ook bij naproxen, ibuprofen doet bij mij niks. Maar inderdaad, niet tegelijk gebruiken! Je zal niet gelijk doodvallen, maar is erg slecht voor je maag.
.
zaterdag 6 oktober 2018 om 18:36
Ik heb hier ook nog 2 strips Diazepam en Oxazepam liggen. Kun je dat inleveren bij de apotheek?