Die goeie ouwe tijden
dinsdag 11 januari 2011 om 11:41
Een paar dagen geleden hebben we mefszoon dat hij voor zijn verjaardag een fiets krijgt. Verontwaardig zegt ie: maar dat is geen cadeau, dat heb ik nooodig. Als een ouwe oma begon ik hem te vertellen dat toen ik klein was een fiets en een bal de top cadeau's waren. Goeie ouwe tijden, toen hagedissen wedstrijden onze hobby was en een we een krekel als huisdier hadden. Oke, er is ook een cultuurverschil, want ik kom uit Spanje. Maar toch...
Nu hebben kinderen en volwassenen zo veel spullen, en ze kunnen niet zonder: mobiel, playstation, computer, lellykellys... En ik merk dat er veel meer is veranderd dan alleen een pc in plaats van een typemachine of een telefoon met of zonder snoer. De groentewinkel van vroeger is vrijwel verdwenen en de supermarkten hebben een lopende banden, en de treinen kunnen niet meer met sneeuw doorrijden. Ach, ik mis die ouwe tijden, jullie ook?
Wat missen jullie?
Nu hebben kinderen en volwassenen zo veel spullen, en ze kunnen niet zonder: mobiel, playstation, computer, lellykellys... En ik merk dat er veel meer is veranderd dan alleen een pc in plaats van een typemachine of een telefoon met of zonder snoer. De groentewinkel van vroeger is vrijwel verdwenen en de supermarkten hebben een lopende banden, en de treinen kunnen niet meer met sneeuw doorrijden. Ach, ik mis die ouwe tijden, jullie ook?
Wat missen jullie?
dinsdag 11 januari 2011 om 14:29
quote:Ienimimi schreef op 11 januari 2011 @ 14:27:
Of naast je cassetterecorder geplakt zitten wachtend tot de nieuwste hit van ...... langskwam en dan zsm die recordknop indrukkenJaaa, dat m is ik ook! Wat heb ik dat uren zitten doen, steeds mopperend omdat de presentator er net weer te vroed door heen ging bleren. Nu weet ik waarom hij dat deed, toen vond ik het alleen maar rete-irri.
Of naast je cassetterecorder geplakt zitten wachtend tot de nieuwste hit van ...... langskwam en dan zsm die recordknop indrukkenJaaa, dat m is ik ook! Wat heb ik dat uren zitten doen, steeds mopperend omdat de presentator er net weer te vroed door heen ging bleren. Nu weet ik waarom hij dat deed, toen vond ik het alleen maar rete-irri.
dinsdag 11 januari 2011 om 14:34
dinsdag 11 januari 2011 om 14:40
quote:Ienimimi schreef op 11 januari 2011 @ 14:36:
Ja..hihi..die presentator idd! Soms zat ik echt met zwetende vingers op die knop..ook de mixen die dan rond nieuwjaar werden uitgebracht..daar wilde je ook niks van missen..
Heel herkenbaar!! Ik heb ook dagen zo op mn slaapkamer doorgebracht.
Sommige bandjes van vroeger heb ik nog steeds. Ik kon ze gewoon niet weggooien.
Ik heb ook nog een oude radio staan waarmee ik de cassette bandjes mee kan afspelen.
En ik vond rolschaatsen ook fantastisch, en knikkeren daar was ik ook dol op!
Ja..hihi..die presentator idd! Soms zat ik echt met zwetende vingers op die knop..ook de mixen die dan rond nieuwjaar werden uitgebracht..daar wilde je ook niks van missen..
Heel herkenbaar!! Ik heb ook dagen zo op mn slaapkamer doorgebracht.
Sommige bandjes van vroeger heb ik nog steeds. Ik kon ze gewoon niet weggooien.
Ik heb ook nog een oude radio staan waarmee ik de cassette bandjes mee kan afspelen.
En ik vond rolschaatsen ook fantastisch, en knikkeren daar was ik ook dol op!
dinsdag 11 januari 2011 om 14:51
quote:Ienimimi schreef op 11 januari 2011 @ 14:43:
@Gierzwaluw
Ook ik heb ze nog steeds en krijg het idd niet over mijn hart ze weg te gooien..zijn echt mooie herinneringen die aan die muziek en opnamemomenten vastzitten..
Inderdaad ik was in die tijd helemaal lyrisch van het liedje Foolish beat van Debby Gibson.
Soms zoek dat liedje nu via You Tube en dan komt die tijd weer heel even terug. Dan voel ik me weer even 12 of 13 jaar oud!
@ MEFS Ik luisterde toen gewoon naar de top 40 muziek.
Vond Mariah Carey ook geweldig en Gloria Estefan.
@Gierzwaluw
Ook ik heb ze nog steeds en krijg het idd niet over mijn hart ze weg te gooien..zijn echt mooie herinneringen die aan die muziek en opnamemomenten vastzitten..
Inderdaad ik was in die tijd helemaal lyrisch van het liedje Foolish beat van Debby Gibson.
Soms zoek dat liedje nu via You Tube en dan komt die tijd weer heel even terug. Dan voel ik me weer even 12 of 13 jaar oud!
@ MEFS Ik luisterde toen gewoon naar de top 40 muziek.
Vond Mariah Carey ook geweldig en Gloria Estefan.
dinsdag 11 januari 2011 om 14:52
Vooral Madonna en Michael Jackson. Salt en pepa vond Ik ook echt geweldig, Gloria Estefan, George Michael, Kim Wilde, Milli Vanilli was ook de sjit. Maar Madonna bleef toch mijn favoriet. Mijn hele kamer behangen met posters, elk album + cassette + single..plaatjes uitknippen uit de Veronica en hitkrant en daarmee mijn agenda volplakken en hele plakboeken. Uiteindelijk mezelf getransformeerd tot lookalike, inclusief kanten topje, legging, rokje en mijn nek behangen met 20 kettingen vol kruizen en peacetekens. 3 paar gaatjes in mijn oren met loeizware kruizen erin.. Als Ik erover nadenk schaam Ik me kapot..Whahaha.. Als Ik die foto's ook terugzie..my god!
dinsdag 11 januari 2011 om 16:13
dinsdag 11 januari 2011 om 16:13